FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Wizz Air - Ryanair meccs: eddig döntetlen

2015.01.20. 00:27 Fillér B. Gusztáv

Gyereket hozzáadni egy meglevő foglaláshoz? Tök egyszerűnek tűnik, de mégsem az, megszenved vele az ember mindkét ultra fapadosnál. Eltérő módszerek, emelt díjas számú ügyfélszolgálat, vagy felesleges és idegesítő reptéri sorban állás. A Wizz-Ryanair meccs nulladik félideje után 1:1 az eredmény. 

Van az úgy, hogy nő az utazni vágyó csapat létszáma. Ez egészen addig nem okoz problémát, amíg egy felnőtt csatlakozik a bandához. Más a szitu viszont, ha egy gyerekkel utazunk többen a korábban tervezettnél. Egy 14, vagy 16 év alatti lurkó önállóan nem utazhat, s ez igencsak megbonyolítja a procedúrát. Mivel olyan karikát csináltunk, hogy odafelé Wizzt, vissza Ryanairt használtunk, teszteltük, hogy mennyit kell szívnia egy párnak akkor, ha foglalás után döntenek úgy, hogy egy gyereket is magukkal visznek. (Igen, számtalan okból kifolyólag alakulhat így az élethelyzet.)

A Wizznél és a Ryanairnél is viszonylag gyorsan rá lehet lelni a szabályzatban, hogy ilyenkor mi a teendő, a két cégnél azonban más a policy. A Wizz nem sokat cicózik, azt írják, fel kell hívni az ügyfélszolgálatot. Na ez az, amit el akarunk kerülni, az emelt díjas számot nem igazán komáljuk. Az világos volt, hogy akkor kell telefonálni, ha a jegyár megfelelő, ezért vártunk, amíg lejött a még épp elviselhető szintre. Amint megláttuk a várt árat, tárcsáztunk is.

Próba cseresznye alapon előbb az ingyenes számot, melyet azokra az esetekre tartanak fenn, amikor járatot törölnek, vagy megváltoztatják a menetrendet. Ilyenkor a cég szerint is pofátlanság lenne fizettetni az utasokkal. Mi azt mondtuk, hogy neten nem elintézhető a kérésünk, ezért hívtuk ezt a számot. Az ügyintéző felvilágosított, hogy nem lett volna szabad ezt hívnunk, de jófejségből elvégezte a kért műveletet. (Reméljük ezért nem fogják lecseszni.) Megcsinálta a foglalást a gyereknek, az ár valóban az volt, amit mi is láttunk. Előre elterveztük, hogy az emelt díj miatt a lehető legkevesebbet fogunk csacsogni, de így tettünk az ingyen számon is: mondtuk, hogy nem szarakszunk bankkártyaadatok bediktálásával, átutalásos fizetési módot kértünk. Így maga a foglalás nem tartott tovább 3 percnél és megtudtuk, hogy a gyereket ugyanúgy be lehet online csekkolni, mint bárki mást.

Ennek a miatt örültünk, mert a Ryanairnél egyből megtaláltuk, hogy a gyerek beszállókártyájához csak a reptéren juthatunk hozzá - marhára örültünk, hogy nyertünk egy plusz sorállást, korábbi kimenést. Viszont a Ryannél nem kell ügyfélszolgálatot hívni. Egyszerűen kell egy új foglalást csinálni, mintha a gyerek felnőtt lenne, majd írni egy mailt a cégnek arról, hogy kössék össze a két foglalást. Erre a levélre egy nap alatt válaszoltak is, hogy igen, összekötötték, gondoltuk, móka kacagás, ezen túl is vagyunk.

Csakhogy elkezdtek jönni a levelek arról, hogy egy utas nincs becsekkolva és ha így marad, nagyon meg lesz büntetve a reptéren. Az utolsó nap SMS-t is küldött a gép. A reptéren persze simán elvégezték a csekkinpultnál a gyerek utasfelvételét, tehát egyszerűen annyi van, hogy a rendszer nem tudja kezelni ezt a felnőttet gyerekké nyilvánítok és más foglaláshoz kapcsolok dolgot. Az összekapcsoláskor automatikusan allokáltak 2 egymás melletti helyet a gyereknek és annak a szülőnek, akihez a kapcsolást kértük. Ez fasza előzékenység, csakhogy a másik szülő külön csekkolt be és őt a rendszer már eltette a gép másik felébe, ami azért nem annyira szerencsés. 

S hogy melyik cég rendszere a jobb? Nem tudjuk eldönteni. Az, hogy nem kellett se drága, de ingyenes ügyfélszolgálatot hívni, a Ryanair mellett szól, az viszont, hogy a gyereknek is lehetett otthon beszállókártyát nyomtatni, a Wizz neve mellett piros pont. Eddig tehát döntetlen az állás a két cég között, de nem lesz mindig így. Ez a teszt csak az előjáték volt, már készül nagy Wizz-Ryanair összehasonlításunk, melyben a két ultrafapados szolgáltatásainak minden részletét megversenyeztetjük majd.

11 komment

Címkék: teszt szolgáltatások Wizz Air Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr207090401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yumurdzsak 2015.01.20. 01:04:40

számomra érthetelen, h ezt a problémát az informatikusaik nem tudják kiküszöbölni

sellőlány 2015.01.20. 12:32:19

Köszi az infót, bloggerek. 2 év alatti, szülő ölében utazó gyereknél ugyanez a procedúra, vagy ott külön ülésfoglalás hiányában megúszható ez az egész?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.01.20. 15:05:22

@sellőlány: szerintem csecsemőknél mindenképp hívni kell a call centert, viszont legalább az ár állandó, az utazás előtti napon is ugyanannyi, mint foglaláskor - 20-25 euró a fapadosoknál általában.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.01.21. 03:12:56

@Fillér B. Gusztáv

KÖZÉRDEKÜ INFORMÁCIÓ

HA WIZZAIRT INTERNETES TELEFONNAL, PÉLDÁUL, VOIPDISCOUNTON, SKYPE CALL OUT-ON, VAGY olcsomobilhivas.hu/-N KERESZTÜL HIVSZ A 0097237630911 AKKOR AKAR 3 FORINTBOL IS MEG LEHET USZNI A WIZZ UGYFELSZOLGALATTAL VALO CSEVEGEST PERCENKENT.

MIVEL IZRAELI A SZAM AHOL NINCS EMELT DIJAS VONAL, IGY A CALL CENTERESE SE HUZHATJA A SZAJAT, HOGY MIERT NEM AZ EMELT DIJAST HIVTAD.

EN EVEK OTA IGY HIVOM OKET, SOHA NEM VOLT GOND :)

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.01.21. 03:15:30

wizzair.com/hu-HU/about_us/contact_us

Lehet hivni mas orszagot is, lenyeg h ne legyen emelt dijas opcio. A telefon nagy valoszinuseggel igyis ugyis a budapesti Forgách utcai call centerben fog kicsongeni :)

BloodOrange 2015.01.23. 15:41:37

OFF: Én épp a Ryan felé húzok az eheti római kiruccanás után. Odafelé velük mentünk, vissza Wizzel. A kék-sárgáknál valami rendszerhiba miatt elsőbbségi beszállást és nagy lábteres ülést kaptunk az 5. sorba úgy, hogy nem fizettünk érte. A járat pontos volt, mint Ryanék általában. Vissza a Wizznél a szokásos tülekedés + 20-25 perc késés, ami még annyira vonal alatt van, hogy nem is jelezték. Ja és a rohadt dönthető üléses régebbi Airbus - persze hogy a térdembe nyomták az előttem ülő bunkó olasz lányok az ülést (191 cm-rel szerintem érthetően voltam ideges). Úgyhogy nekem R-W : 1-0

Basilisk Captain 2015.01.23. 18:01:03

@BloodOrange: nem rendszerhiba az... Ha elfogynak a "sima" ülések, akkor a rendszer hova oszt ülést? na ugye. Kizárásos alapon csak a "prémium marad" for free...

BloodOrange 2015.01.24. 14:28:05

@Basilisk Captain: Nem hiszem. 1 héttel indulás előtt csekkoltam online, ráadásul nem is volt tele a gép. De ha úgy is lenne ahogy mondod, miért kaptunk priority-t? Az csak nem jár automatikusan a prémium üléshez. Szóval rendszerhiba volt ez, csak éppen most nem megszívtuk, hanem jól jártunk vele. :)

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.01.24. 16:44:58

az izraeli telefonszamot kiprobalta valaki vegul?

Basilisk Captain 2015.01.24. 17:33:29

@BloodOrange: nekem mindig jár prio a prémium üléshez automatikusan. (ingyenes csekkolásnál)

jet set 2015.01.25. 17:40:47

Csodálkoznék, ha a nagy összehasonlításban a wizz labdába rúghatna.
süti beállítások módosítása