Majdnem teljes a fapados légitársaságok jövő téli menetrendje, van jó néhány változás és új útvonalak is akadnak. Akad, ahova foglalni is érdemes, például most először mindkét irányba megjelentek a 8 ezer forintos izlandi jegyek.
Korábban az érdekesebb újdonságokról már tettünk említést, de most, hogy szinte teljes a jövő téli idény menetrendje, érdemes összefoglalni a változásokat, segítve a tervezést. Miért csak "szinte teljes" a menetrend? A Wizz Air holnap bejelent valami fontosat és az ilyesmi elég gyakran valami érdekes új útvonal szokott lenni. Hetek óta halljuk innen-onnan, kommentben is megjelent már, hogy Fuerteventura várható, meglátjuk. Mivel nekünk igencsak bejött a sziget, csipáznánk, ha a harmadik Kanári-útvonalról szólnak a bejelentés.
De ami már biztos változik: a Ryanair két német útvonallal nyomul novembertől, Berlin és Nürnberg is naponta lesz. Előbbi betehet az easyJetnek, mely eddig nem reagált, drágán próbálja adni a német fővárost. Nürnbergnél inkább az a kérdés, elbírja-e az útvonal a napi járatot.
A Ryanairnél jövő télre heti kettővel megmarad Billund, mely idén nem volt. Leáll viszont az ideihez hasonlóan Tampere és Velence. Korfu október végéig lesz, ez jó, mert a Wizz hagyományosan bezárja szeptember közepén. Az idén indult Málta télen nem lesz, oda marad a Wizz október után. Pisa marad télre heti három helyett kettővel, Rómába pedig sűrítenek, lesznek napok, amikor két járat is lesz, ami jó hír. Meglepő módon Brüsszel-alsóra is hasonló sűrítés látszik.
Úgy néz ki, hogy az elmúlt tél legolcsóbb télből a nyárba járata, Eilat nem éled fel októbertől. Ez persze még változhat, az izraeli turizmusért felelős szerv által vaskosan támogatott járat volt, s nem igazán jött be. Mi is úgy láttuk, nagyon alacsony árakkal tudták csak megtölteni. Mindenesetre Pozsonnyal próbálkoznak, onnan biztosan repülik Eilatot, a Nyugat-Magyarországon élőknek ez jó lehet, a 30 euró alatti jegyekre valószínűleg érdemes lecsapni. Nem hisszük, hogy komolyan ez alá tud esni később.
A Wizznél Bukarest és Szófia az új útvonal ősztől és nincsenek komolyabb változások a megszokott téli ritkításokon túl. Nem meglepő, hogy Isztambulnak eleve már csak heti néggyel futnak neki, a gyakori robbantások elriasztják az utasokat. Azt azért érdemes megjegyezni, hogy a gyengének bizonyuló útvonalakat általában menet közben szórják ki, tehát miközben a héten várható az utolsó új útvonalak bejelentése télre, ami szarul pörög, menet közben is megszüntetik, vagy ritkítják majd.
Az easyJetnél London-Gatwick erős marad heti 10 járattal, Berlinből kiesik a szombat, így heti 6 marad, az elmúlt években szépen fejlődő Basel 6-ról 5-re megy vissza, a legnagyobb vágás azonban Párizsba lesz, a napi járatból heti 4 marad csak jelen állás szerint.
A Norwegian a napira felmászó Oslót és a heti hármon maradó Helsinkit leszámítva látványosan visszavág mindent. Koppenhágát a napi Ryanair-járat miatt értjük, miért lesz 5-ből 3 (Gatwick ugyanez), de Stockholmot is felezik 6-ról 3-ra.
S hogy hova érdemes már most foglalni? Télre általában nagyon leesnek az árak, de a legolcsóbbakat ősszel lehet kaparni. Ami már most is jó vétel lehet, az a már említett Pozsony-Eilat mellett a 15 ezer forintos, illetve olcsóbb Tenerife, illetve Izland, ahova megjelentek mindkét irányba a 8 ezres klubos árak. December 4-7 között például ezek össze is köthetők, de aki ezt az időpontot választja, készüljön arra, hogy a képen is látható északi fény megfigyelésére nagy az esély, de a nappal csak három órás akkortájt Izlandon.
Utolsó kommentek