A hír: lesz végre-valahára közvetlen menetrend szerinti buszjárat a belváros és a reptér között. Persze, Vincent, örülünk nagyon, de pár kérdésre még szívesen választ kapnánk.
De először, ha valaki még nem hallott volna róla, a legfontosabb paraméterek. A jelzése 100E, érdekes, mert az Expo-körjárat ma is 100-as (köszi a kiegészítást, abból 10-es lesz). Jövő szombaton indul, a BKK kapacitása arra elég volt, hogy közleményeket gyártson, meg politikus asszony is villogott a bemutatón, de a menetrend még nem elérhető. Ezért annyit tudunk, hogy az első járat kifelé 4.00-kor indul, az utolsó befelé 0.30-kor.
Faszagány Merdzsó buszok lesznek rajta szép repcsikkel az oldalukon, a jegy 900 forint, bérlet nem érvényes. Ezen nem rinyálunk, a reptéri céljáratok esetében normális és méltányolandó, ha külön, de nem magas tarifával mennek.Javasolják, hogy előre vegyünk jegyet, lesz hol a megállók környezetében, azt nem látjuk, hogy kiderült volna, hogy a sofőrnél is lehet-e jegyet venni, ha igen, mennyiért.
Szép és jó, jöjjenek a kínzó kérdések.
1. Például itt olvasható az ömlengés arról, hogy milyen fontos ez a járat, valóban. De eddig miért nem volt fontos? Értjük, hogy vizes vb, meg metrófelújítás, de eddig miért nem lehetett megcsinálni, ha már ennyire okos ma mindenki, hogy fontos? Ez a kérdés Vitézy Dávidnak is szól, akinek most is vannak jogos észrevételei, de példáiul az ő idejében miért nem született meg ez a járat? Elég régóta mondogatjuk mi is, hogy kellene, de nem lett. Taxislobbi? Politika? Reptér érdeke? Most már elmondhatná valaki, hogy eddig ki, illetve mi akadályozta meg.
2. A megállók: kifelé csak Kálvin, meg hajnalban Astoria, visszafelé mindkettő. Ezzel eddig nincs probléma, de egy Népliget fájóan hiányzik. Miért? Persze nem egyszerű, mert a felüljáró gyors, ha lejön a busz, az elég komoly időveszteség, de legalább a járatok egy részénél jó lenne biztosítani a buszpályaudvar átszállási lehetőségét is.
3. A menetrend. Ütemes mánia van, értjük, de a reptérre és reptérről nem egyenletes az utazási igény, meglepő módon akkor van utas, amikor gép érkezik/indul. Ezt jobb helyeken rugalmas járatindításokkal oldják meg, például a reggel 6-os sok géphez sok kimenő busz dukál. Ehhez képest a 6.00 és 6.20 között induló első 6-7 gépet egyetlen busszal, az elsővel lehet biztonsággal elérni, ami kapitális hiba. Visszafelé is sok éjfélkor, vagy utána érkező gép utasai bukják az utolsó buszt (a londoni is, késés nélkül is), ugyan miért nem lehetett minimum 1-ig járatni?
Utolsó kommentek