FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Íme mit tud a legótvarabb európai fapados

2016.09.20. 12:32 Fillér B. Gusztáv

Baromi sokáig birtokolta a Ryanair a leggörényebb európai diszkont légitársaság címet, kirobbanthatatlannak tűnt ebből a pozícióból, láthatólag nem is zavarta, de aztán két éve váltott, elkezdte tudatosan javítani a szolgáltatásait, ma pedig rögtön magasra fel is pontozták a meglepett utasok. Ki lett helyette a leggázabb? Nem, nem a másik ultra alacsony költségű cég, a Wizz, hanem egy olyan szolgáltató, amely még csak túl olcsónak sem nevezhető és a British Airways oldalán is kapni rá jegyet. Következik Veronika beszámolója, majd legalul elmondjuk, miért nem egyedi eset, amivel olvasónk találkozott.

vueling_thanks.jpg

 

Tanulságként szeretném megosztani az esetemet, hogy más ne járjon így a Vueling nevezetű spanyol fapados légitársasággal kapcsolatban. 

Múlt héten Mallorcára utaztunk egy konferenciára, ahova az említett légitársaság szolgáltatásait vettük igénybe. Odafele nagyobb gond nem is volt - bár a gépeik ijesztően lepusztultak, illetve 1-2 órás késések voltak - a móka visszafele kezdődött.

Rómáig Vuelinggel jöttünk volna eredetileg, de már ott kezdődött a baj, hogy másfél hónappal a felszállás előtt eltolták a járatot 4 órával, így a Rómában a Budapesti csatlakozásunkat lekéstük volna, tehát módosítanunk kellett. Így lett ebből Palma - Barcelona - Róma útvonal plusz egy átszállással. "Ilyen előfordul" alapon komolyabb problémáink még mindig nem voltak a dologgal, bár nem volt egyszerű átszervezni. 
Reggel 5-kor fel is adtuk Palmán a poggyászunkat, FCO (római reptér) feliratú címkével, majd a check-in-es hölgy is megerősítette, hogy a poggyászokat bizony Rómáig el is viszik a barcelonai átszállástól függetlenül.
 
Hát ez nem történt meg. Tulajdonképpen a teljes utazóközönség feladott poggyászát valahol útközben elvesztették. Igyekeztünk Rómában még intézkedni, de elhajtottak minket azzal, hogy majd Budapesten kapunk jegyzőkönyvet. Emellett mi is el akartuk érni a csatlakozásunkat, hogy ha már a cuccaink nem is, mi valahogy hazajussunk. Az már egy másik történet milyen nehezen oldottuk meg a jegyzőkönyv beszerzését (attól függetlenül, hogy Budapesten rendkívül segítőkész emberekkel találkoztunk, nekik egy nagy-nagy pirospont). 
 
Azóta az 5. nap telik épp el, hogy semmilyen információval nem szolgálnak az esettel kapcsolatban. Sem e-mailre nem válaszolnak, sem a weboldaukon regisztrált panaszra. A Baggage managment szerint a cuccaink még mindig "still tracing" titulusban vannak. Idézem a Vueling honlapját: "For your peace of mind, we would like to inform you that most bags are located and delivered within 72 hours." - azaz 72 órán belül a poggyászok ELVILEG meg szoktak lenni. Jelzem még egyszer, nem 1 táskáról van szó, hanem egy teljes gépnyi rakományról.
 
És a leselejtezni való, rohadó gépek, takarítás teljes hiánya (szárazkifli a földön, rohadó izé a székzsebben, szigetelőszalagozott ülések) még szintén megérne egy misét.
 
Mondhatná erre bárki, hogy a poggyász eltűnése előfordulhat, mi ebben a nagy szám. És itt jön a hidegzuhany, amit tanulság címszó alatt szeretnék megosztani, illetve ami miatt úgy döntöttem, igyekszem az esetet nagyobb nyilvánosság elé tárni, hogy minél több emberhez eljusson, és mindenki gondolja át kétszer, hogy ezt a légitársaságot választja-e valaha is. A Vueling Facebook-oldala, ahol láthatóak a látogatók hozzászólásai. Teljesen ledöbbentem. Még a Vueling által megosztott posztok alatti hozzászólások is csak ebből állnak.
Naponta rengeteg üzenet, panasz érkezik:
- késő, vagy kimaradt járatokról, mindenféle tájékoztatás nélkül, reptereken rekedt utasokról
- elveszett poggyászokról (napi többször), tönkretett nyaralásokról, pluszkiadásokról
- hónapok óta megoldatlan poggyászügyekről
- hónapok óta ígérgetett, ám soha nem teljesített kártérítésről
- Teljesen haszontalan Ügyfélszolgálatról. E-mailekre sosem válaszolnak, telefont nem veszik fel, helyszínen segítségre képtelenek. Csak a Facebbokon van néha ctrl-c ctrl-v alapon egy-egy sablonüzenet, teljesen használhatatlan információkkal.
- undorító utazási körülményekről, angolul alig beszélő személyzetről
 
Tehát a mi esetünk még messze nem a legrosszabb. Én nem tudom, de szerintem ilyen szinten és napi rendszerességgel ezeket nem engedheti meg magának semmilyen légitársaság. Nekem valami nagyon nem stimmel velük.
 
... És igen, okosabbnak kellett volna lennünk, és tájékozódnunk mielőtt ebbe belevágunk. 
Ha már mi nem tettük meg, más ne járjon így.  
Oké, olcsó húsnak híg a leve, de ennyire?
 

Eddig a levél, s ha valaki úgy gondolja, hogy a balhés utasok másnál is hőzöngenek a Facebookon, nézze meg a légitársaság-értékelések alfáját és omegáját, a Skytraxx oldalát. Pár éve a Ryanair volt egyedül kétcsillagos légitársaság, a többi fapados hármat kapott. Most mindenki hármas, de az olvasói értékelések alapján a Vueling nagyon erős lejtmenetben van, 10-ből 4-es per pillanat és egymás hegyén-hátán állnak az 1 pontos értkelések a kibukott utasoktól. Összehasonlításképp: per pillanat a Wizz 5-ös, a Ryanair 6-os, az easyJet 7-es.

Nyilván sok tudatlan okoskodó is pontoz (pl. amikor meglepődik, hogy egy fapadoson nincs teljes takarítás a 30 perces fordulóidő alatt, vagy összekeveri a reptér szolgáltatását a légitársaságéval), de sok száz tapasztalt utas azért túl nagyot nem tévedhet. A Vuelingre, sőt az az egész IAG csoportra (British Airways, Iberia) szégyen ez a teljesítmény, de az se kispálya, hogy idén nyáron már vizsgálatot is indítottak a spanyol hatóságok a sok késés, töménytelen mennyiségű utaspanasz miatt.

Nem igazán látszik működni, hogy egy csoporton belül a Vuelingre lőcsölik azokat az útvonalakat, amit az Iberia nem bírt nyereséggel üzemeltetni, meg a leglepukkadtabb gépeket is hozzá. De abból is folyamatos balhé van, hogy az utas azt hiszi, BA-ra foglalt (BA járatszám) és kiköt egy koszvadt fapadoson.

A Vuelingnek egy budapesti útvonala van, ugyan volt kísérlet, hogy Rómából is repüljön ide, de most csak a fő bázis Barcelona játszik, csak nyáron, illetve a karácsonyi ünnepek idején pár járattal. Fogalmunk nincs, ki utazik velük, mindig jóval drágább az ultráknál. Talán akik átszállnak. Mert előnye - ahogy a levélből is kiderül - az átszállás biztosítása, amiért 5 eurót kérnek a két repjegy árán felül, de legalább átviszik egyik gépről a másikra a feladott csomagot, nem kell felvenni és újra becsekkolni. Így viszonylag kényelmesen érhető el Budapestről is például sok spanyol célállomás. 

59 komment

Címkék: Vueling

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr3711728723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asturianu 2016.09.20. 18:18:56

A nyár folyamán a spanyol sajtó is sokat cikkezett a Vueling-ről. Járattörlések, hatalmas késések, emberek ezrei a reptéren. Akkor azt ígérték, őszre majd megoldják.

tlantos 2016.09.20. 19:46:41

Spanyolok. Ezek ilyenek.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2016.09.20. 19:49:10

Az utas feltette az egymillió forintos kérdést: "tényleg ennyire híg a leve?". Igen. Spanyolország, Olaszország egyszerűen (ilyen szempontból) más világ, más igényesség stb. Erre csak rátesz (elvben) a fapadosság, gyakorlatilag meg... Alitalia BUD--FCO A321 ótvar (leszakadt elváasztó függöny, elrongyolódott biztonsági öv, "használt" szag az utastérben, állott szag a légkondiból. Wizz BUD--MXP A321 gyakorlatilag vadzsi gép (szerintem nem volt egy éves). Az árkülönbség a Wizz javára rengeteg kényelmi extrával (nagy lábtér, választható ülés, nagy kézipoggyász) majdnem kétszeres.
Sajnos el kell fogadni, hogy bizonyos desztinációkra NEM lehet normális körülmények között ÉS fapados áron eljutni. Néha még nem fapadossal sem.

Petra033 2016.09.20. 20:20:15

Érdekes, bár utoljára több mint 1 éve repültem a vuelinggel, az előtte lévő években legalább szászor, nagyon sok helyre európában. Szinte soha nem volt semmi gond, talán kétszer volt késés, akkor is értesítettek SMS-ben. csomagom soha nem veszett el.
Ezek szerint az elmúlt vben nagyot zuhant a szinvonal

Altaïr 2016.09.20. 20:27:13

Sem jobbra, sem lefelé nem utazunk. Értsétek már meg.

qwertzu 2016.09.20. 20:33:37

@Altaïr: Csóri Norvégok, nagyon rábasztak.

glad az egyetlen 2016.09.20. 20:51:26

Egy fontos szabályom van amióta megjelentek a fapadosak, hogy náluk átszállással soha!
Ezt ha nem tartja be valaki, akkor véleményem szerint a bajt keresi csak.
Társaságtól független a fapados egyik lényege, hogy a flotta minden darabja mozgásban van, ha egy járat késik délelőtt akkor borul minden, márpedig a szoros menetrend miatt ez borítékolható.
Nem is értem, hogy a levél író hogy mehetett bele ilyenbe egy fapadfosnál, hogy " Palma - Barcelona - Róma útvonal plusz egy átszállással." ez egy agyrém. Most komolyan ennyivel olcsóbb volt, hogy ennyi átszállást megér bevállalni (még ha nem is lett volna gebasz)?

bodesco 2016.09.20. 21:04:25

Idén nyáron repültünk velük, és minden oké volt.

Kegyetlen 2016.09.20. 21:09:05

@Altaïr: mi a baj a ruszkikkal? Csinos szemelyzet, jo gep, kaja elmegy, pontossag. Jo, alkohol nincs...

vivike22 2016.09.20. 21:22:36

Ket eve tobbet is repultunk veluk, kutyat cicat pl lehet veluk hozni, telefonon foglaltunk, minden rendben volt. Es igen en is olvasom, hogy tele (volt) a sajto a vuelinggel, sot, eppen tegnap az egyik fogyasztovedos szervezet (spanyol) kuldott elegedettsegi kerdoivet a legitarsasagokrol, ugyhogy ezek szerint valami megis tortenik a hatterben.

Bucsó 2016.09.20. 21:39:51

Spanyolok, ezen nem kell meglepődni. Mondom ezt úgy, hogy minden évben megyünk, van, hogy többszőr is ês imádjuk őket.

Nekem az Iberia keserítette meg a napjaimat tavaly, amikor New Yorkba volt jegyünk madridi átszállással. A budapesti gép indulását délelőttről délutánra rakták. Mintha észre sem vették volna, hogy a new yorki gép fél órával korábban indul, mint a pesti érkezik, így bajos az átszállás. Kb 1 hét alatt sikerült elintézni úgy, hogy a budapesti British Airways képviselet segítőkész munkatársai hívogatták őket telefonon. Persze csak akkor, ha angolul tudó kollégát kaptak a vonal tulvégén.

Végül a klasszikus Budapest-London-New York volt a megoldás British-sel.

bobsys 2016.09.20. 21:47:19

Vueling 4/10, American Airlines meg 3/10 :D. Nemhiaba valtottam Americanrol Southwestre (6/10)

Alick 2016.09.20. 21:48:09

@Altaïr: Azért Új-Zéland nem rossz hely... :)

zeddez 2016.09.20. 21:51:15

most nem azért, de a poggyászt azt nem az adott reptér kezeli, pakolja be a göpzibe meg ki?

GrenAbla 2016.09.20. 22:03:44

@zeddez: Nem a reptér, hanem a földi kiszolgáló cég, de tény, hogy jellemzően nem a légitársaság.

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.20. 23:02:11

A Skytrax 15 legrosszabb légitársaságot felsoroló listáján sehol sincs.
Európát a következők képviselik cikisedő sorrendben: Smartwings, Ryanair, Rossiya, Pegazus (nah a törökökkel bajban vagyok, hogy hova is soroljuk őket) Bulgaria Air.

Ugyanakkor a Tripadvisor listáján az előkelőnek ebben az esetben alig nevezhető 3. helyen áll. Mellesleg ezen is van néhány egyéb európai légitársaság, úgy mint Iberia, Air Berlin, Thomas Cook Airlines, Wow Air.

A két lista első 15 helyezettje között nincs átfedés. Szóval, akkor a Skytrax kamuzik vagy a Tripadvisor? Vagy mások a Skytrax prefenciái?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.20. 23:13:46

Szerencsére az IAG csoport legfrissebb tagja még nem kapta el ezt a kórt, az Aer Lingus még mindig fényévekkel jobb a Ryanairnél, így a közel azonos jegyáraknál egyértelmű a választás egy dublini útnál.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.20. 23:17:19

@Ritkov Halo: A Tripadvisor tudomásom szerint idén indította a légitársaságok véleményezését, szóval ott még bőven változhat a sorrend.

DjZoNe · http://djz.hu/blog/ 2016.09.20. 23:38:18

A Vuelingnél vannak rosszabbak Európában, aki nagyon kísérletezne a bőrével annak ott az Air Nostrum (Iberia leányvállalat) vagy akár a SunExpress (Turkish és Lufthansa közös cége).

Mindkettővel borzalmas tapasztalatom van, az első Air Nostrum utam után kezdtem el tudni értékelni a WizzAir-t.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2016.09.20. 23:42:14

@Ritkov Halo: nézd meg a módszertant. a posztban hivatkozott skytraxx-sorrand, lista a rengeteg utasértékelés alapján készül. komoly kézi kamuszűrés van, ez a legelfogadottabb.

mucmunkas 2016.09.21. 00:25:51

"És a leselejtezni való, rohadó gépek, takarítás teljes hiánya"
A Vueling gépeinek átlag életkora 6,9 év, ami nem számít magasnak. (www.planespotters.net/airline/Vueling) a Wizzair-é 4,2, a Lufthansa-é pedig 11,2. Csak halkan jegyzem meg, hogy a Lufthansa első A-320-as (D-AIPA) már 27 éves és még mindig repül... A takarítás is változó: Vannak légitársaságok, akiknél a személyzet takarít, s vannak akik takarító cégekkel takaríttatnak...

Az elveszett poggyászokról nem árt tudni, hogy a legtöbb reptéren nem légitársaság végzi a ground handling tevékenységet, hanem az általa megbízott cég, igaz vannak kivételek. A Vueling annyiban hibáztatható, hogy az ügyfélszolgálata seggel állt az ügyhöz. Ebben a helyzetben ez a lagnagyobb gáz.

glad az egyetlen 2016.09.21. 00:58:35

Hát az, hogy kinek a sara az elvesztett csomag azt azért én árnyalnám.
Igaz, hogy fizikailag a reptéri személyzet rakja át, de ezt a légitársaság által megadott infók alapján végzik. A panaszos pedig azt írta, hogy "...Tulajdonképpen a teljes utazóközönség feladott poggyászát valahol útközben elvesztették...." Innentől elég valószínűtlen, hogy a reptéri személyzet mindenki csomagját elkeveri egy gépen. Két eshetőséget gyanítok: Itt vagy az átszállásnál nem volt elég idő az átrakodásra (ez a légitársaság hibája), vagy a csomagokhoz hibás utasításokat adtak meg a földi személyzet számára. Ez esetben megint a légitársaság a ludas.

bkkzol 2016.09.21. 01:44:51

Miért van ez a fujjolás? Vegyék már tudomásul azok akik a fapadosokat választják, hogy ez van. Ár-érték arányú a szolgáltatás. 20-30 euróért nincs csomag, ital, mosoly... ennyiért "sörsátor", késés, szívatás... Ennyi.

ComLo 2016.09.21. 02:50:25

@Altaïr: Értem hogy mit akartál mondani, de így nem is egészen igaz (ahogy írták az oroszokkal nem sok baj van), másrészt jobra-lefelé van a 3 öbölmenti társaság, amikjelenleg a világ egyik top kategóriáját képviselik mindenképp.

Plusz én mégtovább "jobbra-lefelé" lakom és itt is van pár magas minőségű társaság (Singapore Airlines, Garuda stb).

adt 2016.09.21. 07:16:15

@bkkzol: En is igy gondolom! Ami a posztban jobban meglepett, az az, hogy valaki uzleti targyalasra,konferenciara sporolosan akar eljutni! Szerintem a minimum egy normalis cegnel, hogy alap hogy nem fapadossal hanem normalis legitarsasaggal(nagytarsasag:Air France,British,Alitalia,KLM...) megy a celjara,es az esetek tobbsegeben elso osztalyon!

xlngx 2016.09.21. 07:16:34

Kb 3 eve utaztam Vuelingel, nekem nem volt gondom, igaz Nurnberg Barcelona jatszott, de ekkor meg nem ismertem a legitarsasagot..

Viszont nalam az aranyszabaly, Iberia, Alitalia, Turkish, Kinai, Indiai legitarsasagok,es persze a Malaysian nem jatszik.

Nalam a top1 az Emirates nem hiaba veluk repulok a legtobbet.

huncut_kata 2016.09.21. 08:13:12

@adt: konferenciára nem csak a poltikusok, meg multik nagy emberei mennek, gondolom mondjuk egy egyetemi költségvetésnél vagy egy kisebb cégnél nagyon nem mindegy, hogy 50e-ért mész konferenciára vagy 500e-ért. Pláne, ha többen és nem előadónak, hanem te fizetsz a részvételért is.

altimus 2016.09.21. 08:52:27

En az airTAP-el utaztam nemregiben (portugal) es eletem legmocskosabb repulogep belsejevel talalkoztam, sokat repulok, de az ottani kosz es mocsok meglepett.

altimus 2016.09.21. 08:57:02

A tortenet azert nem kerek teljesen. Az indulasi es a cel allomas kozott nem szokas csomagozni. Erre csak akkor kerul sor ha nem egy jeggyel utazik az utazo. Ilyet pedig nem jo tenni. Aki (akar tobbszori atszallassal is) utazik A-bol B-be az vegye meg a jegyeket egybe. Ekkor jarat torles, keses ... eseten nincs problema, jar az atfoglalas, szallas, kompenzacio ... Ellenkezo esetben oriasi lehet a szivas, ha az egyik jegyen szereplo jarat kesese miatt pl. a masik jegyen levo jaratot lekessuk, mert ezesetben a lekesett legitarsasag abszolut jogosan tarja szet a karjat, hogy sajnalja, de uj jegyet, atfoglalast nem kell adnia.

ikke i drift 2016.09.21. 09:13:07

@adt: "Szerintem a minimum egy normalis cegnel, hogy alap hogy nem fapadossal hanem normalis legitarsasaggal(nagytarsasag:Air France,British,Alitalia,KLM...) megy a celjara,es az esetek tobbsegeben elso osztalyon!
"
első osztályon? gyanítom, hogy százalék helyett inkább ezrelékben kell mérni az első osztályú jegyek arányát az üzleti célú utazások között. én több multinál is dolgoztam és a felsővezetők is turistán utaztak, ha nem, az volt a ritka kivétel.

ikke i drift 2016.09.21. 09:26:39

@ikke i drift: nyilván megvolt az a felsővezetői szint, ami felett nem volt turistaosztály. de ez a rendszeresen repkedő több száz ember közül volt mondjuk 5.

M. Péter 2016.09.21. 09:36:15

@adt: Volt egy amerikai ismerősön, akinek jól menő cége volt, de azért meggondolta, hogy mire költi a pénzét. Tulajdonosként másképp áll hozzá az ember, mint alkalmazottként.

Mentem már konferenciára, ahova kétféleképpen lehetett eljutni, British Airways-zel átszállással 400 fontért vagy Ryanair-rel közvetlenül 130-ért. Az utóbbit választottam.

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.21. 09:37:39

@adt: Biztos vagyok benne, hogy ez nem volt annyira "komoly" konferencia - és ezzel nem akarom leszólni a posztolót. Vagy lehet, hogy csak önszorgalomból akart részt venni rajta, és a cég nem fizette. A nagyobb multiknál erre külön szabályzatok vannak. Pl. a Johnson & Johnson egyszerűen nem engedi, hogy fapadossal utazzon a munkavállalója, még akkor sem, ha egyszerűbb volna. És pl. a négy órányi repülési időt meghaladó utaknál már kötelezően business classon reptetik a munkavállalót.
Valami nagyon hasonlóról tudok a Procternél, a Siemnens-nél és a Boschnál is.

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.21. 09:41:32

@adt: Szerintem Európán belüli járatokon egyáltalán nincs első osztály. És nagyon sok légitársaság csak a legnagyobb presztizsű járatain tart fenn elsőosztályú kabint.

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.21. 09:53:28

@Online Távmunkás: Belenéztem pár percre és tényleg csak 2016 januárjától találok beszámolókat.

Karma17 2016.09.21. 09:53:46

@Ritkov Halo: Hat tudok olyan multit (20k alkalmazott vilagszerte) ahol policy, hogy fapadossal megyunk, es ha 100k folott lenne a jegy, kulon kell engedelyeztetni :)

Csomagelvesztes atszallaskor - fapados osszefugges:
Mi tavaly karacsony elott repultunk BA-zel atszallas Londonban, Heathrow 5-os terminalra erkezett es 3-asrol indult a kovetkezo (vagy forditva, erre nem emlekszem), es a masfel oras atszallasi ido alatt mi atertunk, a csomagjaink nem. BA volt mindket jarat, a jegyet is egyszerre vettuk meg, es ara nem volt fapados (1200 font harom fore csak oda). Igaz, masnapra legalabb utanunk hoztak a csomagokat, de azota megfogadjuk, ket napi ruha legyen a kezipoggyaszban :)

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.21. 10:07:03

@Karma17: Nem kétlem, hogy van olyan multi, amelynél ez a policy... Csak éppen egy ismerősöm mesélte a napokban, hogy valami házi konferenciát tartottak, ahova egy csapat lengyel kollégát is meghívtak... Akikkel aztán fél Lengyelországot körbeutaztatták, hogy legacyvel repülhessen a csapat, holott van fapados összeköttetés a két város között (anyacég + leány). Állítólag a lengyelek "nagyon hálásak" voltak a három órás buszozásért, ami csak azért volt szükséges, hogy utána egy marék ropit kapjanak a fedélzeten.

Kivlov 2016.09.21. 10:18:42

@Altaïr:
lefelével semmi gond nincs...

Styleair 2016.09.21. 10:34:22

Jó reggelt!
Tessék felébredni! Igen olcsó húsnak híg a leve, és ennyire!
Fapados árért nem is értem miért vár valaki csodát. Aki minőséget szeretne az utazzon hagyományos légitársasággal, és felejtse el a "low cost" társaságokat. Némi önvizsgálat is beleférne két szelfizés között!

csedo 2016.09.21. 10:46:56

Az eddigi hozzászólások között, azt hiszem, senki sem tárgyalta azt a "mellékes" tényt, hogy nem válaszolnak e-mailre, nem veszik fel a megadott telefonszámot és ha röfögnek is valamit, annak információértéke nulla, ill. még boldog lehet az ember, ha nem oktatják ki semmitmondó lózungokkal.
Ez ennyire elterjedt lenne, hogy már nem is számítunk másra? Én egy teljesen más profilú cégnél dolgoztam, ott rendesen oktatták, hogy hetekig ne reagálj vásárlói e-mailekre, ha telefonál, ígérd meg, hogy visszahívjuk, kapcsolj olyat, aki semmit sem tehet, stb. Többek között ezért is jöttem el tőlük.

Kánikula 2016.09.21. 11:02:19

@altimus: Egyben lehet jegyet venni szerintem erről írtak az elején.

Kánikula 2016.09.21. 11:09:07

@adt: @Styleair: Ha egy 2.5 órás utat valaki nem egy 8 órás európai repülős körúttal akar megtenni, akkor azért nem kell elítélni.

A probléma igazából nem is az, hogy elveszett a csomag (a BA is elveszít egy csomó csomagot), hanem, hogy b*sznak rá, hogy elveszett a csomag..

Mad Mind 2016.09.21. 11:37:16

@bkkzol:
Nekem Air France is keverte el a csomagom. Én kiszálltam Budapesten, a csomag meg el se jött Párizsból. Másnap megjött. Ez bárhol előfordulhat.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.09.21. 12:04:30

És? A Malaysianon meg csótány lakik az ülészsebben. Úgy döntöttem nem vizsgálom meg pontosan hány darab.

Styleair 2016.09.21. 12:20:26

@Kánikula: Nem a rövidebb út miatt ítélem el. Kompromisszumot kötött. 4-5 óra alatt Lufthansa, Swiss, Air Berlin is elvitte volna.

Olcsó repülés hozományain hőzöngünk!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2016.09.21. 12:24:25

@Styleair: vicces, hogy még mindig van ilyen hozzászólás.

@altimus: a történet kerek. egybe vették a jegyet, ennél a cégnél ez lehetséges, ahogy ez a posztból is kiderül. egy átszállással biztosított mallorca-róma járatról van szó, az mellékszál, hogy utána más valakivel repültek rómából haza.

Altaïr 2016.09.21. 13:08:43

@ComLo: Én inkább a célországokra értettem, nem annyira a légitársaságokra.

Styleair 2016.09.21. 13:44:15

@Fillér B. Gusztáv: az jó, mert akkor megnevettetelek.

Flick025 2016.09.21. 14:05:57

megértem, hogy a skytraxx szerint így van, de szerintem azért erős túlzás a “legótvarabb fapados”-nak neveni a Vueling-et.. Én tavaly repültem vele Barcelonába, (főzezonban röviddel a utazás előtt foglaltam, így a Wizz csak 2 ezer Ft-tal volt már csak olcsóbb, ezért válaszottam). Azon kívül, hogy fizetős volt a kaja a gépen, tök más volt mint egy fapados. Ferihegyen utashídról lehetett beszállni, senki nem ellenőrizte a kézpoggyász méretét, a gép is teljesen ok volt, és Barcelonában is a vadonatúj 1-es (nem fapados) terminálra érkezett.
Jó az igaz, hogy nekem is volt gondom az ügyfélszolgálattal, elfelejtettem a 2. keresztnevem megadni a foglalásnál, ezért előszőr próbáltam hívni a nemzetközi ügyfélszolgálatot (nem vették fel), majd írtam 2 levelet, amire nem válaszoltak 30 napig. Emiatt indulás előtt inkább felhívtam a ferihegyi reptéri ügyfélszolgálatot, ott kapcsoltak egy “Vueling-est” (elvileg nincs magyar ügyfélszolgálatuk, csak nemzetközi..), és így meg is oldódott a probléma.

Hizdahr zo Loraq 2016.09.21. 16:13:24

@adt: Az első osztály nem jellemző, de azért komoly cég tényleg nem fapadon utaztat. Nálunk Lufthansa van, de céges policy miatt akkor is csak turista játszik, ha a business olcsóbb. Szentségeltem is a múltkori "last minute" Frankfurt-Montreal útnál. :D

asturianu 2016.09.21. 18:33:35

@Mad Mind: pontosan. Nekem az Iberia elvitte a csomagomat Madridig, de onnan már nem volt idejük átrakni a tengerentúli járatra. Ráadásul én onnan tovább is utaztam egy olyan városba, ahova nem jár Iberia. De megoldották, 3 napon belül megjött a csomag. Azota nem centizek átszállást. Lehet én még aterek, de a csomagom nem fog.

Rait 2016.09.21. 19:27:09

Tavasszal voltunk Vuelinggel Barcelonában, retúr, hibátlan volt, tiszta, sztyuvik, kapitány kedvesek, és ráadásul nem a lemezkuckóból repültünk.
Ahogy eddig az összes fapados, my pleasure!

Ahhoz viszont pofa kell, hogy a Ryanairnek 1 check-in-je van Bp-en, és vagy 5 BCN-ben.

Yumurdzsak 2016.09.22. 15:58:42

@Hizdahr zo Loraq: én egy gigacégnél dolgozok, gyakran utaztatnak embereket Londonból/ba, mindig megnézik,h melyik az olcsóbb opció(taxi+repjegy). A nagyfőnök meg általában nem egyedül jön, de hiába ő a főgóré nem fog egyedül utazni, inkább a kollégákkal jön (akár fapdaossal).

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.09.23. 12:23:11

@Ritkov Halo: s az is mit er. Egy pohar pezsgo meg egy kis extra hely. Harom negyszeres arat nem er meg...

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.09.23. 12:24:33

@Yumurdzsak: na azt is figyelembe kell venni h mrnnyi az adott ember orabere. Nem mindegy h ket ora alatt odaer a nagyfonok vagy vesztegel franjfurtban atszallassal...

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.23. 12:27:34

@FeketeMacska73: Rövidtávon nincs értelme. De ha már 5 óránál többet kell repülnöm, akkor business class. Teljesen más az utazási élmény, a komfortfokozat stb. És sokkal több helyed van, mint az economyn.

Darth Revan 2016.09.26. 13:39:09

@Online Távmunkás:

a legtobb esetben a ryanair joval olscobb, mint az aer lingus.

John Heard 2016.09.28. 23:17:18

Sajnálom az utast, de hát mit várhatunk egy fapadostól. Pláne átszállással. Never!

Máskülönben a magukra valamit adó cégek valóban normális társaságokkal utaztatnak. Az egyik rokonom középvezető egy alkoholos italokat gyártó cégnél, és őket mindig BA-val utaztatják.

A cikk utasának egyébként tudom ajánlani a Lufthansát. Tavaly Osloból jöttünk átszállással Budapestre velük, a frankfurti "átszálló" esti járatot túlfoglalták, átkerültünk a másnap reggelire, de semmi probléma nem volt, a Lufthansa foglalt nekünk szállást vacsorával egy szállodában, természetesen ingyen transzferrel odaszállított, másnap reggeli is volt és még a poggyász is megjött másnap reggel! Ja és a legnagyobb: a 600 eurós jegyárból 500 eurót visszafizettek azért, hogy a másnap reggeli járattal mentünk! Na ez a bánásmód!

Yumurdzsak 2016.09.30. 10:38:24

@John Heard: vagy vettél volna 100 euróért norwegiant és hamarabb oda is érsz
süti beállítások módosítása