Átszállásos kapcsolatokat is biztosít a Ryanair - jelentette be tagnap a cég. A legnagyobb fapados légitársaság áprilisban már élesíti a rendszert, egyelőre a római átszállásokkal próbálkoznak. A Fiumicinóra érkező és onnan induló Ryanair-járatokat lehet majd összekapcsolni. Emellett szeptemberben startol egy másik átszállós ajánlat: itt más cégek hosszú távú járataira hord majd rá az ír cég.
Nagyon jól hangzik a fejlesztés első blikkre, de azért érdemes kicsit szkeptikusan állni a történethez. Az ajánlat az, hogy ha például Sevillába akarunk repülni Rómán át (vonatkoztassunk el most attól, hogy Pestről a Ryanair a másik római reptérre jár), akkor ahhoz képest, hogy külön megveszem a két járatra a jegyet, rámolom a csomagomat és vállalom a kockázatot, hogy bukom az egész utat, ha esetleg az első gép késik, úri módon megcsinálnak helyettem mindent. Egyben veszem meg a két jegyet (Budapest-Sevilla), átpakolják az egyik gépről a másikra a feladott csomagomat, és nem (elméletben) kell túl sok órát hagyni a két gép között a késés kockázatát kezelendő.
Az tehát áll, hogy egy füst alatt megvehető a két jegy - még jó. Az is áll, hogy végig viszik a csomagot. Csakhogy egyáltalán nem biztos, hogy lesz feladott poggyász, az utasok többsége nem ad fel a Ryanairnél se. A kézit meg úgyis magunknak kell vinni. De végül is az egész betudható afféle kényelmi szolgáltatásnak, még ha nem is használjuk ki az esetek jelentős részében.
Ami a legfontosabb: átszállásos jeggyel megszűnik az első járat késése miatti lekésési kockázat, de ehhez elég nagy biztosítékot épít be a Ryanair. Átszállásos jegyet ugyanis csak akkor lehet venni, ha a két járat között legalább három óra van. Nagyjából ennyit magunk is rá szoktunk hagyni, néha kevesebbet. Egy átlagos napon a gépek kevesebb mint egy százaléka késik két és fél órát, így az ajánlat meglehetősen karcsú.
Persze ha ingyen adják és van több mint három óra a két járat között, akkor érdemes élni vele. De ha az átszállásos jegy drágább lesz, mintha külön vennénk meg a két járatra a jegyet, akkor nem ez az év szolgáltatása. És bár erről nem esett szó a sajtótájékoztatón, azért ne legyenek illúziónk e tárgyban. A spanyol Vueling egyébként már évek óta árul átszállós jegyeket, amely öt euróval drágább, mintha külön vennénk meg a két utazásra a jegyeket. Még egy, főleg UFB-ket érintő apróság: a két jegyet sokszor érdemes eltérő időpontban venni, amikor épp leesik az áruk. Ha élve az átszállást biztosító lehetőséggel egyben vesszük őket, ezzel nem lehet spórolni.
De nem csak a saját hálózatban biztosítanak garantált átszállásos lehetőséget, a Ryanair hosszú távú átszállós járatai szeptembertől az Air Lingusszal és a Norwegiannal együttműködve indulnak. A két partner adja a hosszú távot, a Ryanair pedig a ráhordó lesz. Ezzel eldőlt, hogy bár korábban tervezte maga is hosszú távú járatok indítását, erről már letett. A kisebb szolgáltatókkal szerződve főleg a nagyoktól próbálnak utast elvenni, s a megállapodással azt is megüzenték, hogy a nagyok foglalkozzanak csak a hosszú távval, de igazán elhúzhatnának a rövid távú járatok piacáról, úgyse fogja sose megérni nekik.
Utolsó kommentek