Lényegében teljessé váltak a fapadosok téli menetrendjei az elmúlt hetekben, s vannak is szép számmal tök olcsó jegyek a hideg hónapokra. A Ryanair és az easyJet tovább szűkít Budapesten, a Wizz Air bővít, utóbbi nyomasztó túlsúlya tehát fokozódik. Kedvenc kellemesen meleg helyeink, melyeket bőven 10 ezer forint alatt elérhetünk: Ciprus, Málta, Bari, Kutaisi és Szaloniki.
Ami az útvonalakat illeti, az easyJet bezárja London Lutont, de Gatwick marad. A Ryanair tartott egy hót fölösleges sajtótájékoztatót a változásokról pár hete, még jó, hogy egy nappal előtte jött csak a meghívó, így nem tudtunk elmenni. Arról áradoztak, hogy kicsit több járat lesz Londonba és Dublinba, de a lényeg, hogy két idén télen még működő útvonal megy a lecsóba. Nem lesz Velence és buktuk azt a régi tervet is, hogy egy jeges tóba lógassuk a pöcsünket a mökki szaunájából kijövet Finnországban, ugyanis Tamperének is reszeltek.
De legalább a Wizz állja a sarat. Ugyan a finn tervünket nem mentik meg, mert Turku sem lesz télen Budapestről, (sőt galád módon törölték egész nyárra is, miközben Gdanskból maradt a járat, csak Helsinkibe repülnek addig, míg Turkuban túrják a futópályát), de legalább vannak olyan útvonalak, melyek a múlt télen nem üzemeltek, viszont a következőn megmaradnak: Catania és Szaloniki.
Ami pedig a déli útvonalak árait illeti: a Wizz kissé idiótán magasan tartja októbert, aztán november-december már egész olcsó, januárra pedig még több a jóáras jegy. A Ryanairnél pont fordítva, november és december olcsóbb, január drágább, utóbbira nem szabad foglalni, majd lejönnek később az árak.
Fél évre előre elvből csak akkor veszünk jegyet, ha 10 ezer alatt van, jó szívvel meg akkor, ha 5 ezer alatt. Na és hova lehet eljutni a melegedők közül 5 ezer alatt? Pár jegy van ennyiért Bariba (Alberobello és Matera igen kúl helyek, kár kihagyni), januárra még Isztambulba is, s elég sok időpont között válogathatunk Szalonikibe, akár 3 ezerért is - a Meteorák (a képen) mindenképp megér egy kis buszozást.
A hat-nyolcezres kategóriában már Larnaka és Málta is elérhető, kisebb kicseszés viszont a júzerrel, hogy novemberben még csak az odaút annyi, a visszaút drága, mindkét irányba pedig csak januárban lehet fillérekért menni, amikor már a németek se csobbannak, annyira lehűl a tenger. November első felében viszont Cipruson még simán lehet fürdeni.
Nápolyba, illetve inkább a környékére is bármikor érdemes elugrani, Pompei, illetve az Amalfi partvidék, Capri szigete lenyűgöző és akkor még fel se kúsztunk a Vezúvra. Sajna 6 ropiért csak januárra vannak jegyek, talán még lejjebb csúszik később a november is. Batumi se túl meleg télen, de a 10-15 fok is megbecsülendő, Grúziába meg amúgy is bármikor jó elmenni, Kutaisiba sok a 6 ezres jegy.
Mérget azért ne vegyünk arra, hogy utazunk is, ha van jegyünk. Főleg az új útvonalaknál gyakran megesik, hogy ha kevés a foglalás, lazán törlik a már meghirdetett járatokat. Előre fizetős, nem lemondható szállást foglalni Szalonikiben, vagy Grúziában balfaszság a köbön.
Ami pedig a klasszik meleg nagyvárosokat illeti, Rómába sok a 8 ezres jegy, Madridba csak pár időpont van ennyiért, Barcelonába viszont januárban sok napon is eljuthatunk akár 6 ezerért is. Tel-Avivba is akadnak 8 ezresek, de az ellenirány mindig drága, a legolcsóbb retúr, amit ki bírnánk hozni, 20 ezer körül jön ki. Dubai most az egekben van, a tél ott a csúcs, örülhet, aki 30k alatt talál jegyet egy irányba.
(Az árak a végső jegyárat jelentik, illetékkel, miden egyéb szirszarral, de csomagdíjak nélkül. A Wizznél Discount Club tagsággal jön ki a legolcsóbb ár, de néha a nélkül is. A Ryanairnél a hitelkártyás fizetés tesz rá párszáz forintot.)
Utolsó kommentek