FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Beszéljünk néhány szót komolyan a Wizz Airről

2018.07.03. 14:03 Fillér B. Gusztáv

Van pár apróbb új információnk a kézicsomagos mizériáról, meg itt az idő arra is, hogy tisztázzunk pár dolgot.

Az előző posztban írt fontos változást azóta többen is megerősítették, az egyik olvasó úgy fogalmaz, hogy Ferihegyen is pánikszerűen címkézik az összes csomagot, vagyis aki nem vesz elsőbbségi beszállást, annak fel kell adnia. Kaptunk egy levelet egy Maláv GH-s hölgytől is, amit ő ír, az is kisebb káoszra utal. Ami abból fakad, hogy az utasok többségét felkészületlenül éri a változás, sokan kénytelenek a kapunál hasalva átpakolni. (Ott priót venni 25 euróba kerül)

Rebeka (a nevét teremészetesen megváltoztattuk) először azt írta, hogy az elvett csomagokból kivett értékekkel egy kis szatyrot felengednek, aztán másnap pontosított, idézzük: "most azt mondja egy screeninges, aki ezzel foglalkozik, hogy az nem plusz egy, hanem annak bele kellene férnie egy nagyba. Eddig a poggyászkezeléshez ez nem így volt lekommunikálva. El tudod képzelni ezt a fejetlenséget? Nekünk meg ezzel kellene dolgozni."

Olyan jelzést is kaptunk, hogy van olyan reptér, ahol még a múlt hét végén is simán a régi szabállyal dolgoztak. Közben a Wizz pontosította a weblapján az elvevős szabályt és azt is írták olvasók, hogy a most kiküldött figyelmeztető levelekben már korrekt az infó arról, hogy minden utastól elveszik a csomagját, ha nem fér bele az ülés alá. De közben olyat is kaptunk, hogy a hátizsákot felengedték, nagyot is, viszont a gurulósokból a picikat is feladatták. 

Ami az egyetlen elvett csomagból kivett értékeket illeti, a Wizz feltett ezzel kapcsolatban a FAQ-jába infót, érdemes szó szerint idézni. A kérdés: felvihetem a fedélzetre az értékeimet? A válasz:

Igen, kiveheti és a fedélzetre viheti őket, de nem lehet Önnél még egy táska. A fontos személyes tárgyakat, például a gyógyszereket, magával viheti az utastérbe. A személyes tárgyak összesített mérete nem haladhatja meg a 40 × 30 × 18 cm-t.

Angolul sem értemesebb, kissé ellentmondásos a szöveg, ha jól dekódoljuk, akkor az egyetlen kézicsomagunk feladása után valóban nem tehetjük be az értékeket pl. egy pici zsákba se, a hónunk alatt mehet csak a laptop és zsebben, vagy testre szerelt tartókában a pénztárca, gyógyszerek. De egy gyógyszeresdoboz lehet jó nagy is, akkora, mint az a kis kézi, amit elfér az ülés alá. Vagy egy kis tévé is jöhet, ha nincs becsomagolva. Elég röhejes.

Másik értelmezés: ha egyetlen csomaggal megyünk oda, ami abból ugrik elő, az a kis, ülés alá beférő méretig jöhet velünk a gépre - pl. a csomagból kivett laptoptáskába, pici hátizsákba téve is. Ez egy normális megoldás lenne és nem is lenne olyan bonyolult érthetően megfogalmazni. Még próbálunk utánajárni, illetve várjuk a tapasztalatokat.

A lényeg változatlan: aki nem fér be egy ülés alatt elférő kézibe és nem akar ráfizetni a jegyre, készüljön a macerára az értékekkel. De sok útvonalra nem olyan vészes az elsőbbségi beszállás díja: általában 6-8 euró, de gyenge, bevezetés alatt levőkön láttunk 4-5 eurót is. Persze 20 eurós jegynél százalékban ez nem kevés, de valószínűleg nem ezen borul majd az utazás költségvetése. Úgy is fel lehet fogni, hogy a kulturált utazást alapnak vesszük és a jegyárhoz automatikusan hozzászámítjuk a prio díját, ez alapján döntünk, hogy megéri-e.

Most pedig az elszaporodó ostoba egyenkommentek miatt tegyünk tisztába pár dolgot.

"Ha nem tetszik, menjetek mással."

Nagyon gyenge duma, nem lehet, mert rengeteg útvonalon nincs alternatíva.

"A sok paraszt utas miatt kénytelenek szigorítani"

Az utas annyira paraszt, amennyire hagyják neki. Sokan azért visznek fel a gépre túl nagy cuccokat, mert enyhébb lett az ellenőrzés, a szabályok betartatása. Arra nem maradt energia, hogy a kapunál odafigyeljenek a méretre, mert leköti a személyzetetet a címkézés. De azt így is figyelik általában, hogy csak egy csomag menjen fel. 

"Mit rinyálsz, ezért olcsó a fapados", vagy "ingyen akar utazni a barom, de Emirates-szintű szolgáltatást vár el"

Nem ezért olcsó és senki se vár el magas szolgáltatást. Senki se a csúcscégekhez viszonyít, hanem ugyanezen cégek korábbi szolgáltatásaihoz. Ezeket rontják le, vagy adják egyre drágábban. És nem ezen múlik a cégek sorsa, itt milliárdos nyereséget termelő, rendkívül sikeres vállalkozásokról van szó, amelyek egyszerűen még többet akarnak kisajtolni az utasból.

"Kapitalizmus van, ez a dolguk"

Ezt se kérdőjeleztük meg sose, csak felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Wizz átlépett egyik szakaszból a másikba. A Wizznél évekig odafigyeltek arra, hogy rendkívüli költséghatékonyság közepette is valamennyire utasbarátok legyenek, csak így tudták javítani a róluk alkotott képet, növelni a bizalmat. Mostanra akkorára nőttek, annyira ismertek lettek, sok útvonalaon pedig monopolhelyzetbe kerültek, hogy úgy gondolják, erre már nincs szükségük. Csak erre hívjuk fel a figyelmet. A Ryanairnak volt egy ugyanilyen szakasza, ami addig tartott, amíg az utasok gyűlölete profitvesztésbe fordult. Akkor megijedtek és bevezették az Always getting better programot. Be is jött, erről is sokszor írtunk. Az viszont utasszempontból sajnálatos, ha a Wizz is követi ebben és majd csak akkor kapcsol, ha az utasok neki is tömegesen beintenek. 

Tehát a lényeg: pontosan tudjuk, hogy mennyire nagy találmány a fapados, mi is azért tudunk rengeteget utazni, mert nagyon olcsón elvisznek. A modell része a rendkívül alacsony ár és mellé a lehető legtöbb kiegészítő bevétel behúzása, az okos utas pedig próbál nem bedőlni a trükköknek. Mi nekik akarunk segíteni azzal, hogy a trükkökre felhívjuk a figyelmet. Ez egy független blog, elég szánalmas, hogy ha a Wizz utasellenes húzását írjuk meg, akkor rögtön kirúgott dolgozónak, vagy a Ryanair fizetett ügynökének gondol pár kommentelő, ha meg a Ryanair szemétségét vetjük fel, akkor Wizz-ügynökök leszünk.

Mivel sok éve tisztán lelkesedésből szolgáltatunk elég sok fontos és hasznos információt az utasoknak, túlságosan nem szeretjük a fogalmatlan és rosszindulatú kritikákat. Fontos lenne megőrizni a tartalmas és hasznos kommenteket, ezért arcoskodó kinyilatkoztatások helyett kérjük, ebbe az irányba haladjunk.

 

 

99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2114090721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schnee 2018.07.03. 18:05:30

"Igen, kiveheti és a fedélzetre viheti őket, de nem lehet Önnél még egy táska." - Ez tényleg elég szerencsétlen megfogalmazás. Eddig azt jelentette: Nem érkezhet meg a beszálláshoz egy kicsi és egy nagy táskával. Viszont, ha a kicsi a nagyban eleve benne van, akkor onnan a személyes tárgyaival kiveheti azt és felviheti magával.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.03. 18:18:54

@schnee: aha, ez lehet és a gate agent hölgy soraiból is kivehető. tehát ha egyetlen cuccal érkezek, abból elővarázsol egy mini hátizsákot, vagy laptoptáskát, akkor abba átrakva feljöhetnek. Beleírom ezt az értelmezést is.

huncut_kata 2018.07.03. 21:23:02

Anno volt már egy ilyen a Wizznél emlékeim szerint, hogy a pici ingyenes, az eggyel nagyobb (de még kabinméret) meg fizetős (ha felviszed, ha nem. Meg volt az óriás, amit mindenképpen leadsz). Csak most prioritynek hívják, nem kispoggyász-költségnek.

John Heard 2018.07.03. 23:40:24

Sztem egy nagy kezit fel kellene engedni 8 kg-ig, normal meretben, de akkor ezt a beszallokapunal ellenorizve, betartatva, szigoruan csak egyet, nincs ridikul, nincs laptoptaska! Multkor az Austriannel repultem Becsbol Bukarestbe, es a beszallokapunal volt egy merleg, 8,2 kg volt a kezim, a beszallito ember elvette, levitte a cargoba, a penztarcamat, utlevelemet, kulcscsomomat magamhoz kellett venni, a kabatomba rakni. Mindenkinek mertek a borondjet, akinel szemmel lathatoan az 55x40x32 cm "normal" meretu kezi volt! Ez egy jarhato ut lenne, nem szenvedne csorbat a fapados lenyeg. Csak kovetkezetesen kell mindenhol ellenorizni, minden egyes repteren, Pesten is, meg Cataniaban is, meg Tbilisziben is.

Pitta2 2018.07.04. 00:03:30

Vissza kellene térni a régi rendszerhez,azaz kisméretű ingyen vagy nagy felár ellenében.

Illetve a boarding cardra kellene írni, hogy a csomagja megy a gép hasába. Így előre fel tud készülni az írástudó utas.

bzoolee 2018.07.04. 07:19:09

Ugyanaz mint régen, a kicsi hátizsák mehet ingyen, a nagyobbért meg fizetsz...Csak most priority a neve. Mondjuk régen szerintem pár cm-rel nagyobb volt a határa a kis hátizsáknak.
Szerintetek szőröznek ha kicsit nagyobb a méretnél? Vagy a hátizsákot letojják? Illetve ha felcímkézik a címketépkedés az működik? Mikor szállsz fel a gépre a sztyuvi nem szúrja ki hogy háhá nincs is priority oszt itt van a kezedbe a gurulós?

Gtusa 2018.07.04. 07:33:06

Valamit kellett csinálni mert akkora bőröndökkel jöttek fel, hogy az sokszor csak hosszában fért el fent a tartóban. A másik két utas meg szívott, kidobták fentről a kis csomagját meg a kabátját, aztán nyomorogjon vele egész úton. Én a kövérektől is ki vagyok akadva. Azt is büntetném. Ráadásul az aztán költség a légitársaságnak is. Azt is nagyon szeretem amikor a két méteres fickó ott nyomorog, meg nem venné a nagyobb helyet.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2018.07.04. 08:10:14

""A sok paraszt utas miatt kénytelenek szigorítani"

Az utas annyira paraszt, amennyire hagyják neki. Sokan azért visznek fel a gépre túl nagy cuccokat, mert enyhébb lett az ellenőrzés, a szabályok betartatása. Arra nem maradt energia, hogy a kapunál odafigyeljenek a méretre, mert leköti a személyzetetet a címkézés. De azt így is figyelik általában, hogy csak egy csomag menjen fel. "

Többségében egyetértek veled, de ezért a mondatért kár volt. Miért az a default, hogy bár van szabály, ha nem bukunk le, akkor nem kell betartani? És aztán persze felháborodunk, ha a szabályt szigorítják, mert nem tartottuk be? Akkor lenne jogos a hőbörgés, ha amúgy az utasok nem akarnák felvinni a nagyi örökségét is a kézipoggyászban "csak nem veszik észre" jeligére, és ennek ellenére szigorítanának a szabályokon. Ez így meg csak "ha te úgy akkor én még úgyabbul" versenyzés.

Hell-Ász 2018.07.04. 08:20:46

Meggyőződésem, hogy lesz ez rosszabb is. A magyarok mindig pápábbak akarnak lenni a pápánál. Kb. 1 éve nálam az utolsók mikor jegykeresésbe fogok. Egyszerűen mindent összeadva Bud-Lon távon, volt hogy a BA ugyanannyiba volt, Ryanék nálam pontosabbak, Stenstead is jobb mint egy klasszissal, mint Luton. A Wizz mintha arra gyúrna hogyan utáltassa meg magát.

saks 2018.07.04. 08:25:30

Az oké, hogy a fapadosok új modellt teremtettek és ezt kvázi úgy alakítgatják, ahogy ők akarják, de azért ennek is van (kéne lennie) egy határa, nem? Mégiscsak egy elég széleskörűen igénybe vett szolgáltatást árulnak, amit nem kéne ilyen módon állandóan variálgatni, csak azért hogy kicsit nagyobb legyen a profit, tekintettel arra, hogy az ő szolgáltatásukra ráépülnek más iparágak is. Gondolok itt pl. a minőségi bőröndös cégekre, akik kifejezetten kabin méretű kis gurulósokat árulnak nem kevés pénzért, hogy aztán az egész mehessen a levesbe, ha a fapados gondol egyet. Sztem a légi közlekedési hatóságoknak az ilyen trükközésekre is oda kellene figyelnie.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.04. 08:41:48

@Hooshee: nem mondtam olyat, hogy ez a default, vagy ez lenne jó. Sajnos az tény, hogy az utasok feszegetik a határokat, ha látják, hogy nincs ellenőrzés, akkor többet visznek, nem tartják be a szabályt. Pont ugyanaz, mint hogy lámpaváltás után átcsúszunk a piroson, mert soha senkit nem meszelnek le ezért. Szóval a légitársaság nem figyel a szabályok betartására, aztán a túl sok csomag miatt szigorít, az nem jó.
De ha nem is tudnak mit tenni a túl sok felvitt csomag miatt, esetünkben például ha nem a pénzszerzés lett volna az egyetlen cél, megtehették volna, hogy nem az első 80, hanem csak 60, vagy 50 csomag mehet fel, utána fel kell adni. Ezzel is bőven maradt volna hely a fedélzeten.

@saks: fontos kérdést feszegetsz, fogyasztóvédelmi kérdés, hogy meddig mehetnek el egy olyan rendszerrel, aminek a lényege, hogy minél jobban eldugd és átláthatatlanná tedd az utasokra terhelt költségeket, mert alapvetően az alapjegyárral versenyzel.

@Pitta2: a fizetős nagyot hatósági nyomásra kénytelenek voltak megváltoztatni. a mostaninál az is jobb rendszer volt, meg a mostani váltás előtti is

nick papagiorgo 2018.07.04. 08:50:47

Fogod a csomagodat, és beleteszel egy nejlonszatyrot. Legegyszerűbb, ha a fontos dolgokat már otthon, eleve a nejlonszatyorba teszed.
Ha elveszik a csomagodat a reptéren, kiveszed belőle a nejlonszatyrot kb másfél másodperc felhasználásával, és felviszed a gépre. Mivel az nem nagyobb, mint 40 × 30 × 18 cm, fel fogják engedni.
Örülök, ha segíthettem.

Még egy tipp: ha értékeket kell feladni és befér, vigyél a csomagban egy kis guriga fóliát is, és ha fel kell adni, előveszed, és lefóliázod magad(nak) kb egy perc alatt. Vélhetőleg nem a Te csomagodat kezdik majd el turkálni.

Speidl Szilvia 2018.07.04. 09:00:35

Mi most repültünk az új csomagszabály életbe lépésekor. Budapesten feladtunk mind a négyünk 10 kg alatti csomagját, felvittünk egy kis kézitáskát, nem szóltak. Visszafelé Londonból vasárnap feladtunk két 10 kg alatti csomagot, kettőt fel akartunk vinni, de a kapunál elvették mindkettőt, pedig nem volt nálunk még kézitáska is (az benne volt a bőröndben). Mielőtt átadtam a beszállásnál a csomagot, kivettem a kis kézitáskám. Én nem ezt éreztem azonban a legnagyobb problémának, hanem hogy csoporttal voltunk és minden 18 év alatti gyereket külön ültettek a kísérőjétől. Volt, aki szólt és felszállás előtt átültették, de volt, aki nem mert szólni. Mi magunk megoldottuk, hogy a 14 éves unokaöcsém a családból legalább valaki mellé ülhessen. Én ezt sokkal felháborítóbbnak tartom, mint a új csomagszabályt. A reptéri motozáshoz is kellett a 14 éves gyerek mellé egy családtag. Az már csak hab a tortán, hogy a gép egy órát késett és a személyzet méla undorral szemlélte az utasokat.

ComLo 2018.07.04. 09:05:46

Én egy korábban felvetett kérdésre még nem kaptam választ: talán az utóbbi fél/1 évben kezdődött az a mizéria, hogy li-ion-os aksit feladott böröndbe nem lehet tenni. Kész kabaré lett egy hazaútra pakolni, mert bizonyos dolgokat csak ide, bizonyos dolgokat csak oda lehet tenni, figyelni kell arra hogy mi értékes, mi törhet, dron ide, aksik oda, gimbal ide, ahhoz való aksik oda, stb stb. Ezt hogyan kezelik? vagy amit emiatt elvesznek, arra nem úgy vonatkozik a repülőbiztonság? Vagy tovább áll a sor, mert minden oda nem való dolgot ki kell szedni, és pl az aksikat kézben kell hurcolászni? Tudom hogy elve egy kicsit túltolt dolog, de elvileg az egész szabály azért jött be, mert az aksik veszélyesek lehetnek bizonyos körülmények között, ezért is van pl benne újabban a biztonsági videókban hogy ha a székbe beleesik a telefonod, ne piszkáld. A mondjuk láb elé, csupaszon betett aksikupac, nem pont ennek a biztonági lépésnek mond ellent?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.07.04. 09:07:09

Ha a Wizz Air számára csak a profit lenne fontos, akkor miért van maximum korlát az egy járatra eladható priority számában?

nick papagiorgo 2018.07.04. 09:07:27

@Speidl Szilvia:
14 év alattit nem ültetnek külön, már a jegyet is eleve úgy adja. 14 és 18 között különültet(het)nek. Ez le is van írva a WIZZ szabályzatában.

Tehát 14 év a határ. Lehet, hogy együtt utazik az 50 éves mama meg a 30 éves gyereke, de azokat külön ültethetik, hiába állnak anya-gyerek kapcsolatban :)

saks 2018.07.04. 09:13:04

@Online Távmunkás: ha nem lenne, akkor nem hívhatnák priority-nek.

Speidl Szilvia 2018.07.04. 09:15:14

Nálunk konkrétan egy 14 éves gyerek volt és külön ültették. Egy másik családnál a 12 éves és a 14 éves gyerekeket is külön ültették. Leszállásnál a 14 éves gyerek kissé kétségbe esve kereste a kísérő nagymamáját és hozzánk fordult, mert minket ismert a csoportból. Segítettünk neki megtalálni és akkor megnyugodott. Hiába 14 éves, attól még gyerek és kétségbe esik ha nem találja 230 ember között az egyetlen hozzátartózóját, mert a légitársaság csak pénzért ülteti őket egymás mellé.

ComLo 2018.07.04. 09:35:34

@Speidl Szilvia: A korhatár szabályok (és sokak tapasztalata) alapján 14 év, azalatt elvileg nem ültethet szét a rendszer. És hogy 14-18 között ez mennyire gáz? Hááát ... Nyilván helyzet, és személyiségfüggő, nem is akarnék megmondóembert játszani, de 14-15 évesen, én utaztam egyedül távolabbra gond nélkül (persze akkor még vonattal), és ismeretségi körben (tengeren túl élek) van számos olyan ilyen korú gyerek, akik akár hosszú távot is repülnek, átszállással ilyen korban (persze ők kiskoruk óta repülnek, betéve tudják az egész útvonalat, nem fapadossal teszik ezt, és ott, ilyenkor az utaskísérők, extra figyelmet fordítanak rájuk).

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2018.07.04. 09:37:03

@Fillér B. Gusztáv: Ebben sajnos nem tudok egyetérteni. Te is azt írod, az utasok feszegetik (valójában átlépik) a határokat. A normális az lenne, ha nem kéne ellenőrízni, vagy a laza ellenőrzés elegendő lenne arra, hogy a túlnyomó többség betartsa a szabályokat, egyszerűen azért, mert az a normális, hogy szabálykövető módon viselkedünk. Elvárni egy társaságtól, hogy saját költségén rászorítson minket arra, hogy a világosan leírt szabályokat betartsuk, hát minimum necces, hiszen ALÁÍRTUK a jegy megvásárlásával ezeket a szabályokat, hogy aztán szándékosan ne tartsuk be őket. Ezek után milyen alapon várunk el bármiféle pozitív elbírálást?

Félreértés ne essék, a napi életben mindenki rengetegszer szeg meg szabályokat (én is), és ha az elharapózik, vagy már érzékelhető mértékű problémát okoz, akkor a szabályozó bizony szigorítani szokott. De ezért a szabályozót okolni... Fura.

Speidl Szilvia 2018.07.04. 09:37:56

Itt sajnos a profit (hogy vedd meg a helyet) többet számít, mint az emberség. Az unokaöcsém egyébként most repült életében először.

huncut_kata 2018.07.04. 09:38:27

@Speidl Szilvia:
hát ha nekem kétségbeesős 14 évesem van, akkor rászánom azt a 3e Ft-ot, hogy ne essen kétségbe. Tök tisztán leírják a jegy vásárlásakor, csak a gyereknek meg ne mondják, hogy nem ért meg a szeretteinek az ő pánikja pár ezer forintot :(

sellőlány 2018.07.04. 09:48:04

Mindig van egy vesszőparipa a kézik körül, pár éve a botrányos centizgetés, és a nyomás hatására az előbb adunk, aztán elveszünk ezzel a csomag feladatással. Akkor azt mondtam, hogy soha többé wizzair (nem nekik, hanem itt és más fórumokon)!. Nem tudom, mennyire célzottan, kéretlenül megdobtak egy éves clubtagsággal. Kb 11 hónapig nem kezdtem vele semmit, amikor Stockholmba kellett utaznom. Nos, szemtelenül olcsón adták a jegyeket, még az egy órás trenszferrel is bőven megérte velük menni, egyéb átszállás nélküli alternatíva nem volt. Egy nagyobb válltáskával utaztam (okulva a gurulós mizériából), ez bevált. Azóta, ha velük utazom, akkor csak így, ha kell, veszek pluszban bőröndjegyet. Gyerek nincs, többnyire ketten megyünk, szétültetés nem érdekel, max. 2 órás távok. (Bár most a nyár végén letesztelünk velük egy hosszabb távot is Kutaisi érkezéssel.) Az ilyen egyedibb desztinációkra kb. megfelelnek, az útjaink megtervezésénél kb. annyira vagyok lojális hozzájuk, mint ők az utasaikhoz.

butyko 2018.07.04. 09:48:22

@Gtusa: Csak Magyarországon 3 millió kövér ember van.Velem együtt. Mi is szeretünk utazni,repülni.Te meg fordulj fel a nevednapján,bunkó!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.07.04. 09:50:12

@saks: Az a baj, hogyha megnézed pl. az éves jelentéseket kiderül, hogy nem lesz a profit nagyobb. A fapados szolgáltatás egyik lényegi eleme annak a felismerése, hogy sok esetben olcsóbb egy olyan utast elvinni, aki nem fizeti meg az egy utasra jutó önköltséget sem, mint egy üres ülést. A másik fontos felismerés: Hogy csak ilyen utasokkal számolva viszont veszteséges lenne a cég.

A drágább jegyet vásárló utasnak egy darabig jó az, ha nem egy üres ülés fuvarozását kell kifizetnie a jegyében, csak a többiek jegyét kiegészíteni. Egy idő után viszont túl sok az olcsón utazó utas, túl sokkal kell az ő jegyük árát kiegészíteni, és így már drágább lenne. És a drágább jegyek kapcsán látjuk: akkor már egyre többen választanak mást.

Ha sok utas tud venni, hála sok tanácsnak amit olvas, nagyon olcsó jegyet, a többieknek annyival drágábbnak kell lenni, hogy meglegyen az önköltség is, és a minden befektetésnél megjelenő minimális befektetői profitelvárás is a cég tőkiegényét figyelembe véve. Ha viszont a drága jegy túl drága és versenyképtelen lenne, akkor a cég kénytelen úgy változtatni, hogy az olcsó jegyet választók egyre nagyobb hányadát veszi rá különböző plusz költségek megfizetésére.

Itt két dolgot tehetnek.

Mivel így a drágább jegy ára lejjebb mehet, a drágább jeggyel rendelkező utas az opcióért fizetve is olcsóbban jöhet ki. Más esetben a fizetést kiprovokáló rendszer szelektív. Az, hogy milyen helyet kapsz, szétültetnek-e vagy sem, függhet pl. attól mennyit fizetsz, mit mond rólad az ügyfélnyilvántartás, stb. és piszok sok adata van egy LCC-nek.

Ha valaki rendszeresen utazik, akkor azt, hogy "ahova ő utazott, nő-e arra a kereslet általában utána", "jól fizető vagy rosszul fizető utast vonz?", "hogy befolyásolja a szomszéd utasok utazási hajlandóságát?" vagy éppen "mennyire függ a következő útjára vonatkozó hajlandóság a kényelemtől?" jellegű kérdések alapján a szívaást jobban tűrő, kevesebb hasznot hozó (vagy mindig vesztességgel szállított) ember éppen úgy célpontja lesz bármely szelektíven alkalmazható szívatásnak, mint az aki inkább megveszi a priorityt ez ellen...

sellőlány 2018.07.04. 09:52:16

@huncut_kata: Egy 14 (de akár 10 feletti) gyerek pánikja azért elgondolkodtató. Már ha a szülő felkészítette az ilyen helyzetekre és azt is megbeszélte vele, mi a stratégia, ha pár pillanatra szem elől vesztik egymást.

Speidl Szilvia 2018.07.04. 10:00:47

Teljesen igazad van. Ez egy turista út volt, az utazási iroda intézett mindent, nem tudtunk semmit hozzáadni. Egyébként Budapesten meg tudták oldani a családok együtt ültetését fizetés nélkül is.

saks 2018.07.04. 10:04:21

@Válasszunk: amit írsz, az mind oké, sőt. Egy ilyen méretű társaságnál, pláne egy ilyen iparágban, plusz pláne ebben a speciálisban ez az állandó készség a kiigazításra nemcsak elvárható de feltétlen szükséges is. VISZONT ennek kell legyen egy határa, mivel a "termelő" iparágakhoz képest, ahol a termelés költséghatékonyságát a maximumig emelhetik, itt ezt nem tehetik meg, mert az a szolgáltatás minőségének rovására megy, amit végső soron az utazóközönség (akikből élnek!) nem fog tolerálni.

2018.07.04. 10:45:38

Ez most komoly? Ember nem képes ennyi szabályt fejben tartani, megtanulni, értelmezni. Azt addig értem, hogy egyesek szerint utazni jó. Na igen, ameddig egyedül mész egy vagy két váltás ruhával, addig igen.
Na de már 2-3 gyerekkel baromira nem egyszerű bevagni kire milyen szabály vonatkozik, meg hova ültetik a 15 évest és hova az ember párját, na meg az öt évest. Komolyan ez agyrém.
Mindezt az idegbajt már az utazás kezdetén amikor még csak a reptéren vagytok. Mellesleg 2 óra a várakozás minimum egy fémkonténerben a tűző napon, 30 fokban.
Évi egyszeri - kétszeri repülős utazásért. Nem tudom megéri e ez így. Inkább olyan blogot inditsatok ahol rutinos vendégszerző családos - gyerekes utazók vannak akik tudnak tippeket is adni a gyakorlatlanabb (bénább) utasoknak is. Köszi.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.04. 10:52:34

@Hooshee: nem okolom, tényszerűen leírom, hogy - maradva a te szavaidnál - a szabályozó nem szigorít, hanem pénzbehajtó módjára szívat. a szigorítás az lett volna, ha pl. normális ellenőrzés mellett az eredeti rendszerben csökkenti a felvihető csomagok számát. az ő megoldása viszont annyira durva (üres a fedélzeti csomagtároló) és annyira a plusz fizetés felé terel, hogy felmerül a kérdés, nem csak ürügy-e az, hogy a túl sok felvitt csomag miatt variálnak. sokkal inkább tűnik ez a bevételnövelési kényszer megnyilvánulásának.

galicius 2018.07.04. 10:53:59

A WizzAir vezérigazgatója bemegy egy budapesti sörözőbe és rendel a pultnál:
- Kérek egy korsó sört!
- Pincér :Csak 5 forint lesz.
- Na ez tényleg olcsó és kifizeti.
- Pincér: Igen, mi adjuk a legolcsóbb sört Magyarországon.
- Vezérigazgató: Nagyszerű, itt tényleg érzi az ember, hogy kap valamit a pénzéért.
- Pincér: Látom, hogy nincs nálad korsó?! Ez extra 200 forint lesz.
- A vezérigazgató nagy szemekkel nézte a pincért, de elhatározta, hogy nem szól. Ezt is kifizette.
- Pincér: Ezt egy asztalnál kell meginnod, de látom, hogy előre nem rendeltél asztalt, így ez 400 forint lesz. Ha rendeltél volna, 100 forinttal megúszod.
- A vezér nyel egy nagyot és kifizeti az 400-at.
- Látom, hogy kicsit kövér vagy és egy nagyobb székbe kell, hogy ülj, ez további 300 forint.
- A Vezérigazgató méregbe gurul de ezt is kifizeti. Majd előveszi a mobilját, hogy lefényképezze a kisebb széket, mert úgy érzi abba is bele fért volna.
- Pincér: Sajnálom, itt nem lehet használni ezeket az elektronikus készülékeket, de 200 forintért megvásárolhatod erre az engedélyt. A vezér ezt is kifizeti.
- - A Vezérigazgató már nagyon türelmetlen lesz és ordítja, hogy „hozza már a sört!”
- Pincér! Jajj Vezérigazgató úr, most szólt a csapos, hogy a sört technikai okok miatt leállították.
- Pincér: De visszaadom az 5 forintját a sör árát.
- Vezér: De 1105- forintot fizettem! Mi lesz az 1100 forintommal???
- Pincér: Az uniós jogszabályok szerint nekünk a sör árát kell visszafizetnünk és nem a felmerülő luxus kiadásokat.
- Gyere legközelebb is, mert mi áruljuk a legolcsóbb sört Magyarországon!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.04. 10:55:24

@Lady Scarlett: folyamatosan tippeket adunk, pont azért, hogy az állandóan változó szabálydzsungelben ne szívd meg. most akkor mi lenne az elvárás?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.04. 10:57:51

@galicius: majdnem teljesen helytálló, talán a vége nem, de még benne lehetne, hogy haverjával, a Ryanair vezérével sörözik és még fejenként 500 forint, hogy egy asztalhoz ülhessenek.

heidt 2018.07.04. 10:58:10

@Hooshee: Teljesen igazad van, de ez itt a legsötétebb Balkán! Mindenki a kiskaput keresi. A jogaikkal (majdnem) tisztában vannak, de a kötelességeikre magasról tesznek.
Bécsben egy évig utaztam tömegközlekedéssel és közben egyszer ellenőrizték a jegyemet. Itthon - gondolom nem kevés pénzért - falkában járnak az ellenőrök. Bécsben rá kell írni a parkolójegyre a parkolás kezdetét jelző időpontot. Ezt mindenki meg is csinálja, de az "okos" magyar mindezt radírozható tollal teszi. Sajnos a "magyaros" trükköket lehetne még sokáig sorolni. A svédasztalos reggeliből egész napra csomagolástól, az újra tölthető gyors-éttermi üdítők flakonba töltögetéséig. Mindeközben eszükbe sem jut, hogy ezek nem "trükkök", hanem pitiáner lopások, amit végül másokkal fizettetnek meg.
Én - többek között - az ilyen utasok miatt nem járok fapadossal. Nem vagyok hajlandó karámban várakozva, végighallgatni az ordítozásaikat, vitáikat, elviselni a tülekedésüket, szagolni a kicsomagolt kolbászos szendvicseiket és pálinkájukat. Mióta a Wizz rászabadította az utasait a reptéri lounge-ra, már ott sincs nyugalom. Taplóék megérkeznek és onnan akarják feltölteni a készleteiket egy hétre. Más járatokon is vannak bunkók, de arányaiban sokkal kevesebben. Tudomásul kellene már venni, hogy mindennek ára van! Ha én azt az árat nem fizetem meg, akkor azt mással - legtöbbször ártatlannal - fizettetik meg helyettem, tehát egy piti tolvaj vagyok. Ennek tudatában vigyorogjon mindenki, mikor nagy hangon meséli, hogy milyen "ügyes" volt!

lazarus (törölt) 2018.07.04. 11:13:56

@galicius: kb... :D miért nem lehet a ryanair-rel együtt ezt a ganyé bandát is megregulázni?

2018.07.04. 11:35:32

@Fillér B. Gusztáv: Nincs elvárás.
Csak a változó szabályok felsorolása, még nem tipp.
Vendegszerzőket írtam. Olyanokat akik évek óta utaznak, családosok, 2-3 gyerekkel, évente többször (nem egyszer, kétszer) nem csak egy légi társasággal, nem csak európai utakra. Így világos

Sista27 2018.07.04. 11:56:38

@Speidl Szilvia: Maximalisan egyetertek. Sokkal bicskanyitogatobb ez az utasszetultetes...a bunko, utasokat ruhello es lenezo (??????) utaskiserok!!!

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2018.07.04. 12:08:31

@Fillér B. Gusztáv: Ebben már egyet tudunk érteni, nem a Wizz eljárását akartam védeni, csak az alapvetéssel volt problémám, miszerint az a normális, hogy amúgy tojunk a csomagszabályokra. Nyilván nem is transzparens ez a dolog, mármint a Wizz sem mondja el hogy mondjuk százalékosan hány utas okoz problémát, úgyhogy csak a saját reptéri tapasztalatainkra hagyatkozhatunk, de azok elég lesújtóak.

sityak 2018.07.04. 12:11:29

@bzoolee: Ez mi? Címkeletépkedés, hadd legyen pár centivel nagyobb...? Na ez a parasztság.

JudyDb 2018.07.04. 12:12:08

Múlt héten utaztam velük, odafele mindenkinek felengedték a cuccait, visszafele az utolsó utasok között léptünk a gépre és kb. az utolsó 10-15 embertől vették el a kézipoggyászt a beszállás előtti utolsó pillanatban, a lépcső alján. De rajtam nem fogtak ki :) készültem rá és minden értékem egy picike női válltáskában volt, bár tartottam tőle, h rám szólnak, hogy mi ez a "harmadik poggyász", de szerencsére rám sem bagóztak. Viszont a többieknek arra sem volt idejük, h levegőt vegyenek és bármit kiszedjenek a kéziből....

sityak 2018.07.04. 12:14:27

@Online Távmunkás: Ha mindenki priority lenne, megint csak nem férnének el a csomagok...

sityak 2018.07.04. 12:16:41

@heidt: Csak beleestél abba az ezerszer hallott nagyzolásba, hogy "ezért nem járok fapadossal". A beköszontőben talán olvastad (ha magadtól nem jutott még eszedbe), hogy nafyon sok esetben nincs alternatíva.

2018.07.04. 12:21:08

@sityak: aki megteheti, hogy nem jár fapadossal, az miért ne tenné meg, csak mert xy helyre más nem jár? Ez hol érinti őt?
Aki olcsón akar utazni, tegye. Aki nem hajlandó bizonyos szintből engedni, tegye. Aki olyan helyre akar utazni ahova csak fapados megy, így járt.

saks 2018.07.04. 12:21:32

@Lady Scarlett: Az nem ez a blog. Amit te keresel azt online fórumnak hívják, ahol mindenféle ember megosztja az élményeit, tapasztalatait, de az ilyeneknek utána kell keresni -> a tudásért dolgozni kell!

2018.07.04. 12:24:54

@saks: sok mindent olvasok. Ha neked ez gond, nem az én bajom. Én tippet írtam. Meg azt, hogy nincs elvárás. Olvass. Értelmezz.

sityak 2018.07.04. 12:27:37

@Lady Scarlett: Természetesen járjon mással, ha teheti. De ne oktasson olyanokat, akik 2 hetente KÉNYTELENK fapdossla járni és nem feltétlenül pénzkérdés miatt. Én pl. fapados nélkül elindulhatnék szombat hajnalban, hogy átszállással délután Pestre érjek, majd vasárnap délben indulhatnék vissza, hogy éjfélre hazaérjek. Szerinted Ő így közlekedne, ha ott lenne egy fapados 2 órás menetidővel?

saks 2018.07.04. 12:28:08

@Lady Scarlett: ne aggódj, nem gond.
Az értelmezéssel kapcsolatban én is pont erre gondoltam veled kapcsolatban!

bzoolee 2018.07.04. 12:29:15

@sityak: Ha nekem felcímkézik a hátizsákot, biztos letépem róla...Pofátlanság netovábbja amit művelnek. Amikor foglaltam a jegyem, még egymás mellé ültetett, meg fel lehetett vinni ingyen az első x embernek, mikor utaznék akkor már teljesen más szabályok vannak??? Hogy lehet ezt engedni? És a 40x30x18 centisnél nagyobb hátizsákom is simán elfér a lábamnál, utaztam már ezerszer így...Moslék banda.

sityak 2018.07.04. 12:29:29

@Lady Scarlett: "így járt" - hát gondolkozhatnál te is a vagdalkozás helyett. Ugye sose hallottál azokról, akik nem 1-2-szer utaznak évente, hanem a munkájuk miatt hetente, 2 hetente haza?

2018.07.04. 12:39:18

@sityak: a fapados nem véletlenul az. Ezzel nem lehet mit kezdeni. A nagyszüleim még szószerint olyan repülővel utaztak anno a volt Szovjetunioba (akkor még csak arra lehetett) amiben a padok (ülések) oda voltak csavarozva a repülő aljalemezéhez és a csavarok mellett ököllyuk tátongott, azon keresztül jött be a levegő is. Nyilván manapság már nem ez van és örül is neki az ember, de mégis mit vártok? Ha ezzel mész ez lesz. A kereslet, aminek anno minden mindegy volt, alakította ki ezeket a mostani szabályokat. Ameddig lesz aki ezzel utazik addig ezek a cégek fognak dirigálni.

2018.07.04. 12:53:33

@sityak: ezeket semmi más nem érdekli csak a profit. Ha olcsóbban akarsz utazni annak az az ára hogy annyi embert zsuppolnak be egy ilyen "bádogcsőbe" amennyit csak lehetséges, és max. az a lényeg hogy életben maradj az utazás alatt. Az hogy nem kényelmes vagy egyenesen embertelen (szerintem az) nem szempont. Régen eleink tudtak utazni. Az utazás volt a lényeg nem a cél helyszín, hogy már tegnapra ott legyünk. Ez mára olyan kereteket öltött hogy mindenki egy óra alatt akar Tokióban lenni Londonból és lehetőleg luxusban. A légitársaság meg csak oda akar vinni "élve" minél több embert.
Azért megkerdeznek egy bennfentest hogy a profitmaximalizalas érdekében hány százalékkal terhelik túl a gépeket a fapados légitársaságok.

vwxyz 2018.07.04. 13:20:11

@Fillér B. Gusztáv: "a fizetős nagyot hatósági nyomásra kénytelenek voltak megváltoztatni"
Ez volt a hivatalos változat, de nem csodálkoznék, ha az egy "belső hatóság" lett volna.

ComLo 2018.07.04. 13:30:29

@bzoolee: Ugyan van logika abban amit írsz, de a gyakorlatban teljesen életszerütlen, és lehetetlen kivitelezni. Gondolj bele, megáltozik a szabályzat, és onnantól, mondjuk másfél évig, a check-in plutnál, és a beszállásnál, mindenkinél ellenőrizzék egyenként, hogy ő mikor foglalta a jegyet, és aszerint kezeljék? Ha többször változik a szabályzat akkor akár mindenkire más-más vonatkozzon? És mivan akkor ha ezek ellentmondásba kerülnek egymással? Ha a szabály külső ok miatt kerül megváltoztatásra?

az egyetlen megoldás erre, hogyha változik a szabályzat, az onnantól érvényes, és erről tájékoztatják az utasokat. Akiknek ha ez nem felel meg elállhatnak az utazástól.

bzoolee 2018.07.04. 13:42:04

@ComLo: Ha nagyobb változtatást akarnak, a következő menetrendnél változtassanak és kész...Mondjuk a téli menetrend bevezetésével, vagy a következő nyárinál. Ez is kivitelezhető lenne. Ehelyett nem mondanak semmit készül az ember és hopp mikor megy már más a szabály...Én márciusba foglaltam és azóta már szétültet, nem enged fel poggyászt meg mittudomén...Ha ezt tudom Ryan-nél foglaltam volna, mert az is ezt csinálja, de időben jobb lett volna mert reggel repültem volna nem a nap közepén...Azóta meg már a Wizz is ezt csinálja ráadásul 2 hely egy irányba 2 embernek 5-6 ezer!! forint lenne, a Ryannél meg mindig 3 vagy 4 euró a legolcsóbb fejenként. Egyértelmű hogy nem wizzairre foglaltam volna, ha ezeket akkor tudom.

lobster thermidor 2018.07.04. 15:50:53

@Lady Scarlett:
Tényleg, a nagyszüleid nagyszülei pedig ökrös szekérrel utaztak, az ő elődeiknek az elődeik pedig lóvontatású kerék nélküli saroglyákban, de ha megengedsz egy megjegyzést, mi most a 21. században élnünk, tehát az ilyen összehasonlítgatásoknak semmi értelme nincs.

Savas 2018.07.04. 15:51:52

Amúgy ma egy hete, hogy Wizzel repültem ki Lutonba (Angliában élek és dolgozom) és a kis okosításuk a zombijáraton is azt jelentette, hogy leszállás után fél óráig vártam az egy szem kompakt méretű bőröndömet, mamit szídva. Remek érzés volt. Gondolom, a briteknél sem készültek fel erre a húzásra a handlingesek.

2018.07.04. 17:57:29

@lobster thermidor: mondod ezt te ilyen nickkel, "hátonúszó barátom" , hogy egy klasszikust idézzek.

Válaszolva a trollkodásodra idézem Önön magam: "Nyilván manapság már nem ez van és örül is neki az ember, de mégis mit vártok? Ha ezzel mész ez lesz. A kereslet, aminek anno minden mindegy volt, alakította ki ezeket a mostani szabályokat. Ameddig lesz aki ezzel utazik addig ezek a cégek fognak dirigálni."

Kiragadtal egy mondatot a kontextusból, barlangi troll.
Legközelebb légyszíves még tuskóbban nyomjad a gyökérséget, hátha valaki azonnal lájkol.

M. Péter 2018.07.04. 19:35:32

@ComLo: A számítogépben benne van, hogy az utas mikor vette a jegyét, egy kis munkával meg lehetne oldani, hogy rányomtassák a beszállókártyára, hogy az akkori feltételek szerint mennyi csomagot vihet fel a gépre az utas. Az elsőbbségi beszállással is valahogy megbírkóznak.

naty77 2018.07.04. 20:10:32

@butyko: Nem mindegy ki mennyire kövér... Múltkor fapadoson mellettem ült egy lány az ablaknál, alig tudta bekötni az övét, nem sokon múlt, hogy ne érje át. Ugyan próbált az ablakra rásimulni, de a karfa alatt is bőven átlógott és ha megmozdult az ablaktól akkor a felsőteste is bőven átlógott az én térfelemre. Úgy gondolom neki már nagyobb helyet vagy kettőt kellett volna foglalni a saját kényelme miatt is, de nekem is nagyon kínos volt az egész út. :(

Principessa.PD 2018.07.04. 23:21:54

Nem értem, mit kell ezen rugózni. Simán feladható ingyen. Az értékeket meg ki lehet szedni belőle. Vihar a biliben komolyan. :D

Nylul 2018.07.04. 23:23:31

@butyko: 'Csak Magyarországon 3 millió kövér ember van.Velem együtt. Mi is szeretünk utazni,repülni.'

Bánja a faszom, tőlem utazzatok, repüljetek, de akkor fizessétek meg!

Tőlem akármilyen kövér lehet valaki, addig amíg a privát szférámat nem érinti. De amikor másfél órát kellett az ablakra tekeredve összehúzni magam, mert az extrém túlsúlyos (nem kívánt) székszomszédom szépen bekönyökölt, ilyenkor hadd ne hányjak már dupla szaltókat örömömben!

ComLo 2018.07.05. 04:48:57

@M. Péter: Illetve azt feltételezed hogy valahol egy adatbázisban, megvan az az adat hogy mikor vetted a jegyet. A priority más, mert ott egy másik szolgáltatást veszel meg. De ez a feltételezés is csak a dolog egyik része. Beszállás előtt, ahány változás volt az elmúlt időszakban, annyiféleképpen kellene kezelni az embereket. Ez pedig rengeteg plusz időt, és emberi erőforrást igényelne.
Mondom, a logikával egyetértek, de a gyakorlatban megvalósíthatatlan, nem véletlenül nem így müködik az életben sehol (a legacy-knál sem). De szerintem ha úgy tennéd fel a kérdést, hogy maradjon a mostani rendszer, vagy ne lehessen változtatni a megvett jegyek csomagszabályán, cserébe a beszállás plusz 30 perc, és minden jegy +1000 Huf, az emberek 99% az elsőt választaná.

Norx 2018.07.05. 07:11:43

@bzoolee: "Ha nekem felcímkézik a hátizsákot, biztos letépem róla..."
Lehet írták már, és akkor bocs az épeszü közösségtõl.
Tipikus hülyemagyar majomtojástesz ilyet. Aztán meg az összes többi utazó szopjon emiatt, de hát eddig ér az ilyen nagyon okosok esze...
Kifejtés: checkinrõl kijön az adat, hogy hány felcímkézett kézi van. Ha nem annyi megy be a handlingnél a raktérbe, akkor biz' elkezdik keresni, a késés meg csak gyülik.
Gratula.

bzoolee 2018.07.05. 07:26:56

@Norx: Biztos majd egy nyomorult hátizsákot fognak fél óráig keresni...

Hell-Ász 2018.07.05. 08:28:39

@butyko: Aki ilyet megnyilvánul, az a bunkó, a kövérek meg utazzanak biciklin! Ne nyomorítsák a melletük ülőket.

Norx 2018.07.05. 08:47:37

@bzoolee: Azon a reptéren ahol én dolgozom, keresik. A késés meg gyűlik, a földi rádiófrekvencia meg tele van.

Darth Revan 2018.07.05. 09:24:07

mondjuk barmit is varialnak, en nem fogok egy fillert se pluszba fizetni olyan szolgaltatasert, ami nem eri meg.
elveszik a borondot? nagy ugy. nem ulunk egymas mellett? tulelem. stb-stb.

viszont latom, hogy mennyivel hosszab a priority sor mostanaban, tehat bejott a legitarsasagok szamitasa, en vagyok kisebbsegben.

csincsilla72 2018.07.05. 16:06:24

@Speidl Szilvia: Nem kellene egy 14 plusszos gyermeket a végtelenségig patyulgatni, függetlenül a légitársaság szarakodásától. A székben elvan egy-két órát, talán az olvasást is gyakorolja, többségüknek úgyis nehezen megy. A nagyika is a gépen ül, nem veszett el, a lépcső alján pedig meg tudják várni egymást. Ha pedig teljesen el van anyátlanodva egyedül, akkor ki kell csengetni a helyjegy árát.
Bocs, de teljesen ki tudok akadni azon, mennyire önállótlan (hogy ne töketlent írjak) ez a generáció. Mi meg az ő korukban egyedül vonatoztunk le Balatonra a nyári táborba, beleértve a csatlakozást és a jegy megvételét is.

csincsilla72 2018.07.05. 16:13:12

@Darth Revan: Ha sietnünk kell a leszállást követően és nincs idő a bőröndre várni, akkor megéri a priority. Egyébként mi sem problémázunk. Régóta magamra bírok akasztani egy szütyőt, amibe belemegy a kulcs, a teló és az igazolványok, a többi kerül, ahova kerül. Szütyő utazáskor marad az ölemben, le sem veszem, soha senki nem szólt érte, plusz helyet nem foglal.
Genyóság ez az egész? Az. De amíg párezerért tudok eljutni oda, ahol dolgom van és az átszállással sem kell szarakodnom, addig tudomásul veszem és elviselem. Ez van.
Hozzátéve, hogy nagyon hiányolok egy normális szabályzatot fogyasztóvédelmi szempontokat is figyelembe véve.

csincsilla72 2018.07.05. 16:14:35

@bzoolee: Ne haragudj, de tényleg neked találták ki a vonatot. Ott nincs csomagkorlátozás, címkézés.

Darth Revan 2018.07.05. 16:52:52

@csincsilla72:

az a baj, hogy nekem altalaban nem flexibilis, hogy mikor repulok. igy viszont marha draga tud lenni a "fapados" is :(

191919 2018.07.05. 22:14:25

T. cikkíró!

Ugye emlékszel még rá, hogy jó pár évvel ezelőtt a bankok játszottak a milyen alacsony az én kamatom című játékot. Az 5-10-15 egyéb költségről meg hallgattak.
Aztán jött a szabályozás, hogy kötelező feltüntetni a THM értékét, vagyis a többi költséget is mutatni valahogy. Azóta nem tüntetnek (annyira) a kamattal.

A légitársaságoknál is elő lehetne írni egy hasonló mutatót, mondjuk Teljes Utazási Díj (TUD)/Whole Traveling Cost (WTC) néven.

Mit gondolsz?

TMGBP 2018.07.06. 00:51:47

@191919: Szerintem nem olyan egyszerű ez. Abban egyetértek, hogy amit lehet, azt szabályozzanak. Egységes csomagméret, minimális idő az online checkinre, stb.

De mi lenne a teljes utazási díj? Én sose utazom feladott bőrönddel, tökéletesen mindegy számomra, hogy hol ülök a gépen, és az se zavar, ha nem elsőnek szállhatok fel a gépre. Nagyon ritkán veszek a jegyen kívül mást. A jegyárban meg már a kötelező költségek benne vannak, szerencsére kötelezik erre a légitársaságokat. Ami számomra érdekes, hogy pl Párizsba bejutni Beauvaisből illetve a CDG-ről mennyi (időben, pénzben). De persze ez is egyéni, attól függ ki hova akar menni a reptérről...

MacskaÖsszeZavaróKft 2018.07.06. 06:53:04

Szétültetés: Inkább megveszem a helyeket egymás mellé, minthogy külön haljunk meg, ha leesik a gép...

bzoolee 2018.07.06. 07:45:40

Van információtok arról, ha valakinek van priority, akkor a gurulós bőröndje mellett mennyire nézik meg a hátizsákját? Ha esetleg az nagyobb az előírtnál foglalkoznak vele? Wizz és Ryan is érdekelne.

Töhötöm Kolompos 2018.07.06. 08:56:36

@191919: Kicsit más a sztori, mert a bankoknál azok kötelező költségek voltak, nem tudtál kibújni alóluk. Itt pedig ugye opcionális dolgokról van szó, amik nélkül ugyan kényelmetlenebb lehet a repülés, de simán megoldható nélkülük a dolog.

DocBulywood 2018.07.06. 09:07:50

@Speidl Szilvia:

Érdekes ez az együtt ültetés egy repülőgépen. Hiszen egyrészt egy lezárt csőből nem lehet csak úgy eltűnni - pláne a levegőben.

Ha meg leszállt a gép és elindulnak az utasok, akkor annyi esze lehetne a T. Szülőnek - és a T. Gyermeknek -, h nyavalygás helyett még a beszállás előtt megbeszélik, h a gépből kiszállva mindenképpen megvárják egymást.

Ezek szerint már a családon belül sincs kommunikáció? Hát ezek szerint...

Harley 2018.07.06. 10:19:30

" A Ryanairnak volt egy ugyanilyen szakasza, ami addig tartott, amíg az utasok gyűlölete profitvesztésbe fordult. " Nos magam részéről , ha lehet más légitársaságot választok mint a Wizzair :)
Ami meg olyan kommenteket illeti , ahol fikázzák a többi kommentelőt , nos azért van annak egy diszkrét bája , hogy valaki leszólja a " fillérbaszókat " miközben ezt az oldalt olvasgatja és a standard légitársaságokat magasztalja :) vagy lehet hogy az érintett sokat kárhoztatott fapados bérkommentelőjeként keresi penészes kenyérre valóját :)

csincsilla72 2018.07.06. 10:28:49

@bzoolee: Mire gondolsz? Ha két centivel nagyobb a kelleténél, azt nem fogják valószínűleg kiszúrni, mert nem állnak a kapunál centivel a kezükben és úgyis be kell passzíroznod a szék alá. Ha jóval nagyobb, azt tuti észreveszik. Abból lehet kellemetlenséged. Mindenesetre a kapunál rá szoktak pillantani. Wizzair-en utazva legalábbis. Ryanről nincs infó. Nekem a vállra akaszthatós táskám is szélesebb a kelleténél egy centivel, de mivel nem merev, szabadon nyomorítható, nem veszem el a helyet senki csomagjától.

Vaki Vaki 2018.07.06. 12:53:48

@csincsilla72: "Nem kellene egy 14 plusszos gyermeket a végtelenségig patyulgatni"... amivel egyet lehet érteni, de... de.. midíg az a de.

Mi van ha stresszel a gyerek pl. beteg vagy először ül repülőn vagy csak fél a repüléstől? Ja. És mindez lehet hopgy csak felszállás után derül ki, foglaláskor még nem jutott eszébe senkinek.
A célzott hely foglalás egy korrekt dolog, feláras ha meg akarod mondani hová űlj... orba, farba, szányfelé, vészkijárat mellé, stb.
De az, ha két egyszerre vásárolt jegy nem automatikusan egymás mellé szól (és ennek nincs műszaki oka, pl. nincs a fedélzeten már két egymás melletti hely), az szerintem a fogyasztó szándékos szivatása (marketing kára szerintem több, mint a beszedett pénzügyi nyereség).
Tipikus kisstílű dolog, ami valóban "fapados szinvonal" ám a cégvezetés fapadosságát mutatja, kisstílű dolgokkal akarnak *kikényszeríteni* többlet fizetést, pedig nagy igazság a bizniszben, hogy ha mindkét fél megelégedett, úgy érzi jól járt az üzlettel, na akkor van hosszú távű siker. Mert az utas elviseli a zsúfoltságot, szükséges velejárója az olcsóságnak. De a sivatás és kényszerítés az más, az irritáló.

Egy kisméretű kézipoggyász (ami a fedélzeten szükséges dolgokat és értékeket tartalmazhatja) automatikus és ingyenes kell hogy legyen. Ez semmiképp nem tiltható!
Minden más pogyász díjköteles és ez a méret és súly szerinti díjjal jár.
Nem ördögtől való, ha nem előre kell kifizetni a poggyászt, hanem a reptéren lemérik a méretet és a súlyt és azonnal kalkulál egy összeget a számítógép, amit csakis paypass kártyával helyben lehet fizetni. Mint a londoni metrón! Akinek nincs paypass kártyája az a checkinnél vehet előre feltöltött utazási kártyát (mint a londoni metrón:)
Az utasfülkébe egy adott méret+súly felett csak többletfizetésért vihet fel csomagot, hiszen az is kényelmi szolgáltatás, ha anagyobb csomagomért nem kell várakozni a célállomáson.
De ezek a nagyobb (még utaskabin méretű) csomagok csak utolsóként szállhatnak be és csak ha van még hely odafenn. Ekkor a belépéskor kell csippenteni a bankkártyával vagy viszik a raktérbe.
Nem lenne nehéz igazságos, jól működő és tisztességes rendszereket építeni a szivatás helyett és még a végén a tisztes üzleten nagyobb is lehet a haszon :)

csincsilla72 2018.07.06. 14:31:18

@Vaki Vaki: És mit csinál az a húszéves, aki a repülőn jön rá, hogy stresszel a repüléstől?
Semmit. Túléli. A 14 éves már nem kisgyerek. Ha óvni, félteni kell mégis, akkor magad mellé ülteted. Ez van.

Vaki Vaki 2018.07.06. 15:30:31

@csincsilla72: Tudod létezhetnek olyan húszévesek is akik legszivesebben szorítják a szeretteik kezét le és felszálláskor. :)
És ha innen nézzük akkor "a rettegés kufárjai" a szétültetés kitalálói... költői, de prímán negligáló :)
Erre mondtam, hogy a marketing/márkaérték kár magas lehet!

a JÓ! kereskedő nem rákényszerít téged hogy többletdíjat fizess, hanem te töröd magad hogy még fizethess, mert úgy érzed, jól jársz vele!!!

csincsilla72 2018.07.06. 19:44:26

@Vaki Vaki: Javasolnám a karfa szorongatását.:-) A szétültetés nyilván pénzbehajtásnak van kitalálva, mindenki tudja, az értelmesebbje csak röhög rajta és szarik rá. Elhiszem, hogy van, aki nem bírja rettegés nélkül végigülni a repülőutat, nos, nekik ott a vonat.:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.07. 01:59:00

@galicius: Bróhaha, a nap kommentje, pedig még csak két óra telt el.
:-))))))

....

Egy mocskos, szemét féreg népség ez a viccer, részünről csak azért vannak használva, mert nyilván nem fogunk egy fél vagyont kifizetni egy szaros hazalátogatásra a sasnál...De ha csak lehet, inkább nem repülök.
Ha ez a kurva földrész rendesen össze lenne nőve, nem kéne hidazni, kompozni,vagy nagyot kerülni; egy dízel kocsival b@$znék az egész rohadt repülőgépes utaztatási maffiára.Csak hát a dízeleknek is kezd lealkonyulni,most már nincs kedvem megvenni az első dízelautónkat.
De jön még kutyára villamos, remélem, megkeserüli a viccer.
Pezsgőt fogok bontani a becsődölésük napján!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.07. 02:09:47

Illetve csak azt nem értem, hogy mi a ló-ivarszervnek az ülések feletti sok rekesz, ha mindenkitől elvesznek mindent, amit csak lehet és a gép gyomrába rakják...?
A priorityisok csomagjai nyilván nem töltik ki ezeket a helyeket.
Az is baj, hogy míg télen be lehet pakolniamalaclopó kabátba az értékes dolgokat, nyáron hovátegyem apóló-klottgatya-edzőcipős ruházatomba, mert mondjuk 40 fok van??
Egyre jobban várom, hogy legyenek Európában rendes gyorsvonatok megfizethető kategóriában.Mondjuk 3-400 km/h sebesség, 20-30 euro /1000 km / fő.Sosem utaznék repülővel többet, forduljanak fel...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.07.09. 11:05:15

@bzoolee: Pár hete utaztunk háromszor Ryannel, prioval, mindenkinél egy nagy és egy kis kézi. Rá se bagóztak a csomagokra (persze nem túlméretesek voltak). Az egyik úton még egy plusz szatyrot is vittünk (tehát egyikünknél három csomag volt), amibe a dzsekiket gyömöszöltük.

Your mileage may vary.

Mária56 2018.07.19. 10:53:17

Segítséget kérné.
SAjnos nincs időm végiglovasni a kommenteket. Holnap repülök a wizzairrel. Nincs feladós csomagom. Egy méretnek megfelelő gurulós börönddel mennék. Ha feladom, akkor mit vihetek magammal, miben, és mekkorát? Ha nem adom fel és elveszik a beszállás előtt, akkor mik a lehetőségeim, gyógyszer, pénztárca, szendvics, viz, stb? Mi a helyzet a Dutyfreeben vásároltakkal?
Előr ei sköszönöm. Mária

Trouw 2018.07.30. 10:15:46

@Fillér B. Gusztáv:
Sziasztok!
Praktikusan leírná valaki, hogyan működik ez a valóságban?
Viszem a kézit, és már feladhatom a biztonsági ellenőrzés előtt? (Magyarul nem kell szenvedni a zacskós 100 ml-s flakonokkal?)
Vagy mindenképpen át kell vinni, és a kapunál veszik el a nagyobb kéziket?
Ha a kapunál veszik el, akkor, ha "elővarázsolok" belőle egy kisebb táskát akkor azt engedik, vagy csak tényleg amit kézbe tudok vinni?
Ha nem kellene átvinni a biztonsági kapun, az szerintem jó lenne, mert nekem sajnos vannak spéci cuccaim, amit utazáskor mindig "átfejtek" egy 100 ml-s flakonba, és nagy megtakarítást jelentene, ha ezt nem kellene.
Plusz visszafelé hozhatnék finom bort ;)
Köszönöm, ha válaszoltok.

Logic 2018.07.31. 02:01:25

Független blog LOL. A Ryanair hétvégi járattörléseiről hol a poszt?

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.07.31. 09:07:18

@Trouw: Ferihegyi indulásnál tévedésből nem volt prioritynk. Felajánlották a check-innél, hogy a nagy kézit ott helyben feladjuk, így nem kellett volna a szekun átvinni. A karámban engedtek volna kistáskát, amibe átpakoljuk legfontosabbakat. Végül megvettük a priot ott. 45 eurót kértek, nem 25-öt. Két nyugtát adtak, egy GH-st és egy wizzest, a kettő összege adja ki a 45-öt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.31. 11:52:56

@Logic: látom van fogalmad a dolgokhoz. vicces is lenne, ha minden szaros, időjárás okozta törlésről külön írnánk. az, hogy a mainstream média most rácuppant a fapad témára, pl elég, ha egy tudatlan lúzer utas betelefonál, hogy késik a gépe és rögtön címlapos cikket írnak, minket nem mozgat. szóval kérek engedélyt, hogy mi a fontos és hasznos dolgoknál maradhassunk.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.31. 11:59:50

@Trouw: a gyakorlat röviden: igen, feladhatod a csekkinnél, de röhej, vannak repterek, ahol nem ismerik a szabályzatot és nem tudnak erről a lehetőségről. ott erősködni kell és mutatni a wizz mailjét, amiben ez szerepel. a kapunál: ha ott szeded elő a nagy cuccból a kis zsákot és abba pakolsz át, akkor mehet. ha külön hozod, akkor nem.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.07.31. 13:50:20

@Fillér B. Gusztáv: Nekünk engedték volna a külön hozott kistáskát felvinni a nagyobból kiszedett legfontosabb dolgokkal. Arra van ötleted, miért 45-öt kértek a priorityért 25 helyett?

Trouw 2018.07.31. 15:45:51

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: és @Fillér B. Gusztáv: köszönöm szépen!
Ez tulajdonképpen nekem így még akár jó hír is lehet akkor, csak nehogy Pesten hagyják a holmimat :D

Logic 2018.08.01. 02:53:34

@Fillér B. Gusztáv: LOL, ezt azután válaszolod hogy egy brit bulvárblog által felkapott hírt közlöd, miközben több száz ember szívott a törlések miatt. gratula :D

Logic 2018.08.01. 03:01:58

@Fillér B. Gusztáv: arról meg már ne is beszéljünk, hogy a Ryanair hazudott a járattörlés okáról, magyarul mehetnek perre a szerencsétlen utasok...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.08.01. 15:56:39

@Logic: nem a hírt közöltük és alapfokú szövegértési képességgel felfogható, miért írtunk róla.

hazugság: mindig ezt csinálják, százszor megírtuk.

szóval köszönjük a lehetőséget, hogy magunk döntsük el, mit tartunk fontosnak/hasznosnak megírni, ha nem teszik, lehet jobbat keresni, sok sikert.
süti beállítások módosítása