Szépen ráizgult a magyar sajtó a Wizz Air újabb pici londoni bővítésről szóló bejelentésére, mintha ennek bármi köze lenne Magyarországhoz, vagy a magyar utasoknak is ettől jobb lenne. Épp ellenkezőleg: a londoni magyar utasok éppen hogy jól megszívják néhány hónapig, mert összekuszálták a menetrendet, nem lesz hajnali járat kifelé és késő esti sem hazaútra.
De kezdjük a bejelentéssel: a csődbe ment Monarch slotjait megszerezte a Wizz, tud szép nagyot bővíteni. Amúgy is ez volt az irány, pár hete közölték, hogy négy géppel bővítik a lutoni bázist. Ez volt az igazi truváj, mert most egyetlen gép van ott. Tegnapelőttig tehát ötön állt a számláló, ehhez tettek hozzá még kettőt a Monarch-slotok miatt.
Az öt gépes bővítésnél már bejelentették az útvonalakat, Magyarország nem érintett, sem új útvonallal, sem sűrítéssel. Van köztük Monarch-pótló (Ciprus) és pár szokásos Káeurópa, ami magyar szemmel a legérdekesebb, hogy beindulnak ők is Pozsonyba, amivel megint csak a kényelmes helyzetben pötyögő Ryanair késztetik versenyre és remélhetőleg jegyárcsökkentésre.
A két plusz géppel kapcsolatban később közlik az új útvonalakt, természetesen azt csipáznánk a legjobban, ha Sármellék ficcenne be, de erre ebben a körben még nem adunk nagy esélyt.
Viszont, ezek a változások jövő nyártól lépnek életbe, tehát nem ezzel összefüggésben kavarta meg a téli Budapest-London menetrendet a Wizz. De megkavarta csúnyán. Sok-sok éve van egy alapforda, amelyben az egyik pesti gép annyit tesz, hogy csinál három karikát Londonba, reggel 6-kor indul és éjfél után ér haza. Ez volt az egyik legelső járat, amely a nagyobb gépre, az A321-esere állt át, most január 8-tól március végéig azonban ezt kiszedik a menetrendből.
Nem lehet majd tehát hajnalban Londonba indulni, a lutoni bázis adja az első gépet, amely hajnalban onnan indul és 9 órakor, vagy még később indul vissza Ferihegyről. Este ugyanez, este 6 környékén jön két gép is, később nincs. (Egyik pesti, másik lutoni bázisú, utóbbi visszamegy este 10-kor Budapestről.
Ez a húzás azért érdekes a Wizztől, mert ez volt az egyik olyan járat, amelyet üzletemberek is megszerettek, hiszen kint alvás nélkül lehet több tárgyalást is letudni. De turistáknak, illetve vendégmunkásoknak is jó, ott van az egész nap, illetve előtte, utána még/már aznap lehet melózni is. Nem tudjuk, miért kerül ki az A321-es ebből a fordából, csak a kevés utasra tudunk gondolni. Már eddig is volt olyan nap a téli menetrendben, amikor csak kettő járatot repültek Londonba, akkor viszont minek is ide egy napi hármat forduló nagygép? Biztos többet tudnak belőle kihozni máshol.
Utasszemszögből azért is cumi ez a változás, mert az egyik irányba semmilyen alternatíva nincs. Kifelé legalább a Ryanair a hét négy napján repül hajnalban, hazafelé viszont ő is fél hatkor indítja az utolsót. Az easyJetnek nem alszik gépe Pesten, tehát nem tud reggeli indulni és késő este érkezni, a British Airways pedig úgy gondolja, ráér kifelé a reggel 8 utáni indulás és visszafelé is jó, ha már este 10-re ideér az a gép, amely Ferihegyen tölti az éjszakát.
Egyelőre úgy tűnik, a nyári menetrendváltással visszaáll a hagyományos rend és újra lesz 6 órás londoni indulás és éjfél utáni érkezés.
Utolsó kommentek