A legolcsóbb repjegyeket kínáló két ultrafapados is ráugrott keményen a Black Friday nevű népkopasztásra. Érthető is, hiszen többszörösére tudják növelni a forgalmukat úgy, hogy átlagban alig adják olcsóbban a jegyeket.
Kezdve a Ryanairrel, mert az írek már egész héten tolják az akciót. Azt találták ki, hogy minden nap más típusú kedvezményt kínálnak és minden nap szép kis sajtóközleményt kanyarintanak hozzá. A legérdekesebbnek az tűnt, amikor 5 eurós jegyeket adtak januárra, de ez annyit jelentett, hogy az alapból 10-12 eurósok közül vitték le az árát párnak. Volt pár budapesti jegy is, de ennyi. Ami ennél drágább volt, az nem változott.
Tegnap 10 eurós jegyeket adtak, ezekből egy rész előtte is ennyi volt. Ma, pénteken a darabszám szép, ötmillió jegyet kínálnak egészen áprilisig 20 százalékos kedvezménnyel, ha jól látjuk, most is inkább az eleve olcsó jegyekből engednek, úgy euróban kisebb az kedvezmény, de baromi jól hangzik a dolog.
A Wizz elég rég tolt 20 százalékos leárazást, ma kiderült, hogy ezt a fekete péntekre tartogatta. Ő rendkívül szellemesen Pink Friday-nak nevezi és szintén kiadott róla sajtóközleményt, amiben még az is szerepel, hogy „a Wizz Air most először minden járatra, minden időszakra vonatkozó foglalásra kiterjeszti szezonális akcióját.” Ami momentán nem igaz, elég gyakran így működnek a 20 százalékos akcióik.
Az agyonpromózott akciókban reggel egy csomóan rácuppannak a jegyekre és azt hiszik, hogy olcsón vesznek, amivel a tömeg felnyomja az árakat. Délután már ritkán van olyan ár, ami az akció után nem lesz jobb. A rendszer ugyanis úgy működik, hogy ha nem jön foglalás, az árat az algoritmus azonnal csökkenti. Minél közelebb van az utazás időpontja, annál látványosabb, hogy ide-oda mozog az ár a kereslet függvényében.
Az elmúlt másfél hónapban 4 jegyet figyeltünk nagyon, mert fix időpontos utazáshoz kellettek – vagy az egyik irány más megvolt, vagy átszállásos út második lábaként kerestük a jó árat. Mindnél volt komoly árcsökkenés, majd ugrálás. És most, a 20 százalékkal csökkentett ár is jóval magasabb, mint ahol megvettük.
A 20 százalékos leárazás (ami a Wizznél a jegyárba épített 2600 forintos admin díjra eleve nem vonatkozik) akkor jó, ha épp jön váratlanul és vele eléri a jegyünk a várt árat. Vagy a drágább kategóriáknál, ahol arra számítunk, hogy akciótól függetlenül nem lesz érdemi árcsökkenés (pl. Tenerife, vagy London csúcsidőben)
A lényeg, hogy lehet az a péntek fekete, vagy rózsaszín, a légitársaság kaszál az egészen, az utas meg szinte mindig jobban jár, ha vár pár napot-hetet az alacsonyabb árakra és hypementes napokon foglal.
Utolsó kommentek