Újabb nagyívű szolgáltatásjavító csomagot jelentett be tegnap a Ryanair, estünk is szokás szerint hasra, hogy mennyire ügyesen tudják pántlikázni a majdnem semmit és adnak el néhány apró pozitívumot szenzációként. Tavaly tényleg nagyot dobtak, ez a mostani viszont egy hatalmas blöff, kamu a köbön.
Essünk túl az ígéreteken, melyeknek a Customer Charter hangzatos nevet adták, ami arról szól, hogy mi az, amit mindig számon lehet rajtuk kérni. Ide tartozik a legalacsonyabb árra, a legszélesebb célállomás-választékra, a biztonság prioritására, az élményszerű utazásra, a megbízhatóságra, átláthatóságra tett ígéret, kiegészítve azzal, hogy mindig innovatívan jönnek majd az újabb élményjavaslatokkal, és érvényben marad a szlogen arról, hogy mindig jobb legyen minden (always getting better). Mindez ugyebár vagy a piacvezető méretből fakadó trivialitás, vagy méretes bullshit, jól mondta Pósalaki bácsi, hogy ugorgyunk.
Bejelentettek ugyanis 10 újabb konkrét változtatást idénre, ezeken érdemesebb végighaladni.
Új gépbelső és sztyuviruha
Per pillanat mindkettő kirívóan a legótvarabb a piacon, ideje volt tenni valamit.
Alacsonyabb reptéri becsekkdíj és lekésett járat átfoglalási díj, új foglalástörlési lehetőség
Az első kettőt még nem látjuk csökkenni a díjtáblázatban, továbbra is extrém drágák, 70 és 110 euró, a csökkenés májustól lép életbe. A lekésési hasznos szolgáltatás, nemrég írtunk róla, de hiába megy majd le az ára 99 euróra, még mindig magasabb marad, mint a Wizznél és az easynél. A reptéri utasfelvétel 45-re esik, azzal is csak a pofátlan árazásból vesznek vissza. A foglalás visszamondásának lehetősége új, 24 órán belül lehetséges és 15 euró. Nagy ritkán jól jöhet, csak nem egyértelmű, hogy per utas, vagy per foglalás.
E szolgáltatásról nem szólt a bejelentés
Valós idejű árösszehasonlítás más légitársaságok áraival
Próbálnánk, még nem találjuk. Pedig kiderülhetne például, hogy a pesti párhuzamos útvonalakon gyakran olcsóbb a Wizz. Figyeljük, ha beindul, teszteljük.
Új utasbiztosítási termék
Kell a francnak, külön kötni olcsóbb. De legalább az átverős legördülő menüs verziót finomították, egyértelműbb, hogy biztosításkötés miatt kérdeznek rá arra, hogy hova való az utas.
Személyre szabható webszájt, személyre szabott ajánlatok
Be ne szarjunk. Írásban két példányban nyújtunk be kérvényt, hogy ajánlatokkal bombázzanak.
Új ártartó szolgáltatás
Ez elég ritkán, de hasznos lehet, 5 euróba kerül és ha megvesszük, 24 óráig nem drágul a kinézett jegyünk. A Vueling momentán már vagy 5 éve bevezette.
Új fedélzeti menü, egészségesebb étkekkel és meleg reggeli előrendelési lehetőséggel
Be ne szarjunk. Irreálisan drága most is és kicsik az adagok. Nyilván UFB hozzáállás, de csak ha nincs más választás, akkor érdemes a gépen kaját venni.
Új ülések nagyobb lábtérrel
Hisszük, ha próbáltuk.
Gyorsabb mobilapp, fejlesztett weblap, javított személyes menü
Ideje volt, eddig egy lassú fos volt a mobilapp. A személyes menű ultragagyi, épp csak megjegyzi a delikvens adatait, amiket foglaláskor nem kell mindig bepötyögni. De ennyi, pedig szinte mindenki másnál évek óta alap például, hogy lássuk a leendő és a leutazott foglalásainkat.
Ezzel vége is. Röviden: lófütty. Hosszabban: a tavalyi első nagy szolgáltatásjavító változtatás valóban jelentős volt, az ülőhelyleosztás bevezetése és a második ingyenes kis kézipoggyász bevezetése nagy sikert aratott az utasok körében, tarolt vele a Ryanair. De ez a mostani tényleg csak túlhájpolt ködszurkálás.
Utolsó kommentek