Ma már csak márciusra ígérik az új reptéri minibusz-szolgáltatás elindulását, folyamatosan csúszik az időpont, eredetileg januárról volt szó. Fapados logika alapján működő, az eddiginél magasabb színvonalú, de olcsóbb szolgáltatást ígérnek, kíváncsian várjuk, ez mit takar majd. Vajon a minibuszon is fizetős lesz a nagy kézipoggyász?
Elég komoly gebasz van a reptéri minibusz-szolgáltatással: nem működik. A régi szolgáltató szerződése az év végén lejárt, az újjal megkötötték a szerződést, ezt december elején bejelentették. Azt mondták, januárban indul is az új társulat, de azóta úgy tologatják a startot, mint annó a politikusok a magyar eurócsatlakozást. Amennyi idő eltelik, annyival el is tolják. Most már március elsejét ígérik kezdésnek, meg hogy február 15-től foglalni lehet, él majd a call center is. De ezt ki hiszi el, január végén még február 1-re ígérték a foglalást, 15-re az indulást, a duma a weblapjukon ugyanaz, csak a dátumot írják át időnként.
A decemberi bejelentés szerint a szolgáltatást a Budport és a Petrányi Autó konzorciuma nyújtja majd. Utóbbi egy 20 éve működő Ford kereskedő több szalonnal és szervizzel, előbbi földi kiszolgáló cég pedig a Wizz Air-utasok csomagméricskélésével és kemény büntetésével ostromolja a népszerűségi listák csúcsait. A bejelentésből kimaradt, de a cégadatok szerint a MiniBUD néven minibuszoztató vállalkozásnak nem kettő, hanem három tulajdonosa van: a harmadik a tavaly szeptemberben alapított Mid-Air Sec. kft, melyről nem működő weblapja miatt nem tudni, mit csinál pontosan, tulajdonosa mindenesetre Szűcs Gergő.
A csúszás okairól érdeklődtünk a reptérnél, s annyi tájékoztatást kaptunk, hogy "néhány jogszabályi előírás miatt nem tud elindulni a tervezett időpontban. Ezek módosításáról előrehaladott tárgyalások folynak az érintettek részvételével. Amint elhárulnak ezek az akadályok, a szolgáltatás elindul." Reptéri berkekben mindenesetre arról beszélnek, hogy a minibuszok nem felelnek meg a rájuk vonatkozó megváltozott előírásoknak, például hogy mindkét oldalon kinyitható legyen az ajtajuk.
FRISSÍTÉS: a késés, tili-toli okáról itt a friss Index-cikk, most már csak azt nem értjük, ha egy egyszerűen elcseszett szabályozásról volt szó, miért nem lehetett erről beszélni, normálisan kommunikálni? És: ha december elején nem voltak meg a jogszabályi feltételek a 2016-os működésre, miért nem tettek erről említést a bejelentéskor? A légitársaság is hozzáteszi hasonló helyzetben (lásd pl. Wizz Isztambul), hogy "ha megkapjuk a szükséges engedélyeket". Szóval kár volt ezért a sunnyogásért, de a lényeg, hogy végre megoldják.
Persze a legfontosabb kérdés, hogy ha nagy nehezen elindul az új szolgáltatás, akkor az milyen lesz. Reptéri informátoraink szerint a növekvő utasforgalom miatt a ferihegyi szolgáltatók egyre magasabb bérleti díjakkal szembesülnek, a minibuszos tendert sem lehetett alacsony árral megnyerni. A MiniBUD ugyanakkor azt ígéri, hogy "felismerve a diszkont légitársaságok üzleti modelljének sikerességét", az alapszolgáltatás olcsóbb lesz, mint korábban. Jó kérdés, hogy akkor mi lesz a fizetős extra. A wifi? Vagy úgy alakítják az útvonalat, hogy előbb viszik el házhoz azt, aki többet fizet? Vagy a minibusz is Wizz-szabályok alapján megy majd? Elképzeljük, ahogy fizetni kell a nagy kézipoggyászért, a méretet pedig a buszra szállás előtt ketrecekkel ellenőrzik a köztudottan barátságos budportosok. Az induláskor mindenesetre a régi VW-flotta dolgozik majd, később cserélik őket.
Persze igen kíváncsian várjuk a részleteket az új szemléletű, magasabb színvonalú szolgáltatásról, visszatérünk rá, amint végre el bírnak startolni.
Utolsó kommentek