FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Terjed az utasbutítás: prémium repjegy lúzereknek

2014.09.03. 05:37 Fillér B. Gusztáv

Már a Ryanair is bevezeti, hogy minden járatára kétféle jegyet árul, a mezei mellett egy drágábbat, mely extra szolgáltatásokat tartalmaz. A tök felesleges apróságok összecsomagolása nem újdonság, de a részleteket megvizsgálva ma is az látszik, hogy mint költséghatékony utas, jobb, ha továbbra is messze távol tartjuk magunkat az ilyen prémium ajánlatoktól.

A múlt héten a Ryanair bejelentette, hogy már megint világmegváltó szolgáltatással járkál az utasok kedvében, leginkább a zsíros üzleti júzerekre lőve. Igazából annyi történik, hogy lekoppintva más légitársaságok jól bevált gyakorlatát, a megszokott alapár mellett ad egy prémium árat is minden jegyre, mely különféle extra szolgáltatásokat tartalmaz. A magukat magasabbra pozícionáló fapadosoknál ez nem volt meglepő, ők az európai útvonalakon régóta a hagyományos szállítókkal meccselnek, a legutáltabb európai ultra lowcost légitársaságtól viszont még mindig fura, hogy ennyire felfelé lő. Az a fürdőruha-kollekció ugyanis, ami jól mutat Palvin Barbarán, nem biztos, hogy előnyös mondjuk Németh Lászlónénak.

Ezek a prémium jegyek alapvetően arra jók, hogy a nem túl árérzékeny, kényelmes utasokat jól megkopassza a légitársaság. Amikor már foglaláskor az alapár mellett látunk egy másikat, drágábbat, jó, ha rögtön gyanakodni kezdünk, hogy a csomagárban jórészt tök felesleges szolgáltatásokat akarnak ránk sózni. Persze baromi nagy kedvezménnyel, mert ha az összes szart külön vásároljuk össze, akkor 70 euró lenne, így meg csak mondjuk 50, örüljünk. De csak az igazi lúzerek érzik mindezt 20 euró spórolásnak.

Lássuk részletesen, mivel próbálják eladni a cégek az urizálós jegyeiket. A Ryanairnél a sima alapárhoz képest tesztünk során azt találtuk, hogy 44-65 euróval drágább ugyanarra a járatra a business plusos ár. A legolcsóbb, 20 eurós jegynél 50 euró a felár, 25-35 euró között 50 alatti a különbség, majd elkezd nőni. Mi van benne? 20 kilós feladott pogyó, ami az utasok többségének felesleges, az üzleti júzernek meg aztán főleg, ő inkább a dzsuvás ülést utálja, meg az előző tahó utas rágógumiját a seggén. Ekkora helyen pedig még az újságját, vagy a laptopját se tudja kinyitni:

frseatpitch.jpg

Elsőbbségi szeku néhány reptéren jól jöhet persze, de ez külön is max. pár euró, elsőbbségi beszállás előzetes ülésleosztás esetén nagyjából felesleges. Igazából a legfőbb vonzerő a jegy változtathatósága, ennek részleteit érdemes ismerni. Útvonalnál országon belül lehet más várost választani, ez piros pont és persze az indulás előtti napokon bármerre lehet tologatni bizonyos határon belül a jegyet. De:ilyenkor az árkülönbséget meg kell fizetni, tehát ha az adott pillanatban magasabb az új járatra a jegyár, mint amikor mi vettük a sajátunkra, akkor plusz fizetnivaló van, talán nem is kicsi.  

Ami még fontos: az utazás napján is lehet tilitolizni 40 perccel a járat indulásáig, tehát ha látjuk, hogy lekésnénk a gépet, áttehetjük a következőre. Itt az árkülönbség már nem fizetendő, de kizárólag a következő járatra kúszhatunk fel, másnapira nem. Meg mivel nem tudunk zsebből beszállókártyát nyomtatni a következő gépre, annak magas díját is nyilván ránk verik. Nagyjából az látható tehát, hogy továbbra is pofátlanul drága szolgáltatásait adja ebben a csomagban látszólag jó áron a Ryanair: alapjegy vásárlása esetén a változtatás ugyanis horror áron van náluk és a géplekésés utáni mentőár is kimagasló: 110 euróért tesznek fel bárkit a következő gépre.

Összehasonlítási alapnak érdemes az easyJetet használni. Náluk Flexi néven fut a prémium jegy és a simához képest ahogy néztük, 30-50 eurós felárral fut. Mi jár ezért? Itt is a csont felesleges 20 kilós feladott pogyó és elsőbbségi beszállás, elmarad az amúgy 11 eurós/foglalás kezelési költség, aztán a néhol gyorsított szeku. A lényeg pedig: az útvonal nem, csak a dátum változtatható egy héttel vissza és három héttel előre. Az utazás napján legkésőbb két órával indulás előtt lehet előre tolni a dátumot. Korábbi gépre egy fasza szolgáltatás révén bárkit feltesz ingyen az easyJet, ezért főleg kár extrát fizetni. Arra egyszerűen sehol nem találtunk infót, hogy a jegyárkülönbözet fizetendő-e. Ha igen, ez még a Ryanair verziójánál is szarabb deal, ha nem, akkor esetleg okés lehet olyanoknak, akik tényleg sokat variálnak a dátumokkal.

A Wizz szerencsére eddig nem állt be a sorba, nincs kétféle ár foglaláskor, viszont választott szolgáltatásként hozzáadható bármelyik jegyhez egy hasonló csomag. Wizz Premium néven fut, benne van a reptéri csekkolás (hót értelmetlen, ha ingyen lenne, akkor is inkább nyomtatunk magunknak beszállókártyát, mint hogy sorba álljunk a csekkinhez), nagy lábterű ülés, nagy kézipoggyász (ami mindenki másnál ingyenes), módosíthatóság és késési biztosítás, ára feladott csomag nélkül 30, pogyóval 49 euró. Módosíthatóságra 10 euróért külön is vehető a Flex szolgáltatás, s a késési biztosítás is ugyanennyi. Vagyis ezt a csomit se nagyon fizetnénk ki a büdös életbe. 

Ezek a csomagolt extra szolgáltatások tehát lényegében csak a légitársaságnak hoznak kiegészítő bevételt, mi nem találtunk olyan utazási helyzetet, hogy megérjék nekünk. A kevéssé árérzékeny munkáltatók esetleg megveszik a főnöknek, ha szerencsétlen fapadosra kényszerül, mert igaz, hogy az urizálós fapados jegy általában még mindig olcsóbb, mint amit a hagyományos szállítók kínálnak turistaosztályra. De a mezei utas biztos jobban jár, ha marad az alapjegyárnál és ha nagyon kell valamelyik kiegészítő szolgáltatás, akkor azt becserkészi külön. A módosíthatóságért pedig csak akkor fizet, ha véletlenül nagy szüksége van rá, ha pedig még az utazás előtt pár héttel kell variálni, általában jobban járunk új jegy vételével, mint a módosítási díj plusz árkülönbség kiperkálásával.  

60 komment

Címkék: Wizz Air Ryanair easyJet prémium szolgáltatások

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr326649815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2014.09.03. 06:26:37

Vegre egy jo bejegyzes, az UFB-k biztosan nem fogjak hasznalni a Ryanair businesst. Voltakeppen az iras ravilagit arra, hogy a fapados semmivel sem olcsobb, ha ugyanazokat a szolgaltatasokat nyujtja, mint egy legacy, ahol a kovetkezok alapbol jarnak "ingyenesen", mivel a jegyar tartalmazza:
-repteri csekkolas,
- elore valaszthato ules (a veszkijarati, illetve elso sorok lehetnek felarasok a "mezei" utasoknak, de altalaban emelt szintu torzsutasoknak ingyenes),
- Feladott csomag: minimum 1PCE/23kg, de akar 4PCS/132kg is lehet, torzsutasszinttol / legitarsasagtol fuggoen
- (Majndem) minden jegy modosithato,
- Fast track premium / business utasoknal,
- Elsobbsegi beszallas (premium / business)

Extrak, amik szinten a jegyarban vannak: kozponti repter, nincs "badogheathrow", torles / sztrajk /stb. eseten azonnal atfoglalas akar a konkurenciara is, csatlakozas biztositasa, stb. Tegnap foglaltam magamnak Wizzairt (mazo hajlam), hozzaadtam a Premium csomagot, meg is duplazodott a jegyar azonnal es el is erte a legacyt. Azert megvettem; neha jo egy kis kaland ;)

Basilisk Captain 2014.09.03. 06:45:04

@AirFrance KLM:
De nem is az UFB ponthuszároknak van ez a szolgáltatás, mert azok elvből nem mennek ryrrel, hát azt nem lehet pontból fizetni, illetve nem is a magyar piacot célozták meg ezzel. Ez a "business" jegy sokkal olcsób mint érfránci káelem,lufi meg ezek biznyic jegyei, és mivel ryr gdsen is fentlesz némely munkáltató inkább megveszi ezt mint a sokkal drágább legacyt. /igen , tudom. Lesz olyan továbbra is akinek legacyt vesznek, az meg gyűjti a szegmenseket/mérföldeket céges pénzen.../

"Ekkora helyen pedig még az újságját, vagy a laptopját se tudja kinyitni:"

Ezt úgy írod mintha a legacyk nagyrészén bizniycen tudna bármit csinálni... Ahol annyi a bizniyc, hogy a sima economy ülésen középen nem ül senki, laptop itt is kuka, mert nem tudja hova tenni.ryr business jegyben benne van a ""prémium"" ülés, tehát vegyen valaki az első sorba jegyet, és tud újságot olvasni.

BizAir 2014.09.03. 07:34:25

@AirFrance KLM: "elore valaszthato ules" - az itt releváns businessnél talán, de economyn nézzük már meg, hogy egy Lufthansán, Britishen (stb.) hogyan választasz előre ülést, ingyen :)

Basilisk Captain 2014.09.03. 07:55:47

Elég balfaszul sikerült értelmezni a T&C-.t

'Mindig meg kell fizetni az árkülönbözetet.'

Ez k*rvára nem így van. Aznapi járatra cserélésnél, ha van szabad hely akkor INGYEN árkülönbözet megfizetése NÉLKÜL lehet cserélni járatot.... Másik napra átrakásnál kell árkülönbözetet fizetni...

AirFrance KLM 2014.09.03. 08:28:13

@BizAir:
AF/KL: Szabad ulkesvalasztas a honlapon foglalaskor, meg a jegy kifizetese elott. Gyakorlatilag latod a gep telitettseget minden viszonylatra, economyn is. Extra charge a veszkijaratokert.
SK: Szabad uleskivalasztas a honlapon a jegy kifizetese utan, de meg a foglalasi folyamatban. SAS PLUS-on ingyenes, GO-n csak akkor, ha arany/gyemant kartyad van. Egyebken 100 kr, nincs felar a veszkijaratra.
LH: Nem szoktam veluk utazni csak SK codeshare-ben, de a honlapjukon a manage my booking pontban szabadon valaszthato az ulohely.
BA: OneWorlddel egyaltalan nem utazom.

BizAir 2014.09.03. 08:32:40

@AirFrance KLM: Értem. Tehát, mivel nem utazol velük, ezért nem is lényeges, hogy ott mi a helyzet. Mert BUDról jellemzően SKval utaznak az emberek, illetve London felé semmiképpen sem a BA-val. :) Amúgy Lufthansánál (EU-n belül), ha nem vagy valami nem alapszintű M&M tag, akkor az ülésválasztást elfelejtheted.

AirFrance KLM 2014.09.03. 08:48:59

@BizAir: Ertem. Az AF/KL illetve a LH csoport (SN, OS, LX, stb) lefedi az europai legacy piac legalabb 80%-at. Ha te az IAG csoportot valasztottad az a te ugyed, no problem. A BA nekem nem opcio, mivel mifelenk csak naponta 2x jarnak, lehetetlen idopontokban es rossza atszallasi lehetosegekkel, bocsi, ha nem utazom veluk.
(Az SK kerdesben igazad van, de az AF/KL biztosan tobb utast visz BUD-rol, mint a BA...)

BizAir 2014.09.03. 08:49:46

@AirFrance KLM: Sajna a lényeget nem sikerült megértened, de nem baj. Ez van :)

Basilisk Captain 2014.09.03. 09:08:26

@AirFrance KLM:

de attól még a mezei Júzer nem tud foglalni ülést lufthansán, és swissen sem, eu-n belül. csakis checkinnél. Nem abból kell kiindulni hogy jaj neked van ilyen olyan platina meg ilyen kártyád, és neked jár. Szóval nem igen sikerült megérteni a mondanivalót előbb.Ne az AF/KLM szemüveggel, és ne törzsutas szemüvegen keresztül kellene nézni a dolgokat. ;)

AirFrance KLM 2014.09.03. 09:23:42

@kevin22: Nincs M&M kartyam, megis tudok foglalni Lufthansan is meg Swissen is. Jajj nekem van ilyen, meg olyan; ez igaz. De AF/KL aktualis ulesfoglaltsagot tudsz nezni meg login nelkul is, csinalj egy probafoglalast es latni fogod. Igen AF/KL szemuveg, de ez ezek szerint egy olyan feature nalunk, amit mas nem nagyon csinal.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.03. 11:02:18

@kevin22: jogos, kicsit félreérthető sztem a szabályzat, ráadásul elég tahóság, hogy a magyar verzió eleve csak kivonat, a lényeg kimarad belőle. De igen, aznap valóban nincs árkülönbség-fizetés, javítottam, köszi.

Basilisk Captain 2014.09.03. 11:43:18

@Fillér B. Gusztáv:
It was my pleasure. :)
Ez igazából akkor éri meg, ha valaki átszállással megy, mondjuk bud-crl-dub, és crl-dub mondjuk van 3 db egy nap, és akkor késés esetén sincs para, hanem ha van szabad hely, szépen lehet menni a következővel, ami mondjuk nem rossz dolog.

tygger 2014.09.03. 12:46:53

@kevin22: a lufthansán minden egyes alkalommal, az online check-inben tudtam ülést választani, mindenféle szar kártya nélkül. pedig évi nem kevés gépükön ülök, szóval nem tudom, mire gondolsz.

Basilisk Captain 2014.09.03. 12:51:42

@tygger:

Olvasd már el megint amint írtam, hátha sikerül értelmezni....

"ülést lufthansán, és swissen sem, eu-n belül. csakis checkinnél. "

Ahogy írtam csakis checkinnél lehet, de előtte NEM, és ez volt a lényeg...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.03. 15:05:54

@kevin22: szerintem akkor se. ha nagyon húzós az átszállás (pl. 1 óra alatt), akkor eleve nem tervezek ilyet, ha meg vállalható (min. 2 óra), akkor kicsi az esély arra, hogy ott ragadjak. Tízből kilencszer nem fizettem semmit, a tizediknél meg kiperkálom a rescue fare-t, 11 eurót, így sokkal jobban járok.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.09.03. 22:50:05

20%-os akció van a Wizzair-nél, úgyhogy most csak 50%-kal drágább november közepére a tegnap este kinézett repjegy...

Yumurdzsak 2014.09.04. 00:12:08

@Étteremkritikus: :D:D
mondjuk a három repjegyem, amit a múlt héten vettem duplázódott, de délben csekkoltam, mert a mocskos wizz nem küldött hírlevelet

lesaux 2014.09.04. 00:45:32

@AirFrance KLM: a legacynál biztos, hogy van ingyenes feladott poggyász? Gondolok itt elsősorban a rólad elnevezett AirFrance-ra és KLM-re.

"- (Majndem) minden jegy modosithato,"
Huhú, de nem szeretnék abba beleszaladni, hogy legacyn módosítani kelljen. Bár ezzel az erővel mondjuk a fapad is módosítható.

lilalalilalázik 2014.09.04. 04:12:58

Ez a blog annyira gáz...olyan tipikus rinyálós butamagyar stílusú, szidja a fapadosokat nonstop, meg nyafog, meg rinyál, hányinger. Ha nem tetszik valami ne használd, menjél másikkal...de az meg drága mi? akkor meg azér sírsz :D és még blogolsz is róla :D ó, szerencsétlen...

bagscavok 2014.09.04. 06:19:28

Borzasztóan igénytelen ennek az írásnak a stílusa.

A nép fia 2014.09.04. 07:41:03

@lilalalilalázik: Szintén tipikus magyar stílus, hogy egy tematikus blogot szidnak, amiért a témáról ír.

2014.09.04. 08:08:33

A bloggernek mániája, hogy a poggyász felelesleges. Hát nemi az, legalább is annak nem aki nem szórakozásból repked ide oda, mert otthon unja magát, és szeretne a facera uj selfit posztolni.

Bizony mondom néktek, az ember néha jobban jár, ha olyan jegyet vesz, ami szükség esetén cserélhető, és a vonatjegyeknél is ugyan ez a helyzet. Persze ha csak úripasszióból ugrunk át a szomszéd városba kocsmázni, akkor ez az opció nem éri meg. De higgyétek el kedves feleim, az emberek többsége nem ezért utazik, hanem mert dolgozik, vagy a családját látogatja, esetleg nyaralni megy egész évi munka után. Na ilyenkor megéri nem büntetni magát még a repülőgépen is.

egy_kommentelo 2014.09.04. 08:17:16

na, megjöttek a fanyalgok...minek olvassa aki nem bírja? a blog címe fapadosinfo.blog.hu, nem ilovefapados!

zoli_ 2014.09.04. 08:44:38

Itt is egy fanyalgó, szóval a cikk semmi más, csak hangulatkeltés. Kézipoggyász van, hogy elég, van, hogy nem.
Én nem vagyok bíznissz utas, de attól még utálok sorban állni. És még fizetni is hajlandó vagyok azért, hogy ne kelljen.

Az ilyen egy mondattal "lerendezett" szolgáltatások:
"Mi van benne? 20 kilós feladott pogyó, ami az utasok többségének felesleges, az üzleti júzernek meg aztán főleg, "
Nem szeretném az öltönyömet kézipoggyászba gyűrni. Meg tán nem két napra megyek. Szóval ez az úgyse kell duma, nagyon gyér. Eldönthetem én, hogy viszek magammal, vagy sem?

"Ekkora helyen pedig még az újságját, vagy a laptopját se tudja kinyitni:"
Sima ferdítés, és rossz hangulatkeltő mondat.... Fogadjunk ki tudom nyitni a laptopom...

"Elsőbbségi szeku néhány reptéren jól jöhet persze"

Pl büdipesten, ahol egyszer majdnem lekéstem a gépem, mert nem lehetett a charterre fast track-et venni. Pedig három órával a gép indulása előtt kint voltam. Ebből másfél óra volt a check-in, és további másfél a szeku. Utána futottunk a géphez.

A persze az a mondat végén, olyan kacsintós, csak a hülyék veszik igénybe, vagy mi akar lenni? Miért kellett oda, hangulatkeltésen kívül?

"elsőbbségi beszállás előzetes ülésleosztás esetén nagyjából felesleges"

A marhavagonban, a beszállítókapunál nem szeretek sorban állni. Miért lenne felesleges? Nekem még van hely a csomagtartóban, nincs tülekedés.

A helyesírás meg erősen problémás:
"Vagyis ezt a csomit se nagyon fizetnénk ki a büdös életbe. "
A csomi helyett biztos sok problémát jelentene a csomag szó használata, az életbe, azt ebben az esetben úgy mondják, hogy életbeN, a hot felesleges értelmezhetetlen.

Ez is marhaság:
"A módosíthatóságért pedig csak akkor fizet, ha véletlenül nagy szüksége van rá, ha pedig még az utazás előtt pár héttel kell variálni, általában jobban járunk új jegy vételével, mint a módosítási díj plusz árkülönbség kiperkálásával. "

Amikor az ember nyaralást tervez, igyekszik időben megvásárolni a repülőjegyet. Hogy olcsó legyen, és legyen. Szerinted mennyi a nyári csúcsidőszakban a repülőjegyek átlagára? 40 ezer felett van! Miért lenne olcsóbb a 6-7000 forintos árnál?

Nagyon jó, hogy fél és téves infókat adsz itt. És csak egy szemszögből a nagyon szarrágóból nézed az egészet. El sem tudod képzelni, hogy az emberek másképp terveznek, másképp gondolkodnak.

ui: A ryan azért nem tök hülye. Valamit szeretne eladni, több pénzért. Ha van rá kereslet, akkor jó. Ha nincs, akkor úgyis megszünteti. Szóval az egész posztnak nem volt értelme, és még hülyeségek is vannak benne....

Netuddki. 2014.09.04. 08:59:26

- Akkor a fapadosra kérek egy első osztályú jegyet...

Erről a máv 1. és másod osztályú jegyei jutnak az eszembe. Anno ha bolhát szerettél volna akkor az első osztályra vettél jegyet.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.04. 09:05:38

@Étteremkritikus: Én majdnem 20.000-et buktam, hogy előző nap foglaltam...

_-_-_ 2014.09.04. 09:16:23

Mindig szidják a Ryanairt de én nagyon sajnálom, hogy megszünt a stockholmi járatuk,kb. háromszor mentem velük és semmi bajom nem volt a munkájukkal.

sütinéni 2014.09.04. 09:21:38

Az easyjeten, ha átfoglalod a flexi jegyet, nem fizetsz árkülönbözetet. Teljesen biztos.

wrstjnethn 2014.09.04. 09:28:44

@kevin22: "...érfránci káelem,lufi meg ezek biznyic jegyei, és mivel ryr gdsen is fentlesz"

Már a magyar nyelv is csak fapadosan megy? Vagy ez valami nagyon trendi szleng, hogy nem mondod ki a légitársaságok tisztességes nevét? Ha nem megy az Air France betűzése, szóljál. Vagy a KLM-mel van baj?

Basilisk Captain 2014.09.04. 09:32:45

@wrstjnethn:

ez a baj kikerül indexre a cikk és ilyen senkiháziak jönnek ide mint te. Zavar ahogy leírtam? Így jártál! Aki akarta így is megértette, kivéve téged.

mojoking77 2014.09.04. 09:40:21

@Fillér B. Gusztáv: "agy lábterű ülés, nagy kézipoggyász (ami mindenki másnál ingyenes), módosíthatóság és késési biztosítás, ára feladott csomag nélkül 30, pogyóval 49 euró. Módosíthatóságra 10 euróért külön is vehető a Flex szolgáltatás, s a késési biztosítás is ugyanennyi. Vagyis ezt a csomit se nagyon fizetnénk ki a büdös életbe. "
Na most ezt, meg a 20kg-os borond felett erzett siramaidat nem igazan tudtam dekodolni, de gondolom velem van a problema, amiert szerintem ez netto szarragosag...
A @AirFrance KLM: nevu holggyel par hete beszelgettem, ott meg azt allitotta, hogy arany Miles and More kartyaja, es tobb mint tiz eve minden eve platina Flying blue kartyaja, mostanra a Miles and More eltunhetett valahol. Utalom, ha valaki ugy itelkezik a masikrol, hogy meg nem talalkoztak, es nem ismerik egymast, de lassan kezdek elni a gyanuval, hogy a szepen felepitett image mogott azert kicsivel visszafogottabb a valosag...

szcsongor 2014.09.04. 09:45:24

@_-_-_: Stockholmba még mindig ott van a Wizz meg a Norwegian. Előbbi alig drágább, vagy kb annyi mint a Ryanair volt, utóbbi meg fényévekkel jobb és kényelmesebb (Arlandára megy, nem a puszta közepére, Skavstára)

A poszthoz meg annyit, hogy azzal én sem értek egyet hogy a nagy csomag nem fontos. Az lehet hogy a fapados utazók egy része csak egy fogkefével utazik a hosszú hétvégés városnézésre, de azért a többség akkor is utazna amikor költözik A-ból B-be, vagy szimplán csak vinne időnként egy-két nagy csomag ellátmányt oda, ahol él. Én legalábbis eddig még többször vittem legalább egy nagy bőröndöt, mint amikor csak egy kis hátizsákot. Persze ez csak a saját statisztikám :)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2014.09.04. 09:51:10

A magyar nyelv ilyen ismerete és használata több, mint vérlázító.
És a cikkből sütő nagyképű, beképzelt önös ostobaság is, bár az csak inkább megmosolyogtató és szánalmas. No, és a pontatlanság is fájdalmas.
Nincs büntetés, ha adott napon dönt úgy a BP-os utas, hogy módosítani kívánja a jegyét, nem kell pótdíjat fizetnie, ha nem tudja újranyomtatni a beszállókártyáját.
Az új járatra való felkerülés ára fixált díj, mindig annyi: 110 EUR, még akkor is, ha arra a gépre adott időben ennek a többszöröse is lenne a jegyár, hiszen nincsenek last minute jegyek.
Sok ember számára van értelme az elsőbbségi beszállásnak, még akkor is, ha saját ülőhelye van. Többen tömegiszonyosok, esetleg nem szeretik a gyerekek bömbölését hallgatni, stb.
A fapados attól fapados, hogy olcsó a JEGY. Ma már mindenki tudja, hogy ha minden extra nélkül utazol van, hogy megúszhatod egy normál buszjegy árából.
Ugyanakkor, ha már poggyászt is akarsz, meg egyéb extra szolgáltatást, meg kell fizetned az árát. És erre találtak ki egy csomagot.
Igen, van, akinek megéri. Ez is csak azért jött létre, mert bármilyen hihetetlen: AZ UTASOK KÉRTÉK.
Igen, azok a fizető emberek, akiket eme blőd cikk írója egyszerűen lehülyézett...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2014.09.04. 09:54:24

@egy_kommentelo: ja, csak éppen nem informatív, és még félre is tájékoztat. Ezért van a fanyalgás...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.09.04. 10:26:00

@egy_kommentelo: De nem is fosfapadosinfo.blog.hu.. Oké, lehet, hogy a rendszeres olvasók tudják, hogy ez az a hely, ahol csak köpködik a fapadosokat, helyenként teljesen logikátlan érvekkel.. De a neve alapján ez még nem derül ki.

@Frengi: Egyetértek, sokan tényleg nem fogják fel, hogy vannak olyan emberek, akik nem repülőben töltik az életüket...
Mi pl, mikor hülye módon nem vonattal, hanem repülővel mentünk Franciaországban, akkor megszenvedtük, hogy csak kézi poggyászunk volt..Csak ezért megérte volna nekünk a flexi jegy (ami baromira nem dupla annyiba került volna..) mert nagyobb csomagot vihettünk volna. Azért nem vettük meg, mert vissza másik társasággal mentünk és akkor meg ott nem férünk be.

Nem a véleménnyel van a bajom, hanem, hogy ennyire rosszindulatúan, körbe nem nézve írnak véleményt, úgy, hogy bele se gondol, hogy másnak esetleg nem hülyeség.

wrstjnethn 2014.09.04. 10:35:21

@szcsongor: A feladott csomagra nem csak akkor van szükség ha 20 kg cuccot akarok vinni, de már egy palack ajándék bort sem lehet felvinni a fedélzetre ugye. (Hacsak nem a reptéren veszem) Nekem sokszor csak emiatt kell feladni csomagot.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.04. 11:02:57

@zoli_: Melyik volt téves infó? Ne kamuzzunk már. Lehet vitatkozni az utasigényeken, de inkább leírom a poszt mondanivalóját, mert úgy tűnik, nem sikerült felfogni. Teljesen jól működik az, hogy az alapjegyárban nincs benne szinte semmi szolgáltatás, külön fizetős az összes kényelmi cucc. Mindenki megveszi magának azt, amire szüksége van, ok. De nagyon nagyon kevés embernek van szüksége mindre, amit becsomagolnak, ezért a csomagok vétele a nagy többségnek tök felesleges. Ennyi.

Még pár konkrétum. Az utasok nagyjából kétharmada már feladott nélkül utazik alapból, az átlag üzletember pedig főleg nem ad fel semmit, siet leszállás után.

Senki se mondta, hogy nem kellhet feladott csomag, ha igen, meg lehet venni külön. Nyaralós példa: ott pont semmi szükség a módosíthatóságra, megveszed az elsőbbségi beszállást a tömegiszony miatt, oszt jó napot.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.04. 11:09:34

@lilalalilalázik: te vagy szerencsétlen. olvass, mielőtt fikázol. fillérekért utazunk lényegében havonta, de csak azért, mert nem veszünk meg minden felesleges szarságot. jól használjuk a fapadosokat és nagyon szeretjük őket. a blog arról szól, hogy okosan használva őket ezer szép helyre juthatunk el. a valóság része az is, hogy a visszásságokról is írunk. olyan nehéz ezt felfogni?

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.09.04. 11:16:29

"valóság része az is, hogy a visszásságokról is írunk. olyan nehéz ezt felfogni?"

Ez rendben van, de ez "Terjed az utasbutítás: prémium repjegy lúzereknek" nem a visszásságról való írás, hanem mások lehülyézése, mikor csak arról van szó, hogy NEKED(!!!) feleslegesek ezek a szolgáltatások.

balage28 2014.09.04. 11:23:50

@kevin22: miért lenne a laptop kuka eu bizniszen ?
Sot, a klm economy comfortjan is lehet dolgozni, mert nagyobb a labter.
Ok, nem 17 colos gepre meretezett, de akinek az a "heppje", hogy utazas kozben is csinalni kell a dolgat, annak van ehhez megfelelo 13as gepe.

Etniez 2014.09.04. 11:26:05

Van már Ryanair app, nem kell nyomtatni beszálló kártyát, egy jó okostelefon kell. Business ügyfélnél meg tuti van.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.04. 11:29:23

@Etniez: kétségtelen, nekem is van, de láttunk már olyat, hogy lemerült szerencsétlennek és nem akarták felengedni a gépre.

2014.09.04. 13:26:42

@Etniez: én eddig e miatt (is) kerültem a ryant, de mintha úgy láttamm volna hogy a reptéri automatánál is lehet nyomtatni.
bár ezt a nyomtatást nem nagyon értem,mert ha amugy is fel kell adni a chekpultnál a csomagot, akkor ugyis mindegy.

wrstjnethn 2014.09.04. 13:53:28

@kevin22: Sajnálom, hogy csalódást kell okoznom, de mint a bejegyzésemből is kiderül, megértettem, miket akartál írni, mikor csapkodni kezdted a billentyűzetet. Kettőnk közül ugyanis én le tudtam írni a légitársaságok rendes neveit, de ha a másik oldalon nem megy a szövegértés...

Ja, kikerül az indexre a blog és besüt a barlangba a fény...

Basilisk Captain 2014.09.04. 14:29:35

@lesaux:
Klm nél már nem lesz ingyenes az alap Flying blue kártyatulajoknak sem, és ahogy jól írtad legacynál esélytelen, hogy a legolcsóbb módosítható legyen, ellentétben azzal az állítással, hogy ""minden"" jegy módosítható.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.04. 15:56:43

@kekecke: nem írtam olyat, hogy az lenne.

a légitársaság dolga, hogy profitot maximalizáljon, a mi dolgunk meg az, hogy ne dőljünk be a szarságainknak, utazzunk fillérekért. aztán majd a profitjukat összehozzák azok, akik hőzöngenek, de megveszik például a csomagolt drága jegyeket is.

ZX71 2014.09.04. 16:21:08

@Étteremkritikus: Én viszont épp tegnap találtam a 20%-os akcióval Madridba 12ezerért retúrt, ennyiért sose volt még (amióta nézem).

AirFrance KLM 2014.09.04. 18:13:51

@mojoking77: A @AirFrance KLM: nevu holggyel par hete beszelgettem, ott meg azt allitotta, hogy arany Miles and More kartyaja,"

Ezt belinkelned? Sohasem allitottam ilyet. Valoban van FB Plat for life kartyam es egy Star Alliance Gold is melle. Mondjuk azt nem a Lufthansa allitotta ki, hanem A scandinavian Airlines System immar 9. eve. Azert mert te rosszul emlekszel, meg nem kell tmadni a masikat. Love & peace!

AirFrance KLM 2014.09.04. 18:18:20

@lesaux: Most azert mert az AF/KL bevezeti a fizetos poggyaszt Europna belul, azert nem kell megkerdojelezni a tobbit. Vagy fel tudsz sorolni legalabb 5 europai legacyt ahol fizetos a poggyasz? Ugye nem. Egyebkent az AF/KL poggyasz csak akkor fizetos, ha Europan belul van az utazas. Ha longhaul resze is van, akkor termeszetesen free. Meg mar egy Silver kartyaval is ingyenes 2 db!

Modositani meg pofonegyszeru, ha a legacyk honlapjan kozvetlenul foglalsz. Napi szinten uzom a jatekot.

Basilisk Captain 2014.09.04. 19:54:09

@AirFrance KLM:

ha pofon egyszerű ha nem , legolcsóbb kategóriánál EU-n belül fizetni kell, interkontinentális járatnál pedig nem is lehet.
via klm.com:
awesomescreenshot.com/02e3fjllb9

AirFrance KLM 2014.09.05. 05:06:08

@kevin22: Nem emlekszem, hogy irtam volna, hogy ingyenes. A promo fare-eket, meg nyilvanvaloan nem lehet valtoztatni (NO CNG / NO REF), na de annyiert ne akarjunk mindent (olcsobb NYC-be repulni, mint BUD-ra...)

trolludulo 2014.09.05. 10:46:12

Easyjet kapcsán ennél kicsit jobban utánajárhattál volna a dolgoknak (ha már index címlapra vágysz, és nagyon össze akarsz hasonlítgatni): "Arra egyszerűen sehol nem találtunk infót, hogy a jegyárkülönbözet fizetendő-e." Nem, nem kell árkülönbözetet fizetni. Sőt, olyan is előfordulhat, hogy egy környező napon lényegesen olcsóbb a jegy flexivel, mint repülésed napján a budget jeggyel. Ekkor megveszed a flexit, vársz 24 órát, majd átrakod teljesen ingyen a jegyet.

Speedy Boarding pedig nem csak arra jó, hogy elsőként ugorj be a gépbe. Velem már többször előfordult, hogy törölték a járatomat. Ilyenkor a Speedysekkel kezdik a további járatok feltöltését. Legalábbis külföldön. (Napi egy járat esetén pedig nagyon nem mindegy, hogy másnap mehetsz, vagy akár 3 napot is várnod kell.)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.05. 11:28:54

@trolludulo: nem vagyok hajlandó jobban utánajárni, mint hogy átnyalom az utazási feltételeket. Abban nem volt jelzés sem erre, sem arra, amiből még nem következik, hogy nincs árkülönbözet-fizetési kötelezettség. Ha tényleg nincs, ahogy írod, akkor valóban lehet olyan szitu, amire utalsz. De azért nem is jellemző.

ZX71 2014.09.05. 19:00:02

@trolludulo: kosz ez hasznos info volt, nekem ugyan mèg nem töröltek jaratomat, de ki tudja, jól jöhet mèg

jjoey 2014.11.03. 20:54:49

Javasolnek egy keleti utat a viccnel, na nem az 1001 ejszakaba, ahova a benszulott a luxusjarattal megy, hanem pl Ukrajna, Oroszo, Gruzia. A laza es gyors beszallas, na ja, lokdosodes, -40ben betonon odafagyas, stb. Szoval hajra fapad, gondolom sose repult Malevvel, plane ha egy celallomast a rendes tarsasag 100eFt-ert repuli, mesz a viccel 80ezerert?
süti beállítások módosítása