Rövid életűnek bizonyult a Wizz maastrichti járata, nagyon úgy fest, hogy legalább a téli menetrendi időszakra megy a lecsóba december elején. Viszont új budapesti járatot jelentett be az easyJet, Lyonba lehet majd eljutni áprilistól heti háromszor, majd nyáron csak kétszer - ki érti ezt?
Attól még, hogy az easyJet nagyjából tesz a régiónkra, néha-néha nagy ritkán bepöttyint egy-egy járatot hozzánk. Persze sose azt, amiről azt gondoltuk volna, hogy logikus, van értelme. De ők nyilván látják az igényeket. Úgy tűnik, Genf környéke vagy tele van náluk magyarokkal, vagy komoly érdeklődést látnak onnan Budapest felé. Az ősrégi genfi járatot ugyanis pár éve egy bázelivel egészítették ki, most pedig Lyonból indítanak járatot hozzánk.
Van ott szép világörökségrész óváros, meg nyilván sok jó drága kaja, ha már az ország gasztro-fővárosaként emlegetik. De ettől még biztos, hogy sose lesz belőle a magyar turisták kedvenc célpontja, inkább vendégmunkás-forgalomra és hozzánk induló francia turistákra lőhet az easyJet a járattal. Hétvégézésre amúgy nem jó a menetrend, a jövő április végén induló járat eleinte heti háromszor megy majd (kedd-csütörtök és szombat este), de nyárra furcsamód visszavágják heti kettőre.
Az árak 40 eurótól indulnak, de nyárra bejátszik néhány 33 eurós ajánlat is, ami nem is olyan rossz. Persze azt jó tudni, hogy újabban az easynél is aktívan áraznak, ha ennyiért nem hordják szét gyorsan, mehet még ez is lefelé bőven. Egy új járatnál nem könnyű belőni a reális jegyárszintet, gyakran képzelnek az árazók többet a valóságosnál, s ha kiderült, hogy túl optimisták voltak, jön a leárazás.
Genftől amúgy Lyon 150 kilométerre van, emiatt is fura ez a járat, de ugyanezzel a módszerrel próbálkozott nemrég a Wizz is. Eindhoven faszán pörög, bárhonnan repülnek oda, az bejön. Erre nemrég az alig 100 kilométerre fekvő Maastrichtot is is beindították, de szinte mindig 3-4 ezer forintos jegyekkel bírták eddig tölteni a gépeket. Úgy tűnik, elegük lett, elengedték. December 8. utántól egészen a nyári menetrend bevezetéséig minden járat kikerült a menetrendből, igen valószínű, hogy legalább télre bezárják az útvonalat.
Érdekes, hogy milyen kevés időt adtak neki, de úgy tűnik, egy közeli bejáratott helyről nem jönnek át az emberek és a német oldalról, Aachen környékéről sem sikerült kellő mennyiségű embert a járattal vonzani. Az viszont logikus, hogy az utolsó járat a döntés után két héttel megy, korábbi törlés esetén vitathatatlanul perkálniuk kellett volna minden utasnak 250 eurót, így viszont csak áthajítják őket valamelyik eindhoveni járatra és a dolgot elrendezték, nincs másra kötelezettségük.
Közben az árak nem meglepő módon esnek a terrorpara közepette: a Ryanairnél 5 euróért van jó sok jegy, a Wizz ma 20 százalékos akciózik.
Utolsó kommentek