Karácsony első napján a nagy fapados légitársaságok is leállnak, alig van forgalom az európai légtérben. A McDonald's se nyit ki és még azok is pihennek, akik amúgy egy évben kábé egyszer teszik ezt. Naná, hogy megnéztük, mikre bukkanhat az, aki az ejtőzés közepette olcsó utazgatásról ábrándozik. Az eredmény: rengeteg filléres jegy már kora tavaszra is, újdonságként Málta, Alicante és Skócia is a legolcsóbbak között.
A mindig filléres célállomásokat (Milánó, Brüsszel-alsó) és a gyakran tízezer alatt megjárhatókat (például Isztambul, Bari, Pisa) már bele se vettük a listába, sok olyan várost találtunk, amelyek korábbi összeállításainkban nem tűntek fel, vagy ennyire olcsón sose lehetett venni őket. Van olyan is, ahova március előtt nem utaznánk, de kora tavasztól már olyan az idő, hogy ajánlható a turistának. Továbbra is a 10 ezer forint alatti jegyeket tartjuk olcsónak, az 5 ezer alattiakra használjuk a nagyon olcsó, vagy filléres kifejezést. Íme a konkrétumok.
Londonba 3 ezer forintra ment le az elérhető legalacsonyabb ár Wizz klubtagoknak (klubról, csomagdíjról lásd a keretes írást), februárban-márciusban elég sok járat pörög ennyiért, de még a márciusi hosszú hétvégére is ki lehet kapni jegyeket 15 ezer forint alatt.
Skóciába novembertől február közepéig nem szívesen megyünk a hosszú sötétség miatt, azon túl bármikor. A február 26-29-re talált 6-8 ezer forintos ajánlat már igen csábító egy hosszú hétvégére. A Felföldre nyilván nem lehet felmenni, a hegyek ekkor még havasak, de Edinburgh és környéke önmagában megér pár napot.
Ciprus már szerepelt korábbi mustráinkban, de legutóbb március elejéig voltak filléres ajánlatok, most már áprilisra is megjelentek. A hónap elején több időpontra is levadászhatunk 14-16 ezres retúrokat Larnacába, a nyári menetrendben mér heti három járat lesz, akár két-három napra is érdemes kiugrani pihenni-feltöltődni.
Máltát eddig hanyagoltuk, ott inkább csak márciustól van fürdős idő, most április második felére is benéznek a jegyek egy útra 10 ezer alá, például 19-21. között 14 ezer a retúr, de picit többért sok egyéb időpont is foglalható.
Tavaszi nyaraláshoz egy új lehetőség, mely eddig drága volt, most lement csábító árszintre. Alicantébe egy április 20-24. közti kanyart néztünk ki, a jegy 4, illetve 8 ezer forint. Akkortájt azon a spanyol partszakaszon simán bízhatunk 25 fokban, a tengerbe viszont csak a 15-16 fokos vizet kedvelők merészkednek. Érdekes, hogy a korábban olcsó közeli Malaga ára most nagyon felment, közelébe se jutott a listának.
Szicíliába egész évben repül a Wizz, január-februárra eddig is nagyon olcsó jegyek voltak, mi most a márciusi hosszú hétvégét emeljük ki, igazán jó ajánlat akkorra retúr 16-ért Catania. Nem biztos, hogy rövidgatyás idő lesz, de rengeteg látnivalót nyújt a sziget egy körutazáshoz.
Stockholm gyönyörű város, de oda se szívesen megyünk április előtt. A napéjegyenlőség után már bármikor érdemes menni, április végén már télikabát nélkül is megúszhatjuk és több időpontra is vannak oda-vissza 10 ezer forintért jegyek. Elkapkodni azonban nem érdemes, egyrészt a reptéri bejutás itt elég drága, másrészt több szabadtéri látnivaló májusban nyit. Picit drágábban valószínűleg májusra és júniusra is lesznek jegyek.
A Ryanair ajánlatai közül továbbra is Eilat emelkedik ki. Továbbra sincsenek járatok meghirdetve március utánra, lehet, hogy nem lesz többé lehetősége a magyar utasnak ellátogatnia a Vörös-tenger csücskébe, ahonnan a jordániai Petra is elérhető némi bumli árán. Per pillanat február közepére a legolcsóbb, oda-vissza 10 ezer forint alatt van a jegyár - és mivel ez nem Wizz, a normális méretű kézicsomagárt sem kell külön fizetni.
Az easyJet épp nagy karácsonyi akciót jelentett be, ami nyilván egy marketingfogás, amivel felhívják a figyelmet a már korábban valóban levitt árakra. Ők elég ritkán adnak Budapestről 8 ezer forint alatt jegyeket, főleg a visszautak drágák általában, de most például Berlinbe mindkét irányba 6-7 ezresek tűntek fel, például február 25-28 lehet retúr 12600-ért egy tökéletes hosszú hétvége az elképesztő mennyiségű kultúrprogramot kínáló német fővárosban.
A Wizz pár napja nyitotta meg debreceni bázisát, ahonnan töménytelen mennyiségű 3 ezer forintos jegy van több célállomásra is januárra és februárra. Mi azt néztük meg, melyik az az utolsó időpont, amikor még 10 ezer körül oda-vissza meg lehet velük járni Párizst. A legjobbnak május 15-18 közötti 12 ezer tűnik, de fontos, hogy a márciusi hosszú hétvége is alapáras még, ami oda-vissza 6 ezer forint klubtagoknak, de aki nincs benne, annak se 3, hanem csak 1500 forinttal drágább a jegy. Persze a Wizz Bovéba repül, ahonnan 17 euróért visz be Párizsba a busz.
Pluszt egy lehetőségként örömmel üdvözöljük az ötezer forintos jegyet kínáló fapadosok táborában a Transaviát, kár, hogy Párizsba csak odaútra áraznak így, a hazaút 48 euró elég sok időpontra kora tavasszal. Retúrban így 20 ezer fölötti az ár, amivel elvileg nem kerülhetnének a listára, de az odaút olcsósága miatt itt a helyük. És Orlyra járnak, ahonnan nincs extra költsége a városba jutásnak, mert a villamos helyi tarifával elvisz a metróig. A menetrend sajna magyar szemszögből most nem a legjobb, késő délután jön a gép és este megy vissza Párizsba.
A Wizz Air árainál a diszkontklubtagoknak elérhető árat tüntettük fel, a nem tagok 5-10 euróval fizetnek többet. A tagsági alapárát (30 euró) úgy állapították meg, hogy már két fő egyszeri retúrjegy-vételénél visszajön az éves díj. Azt is számításba kell venni, hogy a Wizznél egészen szigorú a csomagpolicy, csak náluk csak egy kis kézipoggyász szállítása ingyenes, már a nagyért is fizetni kell. Azonos útvonalon hasonló árnál ezért a Wizz rögtön drágább lehet a versenytársaknál, ha valaki nem fér bele a kicsi kézi mérethatárába.
Utolsó kommentek