FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Valóban mindig késik a Wizz Air?

2014.04.19. 09:40 Fillér B. Gusztáv

Szépen beledurrantott a nulláslisztbe pár hete egy brit lap, amikor világgá kürtölte, hogy a Wizz Air egyik London-Budapest járatának 293 próbálkozás közül egyszer sem sikerült késés nélkül elindulnia. A magyar sajtó ahogy kell, felkapta a hírt, a légitársaság pedig kissé mellre szívta és közleményben reagált.

LTN.jpg

S hogy kinek van igaza? Noha valóban előfordulnak a Wizznél hosszú késések, részben jogosnak tűnik a légitársaság kiakadása. Egyrészt nyilvánvaló reklámfogás az, ha egy kártérítés-behajtásra szakosodott cég összegyűjti, hogy mely járatok utasainak járna elvileg pénz a késés után. Másrészt még nyilvánvalóbb baromság az indulásnál nézni a késést. A hivatalos menetidő jóval hosszabb a ténylegesnél, ezért ha nincs brutál szembeszél és nem kell kerülőt tenni időjárási, vagy forgalmi okok miatt, akkor a járatok többsége 5-10 százalékot behoz a menetidőből. Az érkezést nézni van egyedül értelme, minden cégnél teljesen szokványos, hogy a gépek 10-15 perc késéssel szállnak fel. 

Jómagam kétszer jöttem az említett kora délutáni Luton-Budapest járattal a kérdéses időszakban és mindkétszer pontosan érkeztünk, eszembe sem jutott megnézni, hogy 8, vagy 13 perccel szálltunk fel a hivatalos indulási idő után. Ez azonban semmiképp sem jelenti azt, hogy kipécézték maguknak a Wizzt, valaminek mégiscsak kell lennie a háttérben, hogy épp ez a járat akadt fenn a rostán. 

Luton a Wizz egyik legnagyobb forgalmú bázisa, az egyetlen, mely nem Kelet-Európában van. Ide lényegében az összes általa használt reptérről indít járatot, logikus, hogy üzemeltetési szempontból Luton kiemelt jelentőséggel bír. Karbantartani például csak néhány bázison tudják a gépeket, ezért cserélgetni kell őket a bázisok között. Mivel a kelet-európai bázisok között lényegében nem közlekednek közvetlen járatok, Lutonban szokás csereberélni a gépeket. Például megérkezik közel egy időben a pesti és a temesvári gép, a személyzet átmegy egyikről a másikra, a Pestről induló madár Temesvárra megy vissza és fordítva. Ez viszont időveszteséggel jár, a menetrendbe nincs belekalkuláva, a fordulóidő általában 30 perc. Nincs minden nap gépcsere, de ha igen, az rögtön okoz némi késést. Ha ez reggel történik, az adott gép egész nap csúszhat. A London környéki légtér amúgy is telített, megesik, hogy tovább tart elérni a reptereket. Ez, kiegészülve a technikázásával, valóban ahhoz vezet, hogy a Wizz londoni járatainál nagyobb esély van a késésekre, mint amikor más célállomásra repkednek.

Ami a Wizz hírhedt hosszú késéseit illeti: ezek a működésük első öt évére voltak jellemzőek, addig, amíg nem érkezett tartalékgép a rendszerbe. Ha bármi okból kiesett egy gép, azt a többivel pótolták, s ha az összes madár reggeltől estig repült, csak éjjel bírták a kiesést behozni. Ilyenkor bizony beugranak a 8, vagy épp 12 órás késések. Mióta van tartalék a rendszerben, erre kevesebb az esély, de ha elromlik egy gép, ma is lehet, hogy órákat kell arra várni, míg a pótgépet elővarázsolják. Ez technikailag nem tud gyorsabb lenni, ha például Madridban rohad le egy gép, a pót meg Budapesten, vagy Varsóban dekkol. Persze az utas mondhatja, hogy oldják meg, kérjenek mástól, de el kell fogadni, hogy egy hatékony, minimál költségekkel dolgozó cégről van szó, úgy oldja meg, ahogy neki a legolcsóbb. Ha bedöglik egy gép. másnál is késések vannak, legfeljebb rövidebbek, mint a Wizznél.

Jó kérdés még, hogy van-e pontos és hivatalos statisztika a késésekről. Ezeket a légitársaságok nem kötelesek közölni, a Ryanair például megteszi, mert jól áll vele, a Wizz pedig nem, vajon miért? Vagyis mondanak egy nagy átlagszámot, de ezzel nincs kisegítve az utas. A brit légitársaságok késési statisztikáiról van egy elég pöpec nyilvános adatbázis a flightontime.info oldalon, de ebben a Wizz nincs benne. Akár járatonként is böngészhetők a késési statisztikák a flightstats.com oldalon, igaz, nincs fenn az összes járat, pontosnak, teljesen mérvadónak nem tekinthető. Az ominózus Luton-Budapest 2206-osról mindenesetre az derül ki, hogy január óta az esetek háromnegyedében pontos volt és csak négyszer hozott össze hosszú késést

Ami pedig a Wizz Airt úgy általában illeti, az oldal szerint indulásnál a járatok 81, érkezésnél 93 százaléka pontos volt, igaz, náluk a 15 percen belüli csúszás még pontosnak számít. Összehasonlításul: az easyJet nagy és forgalmas repterekre jár, sokkal lassabban megfordulnak meg a gépei, statisztikája mégis sokkal jobb: 92, illetve 97 százalék volt pontos. A Ryanair számai sajnos ezen az oldalon nem elérhetőek.

114 komment

Címkék: késés Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr975891828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kellys 2014.04.19. 19:36:36

a problema az, hogy neha 3-4 deskre szabaditanak ra 10 repcsit. es sok szaz ember!! benazik 2-3 sorban mint a vagohidon. azt se tudod mi van, merre menj, mindenki tolakszik, atmennek a szalagon stb. 3-4 desk. nevetseges. aztan amikor mar 1 oraja vartam a soromra, az utolso pillanatban megnyitottak meg 4et. akkor el lehet kepzelni mennyit ert a 4, ha duplaztak, amikor mar lincshangulat volt. es nem lenne ezzel problema, ha elofordulna, de ez a "normal".

kellys 2014.04.19. 19:41:23

ja es persze ebbol jon ossze a fel - 1 oras keses, nem a gepcserevel.
arrol mar nem beszelve, hogy kurvara nem vagyok tolakodos tipus, es a faszom ki van, hogy meg a repteren is kuzdeni kell, mint a kibaszott szavannan magadert, mert elnyomnak, atlepnek, kiturnak. kurvara nem ejropai. vagyis de, pont aza szomoru, hogy ez a nyugati system, a kurva wizz meg a 4 deskjevel aszisztal hozza, meg a balfasz szervezessel. mert hogy penzt nem sporolnak rajta az is ziher, mert ugyis megnyitjak az extra desket kilora, csak elobb 70 utas agya szetrobban az idegtol, masik 70 meg atgazol a tobbin. en meg rezignalt azrccal nezem hogy man megint ez van? es a faszom ki van, amibol egyszer az lesz hogy megyek masik tarsasaggal oszt vagy boldogsag vagy same rezignalt arc. de a wizznek biztos nem lesz jobb.

Csokáv 2014.04.20. 22:55:44

@kellys: Az olcsó járat ára, hogy nem prémium a szolgáltatás.

kellys 2014.04.20. 23:04:44

@Csokáv: "balfasz szervezessel. mert hogy penzt nem sporolnak rajta az is ziher, mert ugyis megnyitjak az extra desket"

irónika 2014.04.20. 23:20:55

Sokat repulok es ha lehet a Wizzt valasztom. 8€-t megveszem a nagyobb labteret es ezzel jar elsodleges beszallas is. Teljesen Ok. Komoly kesesem pedig 1 alkalommal volt az elmult 2 evben pedig Lutonban jartam vagy 20 alkalommal azota. Alig van eset, hogy 10.000 Ft-nal tobbet fizetek az alapjegyert Londonba. Mit varjak erte? Szuzlanyt a pilotafulkeben? Ugyan mar? Vigyen el Londonba, ennyi igenyem van. A Volnabusznal nem allsz sorba? Baromsag
Ami a blogot illeti, azert fel ev alatt 2 poszt nem tul eros, es mindketto Wizzel foglalkozik. Gyanusak vagytok ti nekem...

kellys 2014.04.20. 23:24:57

@Tourist From An Other Space:
mar utananeztem, van kulon csomagleadas, de vajon ott nincs hasonlo sor?

kellys 2014.04.20. 23:28:27

@Tourist From An Other Space: hat en most nem vagom, lehet hulye vagyok hozza.
amikor veszem a jegyet utana kinyomtatom a beszallokartyat! akkor nem kell sorbaallnom a deskhez? mashol is leadhatom a csomagom?

zuzanda 2014.04.20. 23:41:56

(x) this post is an ad and was sponsored by wizzair! thank you for your attention, have a good flight! :-D

a ryan úgy csinál jó statot, hogy eleve nevetségesen hosszabb menetidőt ad meg.

Tapogatott Kukorica 2014.04.20. 23:50:16

@kellys: En kb. 3 evvel ezelott utaztam a Wizzairrel, a problemara a "megoldast" az elsobbsegi beszallas jelentheti. Ha jol emlekszem, talan 3-5 euro korul volt, es gyakorlatilag kikerultem az egesz sort, kb. 3-4 ember volt elottem. Persze egy kicsit varni kellett, amig kinyitottak a kapukat, meg a repulo elott is varni kellett, de a sort igy is mindig kikerultem es igy eppen kikuszoboltem a szivinfarktust.

Mert ha azon a tomegen at kellett volna vagnom, akkor ma mar nem irnam ezeket a sorokat, egy instant agyverzes kinyirt volna.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.04.20. 23:55:40

@irónika: kár gyanakodni, annyi történt, hogy a rég működő fapadosinfo.hu oldal blogosodik, mostantól lesz jó sok infó, poszt.@zuzanda: az elején csak röhögtünk, a vége igaz.

kellys 2014.04.20. 23:56:55

@Tapogatott Kukorica: kevered a sorokat es a kapukat.

megerkezunk a repterre, es megnyitjak a deskeket. ott feladod a tatyodat es megkapod a kartyad, majd elkuldenek biztonsagi cuccra, es majd utana varsz egy kulon kapunal ami csak a te geped. az elsobbsegi beszallas csak ennel az utolsonal mukodik. az 10 perc volt. nem az a truvaj hanem elotte a benazas az elso kapunal, amikor 10-12 gep utasai benaznak 4 desken.

Zakk (törölt) 2014.04.21. 00:05:25

Nem kell zseninek lenni ahhoz hogy az ember tudja honnan fúj a szél..A köcsög angolok, egy nagyon demokrátikus, ájropauniós pillanatukban rájöttek hogy ezen a piacon nem csak ők keresnek pénz. Az történik a Wizz Air légitársasággal ami Magyarországgal is történik a "szabad, demokratikus és nyugati " sajtóban. Szopatni próbálnak, mert még mindig van az a pénz ami kell nekik.
Aki mást mond vagy gondol az hazudik. Ha valaki olvasta Branson könyvét ( Virgin ) azt jól tudja miről beszélek. Már csak ezért is utazzon mindenki Wizz Air járattal ha teheti. Ott kell ütni a retkeket ahol fáj nekik. a pénztárnál.

Firga Bacsi 2014.04.21. 00:09:48

semmi összefüggés a jegy ára és a késés között,egyszerűen rossz a szervezés és nagy ívben tojnak az utasokra.volt,hogy reggel 6-kor pesten mindenki a gépen ajtók zárva mégis 15-20percet vesztegeltünk még a betonon-s láss csodát lutonban kimentünk a résidőböl fél órát keringtünk mint gólyafos a levegőben-ja a mellettünk időben startolók időben érkeztek!

Mrs. Clayton 2014.04.21. 01:00:57

sajnos a hír igaz, a wizz egy szar, ám van hogy olcsó, múlt szerdán is az összes londoni járatuk késett több mint 1 órát, ráadásul kártérítést is utálnak fizetni
én csak azért járok velük mert fél óra alatt Lutonon vagyok

PomberMaci 2014.04.21. 01:12:32

@kellys: "amibol egyszer az lesz hogy megyek masik tarsasaggal"

De nem mész, se te, sem a többi fillérbaszó sem, és csodálkoztok, hogy minden szopatást megcsinálnak veletek birkákkal.:-))))

kellys 2014.04.21. 01:26:33

@PomberMaci: mar mentem. erre varrjal gombot. malev, easy, elal.

annyira jo hogy vagytok ti monitoron keresztul itelkezo messzibe lato bolcsek, akik embereket iteltek meg 10sec es 3 mondat alapjan :) nelkuletek kevesebb lenne a vilag.

fillerbaszo aki nem ellensege sajat zsebenek, es nem olyan cool/meno/vagany/nagyvonalu, hogy 4szeres aron utazzon.
meg vagy te, aki van olyan sznob, hogy azt hiszi fentebb szopta magat a kepzeletbeli rangletrajan az emberisegnek azzal, hogy nem fapadossal utazik. ezaltal leszel VAlAKI. jah, pali...

fejetlen bárd 2014.04.21. 01:36:27

Lószar, nem utaztatok még az Egyesült Államokon belül repülővel. Mintha dzsunka társaságok versengenének azért, hogy a lehető legszarabb szolgáltatást nyújtsák. Az USA belföldi repülése katasztrófa és az utasaik is messze alulmúlják a BKV legalpáribb gyökereit.

Ennél már csak Dél-Amerika és Ázsia rosszabb.

Európa bármelyik fapadosa megveri őket szolgáltatások minőségében és a menetrendek tartásával. Itt a legkultúráltabb a repülés.

ZsirapH 2014.04.21. 01:47:05

Kétszer utaztam a Wizzel, mindkétszer Lutonra, mindkétszer késtek.

Odafele 20 percet, vissza fele meg 11 órát.

Már a pernél tartottunk, mire kicsengették a fejeknkénti 250 eurót.

Erről ennyit, soha többet nem kell velük menni, akkor már inkább az easyjet.

Erikbaba 2014.04.21. 04:07:07

ez ingyenreklám ugye? X jelet ki kéne rakni.....

igazi Ténytár 2014.04.21. 04:55:10

@kellys: hagyjad, fideszes századvéges yuppie. Latjuk hogy törődnek a magyar lakosság 40%-aval (akit Bogár szerint az út szélén kellene hagyni).

Discus 2014.04.21. 06:14:15

Egy járat tényleges indulási ideje nem a felszállás, hanem az amikor a gép megmozdul az állóhelyen, azaz a "fékoldás ideje". A légitársaságok minden perc késést kódolnak, meghatározzák kinek-minek a hibájából történt a késés, ez rengeteg dolog lehet: időjárás, géprotáció, műszaki ok, személyzet, lehet a handling cég hibája, jégtelenítés, reptéri forgalom, légtér foglaltság, stb, stb. Egy kódtábla majd 60-50 féle lehetőséget ad, akkor lenne igazán jó egy ilyen statisztika, ha tartalmazná ezeket a kódokat is. A légitársaságnak fontos a pontos indulás, ezért általában 3 percet nem kódolnak, az "on time", de pl a Ryan akár 15 perc késésre is rámondja, hogy időben indult.

Guszty 2014.04.21. 07:16:13

@Zakk: Hasonló, amikor egy-két éve a magyarországi fogorvosokról terjesztették, hogy hibásan dolgoznak - persze, fáj nekik, hogy Londonból érdemes iderepülni, és a fogászati kezelés még a pár napos városnézéssel együtt is olcsóbban jön ki, mint odakint.

Fekete Pestis 2014.04.21. 07:45:35

Mindenkit lebeszélnék a wizzairról.

Én p.l. pár éve Eindhovenbe utaztam, és eleve 3.5 (!) órás késéssel. A sztyuvi szerint azért, mert (a) elaludt a rámpás és (b) a római gép meghibásodott [az ment volna Eindhovenbe].

Namármost menet közben kiderült, hogy Eindhoven nem fogad, mert köd van.
Erre a nagyokosok kitalálták, hogy Düsseldorfba teszik le a gépet.

A gépen megkérdeztem, hogy fizetik-e a Düsseldorf-Amsterdam ICE-t (kb. 70 EUR ), azt mondták, hogy nem. ëshogy mindenkinek a saját költségén kell eljutnia Hollandiába (!).

Végúl mégis Eindhovenbe szállt le a gép, de jellemzö, hogy hogy álltak a dolgokhoz.

Amikor kártérítésért folyamodtam [nem adtak sem fissítöt, és nem is bistosítottak ingyenes telefonálási lehetöséget], akkor azt mondták, hogy (a) vis mayor volt az eset és (b) véleményük szerint az Európai Bíróság ezirányú itélete RÁJUK NEM VONATKOZIK. (!!!). Ezért kártérítés nem jár.

Ezzel szemben a KLM segítökész, és nem próbálja a kártérítést elbilccelni : lekéstem az átszállást Luxemburgba, adtak egy 50 euros vouchert + 10 eurot a kajára. És nem jöttek azzal, hogy rájuk az Európai Bíróság itéletei nem vonatkoznak.

Nem az a baj, hogy fapados, hanem az, hogy még a minimális utasbarátságot is elspórolják, a rájuk vonatkozó szabályok megsértését [kártérítés] az üzleti modell részévé teszik. [ Nyilván ha nem tennék, tóbbe kerülne a jegy, akkor viszont a KLM egyértelmüen nyerü lenne ].

Egyébként ha összeadjuk, hogy (a) Eindhovenböl Amszterdam k.b. 2.5-3 óra (b) a vonatjegy úgy 15-20 EUR és a rajtéri busz meg 3-4 EUR, akkor a KLM elönyösebb.

emzéperiksz 2014.04.21. 08:23:33

Sosem késtem még Wizz Airrel. Amikor Spanyolországban általános sztrájk volt, és a repülőgépek 90 százaléka sem szállt fel, a Wizz akkor is repült, és hazahozott pontosan. Szerintem amúgy a feladott poggyászt éri meg megvenni az extrákból, 32 kilót lehet felvinni 6000 forintért, több ember is összecuccolhat akár egy nagyobb bőröndbe, és akkor nem kell bénázni a sok kézipoggyásszal meg folyadékkal.

Rigris 2014.04.21. 08:25:44

Én eddig kb. 10-15 alkalommal utaztam a Wizz-zel és mindig minden rendben volt.
Komoly késésben kétszer volt részem - egyszer még a Malévvel Münchenből Pestre, egyszer meg egy New York-Las Vegas járaton, asszem az Delta volt, de nem biztos. Ez utóbbi durva volt.
A Wizz Air nekem eddig még sosem okozott csalódást. Ettől persze lehet, hogy később majd még fog.

emzéperiksz 2014.04.21. 08:30:10

@kellys: És? Nem érsz rá? Úgyis sorra kerülsz előbb-utóbb. Minden gépnél ugyanez megy, a nem fapadosnál is, hogy állsz a check-innél/poggyászfeladásnál egy fél órát, ha éppen desket nyitnak. Ha beférsz egy kézipoggyászba, akkor ezt kihagyhatod egy automatás beszállókártya-nyomtatással vagy otthoni nyomtatással, és mehetsz azonnal a biztonsági ellenőrzéshez. Amúgy sorállás van a poggyászokkal, de ezen a téren nem látok különbséget a fapados és a nemzeti légicégek között. Bónusz: ha valami Schengenen kívüli helyről próbálsz beutazni, akkor még útleveles sorban is állhatsz egy órácskát, hiába Turkish Airlines meg faxom tudja, milyen csilivili cég szállít haza.

Gour (törölt) 2014.04.21. 08:43:25

Eddig 3x utaztam a Wizz Air-el, Párizsból jöttünk haza 6 óra késés, Törökből 2 óra várakozás, de a csúcsot tavaly állították be egy Görög 8 órás csúszással, igaz itt már osztogattak ásványvizet a végsőkig elcsigázott embereknek.(hajnali 3 kor szállt fel a gép végül). Külön kiemelném, hogy az ügyfélszolgálatuk telefonon elérhetetlen, csak kóvályog az ember az automata hívásrendszerben ami minden jelentéktelen dologról tájékoztat csak éppen segítséget nem ad. Kizárt dolog, hogy valaha is velük utazzak ezután.

mükkemakk 2014.04.21. 08:47:19

nekem mindig pontos volt a Wizz, egy esetben volt para, amikor durva hátszélben kb. 20 csomó+30-as lökésekkel felszállt a gép, emelkedés közben durván megmerültünk...elég sokat repülök (15 éve UL,sportgéppel, sárkánnyal) de az gáz volt.

Franci123 2014.04.21. 08:50:44

Rengetegszer utaztam a Wizz-zel, de szinte sosem késett, sőt nem egyszer hamarabb értünk oda.

Gour (törölt) 2014.04.21. 09:05:22

Itt súg az asszony, hogy írt az ügyfélszolgálatuknak levelet a giga szívás miatt, ahol kedvesen tájékoztatták, hogy az üzletszabályzatuk szerint 8 órás késésnél csak vizet, ingyen telefont és kaját kötelesek adni, kártérítést nem. :-) Ebből a víz megvolt és a tapasztalat, hogy milyen 60 elkeseredett, hullafáradt emberrel+2 ordìtó csecsemő kombóval várni és várni tájékoztatás nélkül egy levegőtlen váróban a rhodoszi reptéren. Nekem tényleg tökmindegy, hogy magyar társaság vagy sem, nem hazafi vagyok ilyenkor hanem egy balfasz utas akit megint megszivattak és baromi pipa ezért.

vkaresz6 2014.04.21. 09:08:39

6500ft ból kivittek hollandiába. 9500 ért vissza. Ja és nem késett. Ha akkor jönnek egy 8 órás késéssel miután egy teljes éjszakát átvirrasztottam az eindhoveni reptér előtt lehet kicsit morcos lettem volna de aztán kialszom magam és ujra rájövök hogy nem akartam 50.000 et kifizetni az utazásra (csak egy irányba). Ha elég pénzem lesz rá majd utazok mással és rinyálok többet.

Russell Coutts 2014.04.21. 09:18:26

Soha többé Wizzair...
Ha pár hete Dortmundban a német rendőr nem állítja meg a gépet, úgy ott hagynak, mint a szél - az ő hibájukból!
Simán paraszt volt a teljes kiszolgáló személyzet, de annyira, hogy még a reptéri rendőrnél is kiverték a biztosítékot.
Nincs még egy ilyen szutyok társaság, ráadásul nem is olcsóbb, mint a többi fapados! Évek óta nem mentem velük, de nem is fogok többet, az is tuti. Az Easy ugyanannyi, és ott legalább embernek nézik az utast, nem baleknak!

csadeev 2014.04.21. 09:24:14

Sokszor repültem már Wizzel, de a gépek soha nem késtek fél óránál többet. A Wizzair sajnos az utasai miatt proli, nem a szolgáltatásaiért.

2014.04.21. 09:24:41

@Zakk: Az a helyzet, hogy Wizzel Easyvel és Ryannal is rendszeresen utazunk. A sorrend: köcsög Eays a legszínvonalasabb, Wizz és Ryan ugyanolyan. Szar.
A stew hozzáállása is tükrözi a cég filozófiát. A Wizznél sikerült olyan jóóóóól szervezni, hogy elsőbbségi beszállással legutoljára szálltunk fel a gépre. Igaz, a buszra először.
A Wizz utaskísérői leszarják, van-e ülőhelyed. Az Easy segít. A "köcsög" angol, mert lenézi a magyart, igaz?
Eddig a legtöbbször a Wizznél késtünk.
És basztak értesíteni. Ott vársz a sorban a három éves gyerekkel, és a többi utastól tudod, meg, hogy nem indul a gép időben, hogy mikor várható az indulása, és honnan. Ha nincs az egymást segítő utasösszefogás, akár le is késhettük volna a gépet, a Wizztől!

kellys 2014.04.21. 09:26:50

@emzéperiksz: latom nem erted.
az a fel ora 2. 1-nel se szolnek egy szot se, raerek. de en 5:50kor ertem ki, es 7:50kor neztem az oram, hogy elvileg 8kor zarjak a check in-t, es ott allt meg mogottem cirka 300ember (rengeteg gep utasai).
a masik ami elkerulte a figyelmed, hogy en nem csak az ido miatt nyavalyogtam, hanem amiatt is, ahogy kezelik a tomeget.

2014.04.21. 09:29:41

@csadeev: Nos, a Wizz utaskísérője nem segít helyet találnod. Az Easy igen. A Wizz nem figyel oda, hogy az utasok előtt fel van-e töltve az előző ülés háttámlája (szóróanyag, ujság, hányózacskó). Az Easy igen. Tudom, apróság. De mutatja a hozzáállást. Bár ahogy itt olvasom, sokan vennének jegyet a Ryannál, ha az állóhely feleáron lenne.

2014.04.21. 09:30:54

@vkaresz6: Akkor a Ryan állóhelyes elképzelése neked van kitalálva.

zrx_xzr 2014.04.21. 09:30:59

beulok a kocsiba es kimegyek dusseldorfba 4 liter fogyasztassal kb annyi egy szemelynek is mint repulo ara repteri taxikkal es nem varok akkor megyek amikor akarok nem cuccolok kezben nem allok sorba nincs keses :-) .. 2-3 szemelynel csomagokkal meg nem is alternativa a repules, max ha egy hetvegere akar menni az ember vhova .. sikeres ember nem rohangal es raer autozni :D

kellys 2014.04.21. 09:31:02

@emzéperiksz: ja es malevval 6szor utaztam, nem olyan nagy merites, de azert valami, kb 5 perc volt az atlag. nem is 4desk volt 10 gepre...
wizz: 7utazas, rekord legkevesebb masfel ora. mondjuk azt hoztak kb 5szor. rekord leghosszabb tobb mint 2.
hat nemtom, ez a nem latok kulonbseget, en latok. de lehet beneztem. utaztam 2szer elal-al is, ott se volt tobb 10percnel. masik nemzeti. ismetlem, nem az a problema hogy varni kell, hanem hogy mennyit, hogyan kezelik, es SEMMI ERTELME, mert ugyis belatjak hogy ez nem megy es berantanak meg 4 desket amikor mar atomot dobnak az emberek maguk kore. szervezes... nem penz.

XS 2014.04.21. 09:38:01

@fejetlen bárd: Nekem is pont ez jutott az eszembe amikor olvasgattam a hozzaszolasokat. Mindig lehet jobb, mindig van hova fejlodni, ha majd feltalaljak a teleportot, akkor az lesz a baj, hogy nyirkos a teleport kamra.

Alapvetoen a baj az, hogy Budapest Luton kb 25.000 forint, ugyanez mas fapados szolgaltatoknal dragabb par ezer forinttal altalaban de van amikor a duplaja.
Amikor viszont nem fapadosra eszik a valasztasod akkor mehetsz a Heathrow-ra ahonnan bejutni Londonba ugyanannyi, de a repjegyed 75 nel kezdodik. Tehat nem par ezer forintot sporolsz hanem komoly tizezreket!! Azert ezt vegyuk mar figyelembe amikor itt kiontjuk a lelkunket, hogy igyszarugyszar.

A szubjektiv velemnyem egyebkent:
- Wizairr alapvetoen jo ugyanis a repulo szemelyzete mindig nagyon kedves (a fodli szemelyzetet hagyjuk, ugyanis az nem a legitarsasage hanem a reptere, bar sok birka meg ezt sem erti meg), a pilotak szerintem nagyon jok es alapvetoen pontosak.
- Visszaterve Bard posztjara, aki nyafog ezek miatt, erosen javaslom, hogy probaljon meg az USA-n belul utazni, amikor beultetik 2 150 kilos ember koze az akkora szeken ahol egyebkent egy normal alkatu ember is eppen hogy elfer. A szemelyzet ko bunko, az elso nemtetszo megnyilvanulasodra bevisznek az elkulonitobe es addig varatnak amig lekesed a csatlakozasod (igen megtorten amikor Chicagoban szova mertem tenni teljesen udvariasan, hogy le fogom kesni a csatlakozasomat, nem nyitnanak meg meg egy sort, mert nem en vagyok az egyetlen. A javaslatomra reagalva elvitt az imigration officer egy zarkaba es tt varatott 1 orat majd bejott es szo nelkul elengedett, persze a csatlakozasom akkor mar elment. Karterites? Azvajonmi?!). A pilotak benak, az utasok taplok, az emberek igenytelenek es a szolgaltatas baromi draga!!
- Aki meg mindig panaszkodik annak batran ajanlom india inland jaratait is, mar csak a tehen hianyzik a folyosorol, de az igazsaghoz hozza tartozik, hogy a nemzetkozi reptereik viszont meglepoen kulturaltak
- Ugyanugy kestem mar Lufthansaval, Quatar-ral es AA-val is, ebbol egyedul a Quatar adott egy 4* szallodat (a jegyemhez 5* jart volna ha nem basszak el) karpotlasul ahol bosszubol kiittam a mango keszletuket, jobban orultem volna ha egy nappal tobbet latok Doha-bol, de a tobbinek semmilyen karterites, kapotlas vagy kommunikacio nem tortent.

A kurva nagy igazsag az, hogy szerintem sok embernek fel kellene noni, a szolgaltatok csak bizonyos szintig felelosek a szolgaltatasert bar ezt Magyarorszagon hajlamosak nagyon elferditeni, mert mi mindent akarunk de mostdemanderogton csak fizetni ne kelljen erte illetve ha tukrot forditanak elenk akkor az egesz vilag rosszul latja csak mi latjuk jol. Annak idejen hanyan nyigtak a Skodanal, mert lerobbant Olaszorszagba/Gorogorszagba/Spanyolorszagba menet?

Tervezd meg az utad, utazz okosan (igen, olcson, mert ha Abol Bbe el tudnak vinni 80 fontert, majd ugyanabbol az Aba, ugyanabba a Bbe 300 fontert ahl kapok ingyen kolat meg egy 10 fontos szendvicset a gepen, akkor miert is mennek a 300 fontossal? Menjen az akinek ez fontos, akinek meg nem az kalkulalja be, hogy a szolgaltatasba az tartozik bele, hogy felszallank biztonsagosan es aztan leszallnak bizonsagosan. A legtobb panasz ami fentebb elhangzott, raadasul nem is a legitarsasag felelossege hanem a foldi kiszolgaloke (korozes Luton felett, sorokban allas, checkin, security check).

A kolleganak aki meg panaszkodott az eindhoveni majdnem csuszas miatt amibol majdnem nem lett karterites de ha lett volna nem fizettek volna - sicc! - szivesen elmeselnem azt a minneapolosi leszallasomat amikor a fasszopo pilota ahelyett, hogy egy masik repteret valasztott volna, a legnagyobb eszaki viharban megkezdte a leszallast aminek az lett az eredmenye, hogy nem tudtam eldonteni, hogy zuhanunk vagy igy szallunk le es csak isteni szerencse volt, hogy csak egyszer csapott belenk a villam.

Az europai legi kozlekedes igenis kulturalt, ahogy kezdtem is a posztomat, van hova fejlodni es kell is! De esszel...

Kellemes Husvetot amugymeg!

Gour (törölt) 2014.04.21. 09:48:42

@zrx_xzr:

Szép okfejtés csak éppen utálok autót vezetni tizenórákig ooda és vissza. :-) Ez nem pénz kérdés hanem kényelem. Igaz amikor éppen áldozatává vállok a reptéri várónak akkor gyengül ez az álláspontom. :-)

Ami nekem hiányzott minden késéskor, az emberi oldala a történetnek, mert lehet műszaki hiba, bármi,de küldjenek egy sztyuvit aki elmondja mire készüljön az utas és menedzselje a várakozást.

zrx_xzr 2014.04.21. 10:03:47

persze ez fugg attol, ki szeret vezetni .. az auto nyilvan csak min 1-2 hetes utaknal es kirandulasoknal valodi alternativa, ingazashoz nem .. repulonel sajnos sok mas koltseggel is szamolni kell, mint a repterre utazas es vissza, ami mondjuk wizznel kulon problema, mert a celallomastol 50-100km-re vannak a reptereik (dusseldorf az nekik dortmund mellett van), plusz meg rossz idoben cuccolni, stb .. amugy egy szemelynel necces, de nekem ugy is megeri az auto, mert akkor a szallasokon is sokat megtakaritok, mig varosokban egy vagyon egy ejszaka (ha nem vmi tomegszallason szall meg az ember), addig videken, jopar km-re mar olcsok a szallasok, de nyilvan azok csak autoval kozelithetoek meg .. regen jartam wizzairrel, sok gondom nem volt veluk, bar fel-egyora keses sokszor volt, de a repteri varakozas es oda kijutas amugy is hosszu ido, mar nem oszt nem szoroz plusz 1 ora .. fapadosbol csak az AirBerlin tetszik igazan, de az mar nem olcso, es csak Becsbol repul, raadasul onnet a mar nem tetszo FlyNiki-vel reptet .. amiota nem kell sietnem, inkabb marad az auto ^^

orient 2014.04.21. 10:04:24

Rendszeresen repulok Londonba (british airways). Az elmult egy evben par alkalommal nem kesett csak, esetek 90% ban kesik oda is, vissza is. Jegyar tobbszorose wizzairnek, most akkor mi van? Sajnos Londoni repterrek ilyenek!

vajdasagi 2014.04.21. 10:04:34

@Jess G: A Wizz egy korrekt fapados. Ha velük jársz, pedig szarnak érzed, azzal önmagadat minősíted.

Számomra van egy "business-légitársaság" kategória, és abban nekem a Lufthansa tűnik a legjobbnak, meg egy fapados kategória, és abban még as Wizz a legjobb opció.

Az, hogy magyar ez a cég, az engem büszkeséggel tölt el: lám-lám, van még aki versenyezni próbál a nyugateurópai konkurrenciával. Meg anyagilag is jó ez nekem: magyar munkahelyek a nemzetközi gazdasági versenyben. Egyébként több munkanélkülije lenne az országunknak. Vajon ezt akarjátok?

Aki magyar létére cikizi a Wizz-t, az szálljon magába: a saját nemzeti érdekei ellenében teszi ezt.

Kritizálni persze kell, mert így javulhat valami, ami amúgy életképes. De ugyan már: annyi más helyen sokkal jobban el vagyunk mi maradva a nyugat-európai versenytársainknál. A fapadosok terén sokkal jobb a helyzet mint más kategóriákban.

2014.04.21. 10:13:56

@Könnyen elkaptuk, uram!:
ezért szoktam mindig a sorvégére állni mert akkor a 2. buszon az ajtónál van csak hely és így elsőként szállsz le, ráadásul nem állsz fél-egy órát a sorban feleslegesen...

jazzcool 2014.04.21. 10:17:18

A wizz olcsón repít, gyakran utazom vele, es tudom toleralni, ha ritkan kesik.

Mrs. Clayton 2014.04.21. 10:20:32

@vajdasagi: miért, mégis ki a fenét minősítsen, a szomszédomat? naná h engem jellemez, sztem ez az a szó amit keresel, de m1, ha a wizz olcsóbb mint más és a reptér itt van a szomszédban nem fogok mást választani, ettől még a wizz egy szar, és? mit mond rólam ez a tény? h nem fizetek számomra lényegtelen dolgokért
egyébként nem magyarabb mint a Tesco Budaörsön, hagyjuk már a nemzeti színű maszlagot, kit érdekel, hogy ki keresi gennyesre magát vele, egyébként az angolok

Sanyi78 2014.04.21. 10:24:50

Én a WizzAir római járatán jöttem össze a párommal, ezért kellemes élmény köt ehhez a légitársasághoz. Azonban meg kell jegyezni, hogy egy későbbi római járaton 2 órát álltunk a fiumicinoi reptér kifutópályáján. Azóta a Alitaliaval járunk Rómába, mivel árban sem sokkal drágább, mint a WizzAir.
Az amerikai légi közlekedést ért kritikákra reagálva, néhány éve Minneapolisból Fargoba repültem, a 40 perces repülőút olyan volt, mint egy hullámvasút, de a pilóta a végén bocsánatot kért és a légiutas-kísérők is nagyon kedvesek voltak (bár meg kell jegyezni, hogy összesen 3 utas volt a gépen).
Aki meg nem szeret repülni menjen busszal, vagy vonattal, vagy gyalog, mint Petőfi. :-)
Kellemes húsvéti ünnepeket! :-)

kellys 2014.04.21. 10:25:44

@XS: es szerinted kin mulik hogy a foldi szemelyzet, a repter hany desket nyit? elarulom, a wizzen aki megrendeli toluk a szolgaltatast. sporolna, sporolna, rmeenykedik benne hogy 4 eleg lesz, aztan latja hogy szopas, nem eleg, berendel meg 4et. miutan az utasok 90%nak felforrt az agyvize.

csabesz77 2014.04.21. 10:29:57

A wizzair-hez meg nem volt szerencsem, de az Aerlingus-hoz, ill. a Malevhez igen. 8 eve jarok haza rendszeresen Dublinbol. A legjobb idoszak a maleves volt. Miota nincs jovok az Aerlingus-al.Ott a Ryanair, de nem kockaztatok, mert nekem nem a karterites kell, ha kesunk, hanem az, hogy ne kessunk. Van nemi tapasztalatom. Bar eddig online nem csekkoltam be, de ugy tudom, ilyenkor van fenntartva par desk Dublinban, hogy le tudja adni az utas a poggyaszt. Fuggetlenul a jarattol. Mitol gyorsabb azt nem tudom. Ha valaki tudja homalyositson fel. Koszi.

vajdasagi 2014.04.21. 10:36:01

@Jess G: szarral én akkor sem utaznék. Elvből sem.

Amúgy nekem a Tescó Budaörs is rendben van: ott is magyar munkavállalók dolgoznak. Az, hogy a profit hol jelentkezik, egy harmadlagos kérdés. Az számít, hogy hol csökken valamelyest a munkanélküliség.

Ja: életemben talán kb. 1000-szer repültem. talán kb. 30 különböző légitársasággal 5 kontinensen. A Wizz egy korrekt fapados. Velük uis utaztam kb. 30-szor, és ebből egyszer késtek több mint 2 órát. Számomra ez elfogadható volt az árukhoz képest. Nyilván a Lufthansától többet várok el, többet is fizetek nekik, és többet is kapok. Pontosan beválik a több pénzért több focit.

emzéperiksz 2014.04.21. 10:50:31

@kellys: Fel orát kellett kb. sorban állni nekem legutóbb a poggyásszal Wizz Airnél. Máskor is ugyanennyit szoktam. Szerintem annyira nem szoktak bénák lenni, hogy az utasok ne tudjanak felszállni a gépre. Ezt, hogy 300-an állnának sorba, még sosem tapasztaltam, nekem kb. ugyanannyi szokott lenni a várakozás, mint más légicégnél. Az a hangár viszont a reptéren tényleg a legalja, de legalább a desztinációkon többnyire kulturált körülmények között várnak, indítanak el.

XS 2014.04.21. 10:51:52

@kellys: Igen, ez a Wizzairen mulik, de ez matematika. A kapunyitas elott 2 oraval lehet elkezdeni a check-in (ez nemzetkozi szabaly), erdekes, amikor odamentem 2 oraval elotte soha senki nem allt egyik sorban sem. A jegyeken es mindenhol rajta van, hogy lehetoleg erkezzunk minimum 1 oraval korabban a kapunyitas (nem a felszallas!) elott. A gond az, hogy az emberek 75%a beesik az utolso pillanatban es ezzel mar nem tud megbirkozni a 2 pult. Nos akkor erdemes lenni megint megvizsgalni, ki is a felelos ezert? Az utas mert nem megy oda idoben? El kellene fogadni az igazsagot: a legolcsobb MINDENKI szamara, ha az utas egy fokkal fegyelmezettebb es idoben erkezik.

Egy olyan Airbus amit a Wizz hasznal Lutonba ha jol emlekszem 160-180 ferohellyel rendelkezik. A checkin ha minden rendben van akkor 1 perc / ember, legyen 180 fo es 2 pult, az azt jelenti, hogy ha minden flottul megy akkor 90 perc alatt le lehetne zavarni az egeszet. Ez a matek resze. Az gyakorlat pedig az, hogy egy ilyen ellenorzes altalaban 20mp es nem 2 kapu van nyitva hanem tobb. Konnyen belathato, hogy az atereszto kapacitas a problema ez pedig csak azzal magyarazhato, hogy az emberek az utolso oraban esnek be.

Es akkor meg azt a reszet nem is vizsgaltuk, hogy ezeknek a szemelyzetnek mi a felelossege. Megy a hoborgos, hogy lassu meg kesik meg miegymas, de abba senki nem gondol bele, hogy ha egy betut elut a neni akkor a poggyasza Torokorszagba megy Luton helyett, akkor aztan megy a habzoszajjal hoborges! Esetleg egy bolgar zsebkeses feljut a gepre mert valaki pont felrenez stb. Es akkor azt mar vegkepp nem jegyzem meg, hogy a styuik egesz nap ezt csinaljak hajnaltol keso estig (tudom tudom ne sirjon a k**urva amikor ba**sszak) es aki azt hiszi, hogy alom fizetesuk van az javaslom olvasson utana, ennek ellenere, legalabbis velem, mindig udvariasak voltak (kiveve Ryanair!) es kedvesek es ha nem is probaltak oralis oromokben reszesiteni, legalabb soha nem voltak minosithetetlenek vagy bunkok (kiveve Ryanair es sajnos nem az oralis reszben probaltak jeleskedni).

Valaki itt irta korabban, hogy minek kapkodni? Igaza van, aki nyugodtan akar utazni annak a tippjem:
- legyel ott idoben (ne 60 perccel indulas elott, az utolso pillanat!)
- keszulj elore mindennel (ruha, taska, olvasnivalo stb)
- vedd fel a zenbudha allarcodat es orulj neki, hogy olcson de biztonsagosan utazhatsz

Ja hogy ezt keri az osszes legitarsasag is? Hatkeremszepen...

emzéperiksz 2014.04.21. 10:56:51

@zrx_xzr: 10 óra az út normális tempóban, kell venni magyar és osztrák matricát, ami + 6 ezer pénz. Nem hiszem, hogy 4 liter benzint eszik egy autó 100 km-en az autópályán, vagy ha igen, akkor nem 10 óra az út, hanem a duplája.

alfax 2014.04.21. 11:05:37

Szabad verseny, egyenlő feltételek, 6szoros jövedelemkülönbségek, nem csoda, hogy a k-európai légitársaságokra rájár a rúd. Ha így megy, a repülés a nyugatiak kiváltsága lesz, nekünk itt kell rabszolgamunkában őket eltartani.

kellys 2014.04.21. 11:10:29

@XS: gondolom az elozo 100 komment kozott nem olvastad az enyemet.
5:50re ertem ki, a 8:30as gepnel. mar voltak a sorban. nem 1 gep/2 desk volt, hanem cirka 10-12 wizz gep/ 4 desk. van kulonbseg. aztan amikor mar majdnem lincseltek, nyitottak plusz 4 desket, plusz az en gepemnek sajat 2ot.

ez lehetne egyedi eset, de nem az. 70%ban masfel orat varok a desk elott. ez volt a legszarabb, de eletemben nem jutottam tul a desken 1 oran belul. es mindig ez van, hogy amikor mar szetrobban x szaz ember feje, akkor gyorsan nyitnak meg par desket, plusz a keso gepeknek plusz 2ot. ez nem penz, es nem a foldi szemelyzet hibaja. ez a wizz remenykedese, hogy most nem kell fizetni a repternek csak 4 deskert, nem 8ert. aztan latjak hogy nah, megint szoptuk johet plusz 4-6.

Basilisk Captain 2014.04.21. 11:17:56

@XS: Az Qatar, és nem qUatar....
NEmtudom milyen USA belföldet repültél, de én repültem 10-12 szakszt USA-n belül és össze sem mérhető a wizzel, wizz az egy sz*r, aki csak addig figyel rád amíg kipengeted a mostanra már nem olcsó jegyárakat, addig USA-n belül színvonalas társaságok vannak, és oda is figyelnek rád .
Wicc ügyfélszolgálatát fel kellene gyújtani annyira szánalmas. FOlyamatosan hazudnak, és nem értik meg mit ír nekik az ember...

XS 2014.04.21. 11:23:26

@char_le_roi: Bocs az elutesert, termeszetesen Qatar. Nekem teljesen mas tapasztalatom volt az USA-n belul igaz, ennek csak kis resze volt fapados, leginkabb a nagyokkal repultem.

@kellys: Ezt tenyleg nem olvastam. nem azt mondom, hogy nincs igazad hanem azt, hogy nekem masok a tapasztalataim. Kb 10 honapja nem utazgatok, elotte viszont allandoan mentem mindenhova, lehet, hogy ennyit romlott, lehet, hogy nekem volt mindig szerencsem. Az igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy a legritkabb esetben vittem borondot magammal (csak EU-n kivulre) igy en szinte mindig a security check-nel nyitottam.

Basilisk Captain 2014.04.21. 11:25:41

Pesten az is lassítja a checkkolást, hogy át kell esni a BUDPORT behajtó osztagon, akik úgy sarcolják az embert, ahol érik. Mindent átnéznek, persze, hogy lassú lesz. Ugyanúgy ott vannak a beszállítókapunál, és ott is behajtótiszteket játszanak.

zrx_xzr 2014.04.21. 11:28:32

@emzéperiksz: bmw 2 literes diesel 110-zel max 4-4.2, most dusseldorf volt, azutan london .. eddig varossal (london!) egyutt 5.5 a vegyes fogyasztas (120-140 mentunk plusz varosok, ez a fogyasztas tovabb fig csokkenni, m autopalya lesz hazaig ) .. 3 fonek csak a poggyasz dij lenne 3x6eFt es ez 2x ugye oda-vissza Ddorfbol az 36eFt, es ugyanez Ddorf London ujra 36eFt, csak a poggyasz dij lenne 72ezer .. lol .. es meg a jegyar, 3 ember x 2 helyen x 2 alkalommal vonat/taxi repterre .. ez igy mindent osszevetve mar kb 150-200ezer lenne.. igy kb fele v harmada az ossz ktg (azt hiszem itt nem oszt nem szoroz a 8 euros osztrak matrica, ami ugye oda-vissza jo, magyar meg amugy is van, de az is csak 2-3eFt lenne) ..igy UK-ben es Nemetoban is McDonalds meg egyeb ertelmes aru kajaldak konnyen elerhetoek, videki szallas filleres full english breakfast-tal / reggelivel .. cuccokat nem kell cipelni, uditok/asvanyvizek 3-4 kartonnal betarazva kocsiban Tescobol, de venni is lehet barhol, kajat meg barhol lehet venni, ahol jar az ember, nem wizzair lehuzas egy nyomorek tartositokkal teletomott szendvicsert 3 font / fo .. sztem nem kerdes, h auto .. kozben net megosztva kocsiban, valtott vezetes .. en nem latok alternativat ehhez .. mondom az mas, ha vki ingazik, de kirandulashoz ez a legjobb .. es nem is kell kint kocsit berelni, ha egy varat v akarmit meg akarunk nezni

kellys 2014.04.21. 11:30:44

@XS: "legritkabb esetben vittem borondot magammal (csak EU-n kivulre) igy en szinte mindig a security check-nel nyitottam."
itt van a kutya elasva.
termeszetesen nekem sincs elegseges merites a tarsolyomban, de nekem az a tapasztalatom, hogy az elso kapunal a csomagfeladasnal szopatnak min masfel orat. easy 0.5-1. nemzetik gyakorlatilag nulla.
de legalabb latnam, hogy penzugyileg megeri, es ezert olcsobb ez a jegy. de nem latom, mert egyreszt a tobbi fapados megoldja, masreszt ugyis nyitjak a plusz deskeket. inkabb szervezesi es hozzaallasi kerdes ez sajnos.

aki meg ilyen faszsaggal jon, hogy magyar munkahely meg stb mert magyar legitarsasag, az sem normalis. annyira magyar, hogy magyar a tulaj. se stewi, se pilota nem magyar, vagy elenyeszo szamu. kb mennyi? 50 magyar alkalmazott? legyen 100... az aztan kurva nagy volumen, akiknek nagy resze a wizz megszunesenek masnapjan mehetnek masik tarsasaghoz es nem hinnem hogy ne talalnanak allast ha a cv-ben ott az x ev tapasztalat, ez nem egy atlagallas, ez special, bar lehet hulye vagyok es van pilotamunkanelkuliseg :)

Basilisk Captain 2014.04.21. 11:31:07

@zrx_xzr:
Budapest-Düsseldorf-Budapest, nem szaros wiccel, hanem Lufthansával időben megvéve : 26.000 Ft/ fő. Amiben benne van a feladott csomag , fedélzeti étkezés. Düsseldorfból meg van ryanair londonba 10€-ért. De sok sikert a több tízórás autózásokhoz.

XS 2014.04.21. 11:37:07

@zrx_xzr: Igazad van csak eppen ertelmetlen osszehasonlitas, ennyi erovel mondhatnank, hogy ha igazan sporolni akarsz, menj telekocsival, ha eppen nem megy oda senki, varj. Azert amikor mondjuk eccsanyam meg akarja latogatni az unokait, igenis fontos, hogy az itt toltendo 5 napbol mondjuk nem 2*20 orat utazik, hogy sporoljon 20.000 forintot.

Igazad van, csak az osszehasonlitas almat korte.

@kellys: egyetertek veled, ez ugy butasag ahogy van. A Wizzair egy olyan nemzetkozi ceg aminek vannak eros magyar gyokerei de nem all es nem is allhat meg csak ennel, nemzetkozi ceg. Ebbe felesleges is belemagyarazni barmit is.

@char_le_roi: Azutan, hogy parszor elhasaltak a biztonsagi ellenorzesen es majdnem buktak az engedelyuket, ez ertheto. Megint az USA beli peldaval jonnek, ott a security alaposabb es lassabb + ott ugye most mar egyre tobb a rontgen kapu is. Teny, hogy azok legalabb kedvesek altalaban (a security, a tobbi paraszt szerintem).

pitaa 2014.04.21. 11:37:21

Nem vagyok nagyon gyakorlott Wizz Aires, egyszer utaztam vele Dubajba. Olcsónak nem mondanám és szánalmas az a karám a betonon. A személyzet és a gép viszont rendben volt. Valamennyi késés volt, de nem jelentős. Checkinnél volt egyedül káosz. Haladt a sor, de volt egy pár idióta utas, akik vagy nem tudnak, vagy nem szeretnek olvasni és a védtelen személyzeten töltötték ki a dühüket minden baromság miatt.

Azoknak, akik a Lufthansát említik komolyabb légitársaságnak: nem akarlak elkeseríteni titeket, de az a cég már rég nem az, ami volt...

zrx_xzr 2014.04.21. 11:39:16

@char_le_roi: "idoben foglalva" .. lol .. mi meg ugy megyunk es ott vagyunk, ahol es amikor szeretnenk es tok jo buli egy ilyen utazas, nem tehencsorda a bpi repteren .. de kinek a pap, kinek a papne .. nekunk ez tok jo es SZABAD utazas .. ha nem tetszik szallas pl, atmegyunk egy masikba, ha vhol tetszik, ott meg maradsz napokat .. teljesen szabad vagy es nem rinyal a wizz, h 2cm-rel nagyobb a csomag .. es higy miert viszunk folyadekot, mkndent amit veszunk, csak bedobjuk a csonagtartoba .. es igy fejenkent az utazasunk kijon 20-30 ezerbol bp-ddorf-london-bp utra.... de jo szorakozast a heringjaratokhoz :D

Basilisk Captain 2014.04.21. 11:40:20

@XS:
UB ellenőrzéssel nincs bajom, ha azért lassú, mert alapos. Inkább legyen alapos, mint 1-2 vadbarom felvigyen valami nem gépre való dolgot. De itt én arról beszéltem, hogy wicc szerződött ezzel a budport céggel, akik behajtót játszanak, ők sarcolnak a nagyobb kézipoggyászért, ők büntetnek mindenért. Más wicc által használt reptéren nincs külön osztaguk, csak Pesten...

XS 2014.04.21. 11:41:58

@char_le_roi: "Más wicc által használt reptéren nincs külön osztaguk, csak Pesten..."

Ez nagyon vicces volt. Lehet igazad van, fene se tudja :D Teny,h ogy van az egesznek egy ilyen behajto csapa feelingje. :D

Basilisk Captain 2014.04.21. 11:42:08

@zrx_xzr: neked meg jó szórakozást a 20-30 órás autózásokhoz. :D én inkább az utazásra fordítok kevesebb időt, mint szopassam magam 20-30 órás autózásokkal. de ja kinek a pap kinek a paplan.

Fekete Pestis 2014.04.21. 12:11:05

@XS:

"a szolgaltatok csak bizonyos szintig felelosek a szolgaltatasert"

pont akkora mértékben, amekkorát az EU-s szabályok elóírnak neki. Se jobban, se kevésbé.

Sajnos nem hat meg, hogy mi történt Amerikában [stb]. Itt az EU-s irányelvek és törvények a hatályosak, azokat kell betartani. Amerikában [stb] meg az amerikaiak [stb-iek].

P.s.: pont azért nem megyek Amerikába [US], mert az ottani bokaacsattogtatást nem kívánom elviselni. megvoltak nélkülem 4XX éven keresztül én is megvoltam nélkülük 3X éven keresztül, jó ez így.

Kard 2014.04.21. 12:55:47

Azt az egyet nem értem, hogy ezek a fapadosok miért nem vezetik be az irányított beszállást.
Mindenkinek lenne helyjegye és szépen sorba állítanák beszállás előtt az embereket sorszám szerint. Elöl az aki a gép végébe ül hátul meg az aki az elejébe. Ennyi.
Kb. 5 perc alatt beszállna az összes utas csomaggal együtt.

vanek ur 2014.04.21. 13:15:30

@Kard: A Southwest ezt csinálja az USÁban. Ha nem veszel + 10$-ért elsőbbségi beszállást, a check-in sorrendjében kapsz sorszámot, eszerint kell sorba állni, és eszerint mehetsz a gépre. A gépen nincs kijelölt helyed, oda ülsz, ahol szimpatikus és ami még szabad. Ennek egy feltétele ven: nem buszoztatnak, hanem hídra áll mindegyik gép.
A rendszer működik, és tényleg nagyon gyors.

vanek ur 2014.04.21. 13:21:58

@XS: "igen megtorten amikor Chicagoban szova mertem tenni teljesen udvariasan, hogy le fogom kesni a csatlakozasomat, nem nyitnanak meg meg egy sort, mert nem en vagyok az egyetlen"
Lehet, hogy mégis csak a stílussal volt valami gond? A Dullesen volt ugyanez: bejött egy halom tengerentúli járat, de hiába volt több mint 3 óránk az átszállásra, eleve kb. fél óra volt, míg az immigration-höz jutottunk, ott pedig kígyózó sorok, mert a nem amerikai polgároknak sokkal kevesebb ablak volt nyitva, és még azt sem tették meg, hogy amikor az leürült, oda is irányítottak volna népeket. Viszont azt láttam, hogy a légitársasáig képviselők ott irányítgatták a népeket, vették előre azokat, akiknek ment a csatlakozása. Szóval jó egyórányi várakozás után odamentem az egyik konkurens társaság képviselőjéhez (a miénkét ugyanis sehol nem láttam), és megkérdeztem, mit lehetne tenni, merthogy van még másfél óránk, még immigration, csomagfelvétel, vám, újra check-in, és még a kapuhoz is el kell jutni valahol a kisgépes terminálnál. Szó nélkül vitt a sor elejére, pedig nem is az ő gondja lett volna...

vanek ur 2014.04.21. 13:28:25

@XS: "Nekem teljesen mas tapasztalatom volt az USA-n belul igaz, ennek csak kis resze volt fapados, leginkabb a nagyokkal repultem."
USÁ-n belül pedig szerintem a fapadosok minden tekintetben verik a nagyokat. Vesd össze a Southwest vagy a JetBlue ajánlatát az AA-Delta-United hármaséval. Kicsit olcsóbb vagy ugyanannyi, viszont 1 vagy 2 bőröndöt ingyen feladhatsz, a kézipoggyász nem szigorúbb (1 normál kézipoggyász + 1 "small belongings"), az alkoholmentes ital ingyenes, adnak kis rágcsálnivalót ingyen. A SW ingyen wi-fit kínál, a JB-n pedig fedélzeti tévé van ingyen. A nagyoknál a kézipoggyász kivételével minden fizetős.

emzéperiksz 2014.04.21. 13:29:02

@zrx_xzr: Ügyes vagy, ha csak ennyit fogyaszt a kocsid. Amúgy autópályán nem 110-zel szoktak menni, 2 literes BMW-vel meg pláne nem :D Én úgy tapasztalom, az ilyen kocsikban nincs se fék, se index, se tompított :D

A viccet félre téve pár hete én is vezettem egy 2 literes dízeles bömbit pár napig (118d). Vadi új kocsi volt különben, pár hete helyezték forgalomba. Az 4 liternél lényegesen többet evett, 6 liter lehetett a fogyasztása minimum, bár annyira nem mértem. Persze lehet, hogy valaki takarékosabban vezet, mint én, de én sem vadulok. Autópályán azért 110-nél gyorsabban megyek többnyire, de azok a dél-olasz autópályák, amiken mentem vele, nem igazán voltak alkalmasak a száguldozásra, úgyhogy én is 120-130 körül használtam + városban is mentem vele valamennyit persze.

Na, mindegy, nekem ezek a 4 literes fogyasztások elérhetetlennek tűnnek dízeles, új autókkal is.

XS 2014.04.21. 13:32:25

@vanek ur:

OFF
A kovetkezo tortent, leszalltunk a geprol, ekkor mar 16 oraja uton voltunk osszesen, faradtan, kialvatlanul. Imigration ablakok elott ahogy irod kigyozo sorok, vartunk 15 percet de alig mozdultunk ezert amikor odaert eg ilyen security srac, megkerdeztem, hogy tudna e nekunk segiteni, mondtam, hogy indul nemsokara a csatlakozasunk es nagyon kicsi az eselye, hogy itt vegezni fogunk addigra, van e esely ra, hogy fognak meg ablakokat kinyitni. Mire mondta, hogy o nem illetekes es nem vehetik figyelembe, hogy mikor van a csatlakozasunk (hozzateszem ez 2004ben volt amikor meg 9/11 sokkal elenkebben elt az emberek fejeben). Mondtam OK, koszi. A mexicoi kollegam meg meg is jegyezte, hogy ezzel biztos nem szereztem jo pontot nala. Mondtam mindegy, probalkozni nem faj. Azt meg megfigyeltuk, hogy a srac utana odament egy imigration officerhez, mondott neki valamit, felem nezett es elment utana az officer eltunt. Alltunk meg va 15 percet a sorban mikor megerkezett mogent 2-3 repulonyi utas, na akkor kinyitottak meg vagy 6 ablakot es elkezdtunk nagy hirtelen haladni. Mikor odaertem az az officer akinek a security csoka mondott valamit oda jott hozzam es kerte, hogy menjek vele rutin ellenorzesre. Termeszetesen szo nelkul velementem, bevitt egy ksi kabinba, majd mondta, hogy mindjart jon. Erre nagyon udvariasan szoltam neki, hogy felo,h ogy le fogom kesni a jaraomat, mire irgalmatlan bunko stilusban kozolte, hogy ot az sem erdekli ha Chicago valamelyik hidja alatt alszom. A kabin ahova bevitt egy 2x2es egy asztalos, kilatas es feny nelkuli (de vilagos) kis fulke volt. Kb 1 ora mulva bejott, visszaadta az utlevelemet es a beszallokartyamat, kozolte, hogy koszoni, minden rendben van mehetek. Kerdeztem, hogy a lekesett jaratommal mit tudok csinalni, mondta, hogy ez nem az o gondja es otthagyott.

Hat ennyi, en vegig mosolyogtam, meg ekkor is, nem vagtam pofakat es elog jo az angolom ahhoz, hogy tudjam nem mondtam semmi felreerthetot. Mindenesetre meg evekkel kesobb is azon rohogtek a kollegaim, hogy megmutattam hogy kell mexikoi illegal imigrantot csempeszni az USA-ba (az erti ezt aki ismeri a ciganyos 'igy kell biciklit lopni' viccet) :)

emzéperiksz 2014.04.21. 13:37:28

@zrx_xzr: Mondjuk, az autónak még van gy olyan járulékos költsége, hogy parkolás. Arra is rá kell számolni vagy 20-30 eurót naponta minimum - ez a tapasztalatom. Bár ha autót bérelek, igyekszem olyan szállodát foglalni, ahol van ingyen parkoló, de olyan is volt, hogy parkolót ugyan adtak, de napi 25 euróba került.
Na, mindegy, annyira szerintem nem egyértelmű, hogy megéri az autó, két embernél több meg szerintem nem fér be kényelmesen egy kisebb kocsiba poggyászokkal, legfeljebb egy kombiba. 5 ajtós Civicem van civilben, szerintem annak még nagyobb is a csomagtere, mint a bömbinek, de 2 nagyobb bőrönddel az is megtelik. Az 1-es bömbibe befért egy nagy bőrönd, a kicsit meg már a hátsó ülésre tettük, mert akárhogy próbáltuk, felnyomta a kalaptartót, és zavart a kilátásban.

Gour (törölt) 2014.04.21. 14:42:27

@XS:

Ez is megérne egy külön misét amilyen ordenáré bunkó emberfajta a reptéri biztonsági személyzet a legtöbb helyen. Szerbiában megfogadtam, hogy én ebbe az országba csak akkor jövök legközelebb ha egy bombázóból szórom éppen őket. Azt a fajta taplóságot még sehol nem tapasztaltam a világban mint ami náluk van.

Kard 2014.04.21. 14:58:39

@vanek ur: De pont az ülésszám a lényeg. Mert aki elsőnek kap sorszámot azt a gép végébe kéne rakni.
A legnagyobb probléma a beszállásnál, hogy az emberek elkezdenek a csomagokkal baszakodni és közben feltartják a többit aki hátrébb ül. Így viszont nem tartana fel senki sem senkit.
A wizzair is szerintem ezért is kér pénzt a nagyobb kézipoggyászért, hogy csökkentse a beszállási időt.

2014.04.21. 15:43:31

@laptop szerviz: ezért szoktam mindig a sorvégére állni mert akkor a 2. buszon az ajtónál van csak hely és így elsőként szállsz le, ráadásul nem állsz fél-egy órát a sorban feleslegesen... "

Elsőbbségi beszállásnál kissé perverznek tűnik a sor végére állni, de te tudod.

2014.04.21. 15:48:05

@vajdasagi: A Wizz egy korrekt fapados. Ha velük jársz, pedig szarnak érzed, azzal önmagadat minősíted."
Te nagyon el vagy tévedve a világban. Nyilván azért jár Wizzel mindenki, mert utálja. Eszedbe sem jut, hogy mondjuk nem indul másik gép arról a reptérről, vagy nem repül arra a desztinációra, vagy nem repül abban az időpontban. Egyébként nekem az Easy sokkal kultúráltabb volt, de Debrecenbe a Wizz kínál csak alternatívát Lutonból.
Bár igazad van, elgondolkodom azon, hogy mostantól nem a Wizzairt, hanem a Monarchot veszem igénybe.

Basilisk Captain 2014.04.21. 16:03:31

@vanek ur:
SW-n sincs ingyen a WiFi, hanem kemény 5$ :-)) De tény, hogy nekem is nagyon jól jött a 2 darab ingyenesen feladható poggyász. :)

2014.04.21. 16:08:14

@Könnyen elkaptuk, uram!: szerinted fizetek elsőbbségiért ??? :)

zrx_xzr 2014.04.21. 17:23:50

@char_le_roi: "Az ut a fontos, nem a cel." :D am csak egy velemeny .. en akkor leszek wizzaires hering, ha mas megoldas nincs .. 1x foglalassal volt gondom naluk, azt meg emelt dijas telefonon lehetett csak intezni, ahol az ugyfeles holgy 3x kerdezte a nevem, betuzve is, h teljen az ido ..elmennek az edesanyjukba en azt mondom :-)

zrx_xzr 2014.04.21. 17:26:04

@XS: nem csupan sporolas miatt, hanem olcsobban kenyelmesebb es szabadabb .. tolem az utazik wizzairrel es tarsaival, aki akar, nekem8, de tolem csodbe mehetnek nyugodtan ^^

zrx_xzr 2014.04.21. 17:30:31

@emzéperiksz: palyan tempomattal pedig ennyi .. legjobb, amit elertem vele, 3.9 volt, de az mar betegesen ovatos, amugy 4-5 liter, 5.5 korul mar odalepos nagyon dinamikus vezetes .. varosban sajnos leszalad a torkan a 7.5-8 liter, csodak azert nincsenek

zrx_xzr 2014.04.21. 17:33:34

@emzéperiksz: amugy ha 6 literrel mesz sem valtozik a gazdasagossag, mivel 2-3-4 szemelynel mar eloszlik az uzemanyag ktg rendesen .. tudom, sokan szaguldoznak, en nem szoktam, m szeretek kirandulva autozni, eleg a tudat, h ott van a loero, ha kell ^^

zrx_xzr 2014.04.21. 17:40:26

@emzéperiksz: nekem 318d kombim van, ez 3 fonek kenyelmes, de jobb szeretem, amikor csak ketten megyunk .. regen sharannal jartam, az jo volt 4 fonek, de az azert tobbet evett ertelemszeruen .. booking.com-on szoktam foglalni, meg lehet jelolni free parking-ot keresesnel .. kompot pedig dfds seawayst dunkirk-dover, ha uk-be megy az ember, igaz 2 ora a komp onnet, de olcsobb, mint calais es jobb, komolyabb etteremmel stb .. uk csak evente 1x-2x, alt nemeto jarunk ki .. nekem azert eri meg, m igy ha barmi fontos van, beulok kocsiba es odamegyek .. repulo meg tobb szaz font akar, ha hirtelen kell a repulojegy

zrx_xzr 2014.04.21. 17:45:20

@emzéperiksz: parkolas londonban es varosokban tenyleg draga, de ha turazunk, van eves national trust membershipunk, azzal legtobb kirandulos helyen ingyenes a parkolas .. videken meg amugy is .. meg az olajcsere ktg nyilvan, idonkent gumik, szervizek, stb .. de ha dragabb lenne sem szivatnam magam mindenfele legitarsasagokkal .. foleg az ilyen becs-munchen repuleseket nem ertem, annyi ido becheckolni, mint odavezetni

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2014.04.21. 17:46:04

Az utóbbi fél évben 3x voltam Londonban, ebből 1 odaút volt Ryan Air (Stansted), a többi 5 út Wizzair volt és ebből kettő késett. Mindekettő esti hazafelé út volt, az egyik 1óra késéssel, a másik 4(!) óra késéssel. 20:25 helyett 0:15-kor szállt fel a gép. 3£ élelmiszerre váltható voucher-rel kárpótolva. Amúgy azt vettem észre a Wizzair-rel világosban repülésnél, hogy minden azonos irányba tartó gép jóval gyorsabb volt nálunk, úgyhogy szerintem a késés az üzemanyag spórolásból fakad. Ettől olcsó.

emzéperiksz 2014.04.21. 18:38:03

@zrx_xzr: Bécs meg München valóban kényelmesebb lehet a Railjettel, mint repülővel, ha valaki nem akar vezetni, csak a belvárosban van valami üzleti dolga.
Az észak-olasz városokba sem érdemes repcsivel menni, ha csak müncheni átszállásos Lufthansa van, időben több lehet, mint az autó. Távolabbi helyekre viszont én nem mennék autóval, ha nem életbevágó. Brüsszel, London, Barcelona stb. - ezek a távolságok nem az én seggemnek valók.

Gour (törölt) 2014.04.21. 18:38:57

@Nemzeti Hős:

Szomorúan látom, hogy Lipótmezőre is behúzták a netkábelt. :-(

Gour (törölt) 2014.04.21. 18:41:35

@zrx_xzr:

Komoly kirándulás feeling lehet 12 órán keresztül az autópályán óvatoskodni, hogy meglegyen az 5literes átlag. :-)

emzéperiksz 2014.04.21. 18:43:55

@zrx_xzr: Nem tudom, volt-e a bérelt bömbiben tempomat, nem próbáltam, viszont mentem elég sokat hegyen, viaduktokon, alagutakban is, néha bekapcsoltam a sport módot, ha nem húzott felfelé rendesen, a kézi váltót viszont próbáltam benne.
Meg azért sokat álltam városban is dugóban, az olaszok eléggé szabálytalanul vezetnek, sokan parkolnak az utca közepén vészvillogóval meg hasonlók, index meg nem csak a bömbiben és az Audiban nincs :D Szóval a közlekedés eléggé kaotikus. Biztosan másképp fogyasztott volna idehaza még Bp-n is.

zrx_xzr 2014.04.21. 18:53:42

@Gour: hat attol fugg, milyen kedve van az embernek, bar jo erzessel tolt el, hogy egy gyor-dusseldorf utan negyedig van meg a tank .. eleg sokat vezetek, evi 40-50ekm, nekem szamit, mennyit tankolok .. inkabb nem punnyadok egy ablaktalan irodaban azert, h padlogaz rohanhassak dolgozni, hanem magam teremtem elo a penzem maganvallalkozokent neten keresztul, cserebe ha negis repulok, raerek szerdan menni, amikor fillerekbe kerul, de alt autozom, mert kenyelmesebb, nem visit mellettem roma/torok csalad kupac hulyegyereke es igen, egyaltalan nem szamit, h ha elmegyek 3-4 hetre uk-be v nemetekhez, h 12 ora alatt erek-e oda v 10 ora .. a kerdes: ha valaszthat az ember egy full extras kenyelmes futott/klimatizalt sajat jarmu kozott, amivel 12 ora legyen mondjuk az ut, vagy hogy heringkent utazik becheckolassal es mindket vegallomason haza/repterre uttal egyutt kb 6 orat, melyiket valasztja .. en inkabb ezt es elvezem az utazast .. de en csak orulok, ha sokan repulnek, kisebb a forgalom a palyan :-)

zrx_xzr 2014.04.21. 19:01:04

@emzéperiksz: szamit az is, h milyen a terep .. de tobb szemelynel mar teljesen mindegy a fogyasztas is .. pl ha neked 6 liter, az ket szemellyel csak 3 liter ugye .. de 6 literrel a sharanom is elment es az ugye 4 felnottnek v 2 felnott + 3 gyerek full kenyelmes .. es ugy mar fejenkent 1.5 literrol beszelunk, es nincs lenyulas, nincs gond csomagokkal, stb .. nyilvan, ha embernek munkahelye van v siet vmi targyalasra, v tengerentulra nem tud autoval menni, de Europan belul (UK beleertve) nekem nagyon bejott kocsival .. mondjuk a legjobb vw multivan v vmi egyteru/kisbusz, ha tobben mentek, kombi inkabb 2 embernek jo sztem .. eszak-olaszo azert nincs olyan messze, ha arra jarsz foleg

Gour (törölt) 2014.04.21. 19:44:01

@zrx_xzr:

Èn 6-700km-t még elvezetgetek, de fölötte már szenvedés az életem, pedig bmw párti vagyok magam is. :-) Talán ezért is Prága a kedvenc városom, oda még egy sörözèsért is elvezetnék, de ez a max. :-) Èrtem az érvelésed és rövid távon igazat is adok, de egy görög v török utazás már nem emberi léptékű autóval, sajnos. Amúgy tavaly beszoptam kocsival egy szerb határ, török vendégmunkások combót, azóta még gyanakvóbb vagyok az ilyen utazásokkal szemben. :-)

vanek ur 2014.04.21. 20:07:39

@XS: Kifogtál egy biztonságit, akinek valamiért kapóra jött, hogy valakin megmutathatja, ő is valaki. Szar ügy. A légitársaság segített valamit?
Én eleve légitársaságos embert kerestem, mert az utasok irányítása az ő dolguk, mint ahogy az is, hogy minden utas eljusson a csatlakozó járatára. (Ha végképp nem lett volna, biztos, hogy elkezdtem volna a többi utast kérdezgetni, tudnék-e előbbre jutni. Ja, és az én esetem is 2001 után volt.)
Tavaly a JFK-n sokkal kisebb tömeg volt (csak 2-3 nemzetközi járat szállt le arra a terminálra), ennek ellenére a légitársaságos emberek ott álltak, és kérdezgették az embereket, merre utaznak tovább, aki pedig egy neccesebb csatlakozással ment tovább, segítették, hogy előre kerüljön. (Ennek ellenére kevesebb mint 20 perc alatt átjutottam a bevándorláson.)

vanek ur 2014.04.21. 20:09:39

@char_le_roi: Ezek szerint amikor én repültem velük, akkortájt vezethették be a szolgáltatást, azért volt ingyen. Mindenesetre felszállás után mondták a kísésők, hogy utazómagasságon szabad a pálya :)

zrx_xzr 2014.04.21. 20:21:05

@Gour: sorozesert barmit :-) .. igen, uk mar nagyon sok, meg ket napra elosztva is .. de a gyor-munchen meg teljesen jo, meg reggel indulva a gyor-dusseldorf is meg elmegy, de mar hatareset egyben .. gyori vagyok, repulovel londonba en regen pozsonybol es becsbol repultem, aztan kesobb bp szinten, wizz meg neha lufthansa, ha akcios volt .. wizzel nem lenne baj amugy, nalam a poggyasz felar veri ki a biztositekot, es h tavoli repterrol/repterre draga az utazas .. a szemelyzettel es a geppel sosem volt bajom es az egyoras kesesbe sem haltam meg bele soha .. sokkal zavarobb a visitos hulyegyerek meg ha vmi idiota ul az ember melle, v ha belul van hely es az ablaknal ulo 5 percenkent wc-re jar .. meg h agyon tartositott kajat lehet csak venni, ami koszono viszonyban sincs az ujsagukban levo szendvics fotojaval .. es a bpi repter marhacsorda szeru elosztoja tette fel nekem a vegso pontot az i-re, azota nem is repultem onnet, az volt utolso .. becsbol meg ugy szoktam regebben, h kocsit ott hagytam elso faluban fishamenden asszem v utana van vmi kis falu, onnet busz 1.50 eur volt repterre es ingyen volt a parkolas :-) .. amiota tobb idom van es szavadabb vagyok, alt oda utazom, ahova kocsival tudok menni, Gorogorszagot szeretnem egyszer megejteni .. Torokorszagba nem mereszkednek autoval ^^

vanek ur 2014.04.21. 20:21:09

@Kard: A nagy légitársaságok (ahol ugyebár helyre szól a jegyed) pont így, (hátulról feltöltve a gépet) szokták az utasokat beszállítani, és pont azért, amit te is írtál, hogy az ülőhely elfoglalásával, a csomagok bepakolásával ne akadályozzák a többieket.
De úgy tapasztalatom, a Southwest módszere is van ilyen gyors, sőt, talán még gyorsabb. 160 utas 20 percen belül beszállt egy A320-ba. (Nézd meg a honlapjukat: 30-asával engedik be a gépbe az embereket, és hiába szabad az ülőhelyválasztás, és az elsőként beszállók persze elől ülnek le, a módszer meglepően hatékony.)

emzéperiksz 2014.04.21. 20:22:53

@Gour: Az utak állapotán is sok múlik. Van olyan ismerősöm, aki elmegy kocsival Münchenbe bármikor, de Marosvásárhelyre inkább wizzairezik, olyan szarok az utak. Km-ben talán az utóbbi kevesebb is, mégsem vág neki, ha nem életbevágó. A Wizz Air kényelmesebb.

zrx_xzr 2014.04.21. 20:25:59

@Gour: meg meg kulon orom a repules influenza szezonban .. ha mas tusszog ember nyakaba allandoan .. meg ha en vagyok beteg .. mert ha faj a fejed akkor nagyon durva a kis legnyomaskulonbseg, majd szetrobban az ember fule/feje :S senkinek nem ajanlom betegen .. az teny, h maga az ut kenyelmes rovidsege nem hasonlithato ossze autozassal, de a korites egy remalomma valtoztatja megis (taxisok, csomag nyuhules, stb)

emzéperiksz 2014.04.21. 20:41:08

@zrx_xzr: Túldrámázod ezt egy kicsit szerintem. Három hete repültem náthásan, hát tényleg nagyon szörcsögött meg bedugult a fülem a leszállásnál, de aztán valahogy elmúlt. Aztán autóztam, béreltem kocsit. Ott meg az volt a gond, hogy egy durva kaparós, irritálós köhögőroham jött rám az autópályán, ömlött a könnyem, nem bírtam abbahagyni a köhögést, szerencsére jött 2 km múlva egy parkoló, ahová ki tudtam állni, amíg kicsit helyrejövök. Akkor már inkább a füldugulás, mint 130-as tempónál egy ilyen köhögőroham.
Engem amúgy nem stresszel a repcsi, amit lehet feladok, a maradék kis kézipoggyászt meg rutinosan menedzselem az ellenőrzésnél. A reptéren jól elvagyok, iszom egy kávét, parfümöket szaglászom, olvasgatok stb. Nem lehet, hogy félsz a repüléstől. Azok szoktak ennyire ellene kampányolni minden áron, akik nem mernek felszállni.

zrx_xzr 2014.04.21. 20:52:25

@emzéperiksz: szeretni nem szeretem a repulest, de felni nem felek tole, sokat repultem mar .. felhok felett tenyleg nagyon szep .. bar sokakkal ellentetben annyira biztonsagosnak nem tartom (m a gepben toltott orak vagy felszallasok szamara kene vetiteni a baleseteket), sokkal jobban bizom magamban, mint egy elozo ejjel esetleg felesegevel osszeveszett v nem kipihent pilotaban .. tudom statisztikak ( a brazil gepen utazo magyar csalad is biztos megnezte a statisztikat ) .. azert wizz nem rosszabb, mont easy es tarsai, bar airberlin nagysagrendekkel professzionalisabb fapados barmelyiknel

zséroskenyér 2014.04.25. 14:32:25

kocsit es repülöt arban összehasonlitani felesleges, eselye nincs a kocsinak, ES farasztobb, es veszelyesebb.

Tapogatott Kukorica 2014.04.27. 14:31:56

@kellys: De a fizetosoknek van kulon desk is. Vagy legalabbis akkoriban volt, talan megszunt azota ez a lehetoseg.

fda 2014.05.27. 12:47:06

@kellys: Körbe kell nézni, vannak más légitársaságok is, ha a wizz olcsó alapszolgáltatásai nem megfelelőek.

Én két hete próbáltam az Air France-t és az Austrian-t, mindkettő sokkal kényelmesebb, javaslom neked is. A KLM se rossz, ott adják a legfinomabb kaját a repülőn.

Ifj Vakherda Pál 2014.08.11. 14:02:58

Ha beütött a késés és nem sikerül megegyezni a légitársasággal javaslom az alábbi oldalt: kesettagepem.hu

Szilvia Déri 2014.09.10. 14:20:50

2014.szeptember 7.-én 5 óra 20 perccel szállt fel a reggel 8.40-kor induló gép.Időpontra mentunk volna a gyermekemmel a bp.-i központi okmanyirodaban 12.45-re,hát persze,hogy lekéstük.Hajnal fél 3 óta utaztunk vonattal Hollandiában,hogy elérjük a járatot,mivel ami 5 kor indult máskor vonat az már nem jár.Becsekkoltunk 6.40-kor,átmentünk az ellenőrzésen és mire beljebb értünk mar fel volt írva a későbbi indulás akkor még 11 ora a végén 14 órakor indult el.Felháborító,hogy akárkit kérdeztünk a problémárol senki nem tudott semmit,semmi felvilágosítás nem volt azon kívül,hogy technikai probléma,a technikai probléma az üzemeltetőt terheli.Amikor jegyet veszünk interneten kérik a telefonszåmot emailcímet és fel sem hívtak emailt sem küldtek pedig tudták az indulás előtt,hogy amivel mentünk volna az nem tudott elindulni még.Ja és még a telefonos értesítésért is díjat számolnak fel.

Repülős Rozi 2014.09.10. 14:52:01

@Szilvia Déri: arra nincs egyik cégnek se kapacitása, hogy felhívogassák az utast. Az azonban szerintünk is elvárható lenne, hogy sms-ben értesítést küldjenek. A késés mértékét próbálják csökkenteni, ezen küzd a cég ops részlege, van amikor nehezen megmondható, mikor indulhat a gép, pl. amikor egy alkatrészre kell várni, melynek beszerelése is lehet 1, vagy akár 4 óra. Egy biztos, első a biztonság.
Ilyen bosszantó esetek előfordulhatnak, már csak azért is, mert mert bármi elromolhat, még a repülőgép is. Sőt még az időjárás is alkalmatlanná teheti a repülést és a légitársaság is elcseszhet dolgokat. Fel kell rá készülni.

Basilisk Captain 2014.09.10. 15:32:52

@Szilvia Déri:
250€kompenzációt + a jegyárvisszatérítést lehet kérni utasonként! . ki KELL fizetnie a viccernek.
süti beállítások módosítása