Félárú jegy, húha, ez aztán az akció - sugallja a Wizz Air a mai nagy dobás kapcsán, de jobban belegondolva és a feltételeket átrágva viszonylag kevés utasnak éri meg most az ész nélküli foglalás, íme miért.
Érdemes a két viszonyítási alapnál kezdeni. A Wizz Air nagyjából havonta bejelent 20 százalékos leárazásokat, melyeknél általában a klubtagoknak jár ennyi kedvezmény, de évente többször minden utasnak. Viszont a 2500 forintos admin díjból nincs kedvezmény, olcsó jegyeknél alig számít valamit a 20 százalék. Az elmúlt két évben a cég születésnapján, májusban volt egyet fizet kettőt kap akció - az admin díjból akkor sem volt kedvezmény, de a drágább árkategóriákban ezt komoly spórolást tett lehetővé.
Ez a mostani hasonlítani próbál ez utóbbi promócióra, de most a második jegy nem ingyen van, hanem fél áron. Ez eleve azt jelenti, hogy egy utasnál nulla a kedvezmény, kettőnél pedig 25 százalék, ami alig magasabb a megszokott 20 százalékos leárazásokhoz képest - de legalább mindenkire érvényes, klub árra és simára is és nm emeltek árat az akció előtt. Három utasnál megint nem jó a mostani verzió, mert a kedvezmény csak egynek jár, azaz 16,6 százalékra csökken.
Az admin díj persze most sem kerülhető ki, ami azt jelenti, hogy két utasnál és 10 ezer forintos jegynél például a 20 ezer forinthoz képest csak 3750 forint a teljes kedvezmény. Mivel a jegyek többségének ára fog még lefelé menni, az utasok nagy része jól jár, ha inkább később, akció nélküli időpontban vásárol olcsóbban.
Kinek éri meg mégis ma venni? Aki például nyárra talál olyan árat, ami várhatóan nem fog tovább csökkenni érdemben. Például a nyaralócélokra, vagy Madridba, Barcelonába 15 ezer forint alatt, illetve a mindig drága útvonalakra egész évre, például Tenerifére és Dubajba 20 ezer forint környékén - a Kanári-szigetre 15-ért is van most bőven, ami az akcióval kiegészítve tényleg elég tuti. Persze ha bárki olyan árat lát, amivel a mostani kedvezmény nyomán elégedett és nem fog később újra ránézni az árra, az nem fog bosszankodni később se.
Illetve lehet, hogy mégis, ha egy hónap múlva, a szülinapon látja a bejelentést, hogy a mostaninál nagyobb dobással rukkolnak elő. Két éve mindenesetre a teljes foglalási rendszer lefagyott az egyet fizet kettőt kap során a túlterheléstől. A cég amúgy 12 éves lesz, erre a számra amúgy nem igazán lehet kampányt építeni, nincs komoly tippünk, hogy milyen akció lesz, lehet, hogy előveszik a bevált megoldást.
Utolsó kommentek