Jövő héten jelenti be nagy debreceni bővítését a Wizz Air. Sajtótájékoztatóra szóló meghívóból nem illik cikket írni, de nem mindenki gondolja így, a Délhírnél például most is annyira örültek, hogy nagy bejelentést ígérnek debreceni nagy emberek jelenlétében, hogy helyből világgá kürtölték: jön a bővítés. Mi majd akkor írunk, ha kiderülnek az útvonalak, gondoltuk, aztán pár órával később kiderültek.
A Wizz jeles munkatársai ugyanis megint megtették azt a szívességet, hogy idő előtt feltöltötték a rendszerbe és bárki számára láthatóvá tették a hétfőn publikussá váló új járatokat, olvasóink pedig ezt jelezték nekünk és screenshotokat is küldtek a foglalási rendszerről, illetve az útvonal-hálózati térképről. Pár óra után aztán kapcsoltak, de az már mindegy, be tudunk a konkrétumokról számolni.
Az új járatok számából könnyű valószínűsíteni, hogy jövő tavasszal megkapja a debreceni bázis a második gépet. Az új útvonalak pedig: Dortmund, Málta, Larnaca, Barcelona, Malpensa és Doncaster-Sheffield.
Ezek közül Malpensa és Dortmund azért érdekes, mert korábban már próbálták őket Debrecenből, és megbuktak. De nem újdonság a Wizznél, hogy korábban bezárt útvonalakat pár évvel később újranyitnak. A cég is fejlődik, ismertebbé válik, a gépek megállás nélkül érkeznek, a méret növekedésével az egy ülésre jutó költségek csökkennek, az utazási igény is nő. Bőven benne van a pakliban, hogy ami pár év még bukta volt, most már rentábilisan üzemeltethető. Milánó esetében említésre méltó még, hogy jelen állás szerint télre becsukják Bergamót, legalábbis nincs benne a téli menetrendben. Ez alapján úgy tűnik, jövőre Malpensával éled újra ez az útvonal. Ezt a Bergamo-Malpensa váltást egyébként más városokból is meglépte a Wizz.
Barcelonához nincs mit hozzátenni, egész éves és nagyon népszerű cél, Ciprus és Málta pedig 7-8, illetve 4-5 hónapig nyaralójáratként tölthető, némi munkásforgalom is van, a debreceni csárterekkel szemben lesz olcsóbb alternatíva. Doncaster azért érdekes, mert nem repüli a Wizz Budapestről. Sőt, más sem repüli, ez tehát az első olyan útvonal, amely Debrecenből úgy indul el, hogy Budapestről nincs lefedve. Persze a környék tele van Budapestről is repült repterekkel, de logikus, hogy ha London további bővítése helyett Közép-Angliát akar a Wizz a Debrecen-környéki vendégmunkás-forgalomnak adni, akkor egy olyan repteret választ, amelynek nagy a vonzáskörzete, de más nem repüli. Ő maga ráadásul régi ügyfél ott, sok bázisáról régóta tolja, nyilván alacsony díjakat is kap.
Persze elnézünk a sajtótájékoztatóra is, ha valami érdekes kiderül még, lesz róla másik poszt. Az biztos, hogy az új útvonalak általában a hivatalos bejelentés pillanatában szoktak felkerülni a foglalási rendszerbe, de változó, hogy milyen áron. Néha érdemes foglalni, néha nem. Javaslatunk: jövő nyárra Barcelonát, Ciprust és Máltát 10-15 ezer között már érdemes lehet elhozni, ha adják majd annyiért. Tavaszra és őszre tuti lesznek ezek bőven 10 ezer alatt is, azt nem kell elkapkodni. És persze az egymás mellett ülés plusz díját is számolja hozzá mindenki, aki nem akar szétszórva ülni az útitársaitól.
Utolsó kommentek