Péntektől a lehető legtöbb útvonalon újraindítja a járatait a Wizz Air. Ez teljesen unortodox megoldás, rajta kívül az összes többi fapados megmondta már egy hónapja, hogy júniusig a földön marad a teljes flottájuk, csak a Ryanairnek van egészen kevés járata. De náluk májusban se nő a szám.
Ezzel szemben a Wizz próbál repülni a lehető legtöbb helyre. Pár hete még úgy tűnt, a hatósági korlátozások közepette megmaradt útvonalak mindegyikére van menetrendje, mostanra azért a vakmerőség bátorsággá szelídült, elég sok repülhető útvonalon tolták el az indulást legalább két héttel, közben a május elején elinduló útvonalakon is folyamatosan ritkították a járatokat. Alig van már valami, ami többet elbír heti kettőnél.
A folyamatos tilitoli a menetrenddel nem túl utasbarát. Persze most csak az utazik, akinek nagyon muszáj, de azt látni, hogy indulás előtt két-három nappal törlődnek nagy számban a járatok, bosszantó. Persze ennek többnyire az az oka, hogy akkor kapnak értesítést a hatósági korlátozások meghosszabbításáról, de talán jobb lenne abból kiindulni, hogy ha egy héttel a tervezett indulás előtt nem mondja azt a hatóság, hogy kinyitja a repteret, vagy a légteret, akkor nem is fogja. Eddig nem tudunk senkiről, aki így tett volna, a repülési, utazási korlátozásokban még semmiféle enyhítés nincs Európában.
A Wizz ennek ellenére indít egyre több járatot. Persze a számuk az idő haladtával egyre fogy, így Budapestről az öt végig megmaradt, áprilisban is működő útvonal (Bázel, London, Stockholm-alsó, Dortmund és Eindhoven) mellett csütörtök délutáni állás szerint elindulhat nyolc: Athén, Barcelona, Berlin, Göteborg, Madrid, Birmingham, Oslo, Marosvásárhely. Szarajevó is még benne van a menetrendben, de az indulásához az kellene, hogy ne hosszabbítsák meg a légtérzárat a bosnyák hatóságok.
A Wizz tehát simán repül olyan helyekre is, ahova nincs légiforgalmi korlátozás, de van kötelező karantén a belépőknek, sőt, a határ zárva van a külföldiek előtt - például Oslo. Nem véletlenül íratják alá foglaláskor, hogy ez az utas felelőssége, ha utazik és nem engedik be, így járt, ő baja és költsége.
Van aztán az Okosutas-gyűjtés szerint kerek 20 útvonal, amelynél május közepi indulást terveznek, ezzel kapcsolatban arra tippelünk, hogy ennek a fele se jön össze, a többit tolják tovább. Ami pedig nincs az listán, az mind júniusban indul leghamarabb. Ezek között már a nyaralóútvonalak is ott vannak, nagy törölgetés lesz ebből is. Ennek mértéke persze a járványhelyzettől, a korlátozások, utazási szabályok, feltételek változásától függ.
Ami még biztos, hogy komoly óvintézkedések mellett repül májustól a Wizz. Az, hogy nem használják a középső ülést, elvetélt tervnek, vagy mezei marketingblöffnek bizonyult, most csak annyit mondanak, hogy ha a töltöttség engedi, átültetik az utasokat, hogy növeljék a köztük levő távolságot. A gépre lépéskor osztanak viszont fertőtlenítős kendőt.
Nem csak a sztyuvikon lesz kötelezően maszk, de az utasoknak is előírják. Kínzó kérdésünk: ha nincs az utasnak, akkor nem engedik fel a gépre, vagy vásárolhat jó drágán, mint amikor például a beszállókártyája hiányzik? Az is jó kérdés, hogy ha már nagyon figyelnek a reptereken is a távolságtartásra és erre kérik az utast is, akkor vége a kapunál a kézicsomagos szívatásoknak, centizgetéseknek is? Vagy ezentúl másfél méterről kiabálva rakatják az összes gyanús csomagot a fél gép által összetapizott és lelihegett mérőeszközbe a Wizz ferihegyi földi kiszolgálói?
A tapizásmentesség érdekében a fedélzeti magazint elhagyják, kaját persze árulnak továbbra is a gépen és csak kérik, hogy érintéses kártyával fizessünk érte, elfogadják a készpénzt is. A maszkon keresztüli evést még nem találták fel, gyanítjuk, hogy a kaja-pia idejére elnézik, ha az utas megválik a maszkjától.
Utolsó kommentek