Kicsit hülye körülmények között, de indul a Wizz Air Budapest-Lisszabon járata, lesz mellette Maastricht is, hurrá. Utóbbira fillérekért szórják a jegyeket, ami nem is meglepő, a portugál járat árazása viszont még kérdéses: ha alig jönnek le egy útra 20 ezer alá, akkor nem valószínű, hogy túlságosan népszerű lesz.
Előző posztunkhoz kommentelte be egy kedves júzer, hogy lehet foglalni a Wizznél Lisszabonba, de csak a mobilapplikáció segítségével. Valóban így van, valamit elbarmolhattak, hiszen a normál foglalási rendszerben még nem tűnt fel az új járat. Hétfőn sajtótájékoztató lesz a Wizznél, valószínűleg ott jelentik be hivatalosan a fasza új útvonalat, de a mobilappos illetékesnek talán elfelejtettek szólni arról, hogy mikortól lehet élesíteni a rendszert. (Frissítés: ahogy a kommentelők is írják, a poszt megjelenése után rájöttek a malőrre, eltűnt a rendszerből a két új célállomás, vélhetően csak hétfőig.)
fotó: messagez.com
Heti két járat lesz jövő tavasztól (hétfő és péntek), a legolcsóbb jegy amit láttunk, 14 ezer forint klubtagságival, de inkább a 17 ezres az, amiből több is van. ez azt jelenti, hogy a Wizz kezdetben nagy rohamra számít, aztán majd nyilván a foglalási adatok függvényében mozdulnak el fel, vagy lefelé. A majdnem ilyen hosszú nyugati útvonalak közül Madridba télre elég sok jegy van 6/8 ezerért, Malagába is akad 8/11 ezres, de valószínű, hogy inkább a TAP-hoz áraz a Wizz: a lisszaboni útvonalat jelenleg egyedüliként repülő portugál nemzeti légitársaság 200 euróért méri a retúrt, annál jóval olcsóbb még 20 ezres egy útra szóló átlaggal is a Wizz.
Viszont a lila ultrafapadossal nem vihetsz ingyen csak egy parányi kis kézicsomagot, a gép kényelmetlenebb és a heti kettes sűrűség sem összevethető a TAP napi járataival. Meglepő lenne, ha nem engedne áraiból az eddig monopolhelyzetet élvező portugál cég, ez viszont a Wizzt is mérséklésre késztetheti majd. Tippünk ezzel együtt az, hogy a 10-15 ezer forint körüli zónában mindenképp jó bolt lesz levadászni a lisszaboni jegyeket, nem valószínű, hogy 10 ezer alatt gyakran meg lehet majd halászni őket.
Örülünk, hogy a rég várt Lisszabon végre bejön a Wizznél, persze mióta Varsóból bejelentették, már számítottunk rá, nagy meglepetés nem okozott. A Wizz egyre inkább ráment a hosszú útvonalakra, de eddig ezeket Pestről inkább kelet felé nyomta. Jó hír, hogy a politikai indíttatású Baku helyett (mely október végétől megy a lecsóba) most egy olyan város kerül fel a térképre, melyre valódi igény van. Lisszabon igazán kúl hely, egyik kedvencünk, kap majd pár nap múlva egy igazi kedvcsináló posztot is.
Ami Maastrichtot illeti, ez sem meglepő. Eindhovenről mondta Váradi József Wizz-vezér, hogy ő se érti, de bárhonnan indítottak eddig oda járatot, az működött. Ha pedig így van, miért ne lehetne 100 kilométerrel odébb is repülni? Úgy tűnik, a kelet-európai jómunkásember ha megkapja az olcsó jegyet, megoldja a holland, illetve német repterekről az eljutást kinti lakhelyére, annak meg örül, ha egyre több helyen leteszi a fapados a környéken.
Utolsó kommentek