FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

10 éves a Wizz Air: 10 érv mellettük és ellenük

2014.05.19. 07:20 Fillér B. Gusztáv

Ma 10 éve szállt fel a Wizz Air legelső gépe Katowicéből, amivel egy máig tartó sikertörténet kezdődött. A repülős bizniszben kiugróan magas a csődök száma, itt aztán tényleg csak a legjobbak maradnak talpon. Mindenképp örömteli, hogy épp néhány magyar arcnak (mindenekelőtt Váradi Józsefnek) ugrott be 2003-ban az ötlet, hogy meg kell csinálni a régió diszkont légitársaságát, de ez még kevés lett volna a sikerhez. Profi nemzetközi szakembergárda működteti Genfből és Budapestről a Wizzt, a kezdeti befektetők pedig hamarosan elnyerik jutalmukat, nagyot kaszálnak, amikor a cég részvényei a londoni tőzsdén landolnak.

Ettől persze teljesen független az utasélmény, márpedig az ultra low-cost modell része sok egyéb más mellett az is, hogy gebasz esetén saját gépekkel oldják meg a pótlást. Köd? A legapróbb hibajelzés a pilótafülkében? Madár rongyol bele a hajtóműbe? Tök mindegy. Nem tehet egyikről se a légitársaság, de első a biztonság, a gép földön marad, aztán akár több ezer utas programját barmolja szét a 10-20 órás késés.

A 10 éves születésnap kapcsán összegyűjtöttünk 10 olyan dolgot, amit csipázunk a Wizzben és 10 olyat, melyektől csak azért nem nyílik ki a bicska a zsebünkben, mert nem engedték át a szekun. Döntően olyanokra fókuszálunk, melyek nem az összes fapadosra, hanem csak a Wizzre jellemzőek, ezért nem rugózunk például az átláthatatlan és folyton változó díjstruktúrán, valamint a méregdrága és fos repülős kaján.

Még csak annyit előzetesként: a fapadosinfó stábja a 10 év alattwizzszines.jpg több mint 300 szektort repült Wizzel és mint a legnagyobb és sokszor legolcsóbb budapesti szolgáltató, nagyrészt nekik köszönhetjük, hogy pár ezer forintért jutottunk el olyan helyekre, melyekről a fapados forradalom előtt csak álmodhattunk. Attól, hogy ezt leírjuk, nem vagyunk Wizz-bérencek, mint ahogy fikablog sem vagyunk, ha ide vetjük a kifogásainkat a szolgáltatókkal szemben.

Mindenesetre születésnapi jókívánságként kívánunk még sokszor tíz évet a Wizznek, de nem olyan brutál túlsúlyban, mint most Budapesten, hanem a konkurenciától jobban szorongatva, hogy eszükbe ne jusson folytatni az elmúlt évben látott áremelést. (Frissítés: kijöttek ma egy ünnepi akcióval, amiben csak kis trükközés van.)

 

10 királyság

 

Diszkont klub

Éves fix díjért minden jegy olcsóbb, Wizz specialitás, jó dolog

Gyors beszállás, van hely a fedélzeten a csomagoknak

Mivel fizetős a nagy kézipogyó is, a csóringerek inkább kicsivel utaznak. Így felfér minden a fedélzetre, gyorsan felrámol mindenki, hamar el lehet foglalni a helyeket.

Wizz kártya

Hitelkártyaként és betétiként is létezik, aki mindenhol ezzel fizet és még a rezsiköltségeit is kártyázza, több tízezer pontot tud havonta gyűjteni, amiből gyakran ingyen repülések hozhatók ki.

Kellemes személyzet magyar hanggal

Általában udvarias a személyzet, s mivel a pesti járatok döntő többségét az itteni bázis szolgálja ki, a sztyuvik többnyire bírják a szép magyar nyelvet is.

Olcsó és kiszámítható árazás 

Sokszor vannak olcsó jegyek, a Ryanairrel közös útvonalakon ma sem ritkaság a pár ezer forintos ajánlat. És elég jól kiszámítható az is, hogy mikor csökkentik le az árakat. Erről szól majd a következő poszt

A feladott poggyász 32 kilós lehet

Csak a Wizznél. Nincs mit hozzátenni: aki nagyon sok cuccal utazik, akkor is a Wizzel járhat jobban, ha maga a jegyár másnál alacsonyabb, hiszen általában 20 kiló a határ, felette keményen büntetnek.

Színe, szaga, emblémája

Nyilván nem lényeg, de van akinek számít: a lila és a magenta találkozása épp olyan, mint a mustár,a tojássárgája és a szardella keveréke. Elsőre durva, azonban ugyanúgy működik, mint a cézáröntet. Sokat fizettek érte annó, de a logó is fasza.

Kölkök a pilótafülkében

Apró figyelmesség, de imádhatják a srácok: igazolólapot letölteni, utazásonként pöcsétet kérni, aztán a hatodik után a kapitány leszállás után meghívja a gyerkőcöket a fülkébe bandázni egy jót.  

Viszonylag kényelmes

A legújabb gépeken ha nem is leányálom az utazás, de relatíve jól el lehet ücsörögni, van ülészseb, elférnek az újságok és az üdítőspalackot sem a lábunk között kell hordani, mint a nagy testvérnél.

Pontossági garancia

Aki parázik a késéstől, jól kereshet rajta, 10 eurós biztosítást lehet venni, aztán ha bármi miatt 1 óra felett csúszik a járat, 100-at adnak vissza, persze másik jegyre felhasználható összeg formájában Jól jelzi a késési statisztika javulását, hogy amikor indult ez a szolgáltatás, még csak 2 óra felett fizetett.

 

10 kreténség

 

Fizetni kell a nagy kézipoggyászért

Ez az ára, hogy kevés legyen a cumó a gépen, gyorsítva a beszállást, mégse tudunk tiszta szívből örvendezni.

Csak egy kézi vihető fel a fedélzetre

Fizetek a gurulósért, de nem fér bele a fényképezőgép. Csak lóg a nyakamban, aztán jól megbüntetnek. Ha másnál ingyen is van már második kis csomag, ez miért fájna annyira a Wizznek?

Nincs helyleosztás

Aki ügyesen helyezkedik, meg szeret tolakodni, akár szeretheti is, de a többségnek az a jó, ha tudja, hova ül majd a gépen. A Wizz mára az egyetlen fapados légitársaság, mely nem biztosítja az előzetes helyleosztást. 

Lassú a foglalás

A konkurencia fejlődése nyomán jóból mára átlag alattivá lett a Wizz weblapján az utasélmény. Sokszor kérdez vissza a rendszer, hogy kell-e ez meg az a szolgáltatás, nem lehet tovább haladni, ha nem ikszelem ki az elsőbbségi beszállást, nagy lábhelyet, meg a biztosítást. Bosszantó, miközben a másik egyszerűsít és gyorsít. 

Csak emelt díjas számon érhető el az ügyfélszolgálat

OK, majdnem mindenkinél, de ez akkor is bosszantó és elfogadhatatlan. 

Csak két éves korig mehetnek előre a gyerekesek a beszállításkor

Ebben visszafejlődtek, korábban 5 év volt a határ. De ha már egy ócska bádogviskót használnak Budapesten beszállítóhelyként, legalább a kisgyerekesek ne szopjanak már a sorban fél órát azért, hogy egymás mellett ülhessenek a gépen.

Béna foglalási rendszer

Ebben is visszafejlődtek, korábban 3 nap, vagy akár egy hét összes járata látszott a foglalási oldalon, ezt visszavették sok útvonalnál egy napra. Tényleg érthetetlen, hogy miért nehezítik meg azt, hogy hosszabb időszakot is gyorsan áttekintsen a potenciális utas? Oké, hogy van havi bontás menetrend címszó alatt, de eldugva, alig találja meg valaki.

Hosszú késések

A helyzet sokat javult, mióta van tartalékgép a rendszerben, de ha porszem kerül a gépezetbe és nem szállhat fel egy gép például egy távoli nyugat-európai reptéren, még mindig jönnek a sok órás késések. A kifeszített működés miatt mástól nem kérnek kölcsön, saját gépekkel meg ki tudja meddig tart a pótlás.

Trükközés a 20%-os akciókkal

Csecse, hogy vannak 20 százalékos leértékelések, de ha előtte megemelik az árat, akkor ez nem más, mint lehúzás. Nem mindig csinálják ezt, van amikor valóban érdemes akcióban venni, de nem egyszer fordult elő az előző esti árfelnyomás.

Infóközlés szíváskor

Amikor késik a gép, vagy nem indul, vagy bármi hasonló cummancs van, az utasnak egyetlen dologra van szüksége: pontos információra. A helyzetről a légitársaság üzemeltetési központja tudja a legtöbbet, az utasokkal a reptéren pedig a földi kiszolgáló cég alkalmazottai foglalkoznak. Az infó valahol elveszik, mert általában nem kielégítő az egyre idegesebb utasok tájékoztatása. Persze változik, hogy javítható a gép, csak alkatrészre kell várni, vagy pótgépet izzítanak, de erről nem ártana folyamatosan tájékoztatni a repülő helyett épp szopórolleren száguldó utasokat is.

34 komment

Címkék: 10 éves Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr606179627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yumurdzsak 2014.05.19. 13:55:27

persze a pozitívumokkal van bajom
-Gyors beszállás, van hely a fedélzeten a csomagoknak
semmivel nem gyorsabb mint máshol

-Wizz kártya
remek, csak az a baj,h az ersténél van, ami elég tróger társaság. az is jó kéréds,h a gyűjtött pontok miért nem automatikusan wizz számlára íródnak, miért nekem kell beváltani, ami 3 munkanapba telik???

-Kellemes személyzet
jobbak mint a ryanair, de az nem mérce. fapofájú kisminkelt múmiák tolják a lábamra a zsúrkocsit

-Kölkök a pilótafülkében
ez tényleg jó! erről még nem hallottam.

-Viszonylag kényelmes
vagy nem

Mr.Treeger 2014.05.19. 15:25:31

A színvilág egyezik az az első Airport film, az Airport 69-ben szereplő gép belső színvilágával.

Globetrotter2014 2014.05.19. 15:34:07

Heppi börszdéj Wizz!

Őszintén szólva a Ryan jön fel minőségben, de a Wizz az egyik legjobb konkurense, régebben jobban lejött a minőségi előnye, de így is nagy dolog hogy egy K-európai cég ilyen jól állja a sarat...

Amit kihagytatok: magyar pilóták. Nem tudom miért de ha magyar pilóta van az általában jól teszi le a gépet. A Ryannak is sok magyar pilótája van akik jók, de pl nem tudom felfogni hogy a Lufthansa miért nem tud normális pilótákat felvenni. Még a sztyuvi is rajta viccelődött, az egyik utamon.

Ja igen, nem kapunk szülinapi kedvezményt? :)

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.19. 15:44:59

"Mivel fizetős a nagy kézipogyó is, a csóringerek inkább kicsivel utaznak."

Eddig olvastam. Hihetetlenül modoros, nem kicsit sznob szöveg. Elhiszem, hogy neked van mit a tejbe aprítanod, nem is irigykedem, repülj sokat, láss világot. De ettől még nem kell másokat lenézni. A "csóringerek" is emberek, érző lények. Mennyivel szebben hangzott volna, ha azt írod: "kevésbé tehetősebbek". Na mindegy, a saját lelkiismereteddel kell elszámolnod, nem az enyémmel.

kicsa 2014.05.19. 15:50:29

@ZF2: Van szülinapi kedvezmény. 2 jegy 1 áráért: wizzair.com/hu-HU/anniversary

Zorq 2014.05.19. 15:57:49

Nekem meg nem volt bajom veluk. Viszonylag pontosak. Betartom a szabalyokat, nagyon egyszeruek. Tobb ev ota minden rendben. Ez persze az utvonaltol is fugg. A norwegian.com jobb, mostanaban azt hasznalom.

flea 2014.05.19. 16:07:38

Az emeltdíjas ügyfélszolgálat ultratirpák megoldás, és a weboldaluk az utóbbi 1-2 évben szinte csak hátrányára változott, de más bajom nincs velük.

Számottevő késést egyszer fogtam ki náluk, akkor viszonylag korrektül tájékoztattak, legalábbis nem számítottam volna jobbra (más társaságtól sem). Na jó, talán a Lufthansa. :)

Szerintem jó, hogy a Wizz kártyás pontok nem íródnak rögtön a Wizz számlára: így van 1 éved beváltani, majd még 1 éved elhasználni. Magáncélra nem repkedek minden évben, úgyhogy nekem ez nem mindegy.

2014.05.19. 16:08:21

@bikmakk: igaza van. Nem azért fikázza, mert csóró, hanem az ezzel járó viselkedésért, és mert elvesz az utazás élményéből. Jönnek hangoskodva a nagy teszkós nejlonszatyrokkal, amiből parizeres zsömlét vesznek elő, meg koszlott, büdös hátizsákokkal stb. Ez olyan, mint amikor androidra is bevezették az instagramot. Sokan mondták, most majd azt kell nézni ezentúl, hogy a csórók mit esznek vacsorára.

_Totty_ 2014.05.19. 16:11:00

@bikmakk:
Semmi sznob nincs benne....főleg nem semmi lenézés! Az lett volna a lenézés ha a cikk ennyiből áll, hogy aki a wizzel utazik az csóró...
A csóringernek azt kell érteni a cikk írója alapján, aki a 3090, 4490, 5990,... forintos jegy mellé nem hajlandó 4500 Ft-ot fizetni (sokszor többet mint magért a jegyért), azért hogy nagyobb kézipoggyászt vihessen fel. Ugyan úgy ahogy én sem fizetnék 4500-at egy nagyobb csomagért, mikor a feladandó 32 kg-os bőrönd 7500, és 4 ember is elfér benne okosan, mellette pedig megmarad a "csóringer kis méretű táska"....
A low cost modell lényege pont ez, azt kapsz amiért fizetsz....

Alick 2014.05.19. 16:20:27

@bikmakk: sok helyen gazdagéknál is divat, hogy olcsó jeggyel akarnak utazni, de amellett mindenért balhéznak, ha korlátozzák őket vagy fizetniük kell.
Ismerősöm mesélte, hogy óceánjárón kőgazdag olajmágnás banyák kártyáztak és filléreken összevitatkozva megtépték egymást, úgy kellett szétválasztani őket. :)

Huncutkukac (törölt) 2014.05.19. 17:01:46

"...korábban 5 év volt a határ. De ha már egy ócska bádogviskót használnak...
...legalább a kisgyerekesek ne szopjanak már a sorban fél órát..."

De csak szopjanak!
Mi ez kispolgári tempó?
Mi ez a kibaszott pozitív diszkrimináció?

reserva 2014.05.19. 17:12:18

@Huncutkukac: Aztán meg jössz azzal, hogy miért sír a gyerek, nem igaz, hogy nem tudnak neki valamit csinálni.

Ha meg csak fröcsögni meg káromkodni jöttél azért kár volt....

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.05.19. 17:13:48

"Kölkök a pilótafülkében"
Erről sose hallottam, pedig utaztam velük párszor.

"Csak két éves korig mehetnek előre a gyerekesek a beszállításkor"
Rendszeresen előreengedték a 4-5 éveseket tavaly és idén is. Ez például kiemelkedően jó pont például a Ryanairrel szemben, ahol a csecsemőket se engedik előre...

Dr. Fotos 2014.05.19. 17:14:01

"Viszonylag kényelmes"

Ezzel vitaznek, nem is kicsit. Regen kenyelmes volt, de miota betoltak meg 1-2 + sort a gepekbe, olyan kicsi a labaknak a helyed hogy lehetetlenne teszi a kenyelmet. Nem vagyok egy magas ember de ha nekem a terdem egyenes ulesben nem fer el akkor egy atlagnal magasabb ember hogy birja ki?

Kedvenc szoporollerem, mikor a weboldal eszreveszi, hogy gyakran nezegeted ugyanazt a jaratot egyrje jobban emelgeti aprankent az arat. Sot, van ugy hogy mikor a fizetesre kerult a sor at kellett utalnom a szamlarol a penzt a webkartyara, majd tovabblokve a fizetest benyogte, hogy a jegy mar nem elerheto, kezdjem ujra es akkor mar 1000 ft-al ismet dragabb lett. Hagytam a francba, masik bongeszobol belepve ujra az eredeti olcso aron lehetett megvenni a jegyet... szeeeeeep!

Hogy jot is irjak: Zokszo nelkul kifizettek a szallast+kajat+utikoltseg tobbletem akkor amikor Ferihegyi repterzar miatt toroltek a jaratomat es egy atszallo varosban ragadtam. Ez nagy piros pont.

Sesquatch Hegyi 2014.05.19. 17:38:11

Évek óta utazom velük (a többi fapados mellett), eddig még nem futottam lukra velük.
Az emelt díjas ugyfélszolgálat nagyon gáz, főleg, hogy pl emailen sem lehet kérni segítséget. Pl. elrontott (felcserélt családi és utónév) javítása elvileg ingyenes, de x perc alatt több ezer forintot fizet az ügyfél a tévedéséért.

Ami viszont jó és nem említettétek: az androidos alkalmazás. Gyors, marha könnyű becsekkolni vele, a beszállókártyát egy kupongyűjtő alkalmazásban tárolja. Le a kalappal!

Yoss 2014.05.19. 17:52:33

@bikmakk: Hozzátenném, hogy az igazán nem csóringerek meg nem is utaznak Wizz-el :) Van Dubai üzletfelem és amikor mentem hozzájuk, teljesen meglepődött, hogy Wizz-el mentem és nem Bécsből Emirates-el.. Az ő cégénél az én beosztásomban lévő srác bezzeg Emirates-el jött ide :) Szal ennyit a csóringerségről. Én egyébként nem szégyellem, ha rövidebb útra megyek, akkor a legfontosabb az ár. 1-2 órát bármilyen szar ülésben elvagyok, inkább elb*szom a megspórolt pénzt az úticélban :)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.19. 18:23:22

@Online Távmunkás: egyrészt: wizzair.com/en-GB/kids

Az 2 éven felülieknél az előreengedés a földi kiszolgálás jófejségén múlik.

@Dr. Fotos: nincs új üléssor, 10 év is 180 ülés volt egy gépen, most is.

@Yumurdzsak: csak az elsőre: hidd el, hogy ebben jobb a wizz, a többinél a rengeteg kézicumó miatt sokkal lassabb a beszállás, ami főleg akkor kellemes, amikor szakadó esőben állsz a gép lépcsőjén.

flea 2014.05.19. 18:34:14

@Dr. Fotos: ritkán fordul elő, hogy egy gépen nem én vagyok a legmagasabb, mégis el szoktam férni a 2. sorban is.
(Az elsőt preferálom, ott nyitott laptoppal is elférek. :))

@Fillér B. Gusztáv: ezt aláírom, abszolút nyerő húzás volt a kézipoggyász kétfelé választása. Ritkán megyek mással, elvileg nincs összehasonlítási alapom, de ha csak kicsit is hasonlít arra, ami a változtatás előtt a Wizznél is volt, akkor zongorázni lehet a különbséget.

dr Smittpálelnökúr 2014.05.19. 19:01:11

A Ryanair gépein igen nehezen férek el, a Wizz sem az a teljes gyönyör, de kényelmesebb. Az ülések mindkettőn kényelmesek, csak a sorok közötti távolsággal van bajom.

Egyébként nem érdekel, hogy a nagy társaságok mennyire jó szolgáltatásokat nyújtanak, ha egy fapadossal 3500-ért eljutok Stockholmba, vagy 13000-ért Ciprusra. Oda-vissza.

odamondó 2014.05.19. 19:49:50

Lássuk mivel értek egyet mivel nem. Csak úgy mellesleg megjegyzem több mint 60x repültem wizzairrel.

-diszkont klub: ez szerintem messze a legjobb wizzair ajánlat természetesen a világot verő 32 kilós feladott csomag mellett!

-ez a felvihető poggyász mizéria: igen a wizznél fizetni kell az extra méretért, de az első dolog az hogy a kis csomag is bőven elég egy 3-4 napos kiruccanásra tehát tök fölösleges extrát fizetni. Aztán ami a legfőbb érv és inkább legyen fizetős mint a ryannél hogy nem kell fizetni extrát de a 91. utas már nem viheti fel a csomagját a fedélzetre ha összekakálja magát sem... easyjetnél detto lepakoltatják csomagokat cargoba... nem kösz

-nincs helyleosztás: egy újabb olyan dolog amit lehet pozitívan vagy akár negatívan is bemutatni. Pl. nekem nincs kedvem extrát fizetni azért, hogy oda ülhessek ahova akarok. Tehát örülök a buszos wizzair féle megoldásnak. Míg pl. egy ryanairen beültetnek 2 suttyó közé szorongani ha nem fizetsz 10 eurót. Kösz újfent nem.

-hosszú késések? 60+ út alatt egyszer sem késtünk egy percet se.

Manarola (törölt) 2014.05.19. 20:04:49

Szombaton 5 órát késett a hazaindulás, és egy másik gépüknek kellett értünk jönnie. 18 óra helyett 23 órára értünk földet BUD-on.

eau sauvage 2014.05.19. 20:53:57

Lenne egy kérdésem a szerzőhöz.

Írod:"Még csak annyit előzetesként: a fapadosinfó stábja a 10 év alatt több mint 300 szektort repült Wizzel"

Meg tudnád becsülni, hogy ezek közül mennyi az a repülés,
1, Amikor muszáj volt repülni (hivatalos, üzleti, út, utazás lakóhely és munkahely között, stb.)
2, Amikor egy leszervezett programhoz kerestél repülőjegyet (koncert, sportesemény, nyaralás, stb.)
3, Amikor a repülőjegyhez kerestél programot. Azaz olcsó volt a jegy, nosza vegyük meg, aztán a célállomáson megpróbáljuk valahogy eltölteni az időt...?

Azt gondolom, a több mint 300 szektor már eléggé reprezentatív...

Köszönöm a választ előre is.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.19. 21:04:30

@retrovírus: Nahát, szörnyű! A prolik nem hogy Instagramot használnak, hanem még enni is merészelnek, hogy ne haljanak éhen! Hallatlan! Fogadjunk, hogy te még a levegővételüket is korlátoznád...

Ha azt írnám, hogy fel vagyok háborodva, az nem lenne igaz. Akkor lennék felháborodva, ha az amúgy is szegényember-ellenes állami szervek hivatalos véleményét olvasnám. Így azonban szimplán szomorú vagyok. :(

mikka 2014.05.19. 21:27:35

@bikmakk: Nézd, a szerző egy tipikus mai magyar internetpöcs. Én csak és kizárólag kis csomaggal utazom a Wizz járatain és 100%-ban üzleti utakon. Az órabérem 260 euró. Az óra ketyeg az indulástól amíg vissza nem érkezem Ferihegyre. Csóringer :) aha

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2014.05.19. 22:04:46

"Mivel fizetős a nagy kézipogyó is, a csóringerek inkább kicsivel utaznak."

A csóringert érdemes lett volna javítani, bár lehet, hogy aki akart már belekötött.

Hárman utazunk 3 kis méretű kézitáskával és egy feladott 30 kilós bőrönddel. Ez nem csóringerség, hanem praktikusság.

Csak érdekességként ezt a 300 szektort melyik méretű táskával repültétek?

Kard 2014.05.19. 23:12:56

@odamondó: "Aztán ami a legfőbb érv és inkább legyen fizetős mint a ryannél hogy nem kell fizetni extrát de a 91. utas már nem viheti fel a csomagját a fedélzetre ha összekakálja magát sem" - ez tényleg így van? Mi van ha valami drága cucc van nálad (mondjuk nekem a fotós cuccom olyan 700e-1M között van) és ellopják, összetörik stb.

flybye 2014.05.20. 03:38:24

@Kard: az van, hogy kiveszed a draga kamerat az masodik, ingyenesen felviheto kistaskaba, ami nalad maradhat. Egyebkent az elso 90 taska garantalt (priority-seke) a fedelzeten, de 140 utaszam alatt nem szednek le taskat.

Kard 2014.05.20. 08:56:59

@flybye: Hát ha befér :). Mondjuk egy közepes DSLR már alig fér be egy kis táskába és akkor még a 3-4 nagyobb objektívről nem is beszéltem (általában ezek darabja annyi mint maga a gép vagy még több). Ezért is egy teljes méretű kézipoggyász a fotóstáskám.

flea 2014.05.20. 09:01:28

@Kard: szinte biztos vagyok benne, hogy ha elmondod, hogy ebben márpedig 1M értékű cucc van és te oda nem adod senkinek, nem fogják elvenni.
(Jog szerint annyi lehetőségük van, hogy ilyen esetben megtagadják tőled a beszállást. De nyilván semmi értelme ennek, ha az utánad jövőktől is épp elég leküldeni való kézipoggyászt tudnak begyűjteni. Mindenki nem tud arra hivatkozni, hogy drága holmik vannak nála.)

flybye 2014.05.20. 10:38:21

@Kard: Fogalmam sincs mi az a DSLR es szerintem az itteni olvasoknak sincs, da azt mar tudjuk, hogy NAGYON draga. Nincs jobb otletem, berelj egy privat jet-et akkor :)

ZX71 2014.05.20. 11:54:57

@flybye: ami sokszor olcsóbb mint gondolnál (mármint a private jet)
A DLSR a tükörreflexes fényképezőgépet jelenti. (nem tudom a pontos rövidítést, most nincs kedvem ráguglizni)

Posthoz: többször utaztam mindhárom fapadossal, nekem a Wizz a legszimpatikusabb. Ryanair eddig minden alkalommal megváltoztatta a menetrendet (ez szám szerint hármat jelent), mire elindult volna a gép (ez olyan fél nappal későbbet jelent; reggeli gép törölve, mehetek estivel). Easyjet jó, kellemes társaság, de kábé három helyre repül, és árban közelíti a hagyományos légitársaságokat.

Wizzhez még jó pont: jellemzően (időben) messzebbre lehet foglalni vele, ősszel már következő nyárra stb. Ryan általában max fél év.

odamondó 2014.05.20. 18:11:03

@Kard: Az utastér méretbeli korlatozásaiból adódóan mindössze 90 kézipoggyászt (55 x 40 x 20 cm) tudunk az utastérben szállitani, minden fennmaradó kézipoggyászt a raktérben szállítunk díjmentesen.

Ez ilyen kókler megoldás. Az ember inkább fizessen, de ez hogy lepakoltatják a csomagot akaratosan szerintem röhej.

Kard 2014.05.20. 19:41:18

@flybye: A dslr a tükörreflexes fényképezőgép angol rövidítése. Ezek azok amiken lehet objektívet cserélni (bár már vannak olyanok amik nem tükrösek és mégis cserélhető objektívval rendelkeznek). Azért 1m az nem olyan nagy összeg főleg, hogy egy életre veszed (egy objektív évtizedekig is jó lehet és nem nagyon veszít az értékéből). Ha utazok szeretek jó képeket csinálni és ahhoz meg jó gép kell.

ubu1 2014.06.12. 20:53:32

Kicsit offtopic, de ha már szóba került:
DSLR = Digital Single-Lens Reflex [camera]
Nem a cserélhető objektív a lényeg az elnevezésben, hanem a fényképezéskor felcsapódó tükör. Így egy objektív van benne: ugyanazon keresztül nézel és komponálod meg a képet, mint ami utána a képet a szenzorra (régebben csak SLR: filmre) fogja vetíteni. Ettől persze vitathatatlan előny, hogy az a bizonyos egy objektív cserélhető.
süti beállítások módosítása