Végre megnyílt a jövő nyári foglalási időszak minden fapadosnál, lehet tervezgetni. Foglalni viszont a két ultránál az esetek 99,9 százalékában pénzkidobás, a jegyeket még nevetségesen drágán adják. Érdekes, hogy a Wizz semmit se bővít Budapesten, a Ryanair viszont igen.
A Wizz Air bázisonként, lassacskán töltötte fel a jövő nyári menetrendeket és még mindig azokra az utasokra épít, akiknek beakadt az ösrégi, rég nem érvényes mantra: minél hamarabb foglalsz, annál olcsóbb. Nos, nagyjából épp ellenkezőleg.
De először az útvonalakról. A Wizz azt írja a közleményében, hogy 2019-ben az ideinél 5 százalékkal több ülőhelyet kínál a magyarországi járatokon. Őszintén, az előző évek bővítéséhez képest ez bizony önmagában elég karcsú, ráadásul ez nagyjából megfelel annak, amit a második debreceni gép hoz a rendszerbe. Akárhogy számolgatjuk, Budapesten nulla körüli a változás, sőt, ha nyár/nyár alapon megszámoljuk a kínált útvonalakat, mínusz egyet kapunk.
Persze még bejelenthetnek újakat jövő tavaszig, de ilyen akkor se nagyon volt még. Konkrétan tudjuk, hogy megszűnik Bukarest, azt meg látjuk, hogy a menetrendben Agadir sincs benne jövő nyárra. Helyette egyedül Doncaster/Sheffield az, ami idén nyáron még nem volt, de ez se a turisták álma, hogy finoman fogalmazzunk. A változások között érdekes az is, hogy Faróból mezei főidényi nyaralójárat lett, jövőre már csak június közepétől szeptemberig közlekedik. Nizza, Bordeaux és Bergen a téli szünet után nyárra valóban visszatér.
Közben viszont a Ryanair szépen bővít. A jövő nyári menetrend meghirdetésével párhuzamosan is bejelentettek két új útvonalat: Barival rámásznak a Wizzre, Cagliari az izgalmasabb, mert májusban indul és a menetrendi szezon végéig, tehát októberig biztos, hogy jár. Szardíniára edddig csak a Wizz repült közvetlenül, Algheróba, csak a nyári csúcsban és méregdrágán.
A Ryanairnek még másik három olyan útvonanala is van, amely most nyáron még nem üzemelt: közülük Amman és Marseille most hónap végén indul, Cork pedig tavasszal. Ami idén volt, de megszűnt, az egyedül Szaloniki, de így is plusz négy az egyenleg, szemben a Wizz mínuszával. Érdekes.
Az easyJetnél nincs sok változás, Manchester és London-Southend indul hamarosan, de Southend jövő nyárra már nincs benne a menetrendben. Árakban viszont szokás szerint csak az easyJet vonzó. A nemrég 20-ról 21 euróra emelt, foglalásonkénti fix admin díj miatt egy-két főre elég dárágk ők mindig, de 3-4 fős foglalásnál Amszterdamtól Párizson át Londonig vannak náluk 25-30 euró körüli jegyek az előnyári időszakra is.
Berlin a klasszik példa az eltérő árazásra. Az ultrák nagy átlagban jóval olcsóbbak az easyJetnél, de jövő április-májusra most az easyJet ad sokkal olcsóbb jegyeket, mert a két ultra magasan kezd. Persze később majd lejönnek 10-15 euróra és ők lesznek az olcsóbbak. Berlinnél az is pozitív, hogy végre nem az van, hogy mindhárom szolgáltató reggel-délben repüli, több napon is lesz este is járat.
Az ultrákhoz visszatérve: lényegében semmit sem szabad náluk foglalni. Egyszerű trükk a Wizz részéről, hogy most pár hétig csak a klugtagok foglalhatnak, mert nekik se éri meg, senkinek. Túrtuk az árakat sokáig, de egyetlenegyet se találtunk, amiről ne azt gondolnánk, hogy később lesz fele, vagy harmadáron is. Április-májust majd ráér jövő év elején foglalni, a nyarat pedig még később.
Utolsó kommentek