Vicces bejelentés érkezett Lauda bácsi légitársaságától, a FlyNikitől: több egyéb útvonal mellett beindítják a világ legrövidebb nemzetközi menetrend szerinti repülőjáratát. A pozsonyi és a bécsi reptér nagyjából 50 kilométerre van egymástól, a repülési idő elvileg kevesebb mint 10 perc. Elgurult a gyógyszer Bécsben? Nem biztos.
Nyilván nem a Pozsony és Bécs közötti utasokra gyúrnak, nekik értelmetlen lenne repülni. Viszont segít az eddig Bécsbe autózó, s ott gépre szálló utasoknak, akik már Pozsonyban repülőre ülhetnek, hogy Bécsben átszállva folytathassák útjukat. Csomagjukat átviszik, de persze két beszállókártyát kapnak. Ehhez persze jó menetrend kell, hogy minél több járatra működjön az átszállás rövid időn belül.
A további részletek előtt: a Lauda nevét viselő FlyNiki az Air Berlin osztrák partnere, 2011 óta leánya, közös foglalási rendszerük van. Az Air Berlin a fapadosság határmezsgyéjén mozog, az európai diszkontcégek szövetségének tagja volt, de aztán távozott, amikor 2012-ben csatlakozott a Oneworld légiszövetséghez. Árai alapján is határeset, 50 euró alatt ritkán ad jegyet, de valami nyeszledt szendó az árban van és a feladott csomag is. Ez alapján inkább a hagyományos légitársaságokhoz áll közelebb.
Az új útvonalakra visszatérve: érdekes, hogy még két útvonalat terveznek Pozsonyból: Mallorcára és Brüsszelbe. Előbbi az Air Berlin nagy átszállóhelye, a jól bevált modell szerint rengeteg német városból és Bécsből érkeznek oda közel egyszerre a gépek, hogy aztán tovább haladjanak különböző mediterrán célállomások felé, bármelyikről bármelyikre át lehet szállni, közvetlen járatként lehet őket foglalni. Van abban ráció, hogy ami Bécsből faszán működik, Pozsonyra is kiterjesztésre kerüljön.
A másik tervezett útvonal Brüsszel, mivel arra számíthatnak, hogy a 2016-os szlovák EU-elnökség kapcsán nő az igény a jó minőségű szolgáltatásra a két város között, márpedig ma csak a Ryanair repül Pozsonyból Brüsszel-alsóra. Lehet, hogy e két célállomás tetszik nagyon a Nikinek, s a Bécs-Pozsony járat célja mindössze annyi, hogy a bécsi bázisról átjuttassák a gépet Pozsonyba. Az üres átreppenésnél pedig nyilván jobb, ha bécsi csatlakozást biztosítva eladnak rá jegyeket, meg a repülésbuznyákok figyelmét is felhívják a vicces 10 perces sétarepülésre.
Egyelőre nem lehet kikombinálni, hogy pontosan milyen menetrendek alapján járnak majd a gépek, mihez lesz csatlakozás. A Bécs-Pozsony járat ugyan foglalható 35 eurótól, de értelmetlen menetrend alapján, Brüsszel és Mallorca még nincs fenn. Az viszont igazán mókás, hogy kaja is foglalható a 10 perces útra, például vajas borjúsniccel krumplipürével. Hogy ezt mikor szolgálják fel, azt szívesen megnéznénk.
Azt mondják, hogy a legkisebb gépüket, Embraer 190-est használják majd a mókásan rövid útra, ha azonban beindul a brüsszeli és a mallorcai járat, meglepő lenne, ha nem váltanának a jó öreg Airbus 320-asokra. Kíváncsian várjuk, mennyire lesz hosszú életű Nikinek a pozsonyi kaland.
Utolsó kommentek