FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Íme a legjobb jegyek a magyar fociválogatott EB-meccseire

2015.12.13. 01:50 Repülős Rozi

Szerencsés sorsolást kapott a magyar fociválogatott az EB-re, s ahogy ígértük, megnéztük, hogy lehet eljutni egy-egy meccsre repülővel. Sajnos alaposan a pénztárcába kell nyúlnia annak, aki a helyszínen akar szurkolni és a meccsbelépőkkel, szállással még nem is számoltunk. A közvetlen járattal egyedüliként elérhető Lyonba egy pillanat alatt égbe szálltak a jegyek a sorsolás után, szerencsére néhány elfogadható árú átszállásos ajánlat minden helyszínre adódik. 

Ahogy azt kell, kábé három pillanat alatt vadászták le valakik a normális árú repülőjegyeket a magyar fociválogatott lyoni meccsére. Két órával a sorsolás után már az égbe szállt a meccs előtti napra szóló jegy kifelé és a másnapi hazaút is az easyJet gépére, 46, illetve 54 ezer forintba kerülnek. Lássuk gyorsan, milyen eljutási lehetőségek vannak a három meccsre. Nyilván sok egyéb is lehet, itt most csak néhány példa.

Június 14. Bordeaux, Ausztria-Magyarország

Ez van a legmesszebb, elég nagy cumi végigautózni. Repülős átszállásos megoldások közül mi azt választanánk, hogy a meccs reggelén Malpensáról 11.45-kor induló easyJet-járatot vennénk 58 euróért és elé valamikor le lehet vadászni a hajnali Wizzt Malpensára, most 8 ezer forint. Ennek előnye, hogy nem kell előtte szállást fizetni.

Másik viszonylag kedvező variáció, ha az előző nap Lille-ből 17.10-kor induló gépet választjuk 32 euróért. Ez elé kell majd tenni egy Wizzt, vagy Ryanairt Charleroi-ba, onnan pedig egy Flibco buszjegyet Lille-be.

Drága, de gyors: Genfbe Pestről kora délután, este tovább Bordóba easyJettel, sajnos a kettő együtt 115 euró.

A meccs után hazafelé gyors, de veszélyes verzió reggel Berlinbe repülni, majd 70 perc átszállási idővel indul a pesti gép. A két jegy együtt 72 euró. A Malpensáig easyJet verzió 60 euró, az esti Wizz tovább Pestig most épp 8 ezer forint, de biztos lesz olcsóbb.  

A Ryanairnél nem láttunk semmi használhatót, a környékbeli repterektől (Bergerac, Limoges) se.

Június 18. Marseille, Izland-Magyarország

Ide egyértelműen az tűnik a legjobbnak, ha Cherleroiból megvesszük Marseilles-be a jegyet a meccs napjára a 13.50-es Ryanair-járatra, vissza pedig a másnapi 14.35-ösre. A Wizz hozzá mindkét irányba komolytalan áron van most, 99 százalék, hogy le fog esni később bőven 10 ezer forint alá. Visszafelé viszont van Ryanair is este CRL-ről Pestre, s mivel 27 euró, ezt akár érdemes is foglalni.

Nizza és Wizz nem játszik, méregdrága és a menetrend sem jó a meccshez, végigautózás helyett kompromisszumos megoldás lehet Malpensára repülni és ott bérelni egy kocsit, ha tele van a verda, olcsón kijön. Most 20 ezer a szombat reggel oda - vasárnap este vissza retúr, de biztos lesz olcsóbb is. A meccs után éjjel visszavezetve Malpensáig még olcsóbb: a reggeli gép mindig kevesebbe kerül és a bérlés is belefér egy napba.

Június 22. Lyon, Portugália-Magyarország

Itt szinte biztos nagyot perecelünk, de a portugálok még az olyan arcoskodó tahóval is menők, mint Ronáldó Krisztián, biztos sokan megnéznék. Az említett, aranyárú lyoni jegy helyett Genfbe még lehet oda-vissza foglalni 35 ezer forintért (onnan vonat), ehhez közelítő átszállásos verziót nem leltünk. Az mondjuk nem túl jó, hogy 21-én késő este megy a járat, ott kell aludni a genfi reptér környékén, vagy csövezni.

Drága, de kényelmes megoldás Gatwicken át 21-én délután Lyonba, a két jegy együtt sajna 100 euró.

Visszaútra jó lehet viszont a másnap reggeli római gép 35 euróért, a Wizz délután haza per pillanat 40 euró, de valószínűleg lesz még olcsóbb később.

Párizsba repülni és onnan busz, vagy vonat nem tűnik egyik esetben sem jó opciónak, drága és időrabló.

16 komment

Címkék: Foci EB 2016

Egy ezresért Krakkóba, ötezerért Macedóniába

2015.12.11. 16:02 Repülős Rozi

Újabb fasza célállomásokra juthatnak el fillérekért a magyar utasok, Lengyelországba fapados busszal, Macedóniába repülővel. A Polskibus naponta kétszer és már egy ezresért elvisz Krakkóba, ha a borzasztó weblapjuk nem rettent el a foglalástól.

A Baltikumra fókuszáló, de két és fél nap alatt három átszállással 70 euróért Szentpétervárra is elszállító Luxexpress után újabb fapados busztársaság érkezik Budapestre. A kényelemre komoly hangúlyt tevő Luxexpressel szemben igazi ufb cég a Polskibus, a finn Onnibus tesója, ugyanolyan nagy buszokba próbálnak annyi embert belezsúfolni, ami fizikailag lehetséges. 

De ki nem szarja le a lábhelyet, ha mondjuk egy ezresért elvisznek Krakkóba? Varsóba akár kettőezerért, de ezt max a repüléstől rettegőknek ajánljuk, hiszen a Wizz is általában pár ezerért méri oda a jegyeket. A Népligetet használó Luxexpressel ellentétben a Polskibus talált fapados terminált, Kelenföldről indulnak a jövő héttől a járatai. Van egy reggel és van éjjel is, amivel reggelre Krakkóba lehet érni. Varsó szerintünk egy nagy nulla, Krakkó ellenben nagyon szép hely, érdemes egy kanyarra elmenni oda. A Polskibus weblapja sajnos iszonyat, angol verzióban is lengyel nevű városok, árak csak zlotyban.

Közben a Wizz két érdekes útvonalat jelentett be szkopjei bázisáról: Pozsonyba és Koppenhágába. A nyugat-Magyarországon élőknek nagyon jó opció a Macedóniába jutáshoz a járat, mely márciustól hétfő és péntek esténként közlekedik majd, 15 eurótól indulnak a jegyek. A Malév kipurcanása óta megy a sírás a Balkán elérhetetlenségéről, ezen sokat segít magyar utasoknak is az új járat. Persze nem az üzlerembereknek, ahhoz kicsi a sűrűség. De hosszas bumlis autózás helyett a szépre és egzotikusra vágyó turistáknak ez jó lehetőség, kár, hogy tömegközlekedés már nincs a járat érkezése után este Pozsonyból Budapest felé.

Koppenhága azért érdekes, mert eddig a Wizz mindenhonnan Malmöbe repült. Kérdés, most, hogy bevetették magukat a dán fővárosba, átkerülhet-e a Budapest-Malmö útvonal is Koppenhágába, ahol a drága reptér csinált egy igazi fapados terminált. Szerintünk nem: egyrészt sok magyar vendégmunkást visznek Dél-Svédországba, másrészt a Ryanair nagyon rányomult a Budapest-Koppenhága útirányra.

 

13 komment

Címkék: Wizz Air Polskibus

Íme 7 hihetetlenül olcsó mediterrán hosszú hétvége

2015.12.08. 01:02 Repülős Rozi

Megszokott, hogy januárra leesnek a fapados jegyárak, most viszont a tavalyinál mintha több elképesztően olcsó ajánlatot látnánk. Hihetetlen, de 10 ezer forint alatti retúrjegyek tűntek fel olyan messzi déli célállomásokra is, mint Málta, vagy Ciprus. Íme, hova mehet melegedni fillérekért a január-március közötti időszakban az, aki most ugrik rá a foglalási rendszerekre. E célok többségén a szállásárak is igen alacsonyak télen.

A példákban a lehető legkésőbbi időpontokat közöljük, amikor még nagyon olcsó a jegy. A tavasz közeledtével az árak emelkednek és a legtöbb helyre érdemes minél később menni a kevesebb csapadék, magasabb hőmérséklet és hosszabb nappalok miatt. 

Bari: például február 19-21. között akár 9180 ezer forint oda-vissza. (Wizz klubtagoknak.) Péntek-vasárnappal jó a menetrend, kár, hogy a hétfőt törölték, jó lett volna egyik nap például Materába, a másikon Alberobelloba kirándulni.

Isztambul: például  február 26-28. akár 8180 forint retúr. Korábban is vannak 10 ezer forint alatti opciók péntek-vasárnap viszonylatban, a város fantasztikus, bármikor érdemes kiugrani pár napra.

PICT0524.JPG

Larnaca: például március 1-5. akár 8180 forint retúr. Soha nem volt ennyire olcsó a jegy Ciprusra. Januárban a sok csapadék miatt nem érdemes menni, március elején viszont már lehet olyan jó az idő, hogy nap közben akár rövidgatyában flangáljunk.

Málta: például január 13-17 akár 7180 forint retúr. Ez se volt még soha ennyi, viszont januárban nem a napozásról fog szólni ott a móka, inkább csak 10-15 fokra lehet számítani és eső is lehet. Kicsivel 10 ezer felett márciusra is foglalható.

Nápoly: például január 23-26 akár 8180 forint oda-vissza. Szombat-keddre jó a menetrend, de ennyi kell is, ha az Amalfi partot be akarjuk barangolni és esetleg kimegyünk egy napra Capri szigetére. 

Pisa: például február 5-8 9900 forint retúr. Mivel nem Wizz, hanem Ryanair, nem csak klubtagoknak, hanem bárkinek ennyi. És nem csak egy nyamvadt minipoggyász vihető ingyen, hanem egy normál gurulós bőrönd és még egy kicsi hozzá. Pisa persze max egy nap, de ott van közel Firenze (buszjegy 5 euró), és/vagy Lucca is, ha már nagyobb toszkán körre nincs idő.

Majdnem befért: Eilatba, a Vörös-tengerhez is találtunk két napja 10 ezer alatt retúrokat a Ryanairnél, de az utolsó ellenőrzés idejére ezek szublimáltak. Érdemes figyelni, biztos előugranak majd megint.

Plusz: majdnem befért még a meleg helyek közül például a szicíliai Catania, ahova 12 ezertől lehet retúrt találni. Barcelonába ugyanennyi hét közbenre, de hétvégére sajnos inkább 16-20 ezer a jellemző, a pénteki indulás legjobb esetben 8 ezer forint.

Végül: 10 ezer alatt sok egyéb helyre el lehet jutni, mi most kimondottan a déli célokra koncentráltunk. De vannak még olyan városok, ahol télen jellemzően enyhébb az idő, mint nálunk. Charleroiba például mindkét ultra kínál rengeteg 3 ezer forintos jegyet, a Wizz itt kénytelen ennyiért adni mindenkinek, nem csak a klubtagoknak, így is hátrányban van a szigorú kézicsomagszabályok miatt. CRL-ről pedig több jó helyre elvisz a Flibco busz, Brugge, Gent, Lille, vagy Luxemburg tűnnek kézenfekvőnek a belga főváros mellett.

 

 

 

 

10 komment

Könnyebb a reptérre hajnalban kijutni Szegedről, mint Pestről

2015.12.05. 19:03 Fillér B. Gusztáv

Amilyen szopás Budapestről tömegközlekedve kijutni a hajnalban induló fapados járatokhoz Ferihegyre, annyira egyszerű lesz hamarosan Kecskemétről, sőt még Szegedről is. Egy új buszjárat ugyanis a két alföldi nagyvárosból úgy jut el a fővárosba, hogy érinti a repteret és a 6.00-kor induló járatokra is kényelmesnek tűnik.

A reggel hatos induláshoz szükséges korán kelés persze nem a legkellemesebb dolog a világon, de hajnali indulással szinte egy teljes napot nyer az öreg ufb turista, az egész napot eltöltheti célállomásán úgy, hogy nem kellett pénzt kidobni szállásért. Jövő nyáron ha minden igaz már 13 pesti bázisú fapados gép lesz (10 Wizz és 3 Ryanair), ezek többsége elindul 6 és 7 között.

A hajnali indulás másik előnye, hogy gyorsan ki lehet jutni a reptérre - kocsival. Mert a főváros irányából tömegközlekedve az éjjeli járatos, átszállással fűszerezett falujáró tipródás igencsak irritáló. Hiába kicsi a forgalom, a kijutás metró hiányában még lassabb lehet, mint nappal. Igazából egyedül a 4 órás vonatról Ferihegy állomáson buszra átülve verzió nevezhető úgynevezett szolgáltatásnak, de ez inkább csak azoknak jó, akik közel laknak valamelyik állomáshoz.

Hosszasan téphetnénk a szánkat, hogy miért nincs legalább a hajnali járatokhoz, a metró üzemszünete idején egy nyomorult közvetlen járat a reptérre, de minek, a taxisokból és a minibuszból haszna is van a reptérnek, a buszt nem igazán támogatja senki. Épp ezért kellemes meglepetés, hogy a kecskemétiek és szegediek megnyerték a reptér szuper hajnali elérését. És nem speckó reptéri áron, hanem mezei busszal, melyre minden megszokott kedvezmény érvényes.

A járat Szegeden és Kecskeméten is tesz egy kört, Újszegeden is van megállója, megáll Kiskunfélegyházán is, de nagyrészt megy mint a golyó a sztrádán és 4.40-kor ledob a pesti reptéren a terminál előtt. A menetrend alapján tök kényelmes felfeküdni rá például Kecskeméten, aztán pont egy óra múlva leugrani Ferihegyen, a vonatos verziót nem számolva, dupla busszal a pesti belvárosból ennél tovább tart a kijutás.

A járat a másik irányba sajna nem megy be a reptérre, de este 10-es indulással eddig nem lehetett eljutni Szegedre. Legfeljebb a félegyháziak szívhatják a fogukat, ez a járat nem tér be a városba.

 

 

  

13 komment

Így utazzunk olcsón drukkolni a foci EB-re

2015.11.29. 06:40 Repülős Rozi

Ki akar a foci EB-n a magyar csapatnak drukkolni? Tuti sokan mennének szívesen Franciaországba, s aki olcsón akarja megúszni, jó, ha már ma elkezdi a szervezést. A december 12-i sorsolás előtt úgy tűnik, még nem érdemes se repjegyet, se szállást foglalni, de rögtön utána gyorsnak kell lenni, ezért már ma célszerű felkészülni a lehetséges variációkra.

A magyar futballválogatott kijutása az Európa-bajnokságra kétségtelenül nagy szó még akkor is, ha csak a létszámnövelés tette lehetővé. Sokan gondolkodnak azon, hogy a helyszínen, Franciaországban nézzenek meg néhány meccset, ez azonban nyilván nem olcsó mulatság. A következő hónapokban folyamatosan követjük majd a repjegy és szállásárakat és adunk tippeket arra, hogy miként úszható meg egy EB-kaland viszonylag csekély összegből. Ez az első rész, a következő a sorsolás után jön, amikor kiderül, pontosan kivel és hol játszanak a milliomos aranylábú magyar fiúk.

December 12. előtt azt tudjuk, hogy a harmadik kalapban leszünk a sorsoláskor, így a hat csoportnak megfelelően hat variáció van arra, hogy hol lesznek a meccseink. A fő kérdés, hogy már ezek ismeretében is érdemes-e lefoglalni valamit?

stadedefrance2.jpg

Az már látszik, hogy akármelyik csoportba kerülünk, északon és délen is lesznek meccseink. Párizsban és környékén négy helyszín lesz, a többi délen hosszan elnyúlva Nizzától Bordeaux-ig. Egyenlő esély van arra, hogy északon legyen két meccsünk és délen egy, illetve fordítva. Ezért igazából akkor lenne kifizetődő már a sorsolás előtt szervezkedni, ha attól tartanánk, hogy addig emelkednek az árak, s ha van elég lemondható szállás. Úgy tűnik, utóbbi rendben van, de nincs miért sietni, az árak talán nem nőnek a következő két hétben.

Igazából egyedül Párizsnál látszik, hogy a szállásárak június 10. környékén egyértelműen magasabbak a megszokottnál, sőt a nyitómeccs hétvégéjén (ezt a franciák játsszák) több szállodában már most telt ház van. Máshol kisebb kiugrásokat láttunk csak. Tesztként a globális szállásközvetítő oldalak kínálata mellett átnyaltuk a legbénább, alvásra épp vállalható, de messze legolcsóbb szállodalánc kínálatát. Az F1 hotelekben az EB miatt nem emelték meg az árakat, de vélhetően a szokottnál több foglalás miatt vannak kiugrások. Párizsban például a városközponthoz viszonylag közel eső, mégis mindig olcsó (30-35 euró) Gennevilliers Asnieres-i egységben is vannak már telt házas napok, viszont amin meglepődtünk, hogy a Stade de France stadion mellettiben (Saint Denis Stade) szinte minden nap olcsó, 45 eurós. Ha kiderül, hogy játszunk ott (erre 50 százalék az esély), azonnal érdemes lecsapni.

Ami a repülőjegyeket illeti, mindenki pont úgy áraz, mint ahogy egy átlagos júniusi időszakra szokott fél évvel korábban. Talán az meglepő, hogy a Beauvais-ba repülő ultrákkal egy árban lehet eljutni a fő repterekre is. Ez easyJet CDG-re, illetve a Transavia Orlyra stabilan 50 euró körül visz Budapestről, de a Ryanair se adja olcsóbban BVA-t, ahonnan még 17 euró a buszjegy a városba. A Wizznél kicsit olcsóbb a Debrecen-Bové járat, jellemzően 40 euró klubtagoknak, de például június 22-én visszafelé csak 30. Ez a nap a csoportkörök végén van, ha az A-D csoportokba kerülünk, jó lehet hazaútra.

Ezzel azonban véletlenül se azt mondjuk, hogy érdemes most megvenni. Jelen állás szerint a legjobb stratégiának az látszik, ha először is letisztázzuk  személyes preferenciákat: mennyi időre, hány meccsre szeretnénk menni, mennyit szánunk rá, milyen közlekedési eszközök jöhetnek szóba. Mi elsősorban a repülő plusz szállás variációra koncentrálunk, de ha több ember összeáll, szóba jöhet még az autós kiutazás is. És nem rossz ötlet az se, ha Franciaországra veszünk például Inter-rail vonatjegyet, amivel korlátlanul lehet utazgatni az országban. Ez néhány szállást is kiválthat. Persze még el kell jutni valahogy a francia határhoz, erre viszont sokféle filléres repülős összeköttetés is fog adódni.

Érdemes szállásokat is kinézni minden érintett városban, vagy környékén, a lényeg, hogy amikor december 12-én este kiderülnek a részletek, rögtön tudjuk, mi a helyes lépés és vegyük meg a jegyeket még mielőtt a tömegek kapcsolnak. Várhatóan nem kell majd éjjel e miatt fenn maradni, de azt az estét és a következő vasárnapot érdemes rászánni a szervezésre. Meccsbelépő-vétellel nem számoltunk, a kutyaütők csoportmeccsein általában nincs telt ház, a magyar válogatott meccseire szinte biztosan lesz elegendő jegy.

A lényeg tehát, hogy legyen egy alapterv mind a hat csoportvariációra, az optimisták pedig a sorsolás után számolgathatják majd azt is, hogy hol játszik a csapat, ha sikerül csoportharmadikként továbbvergődni a legjobb 16 közé. Természetesen a sorsolás után jön majd egy friss poszt.

Meccshelyszínek a harmadik kalapból érkezőknek: 

A: Lens, Mars., Lyon - 1 északon

B: Bord., Lens, Tul. - 1 északon

C: Nizza, Párizs, Mars. - 1 északon

D: Párizs, Nizza, Lens - 2 északon

E: Párizs, Bord., Villen. - 2 északon

F: Bord., Párizs, Párizs - 2 északon

Vagyis a legegyszerűbb az F csoport esetén lenne a szervezés, a meccsek között 5, illetve 4 nap van, számos variációt biztosítva.

16 komment · 1 trackback

Címkék: Foci EB 2016

Ilyen a Wizz Air első, Budapestre akkreditált óriásgépe

2015.11.27. 05:53 Fillér B. Gusztáv

Munkába állt a Wizz Air első A321-es repülőgépe, mely a terveknek megfelelően a budapesti bázisra érkezett. Messze nem annyira feltűnő rajta a tömegnyomor, mint ahogy azt sejteni lehetett előre, de üzemeltetésével 10 százalékot spórol a vállalat, s azt ígérik, ezt nagyjából tovább adják olcsó jegyek formájában az utasnak. Meglátjuk, de ha nem bírják tölteni, borulhat a menetrend. Íme első tapasztalataink az új "óriásgépről".

Eddig kizárólag A320.asokkal repültek, melyekbe 180 ember fért, az A321-esekbe 230. A gép elsőre furcsa a hosszúsága miatt, de az ülések viszonylag kényelmesek. Nekünk úgy tűnt, hogy egy hajszálnyival nagyobb lett a lábtér, de ez valószínűleg csak érzéki csalódás, mindenesetre az utolsó szériás 20-asokban is feltűnő vékony ülések alapvetően rendben vannak, üdítőt le lehet tenni az ülészsebbe, láb kicsit mozog, közepes méretű laptopot ki lehet nyitni, van annyi hely, hogy az ember molyoljon rajta.

w6a3211.jpg

Az ötvennel több emberre eggyel több sztyuvi van, öten teljesítenek szolgálatot a gépen. Viszont nem lett több budi, ez tele járatnál okozhat majd sorbaállásokat, a 20-asokon is volt rá példa. Az első slozi olyan mint eddig, a hátsó viszont új formát és dizájnt kapott, érdekes: összement a mosdókagyló, de több a hely a fejnek, nem előre görnyedve, fejet a boltozatnak támasztva tudnak benne a fickók brunyálni, hanem állva, kényelmesebben, ráadásul több és nagyobb tükör van benne.

 A 10-11-es és a 25-26-os sorok gázosak. Vészkijárat, de nincs ablak, egyáltalán nem lehet kilátni, a 10 és a 25 csak két személyes, a gép szélénél nincs is ülés.A színvilág érdekes, ez a fura kék inkább nyugtalanító, mint megnyugtató, mégis alapvetően kellemes érzete van az embernek.

telefonrol_1023.jpg

A Wizz egy Luton-Birmingham-Luton közötti ünnepi különjáratot szervezve mutatta be a gépet az újságíróknak, a fedélzeten és a közép-angliai reptéren kis koncerttel, amit egy-egy debreceni zenekar adott. Azért e választás, mert Birmingham új célállomás a Wizznél, Debrecen pedig a legújabb bázis lesz.

John Stephenson alelnök szerint 10 százalékkal olcsóbban hoznak ki a nagyobb géppel egy ülést, a spórolást árcsökkenés formájában megosztják az utasokkal. Az alacsony árak ugyanis kulcsfontosságúak a Wizznél, amely egy olyan régióra, Kelet-Európára állt rá, ahol kisebbek a jövedelmek. Majd figyeljük, látszik-e ebből valami.

telefonrol_1024.jpg

Pár kérdést fel tudtunk tenni az alelnöknek, kiderült, hogy Budapestre jön most az első négy A321-es, jövő nyáron 4 nagy és 6 kis gép alkotja majd a pesti bázis flottáját. Pest feltöltése után Bukarestbe mennek majd a 21-esek, utána Varsóba, mostantól kizárólag a nagyobb típusból vesz át a Wizz. A 230 utasos konfiguráció természetesen a legdurvább verzió, ennél több ülést, illetve utast nem lehet belezsúfolni egy ilyen gépbe. 

w6a321tuba.jpg

A tervek szerint nem változik a menetrend attól, hogy megnőttek a gépek, megpróbálják megtölteni őket. De már láttuk, hogy nem mindig sikerül, a decembertől 321-essel repülendő isztambuli útvonalnál pár napja már törlésekre, összevonásokra került sor. Az alelnök szerint ha nagyon szükséges, akkor fognak élni a géptípuscsere lehetőségével, tehát rosszul muzsikáló útvonalról egy jobban töltöttre helyezik át a nagyobb gépet. Az előzetes ülőhelyleosztás miatt ilyenkor lehet, hogy újra ülést kell választaniuk az utasoknak, reméljük, a menetrend nem borul fel ilyen esetben.

 

 

70 komment

Címkék: Wizz Air A321

Új easyJet-célállomás és befuccsolt Wizz-város

2015.11.25. 16:35 Repülős Rozi

Rövid életűnek bizonyult a Wizz maastrichti járata, nagyon úgy fest, hogy legalább a téli menetrendi időszakra megy a lecsóba december elején. Viszont új budapesti járatot jelentett be az easyJet, Lyonba lehet majd eljutni áprilistól heti háromszor, majd nyáron csak kétszer - ki érti ezt?

Attól még, hogy az easyJet nagyjából tesz a régiónkra, néha-néha nagy ritkán bepöttyint egy-egy járatot hozzánk. Persze sose azt, amiről azt gondoltuk volna, hogy logikus, van értelme. De ők nyilván látják az igényeket. Úgy tűnik, Genf környéke vagy tele van náluk magyarokkal, vagy komoly érdeklődést látnak onnan Budapest felé. Az ősrégi genfi járatot ugyanis pár éve egy bázelivel egészítették ki, most pedig Lyonból indítanak járatot hozzánk.

Van ott szép világörökségrész óváros, meg nyilván sok jó drága kaja, ha már az ország gasztro-fővárosaként emlegetik. De ettől még biztos, hogy sose lesz belőle a magyar turisták kedvenc célpontja, inkább vendégmunkás-forgalomra és hozzánk induló francia turistákra lőhet az easyJet a járattal. Hétvégézésre amúgy nem jó a menetrend, a jövő április végén induló járat eleinte heti háromszor megy majd (kedd-csütörtök és szombat este), de nyárra furcsamód visszavágják heti kettőre.

21 komment

Címkék: Lyon Maastricht

Utazzunk terror idején? Hét kérdés és jótanács

2015.11.23. 06:25 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

A párizsi terrortámadás és a brüsszeli, hannoveri események fényében felmerül a kérdés: utazzunk vagy sem? S ha igen, akkor inkább hová? Mire számítsunk és mire készüljünk fel? Senkit sem szeretnénk rábeszélni semmire, vagyis ha valaki nagyon fél vagy tart attól, hogy veszélybe kerülhet, az ne utazzon, amíg megnyugtató nem lesz a környezet ismét. Mi a továbbiakban is tervezzük az utazásainkat, de igyekeztük pontokba szedni, mire érdemes számítani a közeljövőben. Ami biztos: a következő hetekben nagyon olcsón lehet foglalni jegyet és szállást is, de utóbbiból kizárólag lemondhatót, nem előre fizetőst érdemes.

Hová menjünk?

Erre nem lehet megbízható választ adni, hiszen nem állíthatjuk még az otthonunkhoz közeli metróállomásról, vasútállomásról sem, hogy az száz százalékig biztonságos. Ugyanakkor talán a biztonsági szintek esetében lehet különbségeket találni. Így a nagyvárosok mindenképpen kockázatosabbak lettek, mint a kisebb települések. Párizs, London, Berlin, Róma vagy Milánó veszélyeztetettebb helyek, mint Ciprus, Tenerife vagy Como. Nem állítható, hogy a hegyekben vagy a tengerparton nem történhet semmi, de ahol nincsenek tömegek, monumentális építmények, templomok, azok a helyek azért biztonságosabbak.

pari.jpg

Mivel menjünk?

Európában nincs reális kockázata ma annak, hogy egy repülőt, repteret támadás érjen. Az egyiptomi tragédia azért következhetett be, mert a biztonsági intézkedések rendkívül hiányosak voltak. A Charlie Hebdo szerkesztőségében elkövetett merénylet óta a repterek szeku-vizsgálata eleve szigorúbb lett, ezt ha még lehet, akkor fokozták is most. Elhagyott csomag eddig sem maradt gazdátlanul a reptereken, a csomagmegőrzőket pedig eleve olyan helyeket alakították ki, ahol legfeljebb a parkoló autókat vagy szolgalmi utakat lehetne megsemmisíteni, embereket nem. A nagyobb városok vasútállomásain is magasabb fokú az ellenőrzés.

17 komment · 1 trackback

Címkék: akció terrorveszély óvintézkedés Párizs

süti beállítások módosítása
Mobil