FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Szívásnak tűnik a Wizz új kézipoggyász-rendszere

2017.07.18. 09:41 Fillér B. Gusztáv

Hetek óta halljuk és olvassuk a híreszteléseket arról, hogy a Wizz Air átalakítja a poggyász-szabályozását és egyre inkább úgy tűnik, komoly a dolog. Hivatalos bejelentés még nincs, de ha a több forrásunk által megerősített verzió a valós, akkor sokan fognak átkozódni. FRISSÍTÉS: már hivatalos, fenn a weblapjukon az új rendszer, a hír lényegében igaz, délután kielemezzük egy újabb posztban. A lényeg: kisebb, de ingyenes lesz a kézi, de ha tuti mindenképp fel akarod vinni a gépre, akkor priorityt kell venni. 

A várható változások néhány része nekünk is logikátlan, van amit nem is értünk és van, amiről több verziót is hallottunk, ezekről nem is írunk. Néhány napja egy wizzes forrásunk azt mondta, semmi se dőlt el, még rágják a témát, de annyit ő is elismert, hogy akár komoly változások is jöhetnek.

Lengyelországban már volt egy kis balhé a kiszivárgott tervek miatt, úgy tudjuk, hogy az alapelvek már biztosak, a részletekkel majd akkor foglalkozunk, ha jön hivatalos bejelentés. Amikor rákérdeztünk a cégnél, hogy igazak-e a hírek, azt válaszolták, hogy nem kommentálnak spekulációkat, bármely termék, vagy szolgáltatás fejlesztését a megfelelő időben be fogják jelenteni.

Ami minden forrásunk szerint elég egyértelműnek tűnik: megszűnhet a kétféle kézipoggyász, csak egy lesz - a maximális méret is szűkülni fog a jelenlegi nagyéhoz képest. Árról nem tudunk még semmit, de hát eddig is dinamikusan, követhetetlenül áraztak.

Eddig a kicsi ingyenes volt, a nagyért fizetni kellett, ha minden igaz, az új rendszerben azért kell fizetni, hogy a kézipoggyász biztosan velünk jöhessen a fedélzetre. Mert ha nem perkálunk, elvehetik, mehet a gép hasába. Ez több okból is szívás: mindenki tudja, hogy bánnak a feladott motyókkal a csomagrakodók, örülhetünk, ha egyben marad. Általában várni is kell rá a célállomáson, rosszabb helyeken pedig meg is dézsmálják a tartalmát a reptéri szarkák.

A pénzbeszedési rendszer tehát arra fog épülni, hogy az utas inkább fizet, mint hogy elvegyék tőle a kézipoggyászát: A320-as gépnél az első 80, 321-esnél az első 90 fizetős utas viheti fel garantáltan a cumóját. Az ötlet talán onnan jöhetett, hogy a Ryanairnél és az easyJetnél már pár éve az a módi, hogy mivel a kedvező kézipogyó-szabályozás miatt nem férnek fel a csomagok a fedélzetre, egy részüket elveszik és (ingyen) átminősítik feladottá. Az utasok gyűlölik ezt, a légitársaságnak pedig nincs belőle egy fillér bevétele se. De ha azért kérünk pénzt, hogy ne vegyük el, azt sokan kifizetik - gondolhatják a Wizznél, ahol a részvényesek nagy figyelemmel követik, hogy sikerül-e a kiegészítő bevételeket növelni.

A lengyel cikk azon lamentál, hogy biztos azért csinálják, mert a mostani rendszerben a sok kézi nem fér fel a fedélzetre. Ez nyilvánvaló baromság, amióta a Wizznél fizetős a nagy poggyász, sose láttunk még olyat, hogy ne maradt volna hely a felső csomagrekeszekben. Azt gyanítjuk, inkább a miatt változtatnak, hogy kevés a bevétel a nagy kézikből, mert az utasok alkalmazkodnak a szabályokhoz és egyre többen férnek be a kicsibe. A 2016-os pénzügyi évben a csomagokból már csak 10,2 eurós bevétele volt a Wizznek utasonként, egy évvel korábban még 11,5-öt szedtek be.. Ez azt jelenti, hogy az utasok nagyjából kétharmada nem vesz se feladott csomagot, se nagy kézit.

Az ügyes alkalmazkodás mintapéldája az is, hogy mivel az elsőbbségi beszálláshoz jár egy második személyes kézicsomag, ezt kihasználva sokan ki tudják kerülni azt, hogy fizessenek 10-20 eurót egy nagyért. Azt viszont a Wizz már nem engedi, hogy valaki a beszállásnál éljen ezzel a lehetőséggel: a kapunál vett elsőbbségi árát 5 euróról felemelte 25-re.

A másik valószínű változtatás, hogy a könnyebb feladott poggyász súlyhatárát leviszik 23-ról 20 kilóra. 

Sok kérdésre kell még választ kapjunk (a legfontosabb: az egész pici csomagért is fizetni kell, ha nem akarom, hogy elvagyék?), amint lesz bejelentés, kielemezzük a részleteket.

 

58 komment

Címkék: kézipoggyász Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2712671099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kánikula 2017.07.18. 11:05:40

Hűha ez komoly szívatásnak tűnik. Mi lenne ha emelnék a jegyárakat inkább?

Nyilván a kéziben vannak azok a dolgok, amik kellenek az útra (pl. gyerek kajája) és az értékek.

Na most arra jól számítanak, hogy az emberek inkább fizetnek csak ne vegyék el a laptopot meg a pénztárcát tartalmazó csomagot. Mondjuk a 3/4-es gépen simán van hely sőt a teltházasoknál is max 1-2 nyominak az óriás bőröndjét szokták pakolászni.

Tehát ez a koppasztás kategóriájú poggyász szabályzat lenne. Nem beszélve a csorda jeleneteket beszálláskor, hogy az első 80-90 között legyen az ember.

Vagy ha a 180. emberkének garantált lenne a hely, akkor nyomozni, hogy ki volt a 91. ingyenélő beszálló akinek ki kell vinni a csomagját a raktérbe? Sorszám osztás lesz vagy mi?

Sajnos most is vannak sokan akik nem tudják (vagy próbálkoznak), hogy a nagyobb méret fizetős.
Legutóbb amíg kettőt így megfizettettek, addig ugyanennyi átcsúszott az ellenőrzésen.
Persze aztán megy a legutóbb jó volt vagy az idefele jó volt duma..

ordasbacsi 2017.07.18. 11:49:19

Szerintem várjuk meg a hivatalos bejelentést. Addig kár fröcsögni.

Töhötöm Kolompos 2017.07.18. 12:24:41

@Kánikula: "Mi lenne ha emelnék a jegyárakat inkább?"
Mert ez a fapados üzleti modell lényege.
Repjegy: 3.000
Csomagod is van? 12.000
nagy kézitáska is? 8.500
helyet is választanál magadnak? 1.500
Ablak mellé? 2.000
és ha tudnak még rádsóznak mindeféle szir-szar szolgáltatást, és a végén drágábban utazol mint egy hagyományos légitársaságnál. Józsi bácsi, aki évente 1x utazik, meg még örül is neki hogy olcsón megúszta, hisz' ez fapados!
Kíváncsi vagyok mi lesz a vége ennek, de én max 10EUR-s összegre tippelnék, ha fel akarod vinni a csomagodat a gépre. Ezt még a legtöbb ember benyelné.

Kánikula 2017.07.18. 13:28:31

@Töhötöm Kolompos: Nyilván. Költői kérdés volt. :)

Egy átlagos 2 eurós jegyár emelésből több lé jönne mint ebből és még az utas sem érzi magát megsz*patva. 300 helyet 3600 vagy 18900 helyet 19500 nem vágna földhöz senkit.

Kánikula 2017.07.18. 13:30:32

@ordasbacsi: elmélkedünk csak elmélkedünk. nyilván azért szivárogtatnak terveket, hogy le tudják mérni előre a reakciókat.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.18. 13:43:40

@ordasbacsi: mintha nem lennél pontosan tisztában a fröcsögés szó jelentésével.

@Kánikula: a szivárogtatás ugyan bevett módszer, ez most momentán pont nem az.

vajkay 2017.07.18. 13:54:28

@Töhötöm Kolompos: még szerencse, hogy lehet választani. persze bosszankodni is lehet.

Töhötöm Kolompos 2017.07.18. 14:50:07

@Kánikula: Az utasok többsége szerintem alapár alapján dönt. Szóval bevétel szempontjából jobban megéri nekik alacsony alapárral + drágább szolgáltatásokkal operálni. Legalábbis ők ezt gondolják, de remélem ráb@sznak.

@vajkay: Budapestről rengeteg célállomásra kizárólag a wizz repül, szóval sok esetben nem nagyon van választásod. Persze utazhat az ember a 1,5 órás direkt fapados járat helyett 5 órás átszállással háromszoros áron is. A bosszankodás pedig annak szól, hogy ez a tipikus esete annak, hogy "szívassuk meg az utast, ha nem fizet eleget".

vajkay 2017.07.18. 15:42:50

nem azért, de a nem fapadosoknál sem ingyenesek ezek a szolgáltatások az alapcsomagban, amiket írtok. ablak mellé akarsz ülcsi? 25 euró. feladnál poggyászt? 30 euró.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.18. 16:30:51

@vajkay: itt most elsősorban a kézipogyóról van szó. az meg mindenkinél ingyenes a wizzen kívül.

ComLo 2017.07.18. 17:13:43

@vajkay: a feladott börönd a legacy-knél siznte mindig benne van az árban, de még általában az alap helyfoglalás is (mondjuk fel is húztam magam, mikor az addig ingyenes helyfoglalást elkezdte pénzért kínálni az Emirates). Sőt eggyes ázsiai fapadosoknál, még egy kisebb (<20 kg) feladott börönd is belefér az alapárba.

220V 2017.07.18. 17:14:33

A cikkhez csak annyit tennék hozzá, hogy az 5 eurós priority is a múlté. Máltára 8 euró, Angliba 12...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.07.18. 20:33:11

@Kánikula: Szerintem itt több a plusz bevétel, mint az átlag 2EURos áremelésnél. A probléma ráadásul összetettebb.

Aki a legolcsóbb jegyekre vadászik az ritkán vesz sok többlet szolgáltatást, mert azok ára a repülőjegy árához képest viszonylag magas lenne. A drága jegy mellett "már csak egy kicsivel többe kerül" sokkal jobb feltételekkel utazni alapon könnyebb volt eladni az extrákat. De átlagárban el kell érni az átlag költséget, és a tőke költségeként a befektető elvárt profitját is. Ha nem megy, bezárhatsz.

Viszont a drágább jegyek kapcsán eljutunk oda: Más szolgáltató jobbat ad, esetleg olcsóbban. *Ott* nem lehet emelni, sőt esetleg árat kell csökkenteni. Azaz az átlag 2 euronál azért több elvárt bevétel növekedést lehetőleg minél nagyobb arányban az olcsó jegyek birtokosaink kell realizálni, anélkül, hogy a fillérbaszókat becsalogató alapáron emelnél (mert akkor a nagy riválissal fognak utazni).

mucmunkas 2017.07.18. 20:53:05

Nehéz a dologban állást foglalni, mert kiszolgálási vonalról nézve sok utas visszaél az ingyenes kézipoggyásszal. Hiába fér bele a keretbe, ha tizenöt kilónál is nehezebb. A legnagyobb baj persze azzal van, hogy egy telt házas járatnál gépenként 10-15 csomagot mindig le kell vinni az utashídból feladottként. Ez idő és bosszúság. Az általam kedvelt Transavia pl. nem kért pénzt a kézipoggyászért azzal a kitétellel, hogy fejenként csak egy darabot lehet felvinni a fedélzetre. Ha kettő van, akkor jön a címke, de és feladott lesz belőle, de azért sem kell fizetni...

morph on deer 2017.07.18. 21:13:05

"Ez nyilvánvaló baromság, amióta a Wizznél fizetős a nagy poggyász, sose láttunk még olyat, hogy ne maradt volna hely a felső csomagrekeszekben."

Valószínűleg útvonala válogatja, mert én jópárszor láttam, hogy nem fért fel mindenki cucca. Más kérdés, hogy számtalan 'kis kézi' aminek elméletben az ülés alatt kéne lennie, valahogy mégis felkerült.
Mondjuk sokat segítene az is, hamindenki az ülőhelye környékén tartaná a holmiját, de ehhez még nőnie kéne sokaknak...

Gtusa 2017.07.18. 22:33:13

Amióta a Wizznél fizetős a nagy poggyász, sose láttunk még olyat, hogy ne maradt volna hely a felső csomagrekeszekben.

Ez hülyeség, azért tódul be rögtön mindenki - a fix helyjegy ellenére- hogy ne 50 méterre kelljen a csomagot felrakni. Az az igazság, hogy külföldön nagyon lazán veszik a csomagszabályokat. Gyakran akkora bőröndökkel jönnek a fedélzetre amit már feladni se lehetne.

tothabringa2 2017.07.18. 22:43:46

Aki megvette pl. idén májusban az aug.-ra szóló repülőjegyét, annak azért remélem ez az ex-MALÉV vezető Váradi J. nevű qrva okos figura nem fog FiĐ€$$-stílusban (utólagosan avagy visszamenőlegesen) árat emelni/új szabályt alkalmazni!?!?!?

JonnDoe 2017.07.18. 22:57:14

És mi van akkor ha olyan cuccom van a kézipoggyászban (pl: lítiumos aksi) amit nem szabad feladott poggyászba rakni? Ilyenkor keresnek mást és felvihetem a cuccot a fedélzetre? Mert akkor annyi az egész hogy közlöm a beléptető Wizzeressel hogy bocsi, de a cuccom csak kézipoggyászként mehet és meg van oldva a dolog.

JonnDoe 2017.07.18. 23:07:58

Vannak ugyebár a reptér által közzétett illetve a nemzetközi légi forgalmi szabályok arról hogy mi mehet kézipoggyászként a fedélzetre és mi az amit csak feladott poggyászba lehet tenni illetve fordítva, mi az amit csak kézipoggyászként lehet szállítani. Ezekkel egyik légitársaság sem mehet szembe. Ha a Wizzair elkezd trükközni a random check in-nel akkor egyszerű magyar aggyal csak meg kell találni a kiskaput, hogy mit kell a csomagba tenni hogy biztosan magunkkal vihessük a fedélzetre. Sőt, mivel ez rendszerint már a kapunál történik valószínűleg bemondás alapján is elhiszik hogy lítiumos akksi van a csomagban.

sóhegy049 2017.07.18. 23:18:38

Eddig kimaradtak az útjainkból, mindig olcsóbbra hoztuk ki mással, akár naggyal is, emeljenek, szivassanak, nekem 8. :-P

JonnDoe 2017.07.18. 23:20:43

@Töhötöm Kolompos: Azért azt is meg kellene érteni hogy a Wizzair sem akar csődbe menni. A sok felár azért kell hogy az aki megelégszik a közbenső üléssel és nincs poggyásza az olcsón utazhasson. El kéne felejteni ez a mentalitást hogy fikázzuk a Wizzair-t mert minden feláras. Ha nem lenne feláras akkor az alapjegy kerülne annyiba mint pl: A British Airways-nél. A méregdrága kaják meg italok is ezt a célt szolgálják.

Mindenki fikázza az elsőosztályú utasokat is hogy a gazdag köcsögök mit megengedhetnek maguknak. Én hálás vagyok nekik mert azért volt olyan olcsó a jegyem Ázsiába mert vannak olyanok akik kifizetik a milliós jegyet az első osztályon vagy hogy a fenébe hívják a Business Class-t, így a légitársaság olcsóbban adhatja az Economy jegyet és eljutok oda ahova pl 15 éve háromszor annyi lett volna a repjegy ára.

És nem, nem vagyok Wizzair alkalmazott, csak repültem már életemben párszor meg nálam okosabbak egyszer elmagyarázták nekem hogy hogy működik ez a biznisz.

JonnDoe 2017.07.18. 23:30:27

@Töhötöm Kolompos: Most látom hogy félreértettem a hozzászólásod. Kérlek tekints a neked címzett ekézést tárgytalannak.
Elnézést.

ordasbacsi 2017.07.19. 00:22:24

@Kánikula: És ez a blog a mérvadó?

ordasbacsi 2017.07.19. 00:24:16

@Fillér B. Gusztáv: Valóban. Rinyálást akartam írni

cradbox 2017.07.19. 00:32:05

@JonnDoe: ilyenkor földöntúli boldogság tölt el, hogy megtehetem, hogy nem kell ennek a légitársaságnak a közönségével együtt utaznom (vonatkozik ez a külföldi utasokra is)

vajkay 2017.07.19. 07:10:45

@Fillér B. Gusztáv: ha igazak az infók, ezentúl ott is.

FayRodisz 2017.07.19. 07:40:05

Mindig röhögök amikor embernek kinéző sejtburjánzások egy repülésnél 3-4 sör árától érzik úgy, hogy az egész életüket elrabolták tőlük.

vuvuvu2 2017.07.19. 07:57:39

@Töhötöm Kolompos: gratulálok, nem sokan vannak akik rájöttek, hogy a fapados valójában drágább mint a hagyományos. ha almát-almával hasonlítasz, feltétlenül. ennyit a low-cost-ról...

vajkay 2017.07.19. 08:03:21

@vuvuvu2: low cost a jegy, annak valóban az, aki el akar jutni A-ból B-be. de attól, hogy valaki low cost társaságot üzemeltet, még nem kerül kevesebbe a repülőgép, meg minden ami költség egy légitársaságnak. (bocs, hogy dr obvious voltam)

egyébként repültem már többféle társasággal, low costokkal még mindig olcsóbban lehet kijönni, ha feladós bőröndöd van, akkor is.

@ComLo: "a feladott börönd a legacy-knél siznte mindig benne van az árban, de még általában az alap helyfoglalás is"

Lehet, hogy én megyek rossz társagágokkal, de szeptemberben utazom Air Canadával, Uniteddel, American Airlinesal és egyiknél sem volt ingyen a feladós poggyász, sem az ülőhely választás. Már nem is tudom melyiknél, azt hiszem AA, de ott basic csomagban a kézi is fizetős volt. Igaz, kicsit drágább bundle-ben már volt ingyenes kézi, meg ingyenes ülőhely választás is.

meggyes alfonz 2017.07.19. 08:48:49

Addig baszakodnak a csomagokkal, hogy előbb-utóbb EU szinten fogják egységesíteni jogszabályilag a dolgot.
A kézicsomag szabályok miatt már sokszor nem Wizz-zel utazok.

vanek ur 2017.07.19. 09:05:23

@vajkay: USÁ-ban a belföldi járatokon a legacy-knál (AA, Delta, United + Air Canada) fizetsz mindenért, mint itthon a Wizznél, míg a fapadosoknál (Southwest, Jet Blue) a feladott poggyász és több fedélzeti szolgáltatás is benne van az alapárban.

@meggyes alfonz: "Addig baszakodnak a csomagokkal, hogy előbb-utóbb EU szinten fogják egységesíteni jogszabályilag a dolgot." Ráférne a légiközlekedésre, legalább egy minimálméret meghatározása. És jobb lenne, ha ezt a IATA határozná meg és nem az EU. Másképp nem győzöd a különböző méretű hátizsákokat / bőröndöket vásárolgatni.

vajkay 2017.07.19. 09:07:36

@vanek ur: koszi, nem vagyok szakértő. BP-Toronto, NY-Brüsszel úton sem volt ingyenes legacyknél a feladott, btw.

vanek ur 2017.07.19. 09:25:28

@vajkay: A hosszútávú fapadosokat (mint a Norwegian) kivéve a transzkontinentális utazásra ingyenes 1 db feladott bőrönd a legacyknál. A Bp-Toronto az igazából fapados (az Air Transat és az Air Canada Rouge is ebben a modellben repül), ott lehet, hogy fizetni kell mindenért, ami az utazáson és az 1 db kézipoggyászon felül van.

Egyébként most jött szembe velem ez a cikk, témába vág: www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=39555&sid=c3a593f813d9943ad60c8a12aa2fb3be

vajdasagi 2017.07.19. 09:26:56

Én már kb. 500 repülésen túl vagyok, és ebből kb. 30 lehetett Wizzair.
A Wizz egy ár/érték arányban versenyképes légitársaság. És egyike a sikeres cégeinknek (jelentős részben magyarok az alkalmazottak). Legyünk rájuk büszkék.

Persze, ha elkezdenek variálni a kézipoggyásszal azt nem fogom szeretni. És persze elgondolkozom, hogy kell-e ez nekem továbbra is, vagy repüljek velük ritkábban. De még egyszer mondom: lehet velük olcsón utazni. Vonaton sem első osztályon utazunk leginkább.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.19. 09:53:58

Bejelentették, fenn az oldalukon is. Igaz, de annyira nem durva, elsőre úgy értelmezem, hogy a picik mehetnek továbbra is ingyen, de biztos csak akkor lehetsz, hogy felviheted a gépre, ha veszel elsőbbségit.

vajkay 2017.07.19. 10:29:58

@vanek ur: köszi a infót. airportal cikket olvastam, de köszi azt is

elemes 2017.07.19. 10:30:02

tegnap este vettünk jegyet wizz gépre.

Nézem, "alap" jegyár: 20 rugó, de kéne legalább egy feladott poggyász (12 rugó) és valószínűleg a nagyméretű kézipoggyász (6 rugó), az összesen már 38.

Kibicel a gyerök (vagyishát nem, mert az ő bőrére és zsebére megy a dolog), szóval hogy van a "wizz go" csomag.

Mondom neki, a wizz egy trükkös cég, mert az ilyen csomagokba bele szokott rakni mindenféle fölösleges dolgokat, szebben mosolyog a beszállító lány (párezer forint) előrébb tolakodhatsz a sorban (párezer forint).

De kiderült, hogy nem: VALÓBAN belerakják a fölösleges dolgokat (nagyobb lábtér, ülőhelyválasztás, de a WIZZ+GO csomag még így is csak 34 ezer és abban már benne van a 23 kg poggyász + nagyméretű kézipoggyász.

Sőt, ha a WIZZ+PLUS csomagot választjuk, akkor 36 ezerért az óriás poggyász (32 kg), nagyméretű kézipoggyász és még egy kisméretű kézitáska, átbookolás más napra stb.

Gyorsan megvettük, mert attól tartok, hogy ez csak valami hiba az árazó szoftverben.

ZX 2017.07.19. 10:53:40

@vajkay: Eu-n belül külön fizetős a nagy poggyász, mert versenyt kell tartaniuk a fapadosokkal, de transzatlanti járatokon még nem találkoztam olyannal, hogy a feladott poggyászért külön fizetni kellett volna.

Kánikula 2017.07.19. 11:03:42

@Fillér B. Gusztáv: hát nem tudom, akkor az infód kicsit mást jelzett elő. megszűnik a kicsi és ingyenes lesz a nagy kézi kicsi méret módosítással.

55×40×23 lesz a mostani fizetős 56 X 45 X 25 CM helyett. Elsőbbségi mellé garantált a felvitel

INCLUDED IN YOUR PRICE
Due to limited space we cannot take all the hand luggage onboard. If you would like your hand luggage travelling with you onboard please add WIZZ priority to the booking.

Elsőbbségi €5 helyett €8-ra módosult közben. (UK 6 font). Itt marad az extra kistáska szabály.

Kánikula 2017.07.19. 11:07:37

@ordasbacsi: mivel nem járunk közös kocsmába az íróval és a kommentelőkkel, így ez egy felület ahol meg lehet vitatni a dolgokat hasonló érdeklődésű emberekkel.

politizálni sem csak a parlamentben szoktak, a sarki kocsmában is megbeszélik a dolgokat. Nem tudom az elég mérvadó hely neked?

ordasbacsi 2017.07.19. 11:09:33

@Kánikula: Nem nekem kell, hogy mérvadó legyen hanem a Wizzairnek.

2017.07.19. 11:12:46

No, akkor ha jól értem gyakorlatilag 16 euróval drágult az alapjegy ár. Ahová eddig is olcsó volt talán morogva bele kell férjen, igaz ahová eddig is drága volt, ezután is az lesz...

odamondó 2017.07.19. 11:13:56

Oké de viszem fel a laptop táskám ami gyök2 méret benne egy 13"es laptop. 81.vagyok A320ason. Elveszik a csomagom? Ez easyjeten hogy van meg ryanen? Ne röhögtessük már ki magunkat.

hantabanta 2017.07.19. 11:15:53

1.Mi van akkor, ha extrém esetben mindenki megveszi az elsőbbségit?
2.Ha nekem van feladott bőröndöm és csak egy női kézitáskával szállnék fel a gépre, azt is elveszik ha nem férek be az első 80/90-be? (és nincs elsőbbségim)

Gerardus A. Lodewijk 2017.07.19. 11:15:56

@meggyes alfonz:
Az EU Bírósága 2014-ben kimondta, hogy a légitársaság az ésszerű súly- és mérethatáron belüli kézipoggyász fuvarozásáért nem számíthat fel felárat: curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=157849&pageIndex=0&doclang=HU&mode=req&dir=&occ=first&part=1&cid=418076 (40-42. pont)

Minthogy nem a kézipoggyász felára volt az ügy tárgya, az ítélet nem pontosítja, hogy ennek alapján minden kézipoggyásznak felármentesnek kell-e lennie vagy az is elég, ha a légitársaság a kézipoggyászokon belül meghatároz egy olyan szűkebb, de még reális kategóriát, amelyet bizonyos feltételekkel ingyenesen fuvaroz. Remélem, előbb-utóbb indul majd olyan per, amelyben ez tisztázható lesz.

@JonnDoe:
Na igen, de erre a légitársaság meg azt lépi, hogy az utas kötelessége arról gondoskodni, hogy ne kerüljön a poggyászba olyasmi, ami nem oda való. Vagyis az utas szépen kiveszi a lítiumos akkut a csomagból, zsebre rakja, a csomag pedig a gép hasában utazik. Ha az utas esetleg mégsem működik együtt, akkor vagy a csomag megy a kukába vagy az utas marad a reptéren (a csomagjával együtt). Ne értsen félre, nem védeni akarom a lila-fehérek - bevételen kívül semmilyen gyakorlati előnnyel nem járó - újabb lehúzós ötletét, de ez a kiskapu nem működik.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.07.19. 11:23:29

@morph on deer: mar miert raknam az ules al a poggyaszom, igy is alig van hely, mondjuk en altalaban nagyobb labteret veszek, de nehogy mar le kelljen raknom a koszba a taskam, amit aztan a hatamon cipelek

vajkay 2017.07.19. 11:50:57

@odamondó: dehogy veszik el. ami elfér ölben, lábnál, azt nem veszik el, cak amit be kell tenni fentre, de már nincs több hely. ez egyébként most is így van, csak eddig ritkábban fordult elő.

vajkay 2017.07.19. 11:52:05

@hantabanta: ha jól tudom limitált a priority boarding, egy járatra kb a székek számának a fele, vagy ilyesmi.

Duplaxiii 2017.07.19. 12:40:27

Itt is megkérdem: mi ez a tervszerű lejáratókampány a Wizz ellen, ami itt az Indexen hetek óta zajlik?
Köze van a nyárhoz? A magyar tulajokhoz? Üzleti vita, vagy személyes sértettség.
Most két lejáratóanyag van éppen a címlapon, nem hiszem, hogy hirtelen ennyi blogger jelenik meg egyetlen cég negatívumait megírni és azonnal a címlapra kerülni.
Én csak rápillantok az Index címlapjára és a Portfolio rovatban van egy hír, itt meg ismeretlenül annak a leminősítése.
Tényleh érdekelne, hogy most valami akció van? Lekerültek a VB ellenes bérposztok, most a Wizz jön?
Ugye tudja a szerző, hogy egy blognak nem ez a lényege, célja?

odamondó 2017.07.19. 12:43:57

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: sok sikert a nagyobb lábtérnél hogy a szék alá rakd... :) nem fog menni ha akarod se.

@vajkay: ha nem veszik el a kisebb méretű csomagot akkor megint mi ez az indokolatlan nyivákolás? Valahogy ezen a blogon menő a wizz-t támadni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.07.19. 13:20:14

@Gerardus A. Lodewijk: Ugye a lekerülő kézipoggyászban nem lehet sem érték, sem akku. Namost pl a múltkor Londoba összesen a fotóstáskámmal mentem, aminek 80%-a a fotóscucc volt és csak a maradék a váltás ruha. Ha minden értéket kiveszek, akkor lekerül nekik a csomagtérbe egy egy kilós, csaknem üres táska, én pedig ott állok a nyakamban meg itt-ott rögzített fényképezőgéppel, objektívvel, videókamerával, állvánnyal, mobiltelefonnal, akksikkal meg egybekkel. Biztos, hogy ő járt jól?

tompus 2017.07.19. 13:32:04

@hantabanta: 1. Eleve 90 elsőbbségit lehet venni.
2. Amelyik csomag befér az ülés alá, azt nem veszik el. Az ülés alatt mindig van hely (kivéve a vészkijáratot), a felső tárolók kapacitása véges.

Mérgező Hulladék 2017.07.19. 14:01:38

@cradbox: meg olyankor is, ugye, amikor ezt leírod? Készséggel elhiszem, hogy többre vitted az életben, tehetősebb vagy, általában kulturáltabban is viselkedsz, mint a "wizzair átlagutas" - csak elég szánalmas, hogy ezt a fapadosblog szinte minden posztjánál bizonygatod.

A témához: ugye a ryanairnél is az a rendszer van, hogy lerakják a csomagtérbe a kézipoggyászt, de nem elhanyagolható különbség, hogy ott lehet nálad egy másik kistáska. A wizzairnél viszont akitől "elvehetik" a kézit, annál nem lehet másik, mert nem vett elsőbbségi beszállást. Érdekes helyzetek lesznek ebből.

morph on deer 2017.07.19. 14:38:11

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo:
"mar miert raknam az ules al a poggyaszom"

Mert az a "szabály", hogy a kisméretű, ingyenes kézipoggyászt az előtted levő ülés alá tedd. Nem én találtam ki, elhiheted. :)

ComLo 2017.07.19. 14:52:08

@vajkay: Az érdemi különbség az észak amerika miatt van. Ott azért a keményebb verseny miatt, "többet megengednek maguknak" a nagyok is, Talán nem véletlen, hogy a Skytrax értékelésében se 5 se 4 csillagos nincs a te általad leírt társaságok közül, a Wizz és a Ryanair-el egy kategóriában szerepelnek a 3 csillagnál.
De persze ez földrajzi helyzeten kívül, erősen időpont kérdése: amikor még Európában utazgattam (kb a fapadosok megjelenése körül), akkor még a föladott börönd + helyválasztás + valami minimális kaja volt a jellemző, szerintem ez azóta változott. Azóta Ázsiában élek, itt minden legacy-nál jár a feladott börönd (Garuda, Cathay, Singapore, Etihad, Emirates, Qatar, Philipines stb), és általában még a helyválasztás is. Mint mondtam itt még olyan fapados is van, ahol van az árban feladott börönd. Erre szoktuk azt mondani, ezeknél biztos máshol sporolnak ...

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.07.19. 16:12:14

@odamondó: ja igazad van múltkor is felrakatták biztonsági okból, de amúgyis a normál ülésre értetem
süti beállítások módosítása