FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Olcsó fapados csatlakozással Amerikába?

2015.09.06. 10:40 Fillér B. Gusztáv

Első pillantásra meghökkentő információval rukkolt elő Michael O’Leary Ryanair-főnök: akár már idén novembertől utasokat hordhatnak a hosszú távokat repülő légitársaságoknak, csatlakozást biztosítva. Ez azt jelenti, hogy például az Amerikába repülő júzer Ryanairrel szállhat Londonig, ahol kockázatmentesen pattanhat át a transzatlanti járatra. Ettől persze olcsóbb lesz a jegy is. Elhisszük?

Nagyon úgy tűnik, hogy ez nem a régen megszokott figyelemfelhívó ökörködés, nem állóhelyek lesznek a gépen, meg fizetős klotyó. Azt mondta a Reutersnek, hogy első körben az IAG-cégek vannak a kalapban, a British Airways mellett természetesen az Aer Lingussal az élen, de a tahóságát az elmúlt időszakban látványosan visszafogó vezérigazgató még a drága fapados Norwegiant is megemlítette potenciális partnerként, ami azért elég vicces. Szegény norvégok ugyanis erősen legatyásodtak, mióta belekezdtek a hosszú távba, de a rövid távú hálózatuk erős, nyilván ők maguk szeretnének ráhordani a hosszú járatiakra.

Eddig állítólag azért nem jöttek össze ilyen jellegű megállapodások a hosszú távot repülő és a low-cost légitársaságok között, mert előbbiek fáztak attól, hogy a felelősséget vállalják a lekésett csatlakozások miatt. Ha ugyanis például a Ryanair-gép késése miatt nem tud valaki tovább utazni Amerikába, a transzatlanti szállító kötelessége lenne, hogy gondoskodjon az utasról: adjon szállást és vigye el a következő járaton. Ha O’Leary nem kamuzik, akkor ezt most bevállalják. A Ryanair lényegében ugyanezt visszafelé, tehát ha késik a hosszú gép, ő várni rá nem fog, de felrakja az utast következő gépére. Persze ez nem ugyanaz a kockázat és költség, mint amit a long-haul cég vállal kifelé, a Ryan-vezér könnyen veri a bozótot a másik dárdájával.

Az tudni lehetett, hogy középtávon így fog működni a transzatlanti repülés, hiszen Európán belül egyre kevesebb babér terem a hagyományos szállítóknak. De ilyen gyors lépésre kevesen számítottak. Ha valóban úgy lesz, ahogy O’Leary mondja, az annak is a beismerése, hogy már a saját rövid távú ráhordó járatok fenntartása sem éri meg a nagyoknak több útvonalon. Persze első körben nyilván olyan helyekről várnak a long-haul szállítók utasokat, ahova ők nem repülnek, de a fapados igen. A jegyet egyébként az utas a hosszú távot repülő cégnél veszi.

Ez a rendszer akkor tudna felfutni, ha sok helyen kapcsolódnának egymáshoz a fapadosok és a long-haul szállítók. A Ryanair persze azt szeretné, hogy a BA repüljön Stanstedre, de amíg ez nincs így, elég kevés helyen oldható meg Londonban a csatlakozásos verzió. Heathrow-ra a Ryanair nem repül, marad Gatwick, de oda csak pár útvonaluk van az íreknek. Könnyebb a menet az Aer Lingussal, Dublinban egy reptér van, mindketten azt használják – persze az ír cégnek jóval kevesebb hosszú távú útvonala van, mint a BA-nak. Magyar szemszögből nézve is a dublini verzió tűnik egyedül életképesnek a jelenlegi útvonalhálózatok alapján, a magyar vendégmunkás-forgalomra már napi egy járat is kevés volt az ír fővárosba, több napon dupla járatot nyom a Ryanair. Mindez persze nem érvényes, ha csak olyan útvonalakra él majd a lehetőség, amit a long-haul szállító nem repül, hiszen az Aer Lingusnak működik a pesti útvonala.

O’Leary szerint a Ryanair forgalmának kis részét adhatják majd a hosszúra átszálló utasok, viszont a long-haul cégek esetében 10 év alatt 50 százalékra nőhet a fapadosok által ráhordott utasok aránya. Kíváncsian várjuk, valóban így lesz-e, illetve hogy ha tényleg elindul ebbe az irányba a Ryanair, a Wizz mikor kezdi el ugyanezt.  

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr97764174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2015.09.06. 12:24:13

IAG cégekről van szó, tehát potenciális reptér Madrid is az Iberia által... Madridban is nagyon jelentős szereplő a Ryanair, és az már opció a magyaroknak is... és Iberianak a Dél-Amerikai hálózata ngaony szerteágazó, és USA-ban is a fontosabb városokat lefedik.

Harley 2015.09.06. 13:49:41

Basilisk Captain : Hm , repültél már a tengerentúlra az Iberiával ? Nos én már igen , Madridból Miamiba , az életem egyik legkényelmetlenebb utazása volt , szűk ülések , pont akkora hely mint fapadoson , de ugye mindezt úgy kilenc óra hosszat elviselve , a személyzet udvariatlan ! Nos ha lehet kerülném őket a jövőben ! Először az ár miatt kedvező opciónak tűnt , de legközelebb inkább adok kicsivel többet , de nem szenvedek úgy mintha Senor Savoranola dugott volna az inkvizicó vasszűzébe vallatásra !

Basilisk Captain 2015.09.06. 13:52:32

@Harley: ok. És? :D
Lingus se sokkal jobb. A lényeg meg nem az, hanem hogy Iberia is IAG cég, tehát AKÁR ők is lehetnének a kalapban a ráhordásnál....

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.09.06. 15:06:08

Gondolom, hogy a Ryanair gépek késésénél a Ryanair fizetne, nem a transzatlanti járatot üzemeltető cég.
Mondjuk az meglepő lenne, ha ilyen csatlakozós járatokat indítanának, miközben a saját hálózaton nincs csatlakozás.

Pár éve bedobták egy sajtótájékozatón, hogy lesz 10-20 euróért transzatlanti Ryanair járat, még párszor ismételgették, aztán 2-3 évvel később már letagadták.

Ilyen kombinációkon én is többször gondolkodtam, de közbeszólt a hagyományos légitársaságok vicces árazása. Gyakorlatilag az összes légitársaság olcsóbban ad két átszállásos jegyet, mint egy közvetlen járatra szóló jegyet. Vagyis olcsóbb egy Budapest-London-New York útra jegyet venni, mint a London-New Yorkra vagy a Budapest-Párizs-Washington olcsóbb a Párizs-Washingtonnál. Így csinálja a BA, AF és KLM is.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.09.06. 15:43:54

@Basilisk Captain: Az Aer Lingus hibrid modellben üzemel, ami nem csoda, hiszen sokáig a Ryanair volt a fő tulajdonosa, csak most vette meg az IAG.

Basilisk Captain 2015.09.06. 16:22:10

@Étteremkritikus: ezeket továbbra sem nekem kell magyarázni.... Ennyire nehéz felfogni, hogy csak a tulajdonosi 8IAG) körről beszéltem, amibe az Iberie, és múlthét vagy múlt hónap óta a Lingus is beletartozik a britishen kívül? (+vuelign is.)...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.09.06. 19:28:57

@Basilisk Captain: jogos de pont róluk nem szól egy kukkot se érdekes módon

AirFrance KLM 2015.09.07. 04:56:51

Egy ujabb agymenes Oliiri urtol, nem tobb. Persze, hogy az IAG a celcsoport, Star Alliance-nel, vagy SkyTeam-nel nem is fog probalkozni. Az Iberiara ra lehet hordani, de A Star Allinace meg a Sky Team egy kicsit mas minoseg. Az IAG-nek sok sikert ehhez a kiserlethez; nem fog mukodni. Es ettol NEM lesz olcsobb a transzatlanti jegy.

Basilisk Captain 2015.09.07. 12:29:31

@AirFrance KLM: Alapvetően szerintem nem rossz elgondolás ez. Persze a kivitelezés nem olyan egyszerű. A legacy társsaságnak jól jön, hogy halál fasza külső repterekről is elérhetőek lesznek a járatai.

A hosszútávot üzemeltető társaságtól veszem meg a jegyet, oké, de akkor a csomagszabálynál melyiket vennék figyelembe? :) A longhaul úton ingyenes a poggyász, akkor a ryanair szépen elvinné ingyen nekem, és a halálfasza külső nulla reptereken végig tudnák tagelni a bőröndöt a végső állomásig? :) Tehát elindulok ""oslo"" Rygge-ről, DUB-on át MIA-ba, akkor a ryggei gazdasági bevándorló csekines feladná a célállomásig, és dubban nem kellene felvennem? :) Oké, megnézem, hogy oldják meg ezt a kérdést.

Nyilván ryanair nem vállalna felelősséget a késés miatti csatlakozás elbukása miatt, de akkor ez így vicces lesz. IAG ha ennyire akarna low-cost felhordót, tőkésítsék, gépesítsék fel a vuelinget, és az iberia expresst, és meg is van oldva házon belül.

Ryanair hülye lenne indítani saját maga long haul társaságot, Oliri megmondta egy new yorki interjúban, hogy amíg nem tudnak egyből 20-30 géppel indulni, addig felesleges bohóckodni, és az arab olajhuszár qatar,ek,etihad lefoglalták az új gépek gyártósorán a slotokat, és egyik gyár sem tudna adni nekik gyorsan sok gépet. Norwegian is ezzel b*szta el, nagyon kevés géppel bohóckodnak, és látszik akkora csúszás van a menetrendjükben, hogy nehezen érik utol magukat. 6-7 géppel nem tudják leszorítani a költségeket. De ryanairnek nagyobb tapasztalata van ebben, és 20-30 géppel egyből más lenne a dolog. Ja, és ne felejtsük, Ryanair még kis szereplő Kelet-Európában és a balkánon. Szóval még simán tud fejlődni itt EU-n belül is. Most telepszenek meg Sofiaban és Bukarestben is egyre több járattal.

AirFrance KLM 2015.09.07. 13:05:02

@Basilisk Captain: Nekem is a csomag volt az elso ami fennakadt az emesztorendszeremen, a kovetkezok miatt:
1) A jegyet a legacy adja el, tehat vele allok szerzodeses viszonyban. De ha mondjuk a Ryan ugy dont, hogy nem viszi el a csomagomat, mert megugorna a MOTW-t, akkor mi van (lasd Wizz HRG buvarok)?
2) Mi lesz a frequent flyer csomagtobblettel? Az aranygyemantplatinum kartyasok +1-2 darabjaval? A ryggei gazdasagi bevandorlo, aki eleteben nem latott meg ilyet hogy fogja kezelni?

(Norwegian nem ezzel baszta el. Hanem azzal, hogy legacy aron kinal fapados szolgaltatast. Illetve a legacyk kinalnak hagyomanyos szolgaltatast fapados arakon. Ha erted mire gondolok...;))

Darth Revan 2015.09.07. 14:49:56

@Basilisk Captain:

"A hosszútávot üzemeltető társaságtól veszem meg a jegyet, oké, de akkor a csomagszabálynál melyiket vennék figyelembe?"

Amelyik tarsasagtol vetted a jegyet. Neha repulok KLM-mel, amszetrdami atszallassal es amszterdamig az Aer Lingus visz, a feladott pogyasz pedig benne van a jegyarban, mert a KLM-tol vettem a jegyet.

Az Aer Lingus ugyanugy fizettet a feladott pogyaszert, mint a Ryanair.

Basilisk Captain 2015.09.07. 15:49:17

@AirFrance KLM: kénytelen "normál" áron adni a szar szolgáltatást, mivel kevés gépnél nem tud költséget leszorítani. De most is van valami Norwegian akció, CPH-ból LAX 244 font (ugye mezítlábas, sima kézivel, székválasztás nélkül, kaja nélkül), ugyan az a dátum, CPH-CDG-LAX-CDG-CPH tökéletes csatlakozással 292 gbp. Tehát + 48 fontért kapsz: feladottat, kaját oda-vissza rendesen( bár sosem repültem AF-fel, nem tudom milyen a kiszolgálás), és törzsutaspontokat. :) Nem kérdés melyiket választanám, ha onnan kellene repülnöm, és akkor. :)

AirFrance KLM 2015.09.08. 05:56:18

@Basilisk Captain: Air France kajat mindenkeppen ki akarod probalni (na nem economyn, ott a standard csirke vagy marha az opcio) ha szereted a francia konyhat. Legutobb LOS-ba libamaj ES homar volt csak az eloetel. :) Kiszolgalas ugyileg is ott van a toppon az AF, KLM-mel nem osszehasonlithato, pedig egy ceg.
Norwegian sok geppel (B738) sem tud ertelmesen mukodni; full veszteseges az europai halozat is osszessegeben. Nem is tudom volt-e olyan ev, amikor nyereseges volt a ceg. Ha az oregnek elfogy a penze (vagy befejezi foldi palyafutasat), lesz sok-sok elado 738 a piacon...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.08. 16:45:53

@AirFrance KLM: Egyszerű, figyeld a megoldást. Ryanair azt mondja, kedves Legacy... Csomó helyre vesztességes saját járatot indítani a ráhordás miatt, de megcsináljuk azt, hogy a Ryanair gépein X sort fixen bérelsz, ott a te utasaid, a nálad elvárt elbánást kapják. Ahol ezt béreled, ott a gép csőhöz áll, még a drágább repteret is kigazdálkodjuk.

Csomagból és a te szabályaid érvényesek. Ezeket fixen felrakjuk, mert vállaljuk, inkább saját ügyfél marad itt a csomaggal, ultra lowcostba belefér a túlkönyvelés időnként.

Aki azt látja legacyként, hogy ez neki versenyelőny, és tök mindegy, hogy nagy vagy kicsi, jó vagy rossz, EUban aktív vagy ruszki, vagy öbölmenti vagy akármi... Az élhet a lehetőséggel. A Ryanair papíron bevezette ezt a szolgáltatást.

Azzal, hogy az elején neked olcsóbb az X szék mint saját géppel repülve... Nekünk az fix bevétel, így kevesebb széket kell máshol tölteni és ez jó dolog a versenyben a többi LCC-vel az lehet Win-Win.

Ha van rá jelentkező (akár az akihez bekopogtunk, akár más) akkor már működik is, aznaptól. Ha nem, akkor semmibe sem került a szolgáltatás bővítése, kínálatba vétele, viszont kaptunk ingyen reklámot sajtóhírből.

AirFrance KLM 2015.09.09. 07:56:23

@Válasszunk: Valoban, igy mukodhet. De mi lesz a lounge-dzsal?
Bemehetek, vagy nem? Alapesetben asszem nem, mert az operating carrier mas, mint a kartyakibocsato...

BloodOrange 2015.09.09. 13:02:01

@Harley: A LH B747-400-asának hátsó részében is hasonló kényelmetlenség uralkodik. Nem tudtam hova hajtogatni már magam Bangkokból hazajövet (191 cm mondjuk nem előny repülésnél). Az A380-ason viszont egész vállalható a lábtér.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.09. 16:16:12

@AirFrance KLM: Ennek megoldása részben akarat kérése (hubon ahol biztosan van lounge átszálláskor, egyik járatot kártya kibocsájtója repüli), más esetben viszont egy-egy fapados olyan olcsóbb, kisebb repterekről, vidéki repterekről, stb. is repül, ahol "efféle úri huncutságok" sosem voltak, és így nincs is mit használni a kiindulási reptéren.

Ne feledd, az átszállásnál csak a belföldi utazástól, stb. irtózik jobban sok utas. Persze kapsz kedvezményt, ha LHBP-EGLL-KJFK útra megveszed a jegyet, olcsóbb is mint egy sima EGLL-KJFK... De mit tehetsz, ha az emberünk inkább a kis vidéki reptérről elrepül a konkurencia hubjára (fapadossal), mivel nincs biztos ellátás elmegy várost nézni, majd továbbrepül a konkurenciával?

Meg kell célozni a hozzá közelebb lévő reptereket. Pl. LHSM, LHDC és társait. Ezekre egy nagyobb Legacynak egy újabb, sokszor vesztességes, ráhordó járatot indítani nem éri meg, de a versenyhátrányt benyelni sem. Sőt a saját tulajdonú veszteséges regional-t sem akarja túlterhelni. A Hubon, a lounge-t meg tudja oldani, pozícióban van. A járat indításra felmerülő kisebb reptéren pedig egyáltalán nem biztos, hogy van olyan lounge aminél felmerül a kérdés.

Szóval szerintem a bemehetsz a lounge-ba vagy sem kérésre van megoldás. Helyzettől és helytől függően.

Nyilván tisztességes Regional még kisebb repterekre is el tud jutni, ez tiszta sor. Bár vesztességes sok regionál mégis tudjuk, hogy szükség van rájuk. Ők is, gyártók is ötletelnek, de akár az LCC-k, vagy olyan cégek is akik eddig nem utasszállítót gyártottak.

És igen, a ruszkiknak is vannak érdekes ötletei, hogyan lehetne még több helyről (tisztességes méretű géppel) járatot indítani (pl. Be-210, de a sima Be-200 utaszállító beredenzése is) ahova más hasonló méretű gép nem fér el... (És ha ez nem elég nagy, jönne a nagyobb rokon). Nem tudom láttad-e már valamilyen rendezvényen a Be-200-at utasszállítónak berendezve? Én örülnék egy hasonló kategória sikerének. Ez ugyanis nem csak vidékre lenne jó, hanem pl. olyan környezetre is, ahol jelenlegi repterek nem bírják kapacitással a forgalmat.

Hogy miért van ennyi ötletelés? Mert abban, hogy a légiközlekedés a sok utas miatt előbb-utübb sok helyre elér ahol az ilyen szolgáltatások léte már nem téma sokan értenek egyet. A hogyan a kérdés.

A legtöbb logikus és jó ötlet mögött okos emberek állnak, csak aztán az ilyen ötletek többsége mégsem valósul meg.

Basilisk Captain 2015.09.09. 16:55:29

@Válasszunk: Illetve az lehet a kulcs, hogy sok embernek autóval kellene utazni 3-400 Km-t egy olyan reptérre, ahonnan elviszi a legacynak a ráhordója. Itt jön képbe a fapados társaság, aki néha világ vége fapados halálfasza repterekre jár, ami mondjuk csak 70-90 km autókázásra fekszik, és olcsóbb a parkolás, mint a nagyobb reptéren.
Ryanair egyre jobban pozícionálja magát központi repterekre ( lásd október végétől napi 4 EIDW-EHAM), 2 éve mondta volna bárki, hogy Ryanair megjelenik EHAM-ban? :)
Akkor decemberben megnyitja LIMC bázist is. Megjelentek EGPF-ben, és egyre kisebb hányadban maradtak a halálfasza EGPK-n. Munkaügyi harc ide, oda, megjelentek EKCH-n.

Szerintem a legnagyobb dobás az lenne, ha IAG-gal meg tudna úgy egyezni, hogy EGSS_ről indítsanak hosszútávú járatokat, most az lényegtelen, hogy Aer Lingus vagy British indítaná, de EGSS-n 36 gépe van bázisoltatva az Íreknek 100++ célállomással. Azért ez akkora potenciális utasközönséget tud felölelni, hogy IAG-nak érdemes elgondolkodnia rajta, főleg hogy a spanyolokat is fel tudták hozni nullszaldóra illetve nyereségesre.

Saját véleményem: nem ítélem el ezt a próbálkozást, szerintem van ebben valami. Legacyk is tudják VAGY fapadosítják az eu-n belüli flottát/szolgáltatást VAGY csődbe mennek kb.

Érdekelnek a fejlemények. :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.09. 17:06:51

@Basilisk Captain: Azért EU-n belüli fapadosítás kapcsán vannak erős kétségeim. Ugyanis van egy apró dolog, amivel nem könnyű számolni.

Német story, hogy sok német cég vezetője hosszú ideig belföldön is a légiközlekedést választotta. Utána a szigorúbb biztonsági intézkedések időigénye, a messzebb lévő reptér, a tény, hogy a repülőgépen nehezebb dolgozni, elérhetőnek maradni mint az ICE-n, TGV-n, stb. vasútra terelte őket. Ami bizony ott megbízhatóbb is.

Ezzel szemben jelenleg erre a vasúti hálózatra most akarják kiterjeszteni a biztonsági intézkedéseket, a net már sok esetben a repülőgépen is megoldható.

Ugyanakkor a személyes találkozás helyetti online megbeszélés ellen sok lehallgatási botrány is tesz, ami ismét a jobban fizető, jobb szolgáltatást elváró utasok egy részét tereli vissza a légitársaságokhoz.

Ha jelentős részben erre a piaci résre építkeznek, és ezt egészítik ki a fapadosokkal elégedetlenek egyre nagyobb csoportjával, akkor könnyen lehet, hogy van másik út is a piacon.

A piac folyamatosan változik, érthető az alkalmazkodási kényszer.

Basilisk Captain 2015.09.09. 17:23:23

@Válasszunk: Elég csak kiindulni a ryanair business plus csomagjából, illetve a Német belföldi járatából ( Köln-Berlin), de volt egy cikk, hogy le szeretnék tarolni a német piacot is. (ami nem is lesz nehéz, (már a flotta növekedési rátájából kiindulva), 500++ gépük lesz 2020-ra és az mind az EU-ban fog repkedni. :)

Csak a legacíknak nehéz az alkalmazkodás a régi szerződések miatt, lásd lufi pilótáknak nem tetszik, hogy kicsit rosszabb feltételekkel repülnének, egyből sztrájkolnak. Ryanair sokkal rugalmasabban tud reagálni mindenre.

AirFrance KLM 2015.09.10. 07:34:47

@Válasszunk: Hmm. Bar belatom, hogy valahol igazad van, de a "kis" repterekre pont nem tud a fapados berepulni, mert a futo nem eleg hosszu/szeles a B737 / A320 tulfetisizalt gepeknek. Itt maradnak a regionalis tarsasagok (pl WF) rahordonak. Mondjuk ENOV kornyeken laksz es szeretnel elutazni valami melegbe. Vagy elutazol a legkozelebbi "ertelmes" repterre (2-3 ora!), mondjuk ENAL, vagy mesz a WF-el.3500 lab hosszu futon en nem kiserleteznek B737-tel... ;)

AirFrance KLM 2015.09.10. 08:17:03

@Basilisk Captain: "Illetve az lehet a kulcs, hogy sok embernek autóval kellene utazni 3-400 Km-t egy olyan reptérre, ahonnan elviszi a legacynak a ráhordója."

Ilyen hely azert nem nagyon van Europaban. Na jo, Skandinaviat leszamitva. Meg lasd fentebb; nem biztos, hogy le is tud szallni a fapados.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.10. 13:05:11

@AirFrance KLM: Persze :) Ahogy LHSK sem játszik, de LHSM-re ugye már mehet fapados, ott már megy az adott gépcsalád, de LHDC mérete is stimmel, és ezekre nem fog egyhamar nagy Legacy járni. Nem véletlenül írtam azt, hogy van ahova ez a jó, máshova a regional, és nem véletlenül kísérletezgetnek a ruszkik a Be-200-ra építő utasszállító projecttel, mert az is sok érdekes helyet tenne elérhetővé :)

AirFrance KLM 2015.09.11. 05:59:22

@Válasszunk: Ez a Be-200 (azon kivul, hogy egy rusnya madar) dolog micsoda? Tudtommal egy sincs kereskedelmi forgalomban...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.11. 17:04:16

@AirFrance KLM: Kereskedelmi forgalomban jelenleg nincs, de a ruszkik próbálják erőltetni, ezért terveznek belőle olcsóbb, csak utasszállító változatot.

A trükk az, hogy "kétéltű", azaz vízre is le tud szállni gond nélkül, a reptér betonjára is. Mentésre, tűzoltásra, utasok szállítására, stb. felkészített többfeladatos gép. Az egyetlen jet a kategóriában, és bizony ebben a feladatkörben szép nagynak számít.

A különleges feladatkörökre használják, de a másik céljára, hogy regionális jetként is mehessen nem nagyon. A rossz nyelvek szerint köze van ahhoz, hogy minden hasonló gép többet fogyaszt. Mert ugye sima hidroplánhoz képest drága holtsúly a futómű... Sima egyszerű utasszállítóhoz képest drága megcsinálni, hogy üzemszerűen bírja pl. a géptörzs a vízre szállást.

A gyártó szerint viszont sok helyre olcsóbb lenne ilyet is járatni, mint repteret bővíteni. És sok fontos idegenforgalmi célponthoz közelebb tudja ez vinni az utast, mint az örökké népszerű 737 / A320...

Ennek az érvnek a kapcsán amikor legutóbb próbáltak sokakat meggyőzni róla pl. Velencét, sok görög szigetet, stb. említettek, de azokat a kis szigeteket is, amiket jelenleg kisebb hidroplánokkal szolgálnak ki.

De ugye jelenleg az árát és az üzemeltetési költségét nagyon megdrágítja az is, hogy egy multirole gép ami "ha kell utasszállító, ha kell cargo gép, ha kell SAR gép, ha kell sima mentőrepülő, ha kell tűzoltógép, pillanatok alatt át lehet rendezni bármelyik feladatra" az mindig drágább, mint egy célszerszám.

Igen, a Search and Rescue feladatkör kapcsán egy olyan Jet ami vízre, betonra, de kiépítetlen leszállóhelyre is le tud szállni ütős dolog... Csak éppen az ilyen feladatkörre a meglévő pár példány is elég.

A méret, a sebesség ugye a kutatás / mentés feladatkörben fontos. Ugye nem mindegy, hogy idejében odaérsz-e, és el tudod-e hozni az összes túlélőt. De szerencsére ritkán kell erre használni. :)

Egy gyártó közeli ruszki pilótától hallottam, hogy ugye azért merült fel egyre több feladatkör, mert "drága az, ha a mentésre használt gép áll", ha meg már lehet vele utast szállítani, akkor elkezdték megkeresni azt a piaci szegmenst ahol jól jön.

Ahol olyan helyről kell ráhordani hosszú távú járatra (ami a szárazföld belsejéből indul) ahol repülőtér nincs, kiépíteni is drága lenne, vízfelület viszont van. Illetve ahol van repülőtér, de nincs szabad kapacitás, megfelelő vízfelület viszont a városon belül van... Üzleti utast meg nem érdekli, hogy a kisebb gépre drágább a jegy.

Basilisk Captain 2015.09.11. 18:40:49

@Válasszunk: LHDC-EDDM kapcsolat lesz nemsokára, szóval lesz nagy reptérrel kapcsolata, és egy szövetséggel is. :)
süti beállítások módosítása