FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Az utazók rémálma: így kopasztanak meg autóbérlésnél

2017.05.16. 10:38 Fillér B. Gusztáv

Kénytelenek vagyunk trilógiává bővíteni az autóbérlés rejtelmeiről szóló poszthalmazt, mert nem könnyű kettőbe se besűríteni azokat az infókat, amelyek alapján ellen lehet állni a szaftos lehúzási próbálkozásoknak. A fapadosok vadkeleti trükközése a jegyárakkal, illetékekkel, meg mindenféle extra költségekkel lófütty ahhoz képest, ahogy az autóbérlést nyújtó szolgáltatók próbálják a lehető legtöbb zsét levakarni a bankszámlánkról.

Persze itt is fel lehet fogni úgy, hogy a teljes költség számít, minden más csak beetetés, de az autóbérlésnél felmerülő trükköket sokkal nehezebb átlátni és például egy teljes biztosításba gyakran bele is kényszerül a bérlő, ha nem elég felkészült. Egy felesleges szolgáltatást a fapadosnál vagy megvesz az ember, vagy nem, de autóbérlésnél ha nincs több százezer forint tartalék a számlán, akkor lényegében elkerülhetetlen a méregdrága full biztosítás. Ha nem kötöd meg, nem kapsz autót, egyszerű.

De ez a biztosítós dolog majd a harmadik részben jön részletesen, az első, ma már szinte csak alapinfós bemelegítésnek ható írás itt olvasható, ez meg most itt a második.

Kezdetnek csak két tipikus eset saját tapasztalatból, cáfolva azt a tételt, hogy nagy nemzetközi bérlőcégek drágábbak a kis helyieknél, de nem szemétkednek. Avis barátunk legutóbb azt mondta, hogy a bérlés várható költségét zárolja a hitelkártyán, kiegészítve egy tele tank benzin árával, mert mi lesz, ha én üresen viszem vissza. Mivel nála a kártyaadat, levonhatta volna utólag, de nem, ő zárolni akart. Bérlés végén minden rendben, megterhelték a kártyát a bérlés árával, de rajta hagyták a zárolást is, ami ugye pont ugyanakkora összeg, plusz a benzin ára. Ez lényegében dupla terhelés – persze a zárolás majd egyszer feloldódik, de ha nem hisztizel, a saját pénzedhez, vagy hitelkeretedhez nem férsz hozzá hetekig.

A Sixt azt játszotta el, hogy 20 perccel a bérlés lejárta után érkeztünk, de csak negyed óra múltán lett ember, aki átvette a kocsit. Leadtuk, minden rendben, mosolyoffenzíva, szevasztok. Aztán két nappal később ránk terhelték még egy teljes nap bérlés árát. Korábban ezzel nem szaroztak, egy óra ráhagyás biztos volt, most már csak 30 perc és bizonygathatom utólag, hogy amúgy időben ott voltunk. Tanulság: ha későn jön az átvevőember, akkor rá kell íratni vele a pontos érkezést, nem azt, amikor ő előkerül.

Ha már itt tartunk, az utólagos viták elkerülése érdekében a kocsi körbefotózása bérlés előtt és után legyen alap. Van arra példa, hogy megpróbálnak utólag ránk verni olyan karcolást, amihez semmi közünk. A szélvédőt sem árt lefotózni, mert arról is lehet vita, hogy mikor volt a kőfelverődés, ami egy nanométernyi repedést okozott az ablakon. E témában ajánljuk a kedves Goldcar horrorsztoriját, az előző bérlős poszt utolsó kommentejei között.

 dsc02665.JPG

Néha elfelejtik mondani, hogy az autó nem a reptéren van, hanem egy ipartelepen

Visszaugorva a foglalási procedúrára, tapasztalataink szerint az autóbrókereknél általában alacsonyabbak az árak, mint amit az egyes cégek a saját weblapjukon kínálnak, de akadnak kivételek. Érdemes külön rákeresni a kis helyi szolgáltatókra is, ezek olcsóbbak lehetnek, de például Portugáliában jártunk úgy, hogy egy ilyennél a kocsi annyira gáz volt, hogy másikat kellett kérjünk. Fontos megnézni a gumikat – ezt is saját kárunkon tanultuk meg, miután kaptunk már olyan tükörradiált, amely 100 kilométer után egyszerűen elkezdett szétrohadni.

A fő trükk a keresésnél-foglalásnál, hogy a szám, amit ár gyanánt látunk, gyakran még nem a végső összeg. Amit gyakran kispórolnak belőle: a reptéri felár és a nyitvatartási időn kívüli felár. Vicces, hogy szerda délután négy óra is lehet nyitvatartási időn kívüli. Ha olyan az útitervünk, hogy máshol akarjuk leadni az autót, mint ahol felvettük, legyünk nagyon-nagyon óvatosak. Ennek is általában van felára, néha iszonyatosan magas. Volt, hogy megúsztuk 10 euróból, de legutóbb Norvégiában 65 ezer forint lett volna, ezért célszerűbb volt kettőt bérelni és közötte tömegközlekedni. Ennek sem mindig látszik a díja elsőre, például a Rentalcars eldugja, a Carflexi viszont épp azzal büszkélkedik, hogy ő a teljes árat mutatja, nincs nála extra költség. Eddig náluk azt tapasztaltuk, hogy valóban.

Szintén eldugják, nem látszik elsőre a kilométerkorlátozás. A többség korlátlan kilométerrel adja a kocsikat, de néhány cégnél újra megy a trükközés, hogy az alacsonyabb árajánlatoknál 150, vagy akár csak 100 kilométer a napi limit. Aztán ha túllépjük, annak kegyetlen ára van, kilométerenként akár több euró. Erre külön rá kell keresni a feltételek között. A másik a benzines játék, amikor változatos módszerekkel próbálják nekünk bemagyarázni, hogy ha ők töltik fel, akkor az olcsóbb, mintha a kútnál tankolnánk. Pedig általában sokkal drágább. A lényeg, hogy kérjük mindig tele/tele verzióban és hagyjunk időt a leadás előtt arra, hogy fullra tankoljuk a verdát.

71 komment · 1 trackback

Címkék: autóbérlés

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr8812508203

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A 10+1 legfontosabb tipp autóbérléshez 2017.05.16. 21:54:28

Mátai András Az utazáshoz kapcsolható nagy hármas szolgáltatási körből – repülőjegy, szállás és autóbérlés - biztosan az autóbérlés az, ahol az utazók a legkevesebb használható tapasztalattal rendelkeznek, ahol a legtöbb buktatóval talál...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kánikula 2017.05.16. 12:12:14

Csak egy kérdés a cikkben írt Carflexi fél éve létező szolgáltatót mennyire érdemes komolyan venni?
Vagy valamit nem jól nézek és ez egy régi cég?

M. Péter 2017.05.16. 17:06:57

Amerikában tapasztalatom szerint az alapdíjra még rá szokott jönni legalább 20% ilyen-olyan adó, díj és illeték. Kedvencem az, amikor azért számolnak fel díjat, mert az ember az autókölcsönző cég minibuszával megy a termináltól a kölcsönzőbe. Amerikai autóbérléshez esetleg hasznos tipp, hogy európai weboldalon keresztül kb. ugyannannyi volt az ár CDW-val, mint az amerikai oldalon CDW nélkül.

sz_jani 2017.05.16. 17:42:49

Sixt-nél foglaltam a múlt héten három napra. Napi 5 eurós biztosítással jött ki 115 euróra, viszont a napi limit 200 km volt. 630-mal vittem vissza, km-enként 17 centet számoltak fel, szóval 120-ból meg kellett volna úsznom, de a végén 780 km-t számoltak és vagy 150 eurót vontak le a hitelkártyámról. Nem nagy összed, egy email és 3 napos várakozás után megoldódott, de azért figyelni kell.

Kánikula 2017.05.16. 18:15:14

@M. Péter: Ráadásul nem is CDW, hanem SCDW van az árban az európai ügyfeleknek.
Az USA oldalon meg legtöbbször bizti nélkül van, mert az amcsiknak úgyis van biztosítása vagy a hitelkártya fedezi.

Hertz USA: !kenőanyag pótdíj!

zsocek 2017.05.16. 18:33:26

Az USA-ban sokszor béreltünk kocsit, általában korrektek voltak, főleg a Herz, de tavaly Floridában a Green Motion nagyon megszívatott. Európából érkező, közel 1 hónapra kocsit bérlő kuncsaftként nem említették meg nekünk, hogy a bérelt kocsi nem vihető ki Florida államból, és amikor Alabamában defektet kaptunk, és a szervizből felhívták őket, akkor derült ki, hogy a mit tudom én hány oldalas szerződés egyik sorában apró betűkkel ott van ez a kikötés, emiatt nem csak a gumicsere ment a mi költségünkre, de 500 dollár büntetést is fizettettek, amit vitathattunk ugyan, de simán levonták a hitelkártyánkról. Egy szó, mint száz, soha ne béreljetek a Green Motiantól!! Ja, és a telephelyen Miamiban, a reptér mellett 1 (egy)db autójuk volt, amit elvihettünk.

Darth Revan 2017.05.16. 18:47:16

@zsocek:
"Egy szó, mint száz, soha ne béreljetek a Green Motiantól"

Rossz tanulságot vontál le :)
El kell olvasni a feltételeket mielőtt kattintasz és akkor nem ér ilyen meglepetés.

XXXXXL 2017.05.16. 18:47:17

Kréta szigetén árérzékeny magyarként egy olcsóbb helyi autókölcsönzőt választottam. Az autót a reptéri parkolóban adták át, az előre megbeszélt típusú gyermeküléssel, majd készpénzzel kellett előre fizetni. (VW Polo 1 hétre,biztosítással 170 EUR) Biztosan sokat adóztak belőle :) Gondoltam is,hogy nem csoda hogy ott tartanak szegények ahol...
A tank valahol fél és negyed között, mondták hogy kábé ott legyen mikor visszahozom :) Kicsit féltem tőle hogy valahol majd jól átvernek, de a legkorrektebb csapat volt akivel valaha is találkoztam. A parkolóban azért még körbefényképeztem, de nem volt rá szükség.

Anna King 2017.05.16. 18:54:41

Europcarnál szoktam bérelni, még soha semmi gond nem volt

gabors 2017.05.16. 19:14:17

@zsocek: "hogy a bérelt kocsi nem vihető ki Florida államból, " ez minden bizonnyal megint a biztositassal lehet osszefuggesben (nem 100%) es tutti hogy volt lehetoseg ennelkul is berelni nyilvan tobbert...

amugy ez (marmint hogy no out of state allowed) eleg gyakori pl Las Vegas-ban berelesz "helyi" ott X km-nel messzebb nem mehetsz (akkor derul ki ha valami gond van pl flat tire) de mostanaban mar eleg gyakori hogy GPS tracking is van a kocsiban es nem fogjak megmondani.

volt sajat tapasztalat New Yorkban (igaz 15 eve legalabb) ahol szinten "local" vagy "helyi" berles volt es talan 50 merfoldes korzeten kivul bunti ... (ez nem napi limit) akkoriiban persze ha nem volt gond vagy birsag nem derult ki ...

odamondó 2017.05.16. 20:00:12

Mindig meglepődök ezeken a horror sztorikon. Még egyszer sem futottam bele semmi hasonlóba. Mondjuk csak azóta bérlek autót amióta normális cégnél is futja. Valahogy mindig az okosan megoldjuk olcsón megoldások ahol jól átverik az embert. (mondjuk ez a fapados repülőre nem igaz megszámolhatatlan utam van ryanair, wizz, easyjet tengelyen és még egyszer nem volt gondom)

karosszékely 2017.05.16. 20:47:42

A 65 ezer forintos felár nem is olyan sok. Van, ahol 400 eurót számolnak fel, ha máshol adod le az autót, mint ahol felvetted. Jó, ez a máshol másik országot is jelent, nem csak másik várost, de akkor is. Természetesen egy nagy cégről van szó (amivel az egyik hozzászólónak még semmi gondja nem volt).

Kánikula 2017.05.16. 21:00:43

@Darth Revan: Teljesen jogos. A gondoltam valamit, hogy úgy lesz és nem úgy lett, mert nem olvastam el a feltételeket és ezért a cég a hibás tipikus esete.

Ezen mindig csodálkozom. pl. Wizzairnél hányszor van kiírva, mire a repülőjegy kereséstől eljutsz a beszállításig, hogy mekkora az ingyenes bőrönd mérete?

Néhányszor azért ott van igaz? De mindig van 4-5 ember egy gépen, aki csodálkozik, hogy ki kell mazsolázni 10+ ezer forintot a túl méretes táskáért és közben szidja a céget.

Más tészta a szándékos átb*szás. pl. azt mondja a kölcsönzős, hogy nem akarsz biztosítást kötni és upgradelni csak $10!
Hú az tényleg semmi jöhet a Dodge Charger persze meg a hiper szuper biztosítás. Egyszer élünk! Ja csak a $10 az naponta és a biztosítás + upgrade külön külön ennyi csak ezt a csóka nem teszi hozzá. 3 hétre ez mondjuk $420-ra dagad ha nem figyel az ember mit nyomnak rá a számlára!

Szelid sunmalac 2017.05.16. 21:38:21

Nagy egyszeru a mgolas arra, hogy az AVIS iert zarolja az osszeget. Mert a sok kocsog surmo rendszesenegyszeruen betelefonala bankjanak, hogy marpedig o nem berelt semmit es nem vonhatjakle az osszeget. Ezekutan a berbeado cegnek kell honapokon at tarto proceduraban bizoygatni, hogy de bizony o berelt, o irta ala, o vezette az autot stb. UGyanez gyorshajtasnal, ugyenez amikor amcsik egyesben getik szenne az autot mert nem tudnak valtani, de azert mennek. Ennyi az egesz.

Phteven 2017.05.16. 22:06:01

A szerződést végigolvasva, még sosem ért meglepetés autóbérlés során. Annyi titka van, hogy időt kell rá szánni, hogy kiválassza az ember a számára legmegfelelőbb ajánlatot. Nem a legolcsóbbat.

A legtutibb bérlésem eddig Korfun volt. A nagy cégekhez képest töredék ár, rugalmas ügyintézés, kiváló autó jellemezte. Már majdnem lefoglaltam az egyik nagy cégnél, amikor belekeveredtünk abba, hogy plusz napidíjat szerettek volna azért, hogy nem a hitelkártya tulajdonosa vezette volna az autót. Ezt általában ki tudjuk magyarázni, hogy a számla közös a feleségemmel, de csak neki van kártyája, blabla. Ezúttal nem ment. Mérgemben szétnéztem, és találtam egy kis céget. A reptéren várt a tag táblával, a diplomata táskáján kitöltöttük a papírokat, adott egy cetlit a rendszámmal, és megmutatta, hogy hol a parkoló. Ha végeztünk, akkor csak tegyük be, a parkoló jegyet és a kulcsot hagyjuk az autóban. Ha baj van ne aggódjunk, ne fizessünk, ne írjunk alá semmit, előbb hívjuk fel őt, mert helyiként jobban tárgyal, mint mi. Egyébként full biztosítás, km limit nélkül. Az autó nem volt egy éves, és szalon állapotú volt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.05.16. 22:12:00

@Szelid sunmalac: nem is a zárolás a szemétség, hanem hogy a terheléssel egy időben nem oldják fel a zárolást.

@Kánikula: kétszer béreltünk velük és teljesen rendben volt.

@Anna King: vagy csak fel se tűnt.

edison777 2017.05.16. 22:16:33

@karosszékely: Na és szerinted a más városban/országban leadott autó hogyan kerül haza? Mondjuk egy 500-600 km-re leadott autó?

edison777 2017.05.16. 22:22:07

@Fillér B. Gusztáv: A zárolást csak akkor tudja a kiadó iroda feloldani, ha van neki olyan terminálja, ami erre képes és neked olyan kártyád van, ami erre szintén képes.(Master)

Azt pedig egy rendszeresen autót bérlő embernek illik tudni, hogy a zárolt összeget soha nem a kiadó iroda bankja, hanem az ügyfél bankja oldja fel.
Szóval panaszkodni, asztalt verni...stb mindig a saját banknál kell. Ez nem az autókölcsönző hibája.

isssti 2017.05.16. 22:27:18

Elolvastam a cikket: sosem béreltem még autót - attól tartok, ezek után nem is fogok merni!

Formaggio 2017.05.16. 22:30:51

Krétán az egyik legolcsóbb cég öregecske kisautóját hoztuk el az utcáról betérve. Hitelkártya adatot meg sem kellett adni . Ütöttük vágtunk a szerncsetlen Hunday Getz-Et.Eljutottunk vele az Elafonissi strandra, ahova több km kátyús poros földút vezet. (Amúgy Kréta egyik legszebb helye)
Az autóval és a berlesssel semmi gondunk nem volt.
Egy ismerősünk ugyanitt nagy cégtől bérelt sok pénzért autót. A szerződésben benne volt, hogy Elafonissi beachre nem is mehetnek a kocsival. Ki járt tjobban?
Egyébként körül kell nézni: a reklám táblán sok helyen heti 120-ért ígértek autót, az irodában meg 180-220 közötti árat mondtak a legolcsóbb autóra.

edison777 2017.05.16. 22:35:28

Sajnos a bejegyzés tele van csúsztatással és oda nem figyelésből elkövetett hibákkal és a cím meg hazugság.

'A Sixt azt játszotta el, hogy 20 perccel a bérlés lejárta után érkeztünk, de csak negyed óra múltán lett ember, aki átvette a kocsit."

Kellett, hogy legyen egy átadás-átvételi lap, amin rögzitik az adatokat, pl, hogy mikor adtad le az autót, óra perc. Amit ott aláírsz azt nézik, meg neked is azt kell nézni, és ha jogtalan a bankkártya terhelés, azt te vissza tudod vonatni.

"Vicces, hogy szerda délután négy óra is lehet nyitvatartási időn kívüli." Ebben nem tudom mi a vicc? Ha addig van nyitva valami, akkor az után lévő időpont nyilván nyitvatartás időn túl van.

"Ha olyan az útitervünk, hogy máshol akarjuk leadni az autót, mint ahol felvettük, legyünk nagyon-nagyon óvatosak. Ennek is általában van felára, néha iszonyatosan magas. Volt, hogy megúsztuk 10 euróból,"

El lehet dönteni, hogy élsz-e a lehetőséggel vagy nem. Tőled is azt kérdezem, hogy a máshol leadott autó vajon hogy kerül vissza a kiadó irodához?

Végszóként. El kell olvasni, hogy mit tartalmazz, és mit nem tartalmazz az ár. És akkor nem ér meglepetés, és talán nem születnek ilyen sületlenségeket állító bejegyzések.

Blende79 2017.05.16. 23:07:10

@laptop szerviz: Igen, Amerikában Csak az ALAMO. A legkorrektebb és legjobb cég.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.05.16. 23:20:48

@edison777: én az ügynevezett ügyfél vagyok, nem érdekel a technikai háttér, más meg tudja oldani, oldja meg ő is, büntetném, ha a kifizetett számla mellett a zárolást is fenntartja valaki.

köszi a minősítéseket, örülök, hogy alátámasztani semmivel se tudtad, minden stimmel.

mi is azt mondjuk, hogy el kell olvasni mindent, de sokszor nem egyszerű megtalálni a jól eldugott infókat, máskor meg szándékosan félrevezetnek. védheted a mundér becsületét, de mi az utasoknak írunk és pontosan azt tapasztaltuk, amit leírtunk.

bandigyerek 2017.05.16. 23:49:21

@XXXXXL: Tavaly én is Krétán béreltem, magán cég, nehezen került elő tulaj, addig néztem a kitett árakat, jött a csávó, messziről mondta, hogy a főszezon, most akció van, szeptember... korrekt árban egyeztünk meg ( h jól rémlik 4 napra volt 120 eur.)Toyota aygo... kicsi kekszesdoboz, de ellment mindenhová... az átvételnél mutattam neki hogy itt le van verve, meg ott... mondta no problem... mikor visszavittem, a lánya volt ott, beálltam hátra, bevittem a aboltba a kulcsot meg a papírokat, kérdezi a csaj, minden ok? Mondom, minden. Mire ő, akkor szép napot... rá se nézett a kocsira... na ez a bizalom...

SiKom 2017.05.17. 00:08:40

@edison777:
Az észrevételeid szerintem is jogosak.

Viszont van sok bújtatott tétel.
Pl. a napi biztosítás díja általában nem jelenik meg a weboldalon, szándékosan. "Majd a helyszínen mondanak rá egy árat" -- ez nekem nem tetszik.

Az önrész (excess) is sokszor titkolva van. Angliában 1000-1200 Font szokott lenni, ami nem kevés.

De erre van megoldás: van olyan külső biztosítás, napi vagy éves díjjal, ami sokkal kedvezőbb, mint az autóbérlő cégeké. A hátránya, hogy először leveszi az önrészt az autóbérlő cég tőled, majd utólag kérheted vissza a biztosítótól.

Darth Revan 2017.05.17. 01:43:40

@isssti:
Kicsit túlspilázzák a veszélyeket. Évek óta rendszeresen bérlek, mindig a legolcsóbbat és soha semmilyen problémám nem volt, sem a nagy cégekkel, sem a kicsikkel.
Ami fontos, hogy át kell nézni a feltételeket, hogy ne érjen meglepetés. Én ritkán veszek extra biztosítást (néha megéri), éves excess biztositast kötöttem (sajnos idén először kellett is használni, egy vadonatúj Renault mégane-t kaptam, 70 km volt benne és egy vadbarom meghúzta a hátulját a parkolóba. 650 eurót vont le a cég, a biztosító pedig a papírok leadása utáni 4ik nap küldte a pénzt.

Phteven 2017.05.17. 08:02:38

@laptop szerviz: Megpróbálom előkeríteni.

StanLee · https://newsroll.net 2017.05.17. 08:16:12

Mindegyik autókölcsönző cég zárolja általában a bérlés díját és egy tele tank árát a hitelkártyán. Van ahol ezt még 100-200 euróval megtoldják. Kapásból tudom, hogy Europcar, Sixt, Hertz, Avis és Enterprise is így csinálja. Ennél szerintem brutálisabb a Buchbinder, ők 1000 vagy 2000 eurót is zárolnak. A feloldás már nem megy annyira gyorsan. Régi munkahelyemen volt olyan, hogy 3-4 hétre zárolták a bérlés díját, csak sajnos minden héten ugyanezt eljátszották a cégek plusz hozzájöttek a magán bérléseim, szóval volt amikor több, mint 2000 euró volt zárolva a kártyán - a bankom meg nem volt hajlandó feloldani, mert ők nem tehetik meg.

A one way rental-nak azért van díja, mert

1. a kölcsönzők esetében van saját üzemeltetésű és franchise állomás, a külsősök által üzemeltetett helyeknek sokszor saját autóik vannak, ezeket vissza kell vinni az adot állomásra, ennek díja van, ami sokszor több, mint amennyit a bérlésért fizet az ember;
2. vannak autók, amik csak az adott állomáson lehetnek, ezek általában Fxxx és Lxxx kategóriában vannak;
3. kell az extra pénz a kölcsönzőnek valamiért :-)

Pont a Europcar-nak vannak akciói, amikor 1 euróért lehet egy autót egy meghatározott desztinációra megkapni, mert vissza kell vinni vagy átcsoportosítanak a flottában.

A Sixt-nél sokszor kiadnak már kivonásra szánt autót egy irányra, mert az állomás így megspórolja a kivonatás munkáját.

Arról nem írtatok, hogy közúti bírságolás után levonnak 30 euróig mindenféle díjat ügyintézés címszó alatt, ugyanez ha valami kárt okoztunk az autóban.

É-Amerikában (USA és Kanada) SuperCDW és LIS (Liability Insurance Supplement) nélkül nem bérelnék, mert egy pici figyelmetlenség és a bíróságon leperlik az emberről még a gatyáját is.

Amúgy nem ördögtől való dolog az autóbérlés, csak oda kell rá figyelni és minden rendben lesz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.17. 08:16:42

@Fillér B. Gusztáv: A hitelkártya zárolásánál az az érdekes, hogy a magyar bankok 30 nap után oldják fel, de sok nyugati bank 1-2 héten belül megcsinálja és ezért arrafelé nem gond.
Én hoteleknél futottam bele többször, hogy az érkezés előtti héten zárolták a booking.com-on megadott kártyán a teljes díjat ingyenesen lemondható foglalás esetében, majd a helyszínen fizetve nem a zárolást véglegesítették, hanem külön leemelték a számlámról az összeget. A bank ilyen esetben csak akkor oldja fel 30 napon belül a foglalást, ha kap egy faxot vagy postai levelet a hoteltől pecséttel, cégszerű aláírással...

Tsteinar 2017.05.17. 08:19:52

Mindig hertznél bérletem USA-ban, soha nem volt gond...amennyi neten volt az ár, annyit kértek. Az átadásnál megkérdezik hogy kell e meg plusz biztosítás és hogyan akarom a benzint rendezni. A többi csak szimpla józan ész kérdése...mèg szép hogy megnézem a kocsit mielőtt elindulok stb.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.17. 08:34:25

@edison777: A zárolást mindenféle kártyával fel lehet oldani és a saját bankodnál hiába reklamálsz, csak a kereskedő tudja elindítani vagy a terminálon vagy a bankoddal levelezve.

@bandigyerek: Bizalom vagy a szokásos görög nemtörődömség?

@Szelid sunmalac: Ez zárolásnál nem játszik, chargeback eljárást csak a számládról leemelt összeg után indíthatsz. Az előző bankomnál az is 3 hónapig tartott...

Gulyas Agnes 2017.05.17. 08:57:40

Budapest, ez év január. Térdig érő hó. Utólagos levonás 75 €, a téli gumik pótdîja. Természetesen előzetes tájékoztatás nélkül.

edison777 2017.05.17. 09:27:47

@Online Távmunkás: Így van. A zárolás feloldását a zárolást végrehajtó kezdeményezi az általad leírt módok egyiken, de magát a zárolást az ügyfél bankja végzi el, nem pedig a zároló iroda. Tehát ha az iroda megtette a maga kötelességét onnantól kezdve a saját banknál lehet reklamálni.

Kánikula 2017.05.17. 09:33:36

@Fillér B. Gusztáv: Ezzel már futottam pár kört. Ha leadod az autót, akkor a kölcsönző oldja a zárolást, onnantól kezdve a banknál pattog a labda.
Hívom a kölcsönzőt, hogy mi van már azt mondja, hogy látja a zárolást feloldotta a kollégája a leadás után, mást ő már nem tud tenni . Hívom a bankot -OTP- mondják, hogy 15 nap után oldják fel.

Ennél csak az Erste jobb náluk ez 30 nap. Ismerős szokott szívni velük, mert állítólag ők sosem tudják, hogy megtörtént a feloldás vagy nem. Azzal jönnek, hogy küldjön a kölcsönző egy faxot, hogy tényleg elengedhetik a pízt.

Darth Revan 2017.05.17. 09:43:28

@StanLee:

Dublinban altalaban a Hertz-tol berlek autot, mindig figyelmeztetnek, hogy ne fizessem ki az M50-en az autopalya dijat, a kocsi regisztralva van, ok kifizetik es amikor visszaviszem az autot nekik kell fizetnem.
€3.50 a dij, annyit szoktak levonni, szoval semmi extra dij.

A multkor a Sixt-tol bereltem, ok is mondtak, hogy ne fizessem ki az autopalya dijat, de ok €4.90-et szamitottak fel.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.05.17. 10:23:56

@Online Távmunkás: @edison777: @Kánikula: itt vannak ellentmondások, mert hiába zárul mindenki, az, hogy a terhelés mellett marad fenn a zárolás is, csak ritkán fordul elő. Általában simán kártyás fizetésként terhelik az elején a bérlés árát, ami zárolással indul, majd pár nap alatt elszámolódik, kész a végleges terhelés. Akkor van gáz, ha csak zárolják és nem ugyanazt véglegesítik, nem abból lesz a terhelés, hanem a zárolás mellé megy a fizetés/terhelés. Nem lehet, hogy ha nem azonos az összeg, nem lehet a zárolást terheléssé alakítani? Mert a bérlés plusz benya lett zárolva, a terhelni meg csak a bérlést kellett. Ezért nekik kényelmes a végén terhelni a bérlés árát, a zárolásra meg tesznek magasról.

Darth Revan 2017.05.17. 10:33:09

@Fillér B. Gusztáv:

nem tudom mennyire bank fuggo, de nekem meg sosem volt a kartyamon hetekig zarolas.

GyMasa 2017.05.17. 10:40:24

@Online Távmunkás:
...A hitelkártya zárolásánál az az érdekes, hogy a magyar bankok 30 nap után oldják fel, de sok nyugati bank 1-2 héten belül megcsinálja és ezért arrafelé nem gond...
Igen, alapesetben igy van, de ha a zarolo uzlet kuld egy faxot a bankodnak, hogy fel lehet oldani a zarolast, akkor 24 oran belul megcsinaljak.
Csak ertelemszeruen ezt nem reklamozza senki...
Nekem egyszer kellett ezzel elnem. Nem volt nagy poen Ausztraliabol az OTP.vel telefonalgatni vasarnap hajnalban... De, mentsegukre legyen mondva, tenyleg megcsinaltak 24 oran belul.

GyMasa 2017.05.17. 10:41:45

@GyMasa:
Ejj, latom nem olvastam eleg erto modon :-)

GyMasa 2017.05.17. 10:46:11

Nekem a legujabb kedvencem a Buchbinder.
Voltam olyan hulye, hogy bereltem autot egy virtualis szolgaltatotol, akinel a Buchbinder volt a mogottes szolgaltato.
Mondjuk, oriasi szerencsem volt, hogy "csak" a 800 EUR-os deposit-on kellett vitatkozni es hogy egy gyalazatos Renault Clio-t kaptam, termeszetesen, egy VW UP! (vagy hasonlo) helyett amit autokent az ellensegemnek sem kivanok.
Figyelmezteto jel volt, hogy elottem egy skot csavo orditott az ugyintezovel az agyverzes hataran...
Utana rakerestem a neten a cegre, es lattam, hogy szeretnek tobbszaz-tobbezer EUR-os kamu javitasokat levonni utolag az ugyfelektol. Szerencsere, ezt megusztam.

StanLee · https://newsroll.net 2017.05.17. 13:01:21

@GyMasa: A Buchbinder nem rossz. 1-2 napos kolcsonzesekre az egyik legolcsobb. Ertelmesen kell hasznalni, tudni kell, hogy nagy a kaucio, normalis hitelkartya kell hozza, plusz kotni kell biztositast az esetleges onero fedezesere. A felmerulo extra dijak miatt viszont nem erdemes naluk kolcsonozni, mert a plusz sofor, eletkor korlatozasok, kulfoldre torteno kiutazas korlatozasa es dija, stb. miatt majdnem annyiba kerul, mintha egy masik nevesebb tarsasagnal berelne az ember.

Sose ertettem a Buchbindernel hoborgoket a kaucio miatt, a feltetelek le vanak irva a weboldalon ahol foglal a delikvens. Nem tudja elolvasni, akkor nem tudom sajnalni, mert mashol is ugyanugy hoborogne. A kedvencem amikor nincs hitelkartyaja, vagy cash akar kolcsonozni. Az autoik meg olyanok amilyenek. Berletem mar naluk 3 napra korlatlan km-rel autot 60 euroert (Skoda Yeti), beletoltam 1700 km-t. Ugyanez barmelyik masiknal 3-400 euroba kerult volna.

GyMasa 2017.05.17. 14:15:19

@StanLee:
Akkor neked is szerencsed volt :-)
Nekem csak az fajt, hogy eletemben nem kertek meg 800 EUR kauciot tolem sehol.
Es nem tudta a no megmagyarazni, hogy mi a fenenek kell 800 EUR kaucio, ha Vollcasco-t rkertem az autora, nulla EUR onresszel?
Nem tudott nekem felvazolni semmilyen scenariot erre az esetre...
PLusz, mivel egy alvallalkozotol bereltem papiron az autot, es mindent kifizettem elore online.
Annyit tudott kinyogni, hogy ha kozvetlenul naluk bereltem volna, akkor "csak" 350-et foglal be...
Igaz, akkor nem 84 EUR lett volna, hanem 130...
Remek.

StanLee · https://newsroll.net 2017.05.17. 15:25:34

@GyMasa: Valoszinuleg a Global Rent markajuknal bereltel. A 800 eurot en se tudom miert kerik 0 euros onresz eseten, de ez mar csak ilyen. Az olcsosagert ezzel fizet az ember.

Nekem a legdragabb kauciom valami 1000 font folott volt Angliaban, az volt eletem elso berlese nem kerdeztem semmit, orultem, hogy adtak autot :-)

pkovaks 2017.05.17. 15:50:54

Sok magyar kölcsönzönel tapasztaltam hogy PATYOLAT TISZTAN kerik vissza a kocsit (kulföldön meg ilyet SOHA nem kertek tölem) mert kulönben tisztitasert meg kocsimosasert horror arat szamitanak fel...elgondolkodtato, kulönösen telen... ELKERULNI AZ ILYEN CEGET...

hogyan? 2017.05.17. 16:16:05

Sziasztok,
Kérdés: hol lehet független excess biztosítást kötni,amit a kölcsönző cég is elfogad a kártya zárolása helyett?
Köszi

Kánikula 2017.05.17. 16:27:58

@hogyan?:
Ilyen nem biztosítás nem létezik.

Kánikula 2017.05.17. 16:30:31

@pkovaks: Max a kis kölcsönzők külön leírják, hogy lemosva kiporszívózva kérik vissza az autót. Gondolom ez az olcsóság ára.

Azért szép lenne, ha a Mallorcai nyaralás végét a mosónál kellene tölteni :), hogy minden patent csilli-villi legyen :)

Kánikula 2017.05.17. 16:31:08

@Kánikula: ** Ilyen biztosítás nem létezik.

Darth Revan 2017.05.17. 16:31:34

@hogyan?: olyat szerintem nem fogsz talalni.
en a carhireexcess-t hasznalom, amikor hasznalnom kellett oket 4 nap alatt kuldtek a penzt

M. Péter 2017.05.17. 17:45:24

@Szelid sunmalac: Ugye azt tudod, hogy kamu az a sztori, hogy egy amerikai 200km-t vezetett első sebességben, és ettől kigyulladt a motor?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.17. 18:17:59

@Fillér B. Gusztáv: Pont azért van a zárolásos móka az azonnali terhelés helyett minden kártyás vásárlásnál, hogy lehessen módosítani az összeget...

@GyMasa: Nekem négyszer volt ilyen problémám, amerikai, osztrák és olasz hotellel. A 100-200 eurós összegek nem érdekeltek, de amikor a teljes családi nyaralás összegét beterhelték és zárolták is, az nem volt vicces, abban a két esetben ment a fax.

hogyan? 2017.05.17. 19:00:29

@Darth Revan: Megnéztem, és belefutottam ebbe:
In order to qualify for cover under this insurance policy:
• You and all insured drivers must be permanently resident in the Republic of Ireland;

Hát, nem vagyok rezidens Írországban...

Darth Revan 2017.05.17. 19:08:30

@hogyan?:
Ha, ez eszembe se jutott. Azt hittem globális. :)

Sova 2017.05.17. 19:40:50

USA tapasztalat a Hertznél. A honlapjuk nagyon korrekt, semmi rejtett költség, normális kocsi. Viszont hitelkártyát kérnek, ahol a bérlet összegén felül még x összeget zárolnak (security deposit, kb 200 dollár volt), aminek a feloldását egyből intézik, ahogy a kocsit visszaadtad. Csakhogy: amikor amerikai kártyát használtam, ez azonnal sikerült is (a feloldás), amikor meg magyart (Erste), akkor a kiváló Erste Bank duplán terhelte a kártyámat (mert az eredeti zárolás és a feloldás összege nem egyezett, a különbség a security deposit volt), és ezért két külön tranzakciónak értékelték. Azaz a bérlés összegét terhelték, a zárolást (ami a bérlés plusz 200 dollár deposit) meg rajta hagyták. És igen, ilyenkor az Erste 30 napig tartja zárolva a pénzed, miközben a Hertz azonnal elintézte, amit kell/szokott. Én netbankon reklamáltam (700 forint/percért nem telefonálok, ha nem muszáj), így kb két hét alatt kivizsgálták a panaszomat és feloldották a zárolást... kibírtam röhögés nélkül...

andd1234 2017.05.17. 20:27:38

@Szelid sunmalac: Ha azt mondod a bankodnak, hogy nem béreltél semmit, akkor hogyan fértek hozzá a számládhoz, honnét tudták a bankkártyád adatait? :))
Ez elég gyenge próbálkozás...

andd1234 2017.05.17. 20:36:47

@bandigyerek: Ez inkább lazaság, a görögök ilyenek, imádom őket. :))
Nekem egyszer sem nézték meg az autót, amit visszavittem nekik használat után. Sőt, volt olyan, hogy azt mondta, dobjam le az autót a parkolóban és hagyjam benne a kulcsot. Egyszer egy büntetést is kaptam tilosban parkolásért, nem tudom, azzal aztán mi lett...

pkovaks 2017.05.17. 20:51:02

@Kánikula:
Volt nehany magyar kölcsönzö akiknel megkerdeztem ezt a PATYOLAT TISZTA visszaadast es azt akartak elhitetni hogy sok ceg igy csinalja es kulföldön is...kiröhögtem öket es kivantam nekik tovabbi palimadar kuncsaftokat...

andd1234 2017.05.17. 21:34:50

Egyébként csak nekem furcsa, hogy valakinek a 21. században nincsen bankkártyája és bankszámlája?
Az ilyet csak abban az esetben tudom elképzelni, ha valaki feketén dolgozó vállalkozó, aki mindent készpénzben intéz.

edison777 2017.05.17. 21:47:32

@Fillér B. Gusztáv: Hát pont ez a baj! Valaki azt gondolja magáról, hogy ő az ügyfél és akkor neki mindent lehet, az nem érdekli, hogy pl 100 km-t megtenni nem lehet 5 perc alatt egy autóval ő ragaszkodik hozzá, hogy lehessen, hiszen ő az Ügyfél és nem érdekli a technikai háttér.

Igen védem a mundér becsületét, mert a címmel általánosítasz, ahogy a 90-s évek elején a sógorok, a ne lopj Magyar felirattal.
Pont az a baj, hogy sok ember mindig a legolcsóbbat keresi, aztán a végén kiderül, hogy egy rendes szolgáltatót kellett volna keresni és akkor nem lettek volna rejtett költségek. Bérelj a Hertztől és nem jársz így. Nem a legolcsóbb, de nem fogsz plusz ezt meg azt találni a végén. Én elég sok országban béreltem már tőlük, és mindig annyit fizettem, amennyi a foglalásban szerepelt. Igaz én nem különféle ügynöki irodákon keresztül foglalok, mert az úgy olcsóbbak tűnik, hanem a közvetlenül a szolgáltatótól és az annyi lesz, amennyit visszaigazolnak, hacsak nem kérsz valami extrát.

Szóval hasznosabb lenne egy tanulságos cikket írni az okos, körültekintő autóbérlésről mint egykalap alá venni mindenkit.

edison777 2017.05.17. 21:55:38

@Fillér B. Gusztáv: "Akkor van gáz, ha csak zárolják és nem ugyanazt véglegesítik, nem abból lesz a terhelés, hanem a zárolás mellé megy a fizetés/terhelés. "

Ezt megint nem értem. Normális helyen ezt úgy csinálják, hogy zárol pl 800EUR-t és a végén levonja belőle a bérleti díjat pl: 200 EUR és a maradék 600 EUR meg automatikusan oldódik.

Darth Revan 2017.05.17. 22:37:06

@edison777:
"az a baj, hogy sok ember mindig a legolcsóbbat keresi"

ez nem feltetlenul baj, sot teljesen termeszetes. gond ott van, ha valaki esz nelkul csinalja.

"nem különféle ügynöki irodákon keresztül foglalok"

pedig nem ordogtol valo a dolog. en szinte mindig az arguscarhire-t hasznalom, mert rendre jobb aron lehet rajtuk keresztul berelni, mint kozvetlenul a szolgaltatonal (plusz tobb ajanlatot osszehasonlit).

Sot, egyszer meg sokkal jobban is jartam: Jeruzsalemben bereltem autot 2 napra. Nyilvan a minnel olcsobban akartam meguszni. A ket napos berles eseten viszont egyik ceg sem ajanlott korlatlan km-t, igy azonban az akanlatok mar nem voltak olyan jok (20 euro alap, plusz a meregdraga km). Azutan talaltam egy dragabb autot (40 eur), de km korlatzoas nelkul, lefoglaltam, boldog voltam.

Az ugyintezo ragaszkodott, hogy naluk mindenkeppen kell km dijat fizetni 2 nap esten, de mutattam neki az arguson vasarolt vouchert, amiben benne volt, hogy unlimited milage. Kicsit vakarta a fejet, de azutan beletorodott

StanLee · https://newsroll.net 2017.05.18. 09:07:59

@hogyan?: ezt hasznald: www.icarhireinsurance.com ugyanazt adja es magyarkent is biztositott leszel. Bittesehr.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.24. 12:43:48

Mocskos,rohadt férgek, béreljen a kis kukacom autót az ilyenektől.INkább maradunk a s3ggünkön a végcélnál, sétálgatunk vagy ilyesmi.Ahol meg nem lehet autó nélkül, oda nem megyünk...Marad még azért millió másik hely.Hej!

Mewo 2017.06.09. 11:19:45

@Fillér B. Gusztáv: Szia, sziasztok.Szeretném megkérdezni, hogy dombornyomott, de nem hitelkártyával lehet-e bérelni autót Amerikában.(Miamiba megyünk, maradunk végig Floridában.)A keresők kidobtak rengeteg lehetőséget, de nem merek addig foglalni, míg nincs megnyugtató válaszom.Mindenféle információt kapok, nem tudok kiigazodni rajta.Kérlek segítsetek.Egy Unicredites dombornyomott MasterCard bankkártyám van.

Köszönök minden információt

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.06.09. 14:41:10

@Mewo: én nem tudom, csak Európában bérlünk. Itt általában jó a dombor betéti, de tudunk olyanról, hogy nem fogadták el, csak a hitelt.

Kánikula 2017.06.12. 14:43:39

@Mewo: Erre nyilván nem az a blog fog neked választ adni, hanem a kölcsönzési feltételek. Ott kéne inkább nézelődni vagy megkeresni magyar ügyfélszolgálattal rendelkező közvetítőt.

Nyilván az lesz az irányadó, arra nem hivatkozhatsz, hogy dehát Guszti azt írta nekem egy blog kommentben, hogy jó lesz a kártya..

Beszállásnál áll előttem egy csaj a múltkor, aki kis kézi méretben akar felhozni egy láthatóan túl méretes bőröndöt. Mikor mondják neki, hogy eez bizony túlméretes és pótdíjas, akkor arra hivatkozik, hogy de anyukám azt mondta, hogy ekkora táskát hozhatok.
Erre elálltak a pótdíjtól.

Ja nem :) persze a feltételekre hivatkozva megvágták 45 euróra, hiába az anyuka tanácsa volt az egész, neki kellett fizetni.

Szóval te ne járj így a fenti módon járj el. :) Vagy hitelkártyát csináltatsz a sok vesződés helyett, ami egy miami út árának töredékéért megvan.

Bicepsz Elek77 2017.07.13. 14:45:37

@andd1234: "Ez inkább lazaság, a görögök ilyenek, imádom őket. :))
Nekem egyszer sem nézték meg az autót, amit visszavittem nekik használat után. Sőt, volt olyan, hogy azt mondta, dobjam le az autót a parkolóban és hagyjam benne a kulcsot. Egyszer egy büntetést is kaptam tilosban parkolásért, nem tudom, azzal aztán mi lett..."

Nem tudom hol jartal. Mi Korfun 300 ajro depozitot fizettunk es meg 90 ajrot miutan tuzetesen atnezte a no. Majd azt mondta, hogy a biztositonk fizeti csak par het(honap?)...

WebKope 2018.05.18. 21:47:54

www.centauro.net - ha Spanyolország, Portugália vagy Olaszország az uticél, általában nem a reptéren van az iroda, de nagyon közel hozzá, és ahol eddig voltam ingyenes transzfer buszt intéztek mindig (20 perc várakozás volt max).

NINCS semmi turpisság és full biztosítás van, nem kell hitelkártya, nem zárolnak semmit. Egy amit tudni kell, hogy 100 EUR-t fizetni kell az üzemanyagra letétnek, de kifizeted KP-ban vagy bankkártyával és a visszavitelt követően 5 munkanapon belül automatikusan visszakapod.
Kocsinkat összevissaz koccolták az 1 hét alatt, visszavittük 5 perc ellenőrzés és már mentünk is a reptérre, semmit nem kérdeztek. Pénzt vissza is kaptuk. Ja és nem drágább mint bármelyik iroda, és nincs gond. Csak ajánlani tudom, főleg mert hitelkártya zárolás nélkül működik.

UI.: csávó aki nézte a sérüléseket azt mondta, hogy soha ne béreljek full biztosítás nélkül autót.
Lehet nagyon megy nekik a szekér és nem számít, de szerintem biztos van olyan ember, aki direkt koccolja mert mit számít nem kell fizetnem... de biztos ki van találva az üzleti modell

pkf 2019.02.15. 10:11:10

@Phteven: Mi idén tavasszal utazunk. Megkaphatnám ennek a korfui autós cégnek a nevét/elérhetőségét?
süti beállítások módosítása