Mégse rohanja le a Ryanair Ukrajnát, szegények át lettek verve - legalábbis szerintük. Bukta a Lviv-Budapest útvonal is, a Wizz valószínűleg megint röhög a markába.
Egyszerre szomorú és felháborodott közleményben jelentette be a Ryanair, hogy mégse megy Ukrajnába, mert az a mocskos kijevi reptér nem tartja be a korábban kialkudott feltételeket. Nem tudhatjuk, hogy pontosan mi áll a háttérben, Ukrajnában simán hihető, hogy kicsit megbánták, hogy mennyire jó feltételeket kínáltak az íreknek, de az is igaz, hogy a Ryanair mindig nyí és másra keni, ha valahonnan visszavonul.
Amikor a nagy ukrán rohamot bejelentették, részletesen megírtuk a hátteret. Azt, hogy a Wizz lassan, kitartóan építette fel ukrajnai poziját, aztán a pénzügyi válság, majd a háború kirobbanása nyomán elkezdte leépíteni azt. Idén bővített újra először Kijevben és tért vissza Lvivbe. Ekkor jött a Ryanair, hogy ő egy mozdulattal nagyobb lesz Lvivben és négy útvonallal komolyan megszorongatja a Wizzt Kijevben. Erről tett most le.
Azt nem magyarázza meg a Ryanair, hogy a kisebbik ukrán reptere szívózása miatt miért bukik a nagyobbik, Lviv is, de az felmerül kérdésként, hogy okés, támogatják a saját nemzeti légitársaságukat, de akkor a Wizzt hogy engedték nagyra nőni? Kicsit hasonlít ez az egész a Malév-csőd utáni budapesti hebrencs megjelenésükhöz: hozzánk is jöttek azonnal 5 géppel, aztán sorra zárták be a nem körültekintően kiválasztott full bukó útvonalakat, anyázva a repteret, hogy drága. Közben meg a Wizz lassan tovább nőtt, majd az elmúlt két évben, immár átgondoltan a Ryanair is elkezdett új útvonalakat hozni hozzánk.
Érdekes lesz látni most is a Wizz reakcióját, nem lepődnénk meg, ha jó nagy promóval beleállna egy-két elhagyott Ryan-útvonalba. Persze valószínűleg nem a Lviv-Budapestbe, az valószínűleg megy a lecsóba. A magyar utasok abban bízhatnak még, hogy az Ukrajnába szánt gépek olyan bázisra kerülnek, ahonnan esetleg beficcen egy magyar járat is - nagy pénzt mondjuk erre se tennénk.
Utolsó kommentek