Pár hete jöttek újabb járatbejelentések, közülük mindenképp kiemelkedik az, amely sok magyarnak is csökkentheti a stresszszintjét. A legkirályabb londoni reptérre hamarosan az easyJet is beindul Budapestről, a Ryanair pedig Kassáról. Frissítés: sajnos a Flybe pedig bezárja.
A két nagy londoni fapados reptér, az ótvar Stansted és a hányadék Luton kikerülése maga a felüdülés minden utasnak. A két ultra a két szarfészket használja, ezeken a belépést a sokszor fél órás útleveles sor keseríti meg, az indulás meg maga a horror. Lutonnál már a megközelítés is kötélidegeket kíván, nem ritka a fél órás dugó a reptérre vezető egyetlen úton, Stansteden meg a taplóságáról hírhedt szeku után még fél órásnak tűnő kötelező plázaséta (ezer ember közti zsúfolt helyeken), mire kapuk irányába fordulhatunk, rossz esetben újabb 20 percet bumlizva gyalog, vagy kisvonattal.
De ugorjunk, ezek köztudott infók, ilyen konkurencia mellett nem meglepő, hogy egyre többen cuppannak rá Southendre, ahol kellemes minden, a géptől 5 perc alatt a terminál előtt lehetünk, ahonnan újabb 2 perc csak a vasútállomás. Megszavazták a legjobb londoni reptérnek, e mellett a leggyorsabb növekedés is itt van az egész Egyesült Királyságban. Az easyJet fejleszt és betört a Ryanair is, egy idő után épp a durván növekvő utasforgalom miatt fogja elveszíteni a mostani előnyét, azt, hogy kicsi, de nem zsúfolt és barátságos.
Magyar szemmel: eddig a Flybe repült Southendre Budapestről, október végén jön az easyJet. Sajnos a heti 3-ból gyorsan heti 2 lett, de ezek legalább hétfőn és pénteken, ami kitűnő. Jegyek 23 euró plusz 20 euró admin díjról indulnak, vagyis 4 főnél járunk 28 eurónál, ami már nagyon baráti. Itt ugyanis nincs ultrás szívatás, például szétültetés, a nagy kézi tényleg nagy és aki a első 50-ben van, viheti is ingyen magával a gépre.
Az északkeleten élőknek jó hír, hogy a Ryanair is bemegy Kassára, első útvonala épp Southend lesz. Jövő áprilistól indul, foglalni még nem érdemes, farokmutogatós 100 eurós egy csomó jegy, nyugi, lesz majd 20 is. Miskolc környékéről indulva jövő tavasztól tuti inkább ezt választanánk, mint Pestről, vagy Debrecenből Lutont, vagy Stanstedet.
Southend egyetlen hátránya a többi londoni reptérrel szemben sajnos ma is megvan: nincs olcsó bejutási lehetőség. Helyi busz csak a környékbeli városkákba jár, ami kicsit távolabb visz (Stanstedre is van), az drága, Londonba nincs is. A vonat király, gyors, kényelmes, de nagyon drága. Ha hárman utazunk, a groupsave kedvezménnyel vihető 10 font alá az ára a Liverpool Streetre, ha leszállunk Stratfordban, akkor olcsóbb. És akkor is, ha oda-vissza Southendet használjuk és retúr a vonatjegyünk is. A budapesti easy-járatokat nem érinti, de most ősszel ráadásul minden hétvégén felsővezetéket stoppolnak, egy darabon buszozni kell London irányába. Érdemesebb az X-es buszokkal átvergődni más vasútállomásokig legalább.
Még egy fapados járatbejelentéssel tartozunk: az easyJet Manchestrebe is járni fog Ferihegyről, de ezzel három cég (Jet2, Ryanair és Wizz Liverpoolba) mellé áll be negyediknek, így nem nagy horderejű a változás, ezt a bő két sort érte meg max.
FRISSÍTÉS: Sajna a Flybe bezárja a Budapest-Southendet, köszi DVB kommentelőnek, hogy felhívta a figyelmünket erre az újságcikkre. A járat januártól ki is került a menetrendből.
Utolsó kommentek