Zúgolódtunk már párszor azon, hogy például a Ryanair milyen valóságtól elrugaszkodott sikerpropagandát folytat, meg az utaszívatást, díjemeléseket is úgy tálalja, mintha azzal rajtuk, mármint a cégen kívül mindenki jól járna. Most viszont mintha a másik végletbe futnánk bele: íme egy légitársaság, amely büszke lehetne most dolgokra, de képtelen ezt normálisan kommunikálni, még a legalapvetőbb varázsigét (olcsó a jegyünk zsír helyekre) se bírja elsütni. Hegyekben állnak a jóáras jegyeik jövő nyárra, de mintha hót amatőrök lennének, erről nem kell tudósítson a sajtó.
A második számú európai fapadosnak számító easyJet budapesti sajtóeseményén ücsörögve arra nem számítottam, hogy a cég Budapestre utaztatott illetékes középvezetője használható választ ad a kérdéseimre (több év semmit tevés után hoztak három új útvonalat Budapestre, mi ennek a háttere, miért nem előbb, miért most, illetve ez most valaminek a kezdete, vagy a vége, mit terveznek), a bullshit a várakozásoknak megfelelő volt, idézni is fájna. De hogy itt vannak az új útvonalak, amiket most vadul tölteniük kéne, mégis sokkal drágábbnak kommunikálják őket a valóságosnál, na erre nem találok magyarázatot.
Oké, az egy vélemény, hogy az easyJet árképzési mechanizmusát eleve baromságnak tartjuk. Minden egyes foglalásra felszámítanak 14 font/18 euró admin díjat (szinte évről évre emelik), ami több, mint egy olcsó repjegy maga. Ezzel helyből kiveszik magukat abból a versenyből, hogy szarul működő útvonalakon, 1-2 emberes foglalásnál olcsónak tűnjenek. A kommunikáció során két fős foglalások jegyárával dolgoznak, tehát amit kitesznek az ablakba, azon fejenként már van 9 euró admin díj. Tök jó az easyJetben, hogy - ha ugyanazok az utasok -, több járatra is lehet foglalni egyidejűleg egyetlen foglalási díj kifizetése mellett, meg ha többen utazunk, jó eloszlik ez a díj, de ez keveseknek tűnik fel, mert a két főre szóló headline ár sokszor magas.
Ez tehát az alaphülyeség, de ezen a budapesti sajtóeseményen az amúgy tök kedvező árakat jóval magasabbnak mondták, mint ami 2 főre a valóság. Amszterdamra azt jelentették be, hogy már 12 ezer valamennyitől van jegy, pedig jócskán 10 ezer alatt is hegyekben állnak, 3 főre pedig 7 ezer alatt is lehet foglalni februárra. Velence - melynek nyitását nem értettük, de drukkolunk neki, imádjuk a várost - még ennél is olcsóbb, de sokkal drágábbra mondták. Mintha nem is az árverseny lenne az alap a tömegek mozgósításához. Mintha nem az lenne az easyJet egyik problémája, hogy átlagárban jóval drágább az ultráknál. Most ad hasonlóan olcsón, de vagy magas sem tud róla, vagy fél ezt kommunikálni.
Az is tök érthetetlen, hogy a sajtótájékoztatót megelőzően töltötték fel a jövő évi főidényi menetrendet, már lehet június végétől szeptember közepéig foglalni náluk is. Erről az appjukon értesítették az utasokat, de a tájékoztatón nem szóltak egy büdös hangot se, pedig kifejezetten jó, 8 ezer forint alatti áraik vannak szinte minden budapesti útvonalukon még júliusra is. Miközben az ultrák a nyárra még horror árakat tartanak a rendszerben, most tudna az easy velük versenyezni - London, Párizs, Amszterdam 10 alatt főidényre ritkán elérhető De nem, ezt sem kommunikálják. Csak azt, hogy indult, indul 3 új járat. Amit már rég tudunk.
Lehiggadva: a saját vonzó áraikat nem tudják, de egy fotópályázatot azért hirdettek, meg is lett az eredménye. Ferihegyen az A és a B terminált összekötő folyosón állították ki a legjobbakat, aki repül, annak ajánljuk, hogy szánjon rájuk pár percet, tényleg kellemes amszterdami, velencei és lyoni hangulatba lehet kerülni a fotók láttán.
Utolsó kommentek