Jócskán lemaradva a konkurenciától, a Wizz Air is előrukkolt tegnap egy új, harmadik viteldíjcsomaggal. A cél persze most is az, hogy a cég növelje a kiegészítő bevételeit, újabb bőrt húzzon le az utasokról. A döntő többségnek ugyanis a Wizz Go csomag is felesleges pénzkidobás, de persze adódhatnak olyan helyzetek, amikor megéri nem az alapárat választani.
Mostantól tehát van az alapár, minket továbbra is ez érdekel, ennyiért viszik el az embert és a pici motyóját. Korábban bevezettek egy Plus nevű csomagot, amibe mindenféle szir-szart belecsomagoltak a csomagoktól az elsőbbségi beszálláson és a nagy lábterű helyen át a Flex szolgáltatásig, ami egy alapszintű járatmódosítási opció. Mi burzsujjegynek becéztük, amit nyilván megvesz a fapadra kényszerült üzletembernek a cége, de épeszű költségérzékeny turista a legritkább esetben. Amit pedig most Go jegy csomag néven bejelentettek, az egy új kategória a kopasz és a burzsuj között. A Ryanair már rég megcsinálta, a magát ultrának tartó Pegasus is, most jött a Wizz.
A kopaszhoz képest három dolog van benne: nagy kézipoggyász, 23 kilós feladott poggyász és ülőhelyválasztás, kivéve az első sort és a nagy lábterű sorokat. Értéket tekintve szinte csak egy mezei jegy, amiben a poggyász is benne van. Úgy is fel lehet fogni, hogy ez egy olyan díjcsomag, amivel egy átlag hagyományos légitársaság pár évvel ezelőtti szolgáltatását imitálják, akkoriban ezek mind alapszolgáltatások voltak, benne voltak a jegyárban.
De nézzük inkább az árazást. A Go ár sokkal közelebb van a burzsuj Plushoz, mint az alapárhoz. Útvonaltól és szezontól is függ, hogy mekkora ártöbblettel kínálják a Go-t, ami logikus, hiszen a benne foglalt szolgáltatások ára és változó. De például egy rövid útvonalnál télen 7300, nyáron 10500 forint az árkülönbség, egy közepesnél, mint London, télen 12350, nyáron 14900. Ahhoz képest, mintha az alapjegyárhoz külön megvennénk mindhárom szolgáltatást, úgy számoltuk, hogy mintegy 2-3 ezer forinttal olcsóbb a csomagolt jegy.
Tehát ha valaki úgy érzi, amúgy is megvette volna mindhármat, akkor annak megéri a Go ár, hajrá. De az utasok jóval kevesebb mint fele visz csak valamilyen csomagot, azok aránya pedig, akik nagy kézit és feladottat is fizetnek, 10 százalék alatt van. Úgy számoltuk, hogy ők picivel beljebb vannak a csomagárral és úgy foghatják fel, hogy az ülőhelyválasztást ajándékba kapják. Akik az egyik csomagtípust biztos kifizették volna, azt latolgathatják, hogy 2-3 ezer forint extrát megér-e nekik az, hogy a másik csomagot is vihetik, illetve kapják az ülőhelyválasztást pluszban.
Aztán ha valaki úgy számol, hogy a Go csomag jó lehet neki, megnézheti azt is, hogy ahhoz képest már csak kábé ötezer forint extra a Plus, megér-e ennyit az elsőbbségi beszállás (plusz még egy pici csomaggal), a legkényelmesebb helyek kiválasztása és a Flex módosíthatóság.
A többi hasonló cég csomagjaival azért nem érdemes összevetni a Wizz rendszerét, mert más tartalmú szolgáltatásokat csomagolnak. A legfontosabb torzító tényező, hogy mindenki másnál a normális méretű kézipoggyász benne van az alapárban, csak a Wizz fizettet érte. Az ezzel együtt feltűnő, hogy a Pegasus középső csomagja, amelyben feladott poggyász van, csak pár euróval drágább az alapnál. A Ryanairnél pedig komolyabb módosíthatóságot kínál a burzsujcsomag, mint a Wizz Flexe.
Azt írja a Wizz, hogy az új csomag a rutinos utazóknak szól. Egy túrót. Rutin rókák eleve nem utaznak sok poggyásszal és sose csomagár alapján választanak, hanem azt döntik el először, hogy milyen szolgáltatásra van biztos szükségük. Aztán megnézik, hogy az alapár plusz a számukra fontos szolgáltatás együttes árához képest mennyivel kerül többe a csomagár és ezért a plusz pénzért milyen szolgáltatásokat ad. Ez alapján pedig általában maradnak az alapárnál.
Utolsó kommentek