Van egy nagyon sikeres autóbérlős cég Európában, Goldcar a neve. Az elmúlt években akárhányszor utaztunk olyan területre, ahol ez a vállalkozás jelen volt, mindig a legolcsóbbnak jött ki az ár-összehasonlításban. Többször béreltünk náluk, de a számla valahogy mindig sokkal magasabb volt, mint amit kalkuláltunk. Az elmúlt két alkalommal már nagyon odafigyeltünk mindenre, kimondottan azzal a céllal, hogy véletlenül se sétáljunk bele semmilyen csapdába, illetve hogy megfejtsük, hol hozzák be azt a pénzt, amit az elsőre kiemelkedően alacsony árak jelentenek. Íme a tapasztalatok.
Spanyol cég, jól megy nekik, gyorsan terjeszkednek, legutóbb a Kanári-szigeteken direkt úgy béreltünk, hogy az első a legolcsóbbnak kijött Goldcarnál, a második pedig a valamivel drágábbnak látszó Europcarnál legyen. Azt tudtuk, hogy a Goldcar fő trükkje, hogy egyrészt nagyon alacsony árat ad magára a bérlésre, de nagyon magas összeget akar zároltatni, ha az ember nem vesz kiegészítő biztosítást. E biztosítást viszont kiemelkedően drágán adja és beletesz olyanokat is, amiket általában nem köt a júzer, például üvegkárra. Esetünkben a 22 euró/nap alapár nagyon kedvező volt, de 900 euró a biztosítási önrész, amit a kártyán zárolnak. Ezt kikerülendő 63 euró/nap áron ajánlották az önrészt nullára vágó biztosítást. A trükk tehát az, hogy aki nem készül a zárolásra és nincs 300 ezer forintja erre, az kénytelen megvenni a horror kiegészítő csomagot.
Mi ezt már tudtuk, feltöltöttük csurig a hitelkártyát, mégis ráfáztunk, egy dologra ugyanis nem gondoltunk: a kártyalimitre. Mivel egy év alatt minden biztonsági alapszabály betartása ellenére kétszer nyúlták le a kártyaadatainkat és éltek vissza vele, óvatosabbak lettünk, így viszont igazi lúzerként ott álltunk, mintha semmit se tudtunk volna a lehúzás módszeréről. Viszont amikor mondtuk, hogy egy túrót, inkább izzítunk mobilnetet és átállítjuk a kártyalimitet, egyből böffentettek egy alacsonyabb árat a kiegészítő biztosításra. Pontosabban rögtön lehetett nem csomagban, így az ár majdnem a felére csökkent ahhoz képest, mint amit eredetileg ránk akartak nyomni.
A Goldcar másik nem túl fair húzása, hogy ha tele tankkal kérjük a verdát és úgy is adjuk vissza, akkor is ránk számlázza bérléskor a benya árát, majd ha valóban tele adjuk vissza, pár nap múltán visszatéríti az összeget. Hab volt a tortán, hogy megtetszett napi 7 euróért egy a kis wifi készülék, kíváncsiak voltunk, valóban állandóan online lehetünk-e ennyiért akár menet közben is, de ezek a dilettánsok összekeverték a készüléket és a hozzá tartozó papírokat, más kütyühöz szóló kódot kaptunk, így használhatatlan volt. Legalább az összeget korrekten visszaadták.
A Goldcarnál legalább az autók minőségével nem szokott probléma lenni, de most utoljára kitakarítatlan, koszos verdát kaptunk. Ráadásul fél óra sorállás után, amikor már nem akartunk visszamenni balhézni. Az is óriási, hogy Fuerteventurán nem tüntetik fel a visszaigazolásban, hogy az irodájuk nem a reptéren van, hanem 5 kilométerre, ahova kisbusszal visznek.
A lényeg tehát, hogy olcsónak tűnnek, sokan bérelnek náluk, e miatt nem csak állandóak a nagy sorok, de sokan rá is fáznak. Évek óta tele van a net rémtörténetekkel velük kapcsolatban, de a módszereik változnak. Az Europcarnál mindenesetre 63 helyett 14 euró volt a kiegészítő biztosítás, de a zárolás sem 900, hanem csak 200 euró. Az alapár 22 helyett 29 euró, de nem szemétkednek a benzinnel, nem vonják le, nem zárolnak rá semmit, tele kapod, tele adod vissza és kész, ahogy kell.
Nagyon nem mindegy tehát, hogy kinél bérlünk, a Goldcarral baromira óvatosnak kell lenni. Nyaralószigeteken amúgy a helyi cégekkel jövünk ki a legjobban. Ha tehetjük, a reptérről tömegközlekedjünk a szállásra, majd másnap nézzük meg a helyi szolgáltatókat. Sokszor fele áron tolják, mint a reptéren is ott levő nagyok, ráadásul általában nem zárolnak semmit a kártyán és nem is kérnek extra biztosítást.
Utolsó kommentek