FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Elképesztő magasságokba emeli a Wizz Air a kézipoggyász árát

2019.10.29. 16:59 Fillér B. Gusztáv

Sokadszor szaladunk bele, hogy egy normális kézipoggyászért többet kell fizetni a Wizznél, mint amibe maga a repjegy kerül, legfőbb ideje egy csomagártesztnek. A két ultra ajánlatait összevetve az látszik, hogy a kézicsomagnál a Wizz sokkal drágább a Ryanairnél, a 10 kilós feladottnál kisebb különbséggel jobb a Ryanair, a 20 kilós feladottnál viszont sokszor a Wizz az olcsóbb.

Elég bonyolult a helyzet, próbáljuk tömören, szikáran összefoglalni. Hét olyan útvonalat választottunk, amelyet mindkét cég repül - pontosabban négynél tök ugyanaz a célreptér, háromnál nagyrészt ugyanazt a várost, vagy szigetcsoportot szolgálják ki. Ugyanazon, vagy egymáshoz legközelebbi napon induló járatoknál néztük meg a csomagdíjakat, egyrészt november végére, másrészt március elejére. Ezek ugyebár csak akkor derülnek ki, ha az utas a foglalás során eljut a konkrét infóig.

wizzmerohely1.JPG

Alap tudnivaló: csak ez a két cég kér pénzt a normál kézipoggyász elszállításáért, a többinél ez benne van a jegyárban. Így háromféle csomagtípust néztünk: a normál kézit, amely az elsőbbségi beszálláshoz kapcsolódik (PRIO), a 10 kilós feladottat, amely lényegében a normál kézipoggyász, a legtöbbször sztenderd gurulós bőrönd feladása (10KG) és a légitársaságoknál megszokott, húszkilós feladott csomagot (20KG) 

Az adatok böngészhetők alább, aki nem akar elmerülni benne, annak azonnal összefoglaljuk a fontosabb tanulságokat, de mindenekelőtt álljon itt a hivatalos díjlista euróban, csúcsidőn kívül/csúcsidőben: 

PRIO 10KG 20KG
Wizz 5-35 9-47/13-57 15-67/21-83
Ryanair 6-12 10-17,5 25-35

 

Az első blikkre jól látszik, hogy a Wizznél sokkal szélesebb sávban mozognak a csomagdíjak. Kezdve a hagyományos feladottal, a 20 kilóssal, itt a Ryanairnak magas a minimumdíja, ezért hiába adja alapáron egy csomó budapesti útvonalon a cuccot, ennek a 25 eurónak (8119 forint) a Wizz könnyen alá tud menni. Az is előfordul náluk, hogy a 20 kilós alig drágább a 10 kilósnál. Ami nagy könnyebbséget jelent, vagy egyszerűen két együtt utazó embernek elég egy 20 kilóst közösen megvenni, nem kell mindkettőnek a 10 kilós. 

Kacifántosabb a helyzet kézipoggyászfronton. Itt ugyebár ha nem férünk be egy ülés alatt elférő ingyenes kicsi csomagba, akkor választhatunk: a normál kézit prió keretében visszük magunkkal a gépre, vagy feladjuk a reptérre érve 10 kilós feladottként.

Már az sem egyértelmű, hogy a kettő közül melyik olcsóbb. Rövid útvonalaknál előfordul, hogy a 10 kilós, a hosszabbaknál viszont szinte kivétel nélkül az elsőbbségi. 

A priónál (normál kézi is jöhet a gépre a kicsi mellé) a Ryanair fogyás alapon áraz, azonos útvonalon a közeli időpontra magasabb az ár. Ennél előfordul az is, hogy teljesen elfogy a keret, tehát aki mindenképp a gépre akarja magával vinni a csomagját, jó, ha időben megveszi azt.

A Wizznél többnyire nincs semmilyen különbség, pont ugyanannyiért adják a kézicsomagot tartalmazó elsőbbségit novemberre, mint márciusra. A budapesti útvonalakon láttunk erre a Ryanairnél 6 és 12 eurós árat is (2100 és 4200 forint, ezek a kis ravaszak tehát már 350-es euró/forint árfolyammal számolnak a magyar indulásoknál), de ez nem feltétlen függ az útvonal hosszától - Milánóba mindkét cég pl. meglepően drágán adja.

A távolabbi időpontokra, ahol a Ryanair olcsóbban számol, a Wizz szinte mindig sokkal drágábban adja a kézit, mint a nagy konkurense. Például Lisszabonba ugyanaz a szolgáltatás 2100 forint a Ryanairnél, 7800 a Wizznél. Hasonló jegyárnál ezt különösen érdemes figyelni. Mivel 10-20 euróért télen vagy 50 célállomásra el lehet jutni Budapestről és Debrecenből, valóban teljesen általános, hogy drágább a normál kézicsomag a Wizznél, mint maga a jegy

Ebből egy lehetőség is fakad. A folyamatos áremelések nyomán a Wizznél a foglaláskor vett prió több útvonalra is drágább lehet 20-25 eurónál, márpedig a reptéren megvéve ez fix 20 euróba kerül. Még a Malév GH kezelési költségével együtt is csak 25. Ha tehát ennyi az eredeti ár is, akkor nem feltétlen érdemes foglaláskor megvenni, főleg, ha még nem tudjuk, kell-e egyáltalán a nagy kézi, vagy hogy mekkorát viszünk. Sok reptéren nem is figyelik a csomagok méretét, pont elég akkor fizetni, ha visszük a normál kézit és kérik is érte a pénzt.  

Még annyi kiegészítés, hogy mindkét nézett időpontunk csúcsidőn kívül van, a nyári, a téli és a húsvéti csúcsban a Wizz még magasabb árakon adja a feladott poggyászokat.

Összességében tehát a lényeg: a Wizz sokkal szélesebb sávban áraz és sokkal drágább a Ryanairnél. Érdemes mindig átgondolni, kell-e fizetős csomag és ha igen, annak díjaival együtt hasonlítsuk össze a szolgáltatók által kínált jegyárakat.

Most pedig a konkrét árak, amelyek foglaláskor érvényesek - utólagos csomaghozzáadás esetén pár euróval magasabb mind.

London                   (PRIO - 10KG - 20KG), novemberre / márciusra

Wizz (Luton) :          5800 - 5450 - 6050 / 5800 -5450 - 6050

Ryanair (Stansted): 3150 - 4200 - 8119 / 2100 - 3500 - 8119

 

Brüsszel - alsó:

Wizz:     4450 - 3050 - 3650 / 4450 - 3050 - 3650

Ryanair: 2100 - 3500 - 8119 / 2100 - 3500 - 8119

 

Milánó:

Wizz (Malpensa):     6500 - 4750 - 5000 /  6500 - 4750 - 5000

Ryanair (Bergamo):  4200 - 3500 - 6489 / 2100 - 3500 - 4879

 

Berlin: 

Wizz:       4800 - 4750 - 5000 / 4800 - 4750 - 5000

Ryanair:   3150 - 3500 - 8119 /  2100 - 3500 - 8119

 

Lisszabon:

Wizz:     7850 - 7800 - 9750 /  7850 - 7800 - 9750 

Ryanair: 4200 - 3500 - 8119 / 2100 - 3500 - 8119

 

Eilat:

Wizz:      4800 - 7800 - 9750 / 4800 - 7800 - 9750

Ryanair:  4200 - 4200 - 8119 / 2100 - 3500 - 8119

 

Kanári-szigetek:

Wizz (Tenerife):            8700 - 10550 - 13850 / 7850 - 10550 - 13850

Ryanair (Gran Canaria): 4200 - 4200 - 8119 / 3150 - 3500 - 8119

 

68 komment

Címkék: teszt Wizz Air Ryanair csomagdíjak

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7015270620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heidt 2019.10.29. 19:06:36

Valóban érdemes mindent összeszámolni utazás előtt!

BUD-TFS Március 2 – 6.
Wizz: 84.480,- Ebben benne van egy utastérbe vihető kézipoggyász 40×30×20 cm, amelyet az ülés alatt kell elhelyeznie + 2 x 10.550,- a 10 kg-os feladottért.
Ez összesen 105.580,-

BUD-TFN Március 4 – 8.
Iberia Basic: 74.100,- Ebben benne van egy 56x45x25cm kézi (max. 10 kg) + 1 kis kézi 40×30×20
Ez összesen 74.100,-

Iberia Optimal: 82.300,- Ebben benne van egy 56x45x25cm kézi (max. 10 kg) + 1 kis kézi 40×30×20 + 20 kg-os feladott + ülőhely választás
Ez összesen 82.300,-

John Heard 2019.10.29. 20:04:45

@heidt: Ugyanigy gondolom en is, onnan kezdve hogy ha feladott poggyasz is kell adott esetben (meg priority jegy a nagy kezi miatt), akkor mindjart ugyanott vagyunk mint egy Iberia vagy LH! Es legalabb ezek nem hagynak ott a szrban, hanem hazahoznak minden aron, es közben biztositanak szallast is!

2019.10.29. 21:55:03

Ezek a számok teljesen követhetetlenek. A jegy ára annyi amennyi. Az ember akkor utazik amikor arra van ideje, vagy muszáj menni, és annyi csomagot visz amennyi szükséges.
Azzal a járattal utazunk ami a célnak megfelel, van csatlakozása, normál átszállási idő, a szállodai recepciós idő, és távolság függvénye. Lehet hogy nagyon maradi vagyok.

TMGBP 2019.10.29. 23:53:48

@irdesmond: Így is lehet gondolkodni, de ez a blog pont arról szól, hogy fogj ki olcsó repjegyeket. Még ha az időpont és a helyszín is fix, akkor is elég szép skálán mozog a repjegy ára az időben haladva, rutinosabbak tudják, mennyivel előre érdemes foglalni. Hidd el, elég sokat lehet spórolni. Ha az időpont egy kicsit rugalmasabb (pl mindegy melyik májusi hétvégén mész el egy hosszú hétvégére), esetleg helyszínből is van több opció, még többet spórolhatsz, akár további két-három utazás repjegyét is.

Nehéz mindennel képben lenni (hisz a fapados légitársaságok is a bevételből élnek, nem érdekük, hogy ismerd /könnyen kitaláld/ az árazó algoritmust, illetve emiatt szeretnek nehezen számolható díjakkal /pl dinamikus pooggyász díj/ dolgozni), de miután a fapadosoknak érdeke megtölteni a járatokat, lehet jó áron is kifogni jegyeket.

2019.10.30. 07:36:14

@TMGBP: éppen ezt mondtam: az ember ritkán utazik csak mert olcsó a repjegy, bár volt maŕ rá példa, hogy megvettem, de bele volt kalkulálva, hogy bukom, ha nem tudok menni. Nyilvan én is a szerdai olcsót választom,ha lehet, de ha nem mert valami alkalom van, hat kifizetem a dupláját.
A repülőjegy ára szerintem csak 1 a számtalan feltételből amit az ember számba vesz. Nem tudom hogy az évi átlag 10-15 felszállas sok vagy kevésnek számít e, de van némi tapaszalatom.

sterimar 2019.10.30. 08:50:42

@heidt: Az Iberia gondolom átszállásos, a Wizz meg közvetlen. A legtöbb ember nem akar egy amúgy is 7-8 órás (reptéri várakozással) utat, még hosszú órákkal, meg egy átszâllással megspékelni. Ezért tudja a eizz drágábban is eladni a jegyet.

asdf 2019.10.30. 09:39:22

@irdesmond: " Az ember akkor utazik amikor arra van ideje"

Nem. Kinezem, hogy hova akarok menni, es akkor megyek, amikorra tudok olcso jegyet loni. Ezt persze munkahelye valogatja, ahol kb. kikonyorogni kell a szabadsagot, es kobe vesett dolog az, amit engedelyeztek, ott ez nyilvan nem jatszik. En az idei nyaralasomhoz siman megvettem a jegyet es _utana_ kozoltem (nem kertem, kozoltem), hogy ettol eddig szabadsagon vagyok.
Es amit irtak mar, ha akar az ember egy hosszu hetveget valahol mondjuk tavasszal, halalmindegy, hogy aprilis elejetol majus kozepeig melyik hetvege az, nálam ezt lenyegeben a jegyar dontene el, hogy melyik hetvege az.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.10.30. 09:58:57

@TMGBP: Aztán lehet idegeskedni. Egy ex. munkatársam is fapadossal ment egy előre leszervezett fix programra fapadossal. Kettőt találhatsz mi történt. Beütött a baj, otthagyták a szarban, majd persze semmiféle kártérítést nem kapott úgy, hogy még a szabadidejét is elbaszta erre.

Én eddig soha nem utaztam fapadossal és nem is tervezem. Ha nem telik normál repülésre, akkor nem engedheted meg magadnak. Ennyi. Vagy lehet fapadozni és rulettezni.

@asdf: És mennyi annak az esélye, hogy találsz bármilyen, nemhogy olcsó szállást...? Mert tök jó, hogy spórolsz esetleg a repülésen, aztán a szállás nem jó helyen van és akár drága is. Persze lehet az embernek szerencséje, de ki az, aki szerencse alapon tervezi meg a nyaralását, amikor pihenni menne elvben...?

Ezt soha nem értettem...

dedoca eder 2019.10.30. 10:11:23

továbbra is azt gondolom, hogy akinek nincs pénze, az ne utazzon. az utazás nem alanyi jog. aki nem tud kifizetni párezer forintot azért, hogy a ruháit is magával vigye, az ne menjen sehova. az nem jó a fogadó országnak, nem jó a bolygónak, és egyáltalán senkinek. max a prosztó utazónak, aki ott is az otthoni párizsis szendvicset fogja enni, és az utcai kutakból issza a vizet, mert arra már nincs pénze. az ilyennek ott van a google earth, nézegesse azt.
vagy tanuljon, szerezzen olyan szakmát, amit rendesen megfizetnek és akkor nem fog 2-3 euron szívózni.
lehet fikázni. évente kb. 50-60 alkalommal repülök, tudom mennyire drága.

asdf 2019.10.30. 10:22:40

@molnibalage: jo aron repjegyet jellemzoen indulas elott 1.5-2 honappal talalsz fapadosnal. Akkor nagyobb varosokban meg boven van szallas, de en most pl. 20 ezres kisvarosban toltam le 4 napot Bari mellett (valamint elotte 2 es utana 1 napot Bariban) ott adta magat, hogy Airbnb, es a repjegyre ugy nyomtam ra az oket, hogy elotte 10 perccel foglaltam le a szallast hozza.

_B_ 2019.10.30. 10:37:17

Néhány kirívó elütéses 10-ed áron emgvehető repjegy-től eltekintve teljesen felesleges a fapados repjegy ár miatt pakolgatni egy utazást.
A szállás, és főleg a kinti egyéb költségek (autóbérlés/tömegközlekedés, belépők, programok, kaja) adják a költségek javát.
Egy nyaralásnál úgyis tizede max ötöde lesz a repjegy költség a teljes költségnek.
Csak a teljes költségről a többségnek fogalma sincs.

Nekem sokkal fontosabb szempont az, hogy mikor megy a gép. Ha pl a Ryan este 8-kor száll le kint, a Wizz meg reggel 10-kor, akkor hiába olcsóbb a ryan, buktál egy napot.
Vagy pl szombaton tudsz hazajönni vagy vasárnap, stb...
Egy napi szabadságom többe kerül mint 5000 Ft repjegy különbség...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.10.30. 10:50:40

@_B_: Pontosan. Soha nem értettem ezt fajta fillérb*szást a repülésen.

Egy kicsit is drágább országban maga a szállás a repjegy 3-szorosa is lehet. Akkor ki túrót érdekel, hogy 10%-kal olcsóbb a teljes költséged kb. negyede vagy harmada?

UK-ban voltam 2 éve, barátomnál volt a szállás és még úgy is a repjegy volt a teljes kaland úgy 1/3-a. Fantasztikusan nagy "spórolás" lett volna a város másik oldalán repülni fapadossal, amikor nekem Londontól nyugatra kellett mennem ostoba időpintban. A BA jegy volt oda vissza 75k HUF. A fapados, amikor akkor foglalni akartam jó előre - mert nem lottózunk - meg 50k. A BA-ra kb. a hűtőmet is feladhattam volna, annyi poggyász fért bele, másiknál meg lehetett volna centizgetni.

Ha valaki ez megéri az idegeskedést és mindent. Hát, lelke rajta...

Az utazás egyik aranyszabálya szerintem, hogy ha elmész valahova, akkor legyél ott tovább. Ergo az utazási költséged kisebb és kb. lényegtelenné válik. Meg jut idő több mindenre. Ezért megy mondjuk az ember Ausztrália és környékére 3 hétre és nem 1 hétre. Mert lehet, hogy irgalmatlan drága a repülés, de a kiruccanás többi részéhez képest így már nem is annyira tétel, nem azon fog spórolni az ember pár százalékot.

Egyébként ez a mindenhova repkedést elég viccesnek érzem, mert mindenki ezerrel tolja a klímavédelem dumát. De ez már talán OFF.

qwertzu 2019.10.30. 11:00:48

@dedoca eder: Szerencsére nem te mondod meg.

qwertzu 2019.10.30. 11:05:03

@molnibalage: Oké, de akkor mit keresel a fapadosinfo blogon?

Én se megyek be a buzibárba "csak a punci" felkiáltással.

2019.10.30. 11:10:42

@John Heard: nem vagyok a fapadosok nagy barátja, de néha muszáj használnom, és az az igazság, hogy eddig nem volt olyan alkalom, hogy ne legalább 40 százalékkal olcsóbban vettem volna rájuk jegyet a nem fapadosokhoz képest (azonos kézi- vagy feladott poggyászokkal.)
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy lehetetlen azonos árban utat kifogni, de szerintem döntő többségében bőven a fapados a nyerő. Ráadásul nagy előnye, hogy nem kell átszállni.
A fapados számomra a szükséges rossz.

2019.10.30. 11:14:03

@molnibalage: "Az utazás egyik aranyszabálya szerintem, hogy ha elmész valahova, akkor legyél ott tovább"

Az utazásnak több oka is lehet, nem csak nyaralás, városnézés, hanem munka, tanulás is. A gyerekem egyetemista külföldön, én fizetem az utazásait. Fillérbaszás vagy sem, nekem könnyebbség, ha 5-10 ezer Ft-ért tudom ki- vagy hazareptetni 40-50 ezer helyett.

TMGBP 2019.10.30. 11:30:16

@molnibalage: Igen, benne van az utazásban, hogy lesz valami probléma. Kis valószínűséggel, de benne van, nem árt a problémamegoldó képesség és tartalék, amit ellensúlyozni lehet mással (szervezett útra mész, biztosítást kötsz stb). Én az utcára nem mennék ki pénz vagy bankkártya nélkül, bármikor kellhet. De amúgy a normál légitársaságoknál, vasútnál is van sztrájk / időjárás para, a vicces, hogy még gyakrabban is, mint a fapadnál, ott is lehet szükség erre. Törölt/késő járat esetére EUs szabályozás van, vannak behajtó cégek, akik be tudják szedni, ami jár neked, nem bonyolult. Csak mint mondtam, kell legyen tartalékod (egy bank/hitelkártyán pl), akkor és ott.
Én nem azért utazok fapaddal, mert nem telik másra, hanem mert nem repjegyre szórom el a pénzt, mert nekem nem az odaút a nyaralás élményekkel teli része. És nem helyben spórolok az élményen, hanem a repjegyen, ha lehet, pláne ha ugyanaz (jókor foglalva) olcsóbb.
Lehet velem van baj, de munkába is tömegközlekedéssel járok (máv/bkv), pedig ott is van bőven fennakadás (hohó, wizz hozzájuk képest...), és nem azért mert nincs autóm, vagy ne engedhetném meg magamnak, csak szerintem nem ad annyi pluszt (jó ebben a dugók is benne vannak) , mint amennyibe kerül.
@_B_: Ebben igazad van, nekem is a szabi többet ér, mint hogy hétközben olcsó a repjegy, és reggel megyek ki, este haza, ha lehet. De egy konkrét útnál se mindegy, mikor foglalsz. Ha pedig pl Londonba mész, lehet több társaság is jó, és kb ugyanakkor megy, érdemes poggyászt is belekalkulálni, ha vinni akarsz. Kis része az útnak a repjegy, de ennek az ára a legdinamikusabb, ezen lehet spórolni (szerintem).

2019.10.30. 11:55:29

@molnibalage:
Nem értem mit nem értesz, gondolom amikor a repülőjegyeket nézi, akkor a szállásárakat is, és azok alapján is mérlegel, azt is foglal.

2019.10.30. 11:56:47

@dedoca eder:
Épp ugyanannyira szennyezi a környezetet az a repülő is, amelyik fillérbaszókat visz, mint amelyik tehetős gavallérokat.

qwertzu 2019.10.30. 11:59:08

@Zabalint: Nem érted, ha a fuillérbaszó utazik négyszer egy évben, az szétbassza a környezetet, ha ő utazik 60szor, az nem.

2019.10.30. 12:00:55

@molnibalage:
8 napot voltunk Madridban, a szállás és a repjegy ár minden csomaggal, szolgáltatással együtt majdnem egyforma volt. Fapadossal, a szállás meg nagyon jó helyen volt.

2019.10.30. 12:04:48

@molnibalage:
"Az utazás egyik aranyszabálya szerintem, hogy ha elmész valahova, akkor legyél ott tovább. Ergo az utazási költséged kisebb és kb. lényegtelenné válik. Meg jut idő több mindenre. Ezért megy mondjuk az ember Ausztrália és környékére 3 hétre és nem 1 hétre. Mert lehet, hogy irgalmatlan drága a repülés, de a kiruccanás többi részéhez képest így már nem is annyira tétel, nem azon fog spórolni az ember pár százalékot."

Ezt meg nem csak anyagi okok korlátozzák, hanem pl. ki tudsz-e venni egyben annyi szabit, illetve egyáltalán ki akarsz-e venni annyit, nem ér-e többet az évben jónéhány meghosszabbított hétvége közelebbi (nem feltétlenül repülős) célpontokkal.

2019.10.30. 12:07:12

@qwertzu:
Ugyanez igaz arra is, aki nem fillérbaszó, de bőven van rá pénze.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.10.30. 12:30:47

@Innovált kutyák: Aki munka kapcsán fapadossal utazik, az szerintem nincs magánál...

2019.10.30. 12:35:38

@molnibalage: vagy olyan helyre megy, ahová jobb a fapados menetrendje.

Meg még biztosan van ezer más szempont, amit én talán el sem tudok képzelni. Ahogy te se.
Szerintem elég hülye taktika mindenkit idiótának tartani, aki nem a te kis világod szerint gondolkodik, cselekszik. Elképzelhető, hogy őt is racionális szempontok vezérlik.

2019.10.30. 12:40:30

@molnibalage:
Utaztam már munka kapcsán fapadossal, teljesen rendben volt, sőt sokkal kisebb vele a saját kockázat, mint magánútnál, mert ez esetben ha valami gebasz van, akkor a cég fizeti a szállást, és a cég próbál kártérítést kérni, ha tud. Ugyanabban a viszonylatban voltam egyszer Wizzairrel, egyszer meg Lufthansával, ugyanazon cégnél dolgozva, és gyakorlatilag egyetlen különbség volt: a kaja és az ital.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.10.30. 12:41:08

@Innovált kutyák: Sehol nem használtam az idióta szót. Csak nem értem őket. Az exkollega is a saját párjával tervezett 4 napos nyaralásból bukott két napot és minden korábbi fapados által vélt vagy tényleg valós spórolása ment a kukába... Meg cserébe még az idegbaj is kerülhette...

2019.10.30. 12:41:46

@Innovált kutyák:
Így van, nálam is az időpont döntött akkor.

Midnight Run 2019.10.30. 12:48:18

@molnibalage:
Évente 20-30x utazom üzleti ügyben csak Európában. Csak a menetrend és a célállomás számít, még a pénz sem. Nincs különbség a fapados és a normál szolgáltatás között törlésben és pontosságban. A saját tapasztalatom inkább az, hogy a hagyományosokkal több gondom volt (LOT 2x, Austrian 1x, Lufthansa 1x az elmúlt 10 évben, amikor járatot töröltek). Fapados törlésbe még nem futottam bele, késésbe kétszer (mindkettő Wizz, de ez nem az ő hibájuk volt). Hagyományos többórás késésbe pedig a BA segített 2x. Az elmúlt 10 évben kb. 250 alkalommal utaztam plusz 10-15 alkalommal privát ügyben. Kb. fele-fele a normál és fapados arány ezekben.

Midnight Run 2019.10.30. 13:48:35

@Innovált kutyák:

Fapaddal még nekem sem volt dolgom, mert négy órán belül mindig sikerült eljuttatniuk a célállomásra. A LOT-tól 2x 250 eurót kaptam, kicsit lassúak voltak, de megjött a lóvé. Az LH/Austrian csapat viszont nem volt túl készséges, bár a végén sajnos kiderítettem, hogy találtak egy kiskaput, így nem kellett fizetniük.

Egyébként valahol azt olvastam, hogy a Ryanair a legpontosabb Európában, velük elég jó tapasztalataim voltak mindig. Semmi cicóma, viszont gyors, hatékony. A business úthoz Európában pont ez kell. A kaja nem számít, úgyis ehetetlen, amit adnak, ha meg kell egy víz/tea/bor, azt max. megveszed. A felvihető bőrönddel meg nem volt eddig gondom, bár az igaz, hogy a titkárnőm mindig priority jegyet vesz. A Wizznél nekem csak a kommunikációval volt gond. Az Easyjet volt talán a legkényelmesebb, jet2-hoz, norwegianhez, meg flybe-hez még nem volt szerencsém.

LebensraumamOsten 2019.10.30. 15:00:44

Nagyon helyes.Fizessetek csak szépen. Tele vagytok pénzzel kis sóherek. Hadd éljenek mások is jobban, ne csak ti élvezzétek az életet. Ha meg csórók vagytok, majd nem telik utazásra. Az még jobb, mert nem szennyezitek mások környezetét.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.10.30. 15:19:09

@Midnight Run: Érdeklődni szeretnék, nem csak tőled, bárki más is válaszolhat.
Ha van egy adott távolságom, A-B városok közt mondjuk kétezer km (Európán belül) és ez két óra repülési idő, és van fapados ajánlat mondjuk 30-40-50 ezer ft-ért illetve bőrszékes ajánlat 180-200 ezer forintért, akkor mit ad a drágább cég ilyen durva felárért?Másképpen kérdezve hogyan vesznek rá valakit, hogy kiadjon vastag 4-5x-ös árat ugyanazért az utazásért?
Nem trollkodom, tényleg érdekel, sose utaztam még bőrszékessel.Istenigazából azért a szar szemét hulladék szolgáltatásért, amit a fapad ad, még a 40-50 ezret is sokallom.De a 200 ezer viszont horribilis.Főleg, ha mindez fejenként értendő.És ahogy olvasgatom mások tapasztalatait, itt és máshol, a bőrszékesek is erősen kezdenek egyre riherongyabbá válni.
Köszönöm, ha van kulturált válasz.

szcsongor 2019.10.30. 15:25:24

@molnibalage: "Ha nem telik normál repülésre, akkor nem engedheted meg magadnak. Ennyi."
Azért ne emelkedjél már ilyen coelho-i magasságokba. Igen, ha nem telik normál repülésre, akkor nem engedheted meg a normál repülést, mekkora igazság :D
De azért ne hülyézd már le azokat, akik nem hajlandók dupla árat kifizetni az amúgy sokszor fapados színvonalat képviselő normál társaságok jegyeiért. Vagy aki nem hajlandó kifizetni a BA, LH vagy SAS árát, az inkább maradjon otthon?

"Aki munka kapcsán fapadossal utazik, az szerintem nincs magánál..."
Akkor bizonyára a mi, egyáltalán nem kicsi, svéd cégünknél sincsenek maguknál a menedzserek, akik rendszeresen utaznak pl. Norwegiannel üzleti utakra...

@Innovált kutyák:
Így igaz, a Norwegian talán a legnormálisabb fapados. Remélem kimásznak a gödörből és nem mennek csődbe.

Pierr Kardán 2019.10.30. 16:10:35

Igyekszem minél többször leírni, hogy mindenkinek jusson el a tudatáig. A repülés irreálisan olcsó a valós költségeihez képest, pl. a kerozint a legtöbb országban nem terheli jövedéki adó, valamint a repülőjegyek után Európában nem kell sehol ÁFÁ-t fizetni.

(Viszonyításképpen képzeljétek el, hogy a fenti költségek nélkül egy liter benzin 80 - 100 Ft lenne.)

Ez nem tartható fent sokáig, remélem, hogy rövidesen észbe kapnak a döntéshozók és a repülésben is meg kell majd fizetni az adókat, mert ez így burkolt támogatás a repülőtársaságok irányában!

Midnight Run 2019.10.30. 16:27:11

@Pierr Kardán: Erre nem vennék mérget. A repülési szektornak kiváló a lobbija. És ne felejtsd el, főleg a befolyásos és vagyonosabb réteg repül inkább.

Midnight Run 2019.10.30. 16:35:55

@geegee: Több dolog más a két rendszerben. Egyrészt a hagyományos légitársaságok inkább a jobb repülőterekre szállnak. Másrészt ekkora összegért például flexibilis jegyet kapsz, amit akár 1-2 órával az indulás előtt is megváltoztathatsz. Ha business klasszra szól a jegy (180-200 ezerért európai business class jegyet kaphatsz már), azért extra pont, nagyobb szék, gyorsabb becsekkolás, rendes kaja és az üzleti váró használat jár. A hagyományos légitársaságok törlés esetén találhatnak alternatív utakat, mondjuk átszállásos megoldást. Ami egyébként hátrány viszont, hogy náluk túlfoglalás van, ami extra esetben (nálam 250 esetben 1x volt) azt jelenti, hogy lemaradsz a gépről. Természetesen ilyenkor jár a kompenzáció, átbookolás vagy szálloda stb.

Egyébként ha minden rendben megy, igazából nincs jelentős különbség a két szolgáltatás között. Konvergálnak egymáshoz. A hagyományoson kapsz mondjuk egy csokit meg egy pohár vizet ingyen és ingyen becsekkolhatsz egy csomagot. A fapadoson mindenért külön fizetsz, még a szék kiválasztásáért is (ha nem választasz, akkor az nem kerül pénzbe), meg persze a csomag feladásáért, az elsődleges beszállításért meg a fedélzeti kajáért/piáért, ha kéred.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.10.30. 17:41:42

@Midnight Run: Értem, köszi.Kb hasonlovakat gondoltam magamtól, talán nem ennyi mindent, de valahogy ezek nekem nem volnának fontosak.Fizetnék mondjuk a nagyobb (= normális) lábhelyért, meg hogy mondjuk ne kelljen azt a szájbaszökött marhakarámot használni, hanem álljon már oda a csáphoz az a tetves repülő.És ezért adnék nagyon max az általam jelzett felső sávot, vagyis az 50 ezret maximum.De ez még nem elég, ez veri fel az agyvizemet...
Mert oké, ez a fapadosnak nevezett szolgáltatás 5-10 e forintért okés, csakhogy én annyiért nagyjából sose tudok jegyet venni (többek közt mert nem novemberben, meg január végén utazom), az ötszörös árért viszont már nagyon nem oké.
Ezért rühellem a wiccert meg a többi ugyanilyet.És akkor még jön az állandó variálás a csomagméretekkel, a becsekkoláskor, a felszálláskor, stb stb.
Erősen jó volna valami köztes szolgáltatási szint is a fapados és a bőrfotel közé, jelesül valami plüssbevonatú konyhaszék...
:D

asdf 2019.10.30. 19:30:02

@_B_: @molnibalage: "Egy kicsit is drágább országban maga a szállás a repjegy 3-szorosa is lehet. Akkor ki túrót érdekel, hogy 10%-kal olcsóbb a teljes költséged kb. negyede vagy harmada?"

Ertem en az agymenetet, de a szallas koltsege fix, a repterrol bejutas fix, a helyi kozlekedes fix, a belepok dija fix, ezen nem lehet sporolni. A repulojegy az egyetlen, aminek valtozik az ara. Namost ha nekem egy kethonapos ablakban tokmindegy, hogy mikor megyek es megvehetek egy returt (csomagdij nelkul) 15-25e kozott valahol, akkor a francnak fizessek erte 40-et meg 50-et (tobbrol meg mar nem is beszelek). A repjegy, meg a helyben elkoltott osszeg az egyeduli, amin sporolni lehet, semmi mason.

asdf 2019.10.30. 20:42:50

@irdesmond: "de ha valahol valami rendezvény van, az se igazán a repjegy árakhoz igazodik."

(sajnos csekélyszámú) utazásaim kb. fele koncertekhez kötődik. Ha időben tudod a dátumot, akkor lehet lőni olcsó jegyet (főleg, hogy nekem mondjuk egy európai turnéból majdnem tökmindegy melyik koncertre megyek, a lényeg, hogy olyan helyre menjek, ahol még nem voltam és amit amúgyis meg akarok látogatni, igy kellemest a hasznossal, a koncert mellé kipipálok egy várost -és környékét- is). Idén 4 héttel az esemény előtt vettem egy retúr Milánót 9-ért (ez február végi, ezért volt ilyen olcsó), tavaly 3 hónappal utazás előtt Párizs retúrt 17-ért, tavalyelőtt két hónappal utazás előtt Milánó retúrt 16-ért, de olyan is volt, hogy csak oda jegyet vettem, a visszairánnyal még vártam, mert óóóóóóóó, lesz az még olcsóbb. No, marhára nem lett. Így kényszerűen Hollandiából úgy jöttem haza, hogy átrepültem Pisa-ba 25 euróért (úgysem voltam még ott, amúgy is meg akartam nézni Firenzével együtt) majd 3 és fél nap városnézés után másik 25 euróért jöttem onnan pestre, mázlim volt, a végén még kifejezetten örültem is, hogy így jött ki.

hülyegyerek12 2019.10.30. 21:01:50

@geegee: Nem a kérdésedre teljesen... Európán belül, szerintem kb kurvamindegy, hogy fapadossal vagy bármi mással utazol. Elsősorban az számít, h közvetlen járat-e, ha igen mikor indul illetve érkezik? Esőben és hidegben a bádogból való beszállás nyomhat a latban, de ez is túlélhető. A fapadosokon pénzért vásárolt kaja és ital, sokkal minőségibb, mint a jegyárban benne foglalt.
És akkor a bőrszék: 6-7 órát meghaladó repülésnél, ha landolás után dolgozni vagy azonnal nyaralni akarsz, úgy felejtsd el a economy-t, inkább fizess 3x árat a BC-ra. Rövidebben: extrém felárat fizetni, csakis tengerentúli járaton, extra kényelemért éri meg, Európán belül, ki lehet bírni...
Ja még annyi, h a reggel 6-os felszállás kurva nagy szopás, ez kb elbassza azt a napodat, ilyenkor is érdemes lehet mást választani, de nem lényeges h fapadot vagy mást...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.10.30. 21:09:30

@hülyegyerek12: Kösz a választ.Hát igen, ez így okés részemről is.Csak akkor tudnám, hogy kiknek adják el a sok túlárazott jegyet?Ilyen sok a milkós, akinem minden mindegy, még a kilenc is páros, és belesz@rik, hogy 40 vagy 180 a jegy...?
Persze tudom, ez nem itt fog kiderülni ezen a blogon.

hülyegyerek12 2019.10.30. 21:13:47

@Midnight Run: Európán belül a Bc-nak szerintem semmi értelme. Viszonylag sokat használom hidd el, mert nemigazán jelent gondot, de sosem éreztem túl nagy pluszt, cserébe az ár/érték arány borzalmas...
Mivel általában az utolsó pillanatban érkezem a reptérre, így a váró már ezért sem érdekes, főleg úgy, h Én akkor is használhatom a business várót, ha nem Bc jegygyel utazom. Repülőn többnyire nem eszem, 2 órás repülésnél meg szinte sosem. A fapados nagy lábtérű helyhez viszonyítva az ülések sem nyújtanak semmi extrát. De újra leírom, h aki 6 óránál hosszabb repülésen vesz részt, és van még dolga aznap, ott a BC kötelező, ui a tengerentúli BC mind szolgáltatásban mind pedig kényelemben teljesen más, mint az Európán belüli.

hülyegyerek12 2019.10.30. 21:18:21

@geegee: Ha valaki sokat utazik, elsősorban azért, mert a munkájának a része, vagy a légitársaság alkalmazottja, úgy vannak lehetőségek arra, h minden utazásnál ún bonust (pontokat) gyűjtsenek. Ha ezek az emberek privát útra indulnak, van lehetőségük ezt a bonust felhasználni. Ők azok akik ezt a leginkább kihasználják.
Az eu-n belüli BC jegyeknél, ha egy team 4-5 fős, akkor már akár magángéppel is mehetne ezért az árért, és nincs indulási időhöz kötve. Nekem volt már arra példa, h partnerekkel mentem az Én érdekemből, így nyilván az Én költségemre, és ésszerűbb volt privát gépet bérelni, mint 6 BC jegy

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.10.31. 01:25:20

Remélem az eu hamarosan bevezet valami karbonadót, megemelik a jegyeket a háromszorosára, aztán sírhattok fapados proletárok.

2019.10.31. 08:29:05

@geegee:
Azonos időpontban mondjuk ritka az ekkora különbség. Pár éve voltam egy viszonylatban, munkaügyben, de nézegettem az árakat kívancsiságból, hogy miért kerül 1 irány 100 ezerbe egy közeli európai célpontra. Nos, úgy nézett ki, hogy 6 óra körül ment egy Lufthansa járat, aztán nap közben jópár másik, ha jól emlékszek nagyjából 2 vagy 3 óranként. A Wizzairnek volt egy oda meg egy vissza, de az első 8 vagy 9 óra körül ment, akkor amikor a Lufthansa második járata, vissza meg 17 körül, míg a Lufthansának volt még 19-20 körül is.

Nos, a Wizzair járattal hasonló időben induló Lufthansa járatok nagyjából 1.5-szer annyiba kerültek, míg amikor nem ment Wizzair, akkor nagyjából 5-ször annyiba, ráadásul az első és az utolsó volt a legdrágább.

2019.10.31. 08:30:47

@irdesmond:
De mi oda mentünk, nem átszálltunk :-)

2019.10.31. 08:31:38

@Pierr Kardán:
Adóztassák, de akkor építsenek belőle európai gyorsvasút hálózatot.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.10.31. 10:32:41

@Zabalint: Mert az nem szennyez, mi?
Meg mert bárkinek az alanyi joga, hogy "tekerjen egyet Amsterdamban" meg mert ha nem kávézol Rómában, nem eszel Tapast Barcelonában akkor szar az életed?
Lejjebb kéne menni a teljesen értelmetlen és felesleges fogyasztással, amit pl. ennek a blognak a szerzője is előad, a hetenkénti repkedésével.

Yumurdzsak 2019.10.31. 11:42:37

@geegee: korábbi cégemnél bepillantottam útiköltséges számlákba: a górék fullosan utaztak, mi gyapotszedők pedig csak fapadossal mehettünk. Volt, hogy 90K-ért mentem Londonba Wizzel, BA 110 lett volna, azt nem vehettem. Tehát rengeteg céges utazó megy a bőrszékkel, plusz olyanokat is ismerek, akik nem akarak prolikkal utazni, és inkább átszállnak.
Egyik ismerősöm csak évente jár nyaralni, de akkor fullosan: görög szigetre ment nyáron, 150 ezer volt fejenként a wizzair.

2019.10.31. 12:18:56

@asdf:
A szállás sem fix, erősen változik szezontól, rendezvényektől függően.

2019.10.31. 12:29:16

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
Te konkrétan miben adtál lejjebb az elmúlt időben?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.10.31. 13:26:33

@Zabalint: Jaa, hogy megy a mutogatás? Hogy na és te nem mented meg a környezetedet.
Nos, kurvára akkor repkedtem, amikor tényleg nem volt más megoldás. És akkor is fizettem valami karbon felárat ami opcióban beikszelhető volt. Nem veszek előrecsomagolt kaját, és próbálok olyan dolgokat venni, amit nem a világ túlfeléről hoznak.
Ha meg nyaralni megyek, akkor megyek kocsival, nem pedig plusz 4000 km-rel odébb.

A tömegturizmus a legnagyobb szennyező a világban. És nagyrészt teljesen felesleges. Azt ne mondja senki, hogy normális dolog minden hétvégén repkedni, csak azért, mert megteheti.

Yumurdzsak 2019.10.31. 15:51:30

@Pierr Kardán: én így próbálom tönkre tenni a fapadosokat, hogy jóval egy székre jutó költség alatt veszem a jegyeket

2019.10.31. 16:58:14

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
Én nem mutogatok senkire, amíg az illető nem gondolja úgy, hogy másokra mutogat olyanért, amit maga is megtesz, legfeljebb nem fapadoson.

Legtöbbször én is autóval megyek nyaralni, az idei év kivétel volt, de azon kívül nem is repültem. Ellenben nem gondolom, hogy az autós utazásaim kevésbé lennének szennyezőek.

Darth Revan 2019.11.01. 10:46:41

Europan kivuli jaratok eseten milyen karteritesre lehet szamitani?

Aerolíneas Argentinas jaratat toroltek, masnap reggeli (Latam) gepre kaptam csak helyet. A szallast es a transfert fizette a legitarsasag, de az emailemre nem valalszoltak karterites ugyben.

asdf 2019.11.01. 12:58:54

@Zabalint: Ez rendezvenyfuggo. Sziget, Forma 1, valami nagy meccs eseten lehet ilyesmi, de ilyenekkel nem elek. En barmikor barhova mentem, hostelben 8-11e/ejszaka, airbnb-ben meg 11-14e/ejszaka aron barmi gond nelkul tudok szallast foglalni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.02. 02:16:49

@hülyegyerek12: @Zabalint: @Yumurdzsak: Kösz a válaszokat, érdekesek voltak a példák.Mondjuk a munkaügyben utazgatások, illetve a durván időhöz kötött esetek (óra, perc) indokolhatnak sok mindent.Főleg, hogyha bele is fér a büdzsébe.

2019.11.04. 17:47:27

@asdf:
A legtöbb szálloda, panzió eleve szezonális árakkal dolgozik, pl. hegyvidékeken január-március az elsődleges főszezon, július-október a másodlagos főszezon (túraszezon), az eközöttiek szezonon kívüliek, ez olyan helyen mindenképp 3 kategória, de lehet több átmenet, hétvégi vagy egynapos felár, stb. Tengerparton, nagyvárosban szintén adottak a előszezonok, szezonok, utószezonok, stb.. Amikor pl. egy nagy expo van egy városban, akkor van hogy a hotelek is dinamikusan feljebb áraznak, de ha nem is, ilyenkor hamar a drágább szállások maradnak a végére. Ötszörös különbség nem ritka.

asdf 2019.11.04. 21:31:17

@Zabalint: Ezt en mind elhiszem, ugyanakkor meg soha nem erintett. A korabban irt araknal dragabban en meg eletemben nem foglaltam szallast (es nem is foglalnek, mivel akkor megyek, amikor akarok, ha valami happening miatt bazidraga lenne a szallas, akkor max. maskor megyek, de erre sem volt meg pelda, hogy ilyet kellett volna tennem)

_B_ 2019.11.08. 14:42:40

@asdf: A szállások ára durván szezonális. A belépők, jegyek ára sokszor alacsonyabb főszezonon kívül, a szervezett programoké meg akkor "akciós".
Én annak a híve vagyok, hogy "hétvégére" nem repülök, mert akármilyen közelre is megyek, a repüléssel minimum 6-7 óra elmegy ajtótól ajtóig egy irányba. Ha repülés akkor 5 nap minimum, de inkább 2 hét.
Márpedig 1-2 hetes nyaralásnál a repjegyhez a csomag felára jelentéktelen aprópénz.
Aki muszájból repül, pl munka miatt, annak meg az időpont fix, nem igazán csúsztathat ide-oda hónapokat az utazásain.
süti beállítások módosítása