FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Amikor gáz, hogy a pilóta nem szól egy büdös szót se

2017.06.25. 09:49 Fillér B. Gusztáv

Akarja a tök ezt túlspilázni, de engedtessék meg, hogy vannak olyan helyzetek, amikor egy repülőgépen nem a jófejség kategóriájába esik az információszolgáltatás, hanem az a kötelező tájékoztatás része.

Hajnali 6.15-ös Wizz-gép, beszállítás rendben lezajlik, 6.05-kor ajtó bezár, keresztbe ellenőriz, ahogy szokott. Aztán csak állunk. Tíz percet, húszat, harmincat. Az utasok csak nézelődnek, nem értik. Láttunk már hasonlót, a pilóta mindig elmondta, hogy ami a hézag. Most nem. Újabb percek telnek el, nem történik semmi, a dolog kezd egyre idegesítőbbé válni, majd egyszer csak 6.55-kor mintha mi sem történt volna, elkezdik hátra tolni a gépet. Késtünk több mint 45 percet úgy, hogy időben beszállt mindenki - és ezzel még jól is jártunk, több más járat másfél-két órát csúszott. 

Lehet mondani, hogy mi köze hozzá az utasnak. Nos, például az, hogy ő fizetett egy szolgáltatásért, amit ha hibásan kap meg, akkor illik tájékoztatni arról, hogy miért. Egy repülőn pedig, ahol hajlamosak sokan sokféle hülyeséget gondolni, főleg így van ez. Tök jó, ha a pilóták elmondják menet közben a repülési útvonalat, meg érdekeseket szólnak a néphez. De nem tűnik fel, ha ez elmarad. Amikor viszont az idegesség elkezd nőni a hosszú ácsorgás miatt, akkor legyen már kötelező a tájékoztatás.

Baromi jó, hogy másnap repülős blogger kolléga jóvoltából megtudtuk, hogy miért álltunk annyit a földön, de miből tartott volna, ha két mondatban megadja a kapitány azt az információt, hogy a földi kiszolgálónál problémák akadtak, minden gép csúszik valamennyit?

Azt régóta tudjuk, hogy késések, egyéb üzemzavarok esetén sokszor nem kapnak az utasok megfelelő tájékoztatást. De akkor szerencsétlen utas a reptéren szív és nem tudja, ki a hunyó. A földi kiszolgáló általában a halálba kívánja az egészet és a légitársaságra mutogat, hogy nem kap infót, de az utas nem tudhatja, hogy ez igaz-e. De amikor már a gépen vagyunk, ott az a két ember elől, aki mindent tud. Az utasnak meg joga van azt tudni, hogy várhatóan mikorra ér a célállomásra, hogy tervezzen.

Tehát, lehet hogy apróság, de nagyon bosszantó. És a szolgáltató képviselőjének három kedves mondatába kerül (pl. hahó késünk, ez a helyzet, várhatóan ekkor indulunk, az új repülési terv szerint ekkor érkezünk, bocsika), hogy ne bosszankodó, rossz esetben parázó utasok üljenek az utastérben, hanem hálás, elégedett ügyfelek. 

13 komment

Címkék: utastájékoztatás Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5212618407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ordasbacsi 2017.06.25. 11:25:20

Jogos a panasz. Mi is jártunk már így.
Mennyi a valószínűsége, hogy ezt a jelzésértékű cikket valami illetékes is olvassa?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.25. 11:52:44

Érdekes, a családban eddig pont azt vettük észre, hogy a Wizznél a pilóták rendesen tájékoztatnak akkor is, amikor még nem tudható a pontos indulási/érkezési idő. Volt madárelütés miatti késés, francia légiirányítók sztrájkja miatt későbbi indulás és kitérő, túlzsúfolt londoni légtér miatt betonon várakozás, stb.
Viszont engem más légitársaság pilótája sose tájékoztatott a késés okáról vagy mértékéről, pedig utaztam már néhány légitársasággal: Malév, Ryanair, Air Berlin, Aer Lingus, British Airways, Lufthansa, stb.

Töhötöm Kolompos 2017.06.25. 12:05:59

Gyanúsan nagy a hallgatás a wizz részéről az ügyben. Ráadásul ma ugyanez megtörtént, Luton és Barcelona 2,5 órás késéssel indult, Bukarest, Charleroi 2 órással.
Ez elég nagy gáz a wizznek, ha pedig az áll a háttérben hogy döglődik a Malév GH, akkor Váradinak sok álmatlan éjszakája lesz mostanában...

gyurma6 2017.06.25. 13:23:37

@Töhötöm Kolompos:
Az is lehet, hogy nem a Gh -nál van baj,hanem a WIZZ - nél, ( pl. későn rotáll be egy gépet, vagy hibásat) s, bizony azt felkésziteni a csúcsban idő, és ettől csuszhat minden. Lehet ezért hallgat a WIZZ.

yomsisi2 2017.06.25. 15:25:00

Nagyon dühítő. Én ugyan beszállás előtt, de 6, azaz hat órát ültem Ferihegyen évekkel ezelőtt, mert a gépünknek valami műszaki problémája adódott. Ezt csak onnan tudtuk, mert láttuk, hogy egyre több jármű állja körül ahelyett, hogy rég a felhők felett járnánk. A földi személyzet egy büdös szót sem mondott. Határozott kérésre a "zsúfolt a légtér" volt a válasz.
Később egy másik géppel mentünk, de még akkor sem állt ki senki. Nem értem ezt. Sokkal megnyugtatóbb lenne mindenki számára, ha közölnék azt is, ha probléma van.

ordasbacsi 2017.06.25. 16:35:34

@Töhötöm Kolompos: Hát igen, a reorganizációs uniós segélynek megint sikerült a seggére csapni.

Mzperx 2017.06.25. 19:53:53

A ma (2017.06.25) hajnali brüsszeli (6.15) Wizz Air gép 2 óra 03 percet késett ma reggel. A késések már rendszeresek reggelente is, pedig ott van az egész éjszaka mindent elintézni a napi fordulók megkezdése előtt.
Ráadásul a Wizzair már olyan drága, h érdemes megnézni mindig a Ryanair és a belga SN Brussels járatait Budapestre. A dunántúliaknak célszerű ellenőrizni a Pozsonyba és Bécsbe menő és onnan induló járatokat is.

cradbox 2017.06.25. 20:23:26

@mzperx: egyetértek, a legtöbbször már nem éri meg őket választani.

papucsállatka99 2017.06.25. 20:58:33

@Mzperx: Ma reggel az egyik késő hajnali járaton volt szerencsém utazni. Nekünk például tök értelmesen elmondta a személyzet, többek között a pilóta is bemondta, hogy a vihar miatt késünk, ha villámlik, nem lehet tankolni a repülőt. Szerintem ez társaságtól független, gondolom a Ryanairre, Brusselsre és a többire is ugyanúgy vonatkozik...

Darth Revan 2017.06.26. 08:01:43

@papucsállatka99:
Ezért kell megnézni az időjárás előrejelzést és ha reggel vihar lesz, este megtankolni :)

tompus 2017.06.26. 15:25:43

Ez pilótafüggő szerintem. Rodoszról hazafelé a szinte üres gépnek is mesélt a pilóta a késésről (lassan tankoltak a görögök).

John Heard 2017.07.01. 10:32:39

Mi SAS járattal jöttünk LA-be, és az elején elmondta a pilóta a "kis dolgait", beköszönt a leszállás előtt, és mivel fél órával hamarabb szalltunk le, ezért még nem tolták ki a masik gépet a csőtől, allni kellett a ket runway között és 5 perc allas utan szolt a First officer, hogy miert van az allas! Ez lenne a minimum!
süti beállítások módosítása