Megint összeültek a Wizznél az okosok, hogy kitalálják, miként lehet bevételt növelni oly módon, hogy az utasok jófejségként éljék meg a változást. Az eredmény az lett, hogy egy kutyának sem kellő fizetős szolgáltatást édesítettek meg annyira, hogy már érdemes legyen rágyógyulni: pici extra csomag jár az elsőbbségi beszálláshoz. Tovább bonyolítja a rendszert, de akár jól is járhatunk vele, íme hogyan.
Az elsőbbségi beszállás kis túlzással tök felesleges azóta, hogy a Wizz is bevezette az előzetes helyleosztást. Általában tök utolsóként beállva a sorba a legkényelmesebb a beszállás, kivéve talán két esetet. Ha buszoztatnak és figyelnek az elsőbbségisekre, akkor a járműben külön rész van a priósoknak, talán még ülőhely is akad. Az persze szopás, ha a buszban nem működik a légkondi, ahogy az gyakran és sok reptéren megesik. A másik eset, ha csőre áll a gép. Ilyenkor elég lassú a beszállás, valóban kényelmes az elsők között becsoszogni a gépre és lerakni a valagunkat a helyünkre, miközben a nép nagy része a csőben ácsorog.
De ezektől eltekintve nem sokat ér az elsőbbségi beszállás, nyilván nem is veszi szinte senki. Kitalálták hát, hogy járjon hozzá egy plusz kis csomag felvitele. Ez valóban markáns változás, hiszen a Wizz kézipoggyász-szabályozása hírhedten fukar. Csak egyetlen kézi vihető a gépre és csak a kicsi ingyenes, már a normál gurulós is fizetős. A plusz kis szatyorral tehát jól megkavarja a Wizz a rendszert.
A számolgatáshoz íme a mérethatárok. Az ingyenesen járó kis kézi 42x32x25 centis lehet. Ez a kiindulópont. A nagy, amiért útvonalhossztól és idénytől függően 10-20 eurót kell perkálni, 56x45x25 centis lehet. Ehhez képest ha veszek priót 3 euróért, vihetek még egy 40x30x18 centis picurkát. Ez ugye már nem sokkal kisebb, mint a sima kis kézi mérethatára. Most aztán mindenki számolgathat, hogy mi éri meg neki.
Nekünk például alapfelszereltség az a 40 literes hátizsák, amit ha lájtosan pakolunk, kicsiként elfogadják. Sokkal jobban megéri vinni egy második kis zsákot 3 euróért, majd beszállás után átpakolni, megtömve a nagyot, mint upgradelni a nagy kézire minimum 10 euróért. Az elsőbbségit köszönjük hozzá, ilyen formán inkább egy 3 eurós extra pogyóként értelmezhetjük az egészet, mint megédesített elsőbbségi beszállásnak. Persze akinek fix gurulósa van, ami semmiképp sem minősül kicsinek, az kenheti a hajára az egészet.
Ahogy többször is írtuk, kézipoggyászilag a Ryanair sokkal kedvezőbb kondíciókat ad, ingyen a normál gurulós, plusz egy kicsi mindenkinek. A Wizznek közelítenie kellett és szokás szerint trükkösen tette meg az első lépést, még jobban bonyolizálva a rendszert, nehezítve az összehasonlíthatóságot. A Wizz kis extra motyója mindenesetre nagyobb lehet, mint a Ryan második picije, utóbbinál 35x20x20 a mérethatár.
Utolsó kommentek