Új útvonalból kaptunk bőven az elmúlt hónapokban, de olyan azért nem gyakran van, hogy a kisebb ultra úgy indít rá a nagyobbra, hogy nincs egy még nagyobb szereplő, aki eltűnik a piacról. A Wizz pont azokon a napokon tolja majd jövő tavasztól Athént, mint a Ryanair, de délelőtti indulással, ami - legalábbis odaúton - sokkal kedvezőbb a magyar utasnak.
Korábban azért nem azt szoktuk meg a Wizztől, hogy a nála nagyobb játékosok bajszát húzogatja, ritkán fordult elő, hogy rájuk indított. Inkább úgy terjeszkedtek, hogy más által nem repült útvonalakat kerestek, köztük olyanokat, ahova nem lehet szabadon repülni, csak kijelöléssel - az unión kívül.
De újabban egyre inkább bevállalják a szemtől szembe versenyt a nagyokkal. Genfnél még megfutamodott a Wizz az easyJettel szemben, de akkor hirtelen jobb útvonalakra kellettek a gépek. Jövőre viszont beáll egy az egyben Bázelba, sokkal olcsóbban. A Ryanair-versenyben az volt egy érdekes húzás, amikor elébe mentek az írek frankfurti járatindításának, aztán jött Berlin. Ahhoz viszont az Air Berlin csődje adta a löketet és jól számoltak akkor, amikor rögtön arra bazíroztak, hogy a német társaság már ősszel leáll.
Athénban az az érdekes, hogy senki se szállt ki a piacról, kialakult egy kvázi duopólium, amelyben az Aegean és a Ryanair is jó drágán tudja mérni a jegyeket, a menetrendjük is hasonló. Persze a görögök visznek tovább is hagyományos cégként átszállással sok szigetre is, de az még nekünk is feltűnt, hogy a Ryanair árai mennyire magasak - talán csak Dublinnál látunk hasonló duopóliumot. Erre mondja most azt a Wizz, hogy szevasztok, beszállok, aztán versenyezzünk.
Mi meg, utasok, azt mondjuk, hogy hurrá, törjétek le az árakat és jobb menetrendet kapunk. Athén egyszer jó, sőt kötelező, de amúgy a történelmi látnivalókon és a dombokon kívül egy worst of Balkán szakadvány, viszont a lényeg, hogy olcsóbban utazunk és a délelőtti Wizzről odafelé is is ezer helyre átszállhatunk, a legjobb görög szigetekre is. Hazafelé meg ugyanez működik az esti Ryanairekre, meg persze ha az Aegan is beszáll az árversenybe, szoros átszállással ők is bejátszhatnak.
A Wizz indításként úgy áraz, hogy a legkisebb forgalmú napot, a szerdát tette le, erre 3-4 ezer forintért is ad jegyeket tavaszra. Nyárra persze nem, aztán ősztől indul igazán a móka, amikor a heti négyről a Wizz átvált napi járatra. Na ez a legtökösebb húzás az egészben - ha addig nem szívják vissza addig.
Utolsó kommentek