Nem szoktuk előre megírni az útiterveinket, mégis csak jobb, ha már a tapasztalatok is benne vannak, amikor haza értünk. De ez most annyira kúlnak tűnik, meg lehet, hogy nem lesznek később ennyire jó árak, ezért kivételt teszünk. Hajón alvás olcsón és kényelmesen, több sziget felfűzve és egy új, immár az ötödik, kevéssé ismert sziget a végére.
Ez tehát a három alkotóelem, amit érdemes kombinálni:
A közvetlen járatok közül Lanzarote és Fuerteventura hirtelen olcsó lett néhány dátumra. Előbbire november végére és december elejére befigyeltek 10 ezer forint alatti jegyek, utóbbinál 13590 a legjobb, de ez is csábító. Hazaútra 50 euró körül vannak a legjobbak decemberre, de ezekkel ki lehet várni, picit fognak még lefelé jönni. De visszaútra mi amúgy mást ajánlunk rögtön.
De előbb a második elem: az idén száz éves Transmediterranea cég hajója. Ezzel lehet kijönni a Kanárikra a szárazföldről, egészen pontosan Cadizból, de mi most a szigetek közti mozgásra használjuk. Nem azért, mert a repülés drága (amúgy az, aki nem rezidens a szigeteken, ritkán juthat 60 euró alatt jegyhez, bezzeg a helyieknek már 75 százalékosra növelték a kedvezményt), hanem mert kitűnő a menetrendje. Nem úgy megy, mint a görögöknél, hogy éjjel kitesz valahol, hanem éjjel belassít, vagy megáll a nyílt tengeren, hogy reggel 8-kor érjen a következő szigetre.
Kényelmesen lehet rajta tehát aludni és kipihenten, reggel elkezdeni a következő sziget felfedezését. Persze nem naponta jár, mint a Hurtigruten, csak hetente egyszer, de érdemes építeni rá. Főleg, hogy szerdán indul Lanzarote-ról, pont amikor a pesti közvetlen Wizz-járat érkezik. Ez kapásból azt is jelenti, hogy Tenerife és Gran Canaria megközelítéséhez is ideális, hiszen két utóbbira általában méregdrága a közvetlen repjegy. Az átszállós-várakozós-késő este érkezős megoldáshoz képest meg szimpatikusabb egyenesen Lanzira repülni, ott egy gyors séta, majd vacsora után aludni egyet a hajón és reggel megérkezni az egyik szigetre, vagy délután egy kis sétahajózás, illetve séta után a másikra.
Mert a menetrend olyan, hogy reggel a hajó kiköt Gran Canarián, ahol el lehet menni kolbászolni, délután hasít át Tenerifére. Éjfélkor aztán indul tovább, a következő nap, tehát pénteken köt ki La Palmán. Onnan délután indul vissza, este ér Tenerifére, másnap reggel Gran Canariára. Délután átmegy Fuerteventurára, majd még este Lanzarote-ra, hogy aztán szombat éjjel már útban legyen vissza, Cadiz felé.
Három éjszakát tölt el tehát a szigetek között és a kabin alig kerül valamibe: például egy négy fős kabin a sima jegyekhez képest két éjszakára (Lanzarote-La Palma) 20 euróval több, az alapjegy meg 35 euró körül van. UFB-k persze alhatnak a hajón kabin nélkül is. A repülős csatlakozás visszafelé is jó, Fuerteventurára szombat délután ér a hajó és vasárnap délután jár a Wizz Pestre. Mivel ez a járat is általában jóval olcsóbb a Teneriféről, vagy Gran Canariáról indulónál, ráadásul van egy napunk ezen a baromi hangulatos szigeten, mi biztos így jönnénk átszállásos repülés helyett.
Maga a hajó (Albayzin) az utasleírások alapján kényelmes, majdnem ezer embert tud vinni, van rajta medencétől gyerekjátszóig sok minden, az biztos, hogy 2004-es építésű. Kicsit olyan, mintha fapados áron kóstolhatnánk bele a luxushajókázás világába, ahol a hajón alszunk, de időnként kikötünk különböző szigetekben, városokban.
Na de a harmadik tutiság: La Palmára most kezdenek csak beszivárogni a fapadosok, szegény easyJet meg is lepődhetett, hogy mennyire nem cuppantak még rá a népek a járatára. Náluk aztán nagyon nem gyakori a Wizzt és Ryanairt megszégyenítő árazás, de az 5 euró plusz 20 euró/foglalás ajánlat Londonba eldöntötte, hogy mi egy ilyen kört nem tudunk kihagyni. Mivel bukunk a természeti szépségekre, a vulkánokra meg különösen, régóta nézegettük, hogyan lehetne becserkészni az ötödik szigetet, ennél olcsóbban és kényelmesebben biztos nem lehet majd. (Berlinből is repülik, odaúton kedden Wizzel indulva és átszállva napon belülre is jó a menetrend, de drága az easy-jegy, kivéve az utolsó járatokat márciusban.)
Sok variációs lehetőség van tehát a hajóval és a repülőkkel, nyilván számít, hogy jártunk-e már valamelyik szigeten, nekünk, négy főre optimalizáltan, ez lett a tuti:
Szerdán repülés Lanzarote-ra, 7590 ft/fő. Hajó La Palmára 40 euró/fő, benne két éjszaka szállás kabinban a hajón. És közben kiszállás Gran Canarián és Tenerifén 5-6 órára. Érkezés péntek reggel, másnap este van La Palma - Gatwick járat 9,99 euróért. (Illetve van kedd délután is, aki ráér, várja meg - főleg ha szeret túrázni.) Gatwicken a reptér melletti Travelodge-ban, vagy Premier Innben van szoba általában 39 fonttól. Még haza kell jönni Londonból, de az már gyerekjáték. A kör kész, már csak egy szállás hiányzik La Palmán.
Természetesen van akinek ez rohanás, mindenkinek mások a preferenciái, mi élvezni akarjuk a hajózást, a belekóstolást három már bejárt szigetbe, aztán fullra kihasználjuk a két napot, ami a csodálatos La Palmán lesz. Persze majd beszámolunk, ha hazaértünk.
Utolsó kommentek