Beleszaladtunk egy balhéba a csomagmérők és egy utas között, azt pedig túlzás lenne mondani, hogy rendszer lenne az új szabályok alkalmazásában. Inkább katyvasz látszik, pár dolog persze egyértelmű, jótanácsok most is vannak. Mindenesetre a héten újból tesztelünk, várjuk a további utasélményeket és a hét végén visszatérünk a témára, remélhetőleg már mindent értve összefoglaljuk, amit érdemes.
Az új szabályokról többször írtunk, utoljára itt, a lényeg, hogy ingyenes a normális nagy kézipoggyász is, de ingyen biztosan csak a nagyon picit vihetjük magunkkal a fedélzetre. Ha meg mindenképp magunknál akarjuk tartani az út során a kézicsomagot, akkor elsőbbségi beszállást kell venni. Ennek ára változó, az utazás előtt általában 7-10 euró, de a Wizz nem hülye, a reptéren már 25-ért méri.
Először néhány korábbi komment a tapasztalatokkal, köszi mindenkinek, aki beírta:
CRL három hét tapasztalata: dupla, két csomaggal érkezőket büntetik nagyrészt (prio nélkülieket), mert itt jönnek sokan. Gép aljába rakott pogyászoknál nem láttam hátizsákot csak keményfedeles bőröndöket, szóval kb. ryanair szint.
Aztán:
Szombat-kedd BUD-LPL-BUD: kifelé teltház, mindenki vitt mindent, olyan "kis" bőröndök is felkerültek, amit a csomagtartóba ketten gyömöszöltek be. Vissza a nagy lábterű sorok kivételével szintén tele, de akkor sem volt mérés. Úgy látszik, engedékenyek, várják a tapasztalatokat, aztán ha szükséges, majd beszigorítanak.
Aztán:
Kifelé: a gépen szinte alig volt utas, így nem meglepő módon mindenki felvihette az engedélyezett méretű kézipoggyászát, amit a biztonság kedvéért azért felszalagoztak.
Visszafelé: min. 90%-os telítettség, hosszú sorbanállás a kapunál. A földi személyzet lelkesen szalagozott, így pl. az engedélyezett méretet ránézésre (jóval) meghaladó, tömött hátizsákokat is... Ameddig figyelni volt módom, mindenki felvihette a kézipoggyászt.
Aztán:
Megvolt az LTN-BUD. Nem a legjobb mintavétel, mert késett a gép egy keveset, tehát a boardingnál volt idejük rákészülni.
Pole pozícióban várakoztam, így volt alkalmam meghallgatni, ahogy a legfelkészültebb fiatalember leadta az oktatást egy, az új rendszerrel frissen szembesülő kolleginának. Egy másik, tapasztaltabb, elindult a lila címkékkel -- ami az érdekes, hogy a mögöttem álló lány simán megkapta a felhizlalt 56x45x25-ösére is a címkéjét. OK. priority, de akkor is.
Ahogy visszajött, mosolyogva számolt be a kollégáinak arról, hogy 1 összetűzése volt a címkézésnél, ahol az utas kétkedve fogadta a szilárd álláspontot arról, hogy az ő bőröndje megy a feladottak közé.
Nem tudom, ki volt-e számolva a darabszám, de maradt a végén pár címke a kezében.
Végül:
Ma reggeli CRL-el jöttem, tapasztalatok:
- Jó hosszú sor a karám ajtaja előtt a hidegben, mert pont az ajtónál nézik a csomagokat, a korábbi szisztémához képest elnyúlott a beszállítás
- Aki később ért oda (majdnem a legvégén) prioval, annak engedték felvinni a gurulóst is
- Én az eddig small hátizsákomra most megkaptam a kék small cimkét (a szükebb personal item méretre) de volt aki ugyanekkora tagyóra nem (közepes - nagyobb hátizsákot simán elvesznek, nem úgy mint a ryannal)
Egy beszállítás végző alkalmazott is írt, köszönjük neki is:
85-95 poggyászt engedhetünk fel az új policy szerint, nincs is lent több felvivős nagy címke lent, ha elfogy a járatra kímért mennyiség hosszas veszekedés árán sem tudunk adni :(
Bárki feladhatja előre a kézipoggyászát a csekában, érdemes is élni a lehetőséggel főleg ha az embernek van feladott poggyásza amit úgyis meg kell várjon (ilyenkor viszont ha nincs priority, akkor a kapunál már “mini” poggyászt sem lehet sajnos felvinni). Ha valakinek elveszik a poggyászát nagyon fontos hogy a személyes tárgyait, akkumulátorokat, útlevelet, gyógyszereket, lakáskulcsot, nagy értékű dolgokat mindenképpen vegye magához belőle.
A kérdésre, hogy laptop ilyenkor mehet táskával is?
Ha feketén-fehéren nézzük a szabályokat, a wizz sajnos nem engedi hogy laptoptáskát felengedjünk ha fel kell adni az utas "rendes" kézijét, hiszen az így már egy újabb poggyász a szemükben.
A saját tapasztalatok:
Budapest, hajnali járat. Csomagellenőrzés a karám kapujában, ezért 15 perc ácsorgás kinn a hidegben. A végére álltunk, hogy lássuk, mi van, ha már sok kézit felengedtek. Minden csomagot végignéznek és ahogy vártuk, az fázik rá, aki eddig kimaxolta a kis kézi méretét. Sok ilyet elvesznek, nem cak gurulóst, de puha hátizsákot is. Egy balhét is látunk: egy arc egy pilótabőröndszerűséggel kísérletezik, mondják neki, hogy fel kell adnia. Ő aztán nem. Mondják, akkor nem száll fel. Erre a figura odatartja a mobilját a beszállókártyával és lecsippantja. Csekkines hölgy bepöccen és elveszi a telóját. Arc nekiáll hisztizni, hogy a teló az övé, ezt nem tehetik. Csekkines hölgy pedig felveszi a telefont és közli, hogy hívja a reptéri rendőrséget, majd ők eldöntik. Erre emberünk visszavesz az arcából és elkezd kirámolni a táskájából. Pár perccel később látjuk a gépen hóna alatt a laptopjával, még akkor is gőzölgött a feje a pipától. A mi cuccaink feljöhettek, az egyik hátizsáknál ez egyértelmű is volt, a másikon (eddigi kiskézi fullkimax méret) meglepődtünk, volt akkora, mint amit a balhés csávótól elvettek.
Barcelona:
Kiszállás után megnéztük, hogy csinálják a Pest felé beszállóknak. Egy darabig mindenki vihetett mindent címke nélkül, aztán elkezdték osztogatni a rózsaszín címkét, ami azt jelzi, hogy nagy, de mehet a fedélzetre, felülre. Kék címke nem volt. Végül nem vettek el egy darabot se, de aki egynél több csomagot vitt volna, azt kiszedték a sorból és átpakoltatták.
Aztán Agadír:
Hiába lehetett appon csekkolni, oda kellett menni a pulthoz papír beszkártyáért. Ott minden csomagra tettek rózsaszínt, minden mehetett a fedélzetre. Beszállásnál itt is az egynél több motyóra voltak csak háklisak. A gép 80% körül volt, lehet, hogy ezért lazáztak.
Összefoglalva:
Összevisszaság van, a kommentekben leírtak is között is van ellentmondás. Van ahol mehet minden, van ahol a nagy gurulósokat veszik el Ryanair-módra, de sok helyen mindent, ami nagyobb a picinél. Úgy tűnik, a bázisokon szigorúbbak, Budapesten pöccre betartják a szabályokat.. Nyilván akik napi sok Wizz-járatot kezelnek és akiket a Wizz jobban ellenőriz, jobban figyelnek a szabályokra. Ugyebár Budapest a legkönnyebben ellenőrizhető, mert itt lakik a cég működési központja, benne az ellenőrök.
Érdemes készülni arra, hogy ha kevés a hely a gépen, a közepes kéziket is simán elveszik és - ellentétben a Ryanair rendszerével - a hátizsákok sincsenek előnyben.
A "szigorúan csak egy kézi mehet" szabályra mindenhol kiemelten figyelnek. Ez azért érdekes, mert ezzel könnyű az utast felbosszantani és elveszíteni, a Ryanairnél ugyanis mehet a kettő.
Rákérdeztünk: a csekkinnél feladott kézi (amikor az utas elébe megy annak, hogy a kapunál elvegyék) feladott pogyónak minősül, ha nem így kezelik, lehet kérni, hogy olvassák el a szabályzatot.
Utolsó kommentek