Gyereket hozzáadni egy meglevő foglaláshoz? Tök egyszerűnek tűnik, de mégsem az, megszenved vele az ember mindkét ultra fapadosnál. Eltérő módszerek, emelt díjas számú ügyfélszolgálat, vagy felesleges és idegesítő reptéri sorban állás. A Wizz-Ryanair meccs nulladik félideje után 1:1 az eredmény.
Van az úgy, hogy nő az utazni vágyó csapat létszáma. Ez egészen addig nem okoz problémát, amíg egy felnőtt csatlakozik a bandához. Más a szitu viszont, ha egy gyerekkel utazunk többen a korábban tervezettnél. Egy 14, vagy 16 év alatti lurkó önállóan nem utazhat, s ez igencsak megbonyolítja a procedúrát. Mivel olyan karikát csináltunk, hogy odafelé Wizzt, vissza Ryanairt használtunk, teszteltük, hogy mennyit kell szívnia egy párnak akkor, ha foglalás után döntenek úgy, hogy egy gyereket is magukkal visznek. (Igen, számtalan okból kifolyólag alakulhat így az élethelyzet.)
A Wizznél és a Ryanairnél is viszonylag gyorsan rá lehet lelni a szabályzatban, hogy ilyenkor mi a teendő, a két cégnél azonban más a policy. A Wizz nem sokat cicózik, azt írják, fel kell hívni az ügyfélszolgálatot. Na ez az, amit el akarunk kerülni, az emelt díjas számot nem igazán komáljuk. Az világos volt, hogy akkor kell telefonálni, ha a jegyár megfelelő, ezért vártunk, amíg lejött a még épp elviselhető szintre. Amint megláttuk a várt árat, tárcsáztunk is.
Próba cseresznye alapon előbb az ingyenes számot, melyet azokra az esetekre tartanak fenn, amikor járatot törölnek, vagy megváltoztatják a menetrendet. Ilyenkor a cég szerint is pofátlanság lenne fizettetni az utasokkal. Mi azt mondtuk, hogy neten nem elintézhető a kérésünk, ezért hívtuk ezt a számot. Az ügyintéző felvilágosított, hogy nem lett volna szabad ezt hívnunk, de jófejségből elvégezte a kért műveletet. (Reméljük ezért nem fogják lecseszni.) Megcsinálta a foglalást a gyereknek, az ár valóban az volt, amit mi is láttunk. Előre elterveztük, hogy az emelt díj miatt a lehető legkevesebbet fogunk csacsogni, de így tettünk az ingyen számon is: mondtuk, hogy nem szarakszunk bankkártyaadatok bediktálásával, átutalásos fizetési módot kértünk. Így maga a foglalás nem tartott tovább 3 percnél és megtudtuk, hogy a gyereket ugyanúgy be lehet online csekkolni, mint bárki mást.
Ennek a miatt örültünk, mert a Ryanairnél egyből megtaláltuk, hogy a gyerek beszállókártyájához csak a reptéren juthatunk hozzá - marhára örültünk, hogy nyertünk egy plusz sorállást, korábbi kimenést. Viszont a Ryannél nem kell ügyfélszolgálatot hívni. Egyszerűen kell egy új foglalást csinálni, mintha a gyerek felnőtt lenne, majd írni egy mailt a cégnek arról, hogy kössék össze a két foglalást. Erre a levélre egy nap alatt válaszoltak is, hogy igen, összekötötték, gondoltuk, móka kacagás, ezen túl is vagyunk.
Csakhogy elkezdtek jönni a levelek arról, hogy egy utas nincs becsekkolva és ha így marad, nagyon meg lesz büntetve a reptéren. Az utolsó nap SMS-t is küldött a gép. A reptéren persze simán elvégezték a csekkinpultnál a gyerek utasfelvételét, tehát egyszerűen annyi van, hogy a rendszer nem tudja kezelni ezt a felnőttet gyerekké nyilvánítok és más foglaláshoz kapcsolok dolgot. Az összekapcsoláskor automatikusan allokáltak 2 egymás melletti helyet a gyereknek és annak a szülőnek, akihez a kapcsolást kértük. Ez fasza előzékenység, csakhogy a másik szülő külön csekkolt be és őt a rendszer már eltette a gép másik felébe, ami azért nem annyira szerencsés.
S hogy melyik cég rendszere a jobb? Nem tudjuk eldönteni. Az, hogy nem kellett se drága, de ingyenes ügyfélszolgálatot hívni, a Ryanair mellett szól, az viszont, hogy a gyereknek is lehetett otthon beszállókártyát nyomtatni, a Wizz neve mellett piros pont. Eddig tehát döntetlen az állás a két cég között, de nem lesz mindig így. Ez a teszt csak az előjáték volt, már készül nagy Wizz-Ryanair összehasonlításunk, melyben a két ultrafapados szolgáltatásainak minden részletét megversenyeztetjük majd.
Utolsó kommentek