FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Három kínzó kérdés a fantasztikus új reptéri BKV-buszról

2017.06.28. 14:41 Fillér B. Gusztáv

A hír: lesz végre-valahára közvetlen menetrend szerinti buszjárat a belváros és a reptér között. Persze, Vincent, örülünk nagyon, de pár kérdésre még szívesen választ kapnánk.

De először, ha valaki még nem hallott volna róla, a legfontosabb paraméterek. A jelzése 100E, érdekes, mert az Expo-körjárat ma is 100-as (köszi a kiegészítást, abból 10-es lesz). Jövő szombaton indul, a BKK kapacitása arra elég volt, hogy közleményeket gyártson, meg politikus asszony is villogott a bemutatón, de a menetrend még nem elérhető. Ezért annyit tudunk, hogy az első járat kifelé 4.00-kor indul, az utolsó befelé 0.30-kor.

Faszagány Merdzsó buszok lesznek rajta szép repcsikkel az oldalukon, a jegy 900 forint, bérlet nem érvényes. Ezen nem rinyálunk, a reptéri céljáratok esetében normális és méltányolandó, ha külön, de nem magas tarifával mennek.Javasolják, hogy előre vegyünk jegyet, lesz hol a megállók környezetében, azt nem látjuk, hogy kiderült volna, hogy a sofőrnél is lehet-e jegyet venni, ha igen, mennyiért.

Szép és jó, jöjjenek a kínzó kérdések.

1. Például itt olvasható az ömlengés arról, hogy milyen fontos ez a járat, valóban. De eddig miért nem volt fontos? Értjük, hogy vizes vb, meg metrófelújítás, de eddig miért nem lehetett megcsinálni, ha már ennyire okos ma mindenki, hogy fontos? Ez a kérdés Vitézy Dávidnak is szól, akinek most is vannak jogos észrevételei, de példáiul az ő idejében miért nem született meg ez a járat? Elég régóta mondogatjuk mi is, hogy kellene, de nem lett. Taxislobbi? Politika? Reptér érdeke? Most már elmondhatná valaki, hogy eddig ki, illetve mi akadályozta meg.

2. A megállók: kifelé csak Kálvin, meg hajnalban Astoria, visszafelé mindkettő. Ezzel eddig nincs probléma, de egy Népliget fájóan hiányzik. Miért? Persze nem egyszerű, mert a felüljáró gyors, ha lejön a busz, az elég komoly időveszteség, de legalább a járatok egy részénél jó lenne biztosítani a buszpályaudvar átszállási lehetőségét is.

3. A menetrend. Ütemes mánia van, értjük, de a reptérre és reptérről nem egyenletes az utazási igény, meglepő módon akkor van utas, amikor gép érkezik/indul. Ezt jobb helyeken rugalmas járatindításokkal oldják meg, például a reggel 6-os sok géphez sok kimenő busz dukál. Ehhez képest a 6.00 és 6.20 között induló első 6-7 gépet egyetlen busszal, az elsővel lehet biztonsággal elérni, ami kapitális hiba. Visszafelé is sok éjfélkor, vagy utána érkező gép utasai bukják az utolsó buszt (a londoni is, késés nélkül is), ugyan miért nem lehetett minimum 1-ig járatni?   

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1712626133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.28. 15:49:01

Expo-körjárat szombattól már 10-es busz lesz, ezt már legalább egy hete bejelentették.

Szerintem az Astoria fontosabb megálló lenne, mint a Kálvin tér, elég megnézni, hogy melyiken milyen átszállási lehetőségek vannak és azt lefedi-e másik megálló.

A befelé fél 1-kor induló utolsó busz szerintem is túl korán van, de valószínűleg utána már éjszakai járat lenne. Bürokratikus mamutcégről beszélünk, teli szakszervezetekkel...

Antalbaba 2017.06.28. 17:38:40

@Online Távmunkás: mondjuk, ha a Tacskó, Ó-sün és társai ki tudtak növeszteni egy saját buszt a vevőik igényei szerint, akkor piciny repterünk is próbálkozhatna...

cradbox 2017.06.28. 17:49:06

A busz a reptérnek csak dísz. A taxisoknak minden fuvar után 1000-1500 forintot kell leadni az üzemeltető felé. Csak erről nem illik beszélni.

Bartha Péter 2017.06.28. 17:50:17

És végül az sem ártana, ha ehhez az úgynevezett ferihegyi gyorsforgalmi utat végre felújítanák, a sávokat bővítenék! És az már csak hab lenne a tortán ha a 30 éve igért gyorsvasutat, HÉV-et is megcsinálnák! (Azt sem bánom, ha mindkettőt a mészáros klán nyeri!)

ordasbacsi 2017.06.28. 20:26:59

Az első 04:00-kor induló busszal elég érdekes lenne bármilyen 06:00-kor induló gépet elérni...
Deákról minimum 40 perc egy busz még kiér.
Befelé is egyértelmű kevés a 00:30 indulás, főleg aki még a 23-31 kg -os bőröndjét is megvárná.

lombozódó 2017.06.29. 00:41:24

Volt már , de jött a rendszerváltás és igy nem lett komfortos.

Billy Hill 2017.06.29. 00:46:13

@lombozódó: Pont ezt akartam írni, hogy újszülöttnek minden buszjárat új. :-) Mondjuk anno megkönnyítette a dolgot, hogy a Deák téri fröccsös hely eleve buszpályaudvar volt...

M-G Zsófia 2017.06.29. 07:31:18

A menetrend valòban elég sz*r , de talàn idövel - 10-15 év mùlva - vàltoztatnak rajta. AKi ezt igy megàlmodta, nem buszozik a reptérre.Eddig véleményem szerint nem volt fontos ez a jàrat, hiszen rengeteg pénzt "beleöltek" a KöKi felùjitàsàba, aminek nem titkolt szàndéka az volt, hogy majd a tùrpista ott jòl elkölti az utolsò forintjait, amùgy meg orszàgimàzs. Ez valamiért nem jött be,de most mégis bejön valami kis pénz a dràgàbb jegyekböl. 900 Forint lesz egy jegy. Ha egy nyaralò magyar pl. (én) a belvàrosban lakik, csak a Deàkig megy és véletlenül felkészült, van nàla jegy. Ha véletlenül gyüjtéjegy, akkor 600 Ft-bòl bent van a vàrosban. Ha nem, akkor 700 Ft-bòl. Hovatovàbb bérlet... Sok kicsi sokra megy. Kivàncsian vàrom a fejleményeket, izgalmas lesz mindensetre.

bukszindeksz 2017.06.29. 08:02:52

"...Javasolják, hogy előre vegyünk jegyet, lesz hol a megállók környezetében, azt nem látjuk, hogy kiderült volna, hogy a sofőrnél is lehet-e jegyet venni, ha igen, mennyiért..."

Ennek a mondatnak talán fuss neki még egyszer, hátha átjön a lényeg.

bukszindeksz 2017.06.29. 08:06:08

@Antalbaba: a reptérnek az égvilágon semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy megkönnyítse az odajutást.
Max akkor lenne, ha lenne egy másik reptér is a környéken, amellyel versenyeznie kéne...

gmihaly621 2017.06.29. 08:07:17

Nem kínzóak ezek a kérdések, csak egyszerűen, jelzők nélkül kérdések. Valóban megfontolandó a megállás az Astoriánál és a Kálvinnál oda-vissza.

Bafana 2017.06.29. 08:08:17

A Népligetnél nem azért nem áll meg, mert a "a felüljáró gyors, ha lejön a busz, az elég komoly időveszteség,", hanem mert ha a felüljáróról lejön, még egy sávot kell váltani a busznak és a megállót fizikailag sem tudnák a vasúti átjáró elé rakni balesetveszély nélkül. Maradna az Ecseri út, annak is a lámpás kereszeződés uténi része. Lásd a metrópótló járatokat, amelyek nem menek fel a felüljáróra, hanem a Nagyvárad térnél balra az Elnök utca felé kerülnek, hogy a Népligetnél meg tudjanak állni. Ez csúcsidőben plusz 15 perc is lehet.

Pierr Kardán 2017.06.29. 08:08:57

Guszti, Guszti, ha végre sikerült megkufircolnod a nagymellű Rozit a szomszéd lépcsőházból, akkor ne azon gondolkozzál, hogy miért nem sikerült ez 4 évvel ezelőtt, hanem örüljél, wazze :-))

incognito ergo sum 2017.06.29. 08:09:20

Vitézy Dávid kirúgása óta nincs fej a békánál.

Pierr Kardán 2017.06.29. 08:14:56

@cradbox: Nem, nem csak dísz a repülőtérnek ez a busz, mert a BKK is tejel a járat után, a bevétel egyharmada a repülőtéré, mert megengedi a busz közlekedését.

cradbox 2017.06.29. 08:26:30

@pierr: lehet, de az valószínű nem véletlen, hogy hosszú évtizedekig volt szabályozatlan a reptéri taxikérdés, és a hiénák ma is nyugodtan tevékenykedhetnek a városban. a taxibizniszt egykor felügyelő Vitézy Dávid sem mert hozzájuk nyúlni, Demszky és Tarlós sem. Valaki nagy embernek ez jó biznisz 1988 óta...

asdf 2017.06.29. 09:21:10

@ordasbacsi: "Az első 04:00-kor induló busszal elég érdekes lenne bármilyen 06:00-kor induló gépet elérni...
Deákról minimum 40 perc egy busz még kiér."

Igen, es klasszik fapados utaskent kis kezivel 4:40-tol 5:25-ig van idod atmenni a secun, meg meg tiz perced odaerni gate close-ra. Ez azert egyaltalan nem remenytelen vallalkozas, bar ketsegtelen, idotartalek nem sok van benne, borondosoknek pedig nem palya.
(plusz zsiruj mercedes buszok, nem kotvadek ikarus, szoval szerintem 80 km/h-nal lep be a limiter, tehat lehet menni vele)

déjá vu39 2017.06.29. 09:37:21

@cradbox: Sa@gmihaly621: nyi bácsi (taxisok mondták).

déjá vu39 2017.06.29. 09:39:48

@cradbox: Bocsi, elbénáztam. Szóval, taxisok szerint Sanyi bácsinak kell tejelni.

ROTFL Manó 2017.06.29. 10:05:47

Könyörgöm, miért nem az új reptéri buszjárat kapta a tizes számot és miért veszik el a BNV busztól ezt? Nem lett volna logikus azt meghagyni annak, ami évtizedek óta a megszokott száma volt? AZ új járat meg kaphatott volna bármi más, nem használt számot.

Amúgy +1 azoknak, akik még emlékeznek a régi, Erzsébet térről induló reptéri járatra. Tán valamikor a '90-es években szűnt meg.

Ez az, ami az igekötőkből, ragokból nem derül ki. Nem most indítják ezt a járatot, mert korábban már volt ilyen, csak ÚJRAindítják. De ha ezt a szót használták volna a kommunikációban, akkor nem tudták volna fényezni magukat. Így az "indítják" szó használatával olybá tűnik, mintha ők találták volna ki.

sZulamith 2017.06.29. 10:12:19

Okos gondolatok, pedig a posztolót nem ezért fizetik.
Régen ez is jobb volt, mert a vidéki ember a buszpályaudvar és a reptér között tudott közlekedni. A poszt szerint, most nem.

Indus 2017.06.29. 11:41:40

"Eddig nem volt fontos?"
- 1/ 1991-ig volt Volánbusz által üzemeltett ilyen járat.
- 2/ Magyarország soros EU-s elnöksége alatt is volt - Weekenbusz-os vadi új török buszokkal.

"megállók"
Addig amíg nem megy házhoz a járat a csomagokkal utazókért (jé...de mégis megy: a reptéri minibusz, igény szerint, a reptéri kötelező megjelenéshez igazítva), az utasnak sztem már szinte tökmindegy kényelmi szempontból, hogy melyik metróvonali állomáson tud átszállni a reptéri buszra.

"menetrend"
Amennyiben
1/ nincs valós, tömeges utazási igény,
2/ és a reptéri kötelező megjelenéshez jól időzíthető utazási idő és az ennek megvalósítását garantáló forgalom
pazarló és fölösleges menetrendszerinti csuklósokkal megszórni a város egyébként is zsúfolt útjait.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2017.06.29. 11:50:17

@asdf: Nyolcvannal? Hol? A gyorsforgalmin is 70 a megengedett.

Duplaxiii 2017.06.29. 11:58:11

Csodálatos kis írás. A magyaros. Tehát akkor ne legyen, mert más gondjaid vannak, igaz?
- volt reptéri járat, korábban megszüntették...
- nem csak a melegfelvonulás fontos rendezvény, az úszó VB-is, tehát erre szolgáltatást indítani, támogatható.
- reggelig lehet vitázni arról, hol álljon meg. Másnak más lenne a fontos.
- az ütemezett járat ideális, hiszen a reptérre érkezés ajánlott ideje jóval több, mint a két járat közötti idő (és a menetidő). Hogy szeretnéd egyébként? Van indukó, érkező járat és azokhoz? Tehát induláskor ne menjen ki az ember a szokott időben? Essen be és maradjon le? És a késések? A menetrend online változik? Járatváltozásokkor is menetrendváltoztatás? Nem, köpjünk bele az ideálisba! Tudom mikor indul a gép, megnézem mikorra kell kiérnem, ahhoz keresek egy járatot és OK.

Kunhallmi Agnes. 2017.06.29. 12:01:38

Ez a buszjarat is egy ujabb megdonthetetlen bizonyitek arra, hogy itt hamarossan holokauszt lesz. Nyilvanvalo, hogy Meszaros stroman Lorinc gazszerelo ezekkel a buszokkal akarja a gazkamrakhoz szallitani az embereket, es a vizes vb csak eltereles. Na de nincs baj, mert ebbe mar biztos belebukik az orbanrezsim.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.06.29. 13:18:02

@Duplaxiii: az ütemezéssel (főleg a fél órással), az a baj, hogy itt ugye nem úgy működik, mint a külföldi shuttle járatoknál, hogy ahány ülőhely van, annyi ember fér fel, annyi jegyet adnak el. Itt könnyen lemarad a jeggyel érkező utas és napközben egy fél órás késéssel, meg egy kis dugóval, lassú szekuritivel könnyen le lehet maradni a gépről.

De egyébként nem nyavalygok, a turistáknak befelé tuti ajánlat, kifelé is biztosan sokan igénybe veszik. Nekem nem esik útba a reptér felé egyik megálló se, ráadásul fizetni is kéne érte, mert bérlettel nem lehet felszállni (ami egyébként szükséges, hogy ne ezzel utazzon az, aki nem a reptérre menne), úgyhogy sose fogok ezzel a járattal utazni.

mestska · http://cities.blog.hu 2017.06.29. 13:26:26

haha, épp egy hasonló jellegű posztot akartam megírni, de lehet, hogy így már nem teszem.

Trolizátor 2017.06.29. 13:36:04

@Online Távmunkás: Csak a pontosítás miatt: nem BKV-ról kellene szólnia a cikknek, hanem BKK-ról. A járatot nem a BKV adja, hanem az Arriva.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.06.29. 14:57:34

@Duplaxiii: ki mondta, hogy ne legyen?

@Indus: tehát azt mondod, hogy azért, mert 30 éve volt már hasonló, meg egyszer pár hónapig megint élt, nem jó a kérdés. csak gratulálni tudok.

@Online Távmunkás: kösz, javítottam

@mestska: azért csak írd, mi elolvassuk, az biztos.

@ordasbacsi: szerintem pont hajnalban teljesen tuti a -80 perces érkezés, persze csak ha nincs feladott pogyó. Nappal a dugók miatt nem merném bevállalni.

szcsongor 2017.06.29. 15:24:40

@Duplaxiii: "nem csak a melegfelvonulás fontos rendezvény, az úszó VB-is"
Gratulálok, fantasztikus bravúrral sikerült egyet buziznod. A cikk meg sem említett semmiféle melegfelvonulást, de te azért sikeresen belefűzted mondandódba.
Amúgy jogos a posztoló kérdése. Miért csak most? Eddig nem volt olyan fontos egy normális járat indítása a belvárosból a reptérre? Hirtelen fontos lett, hogy elbasztunk (zsebre tettek egyesek) egy fél 4-es metrónyit az úszó VB-re?

asdf 2017.06.29. 16:17:03

@estrella negra: Arra probaltam celozni, hogy ha a Merci buszt 80-nal a sebessegkorlatozo vagja le, akkor sanszosan nem esik nehezere a megengedett 70-nel mennie.
(Plusz, mivel ismerjuk a soforoket, ha olyan a szitu, akkor fogjak ok 78-ig taposni)
ui: 70-es tablanal te is mindig 70-nel mesz, es meg soha, semmikor, semmilyen korulmenyek kozott nem lepted ezt at, ugye?

CyberPunK 2017.06.29. 21:16:37

"Ezen nem rinyálunk, a reptéri céljáratok esetében normális és méltányolandó, ha külön, de nem magas tarifával mennek"

Lófaszt normális. Ott van Varsó, több járat közvetlenül a centrumba, sima jeggyel.

Kánikula 2017.06.29. 22:19:13

mintha azt írnák, hogy a járatindulásokhoz és érkezésekhez igazodva közlekednek majd.

Darth Revan 2017.06.29. 22:22:55

@CyberPunK:

Jo, mondtal egy varost, ahol nincs mas tarifa, de sok pelda van az ellenkezojere.

Pl. itt dublinban vannak a normal buszok, normal tarifaval illetve vannak az express buszok emelt tarifaval (mondjuk annyi a kulonbseg Budapesthez kepest, hogy a normal busszal is be lehet atszallas nelkul jutni a belvarosba.)

laci_52 2017.06.29. 23:33:47

"eddig miért nem volt fontos?"

Mert jól működött a taxislobbi.

"egy Népliget fájóan hiányzik"

Valóban! Az időveszteség hátrányait behozná a sok utas, akik vidékről busszal érkesznek. Be kell fordulni jobbra a Könyves Kálmán körútra, megfordulni az első lehetőségnél és megállni a buszpályadvar előtt. Ilyen egyszerű ez!

A menetrend valóban nem az igazi: az első busznak kifelé már éjjel 3-kor el kellene indulnia, az utolsónak befelé pedig(a gépek gyakori késése miatt) éjjel 2-kor.

Ha ezek a buszok mindegyik reptéri taxishiénától elvesznek napi 2-3 fuvart, már megérte elindítani a járatot. Mostanában a gyorsforgalmi oda-vissza sárgállik a taxiktól...

csaba03 2017.06.30. 00:34:39

reptéri vasút még Marokkóban is van, a taxi igazából csak Fekete-Afrikában a repterek fő megközelítési módja, a harmadik világbeli állapotokon sajnos semmilyen buszjárat nem változtat érdemben

Budapest a kutyaszar városa 2017.06.30. 06:33:25

Nem sokkal nyújt többet, mint az eddigi reptéri busz a KÖKI-ről...., csak éppen 3x annyiba kerül a jegy !

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.30. 08:50:14

@Trolizátor: Nincs nagy jelentősége, hogy a menetrendet a BKK vagy a BKV nevű állami pénzeket elnyelő, évtizedes lemaradású, szakmailag nulla cég készíti-e. Az pedig, hogy az üzemeltetést melyik oligarchának szervezik ki, ilyen szempontból szintén lényegtelen.

@ROTFL Manó: Szerintem valaki prémiumot kap az átszámozásokra, az utóbbi 6-7 évben több felesleges átszámozás volt, pl. a 7-es buszcsaládnál többször is. Mondjuk annak kivételesen van értelme, hogy 100E és 200E a két reptéri busz.

@Indus: Nem mindegy az utasnak, hogy a Deákon a belváros közepén van és három metróra tud átszállni vagy a Kökin a lepukkant külvárosban rakják le.

Indus 2017.06.30. 10:41:58

@Fillér B. Gusztáv:
Nem ezt mondom.
Sajnálom, hogy ezt értetted bele.
Olvasni, értelmezni tessék szíves.
Egyszer megpróbálom elmagyarázni:

Te tetted fel a kérdés: eddig nem volt fontos?
Információkat próbáltam megosztani: dehogy nem, de régebben fontosabb volt. A '60-as évektől a MALÉV buszok jártak ki a reptérre a Vörösmarti tér-Dorottya utca sarki MALÉV irodától, majd a Volánbusz vette át Erzsébet téri indulással a Steyr -Ikaruszokkal). És mostanában is volt rá példa, hogy reprezentációs okokból fontos lett - itt az említett EU-s elnökség.

A többiben pedig arra tértem ki, hogy:
- ma már van már jobb, gyorsabb, kényelmesebb megoldás (reptéri minibuszok, taxi, reptéri autómegőrző parkolók - csak az indulási pontnál kell bepakolni és az érkezésin kipakolni, nincs átszállás, cipekedés);
- a most bevezetni kívánt konstrukció sem túl kényelmes az utasoknak (ha már cipelni és metrózni/tömegközlekedni kell a megállókig, szinte mindegy hogy hol, melyik metróállomásnál száll fel rá ill. hova hurcolkodik az ember. Maximum egy átszállást (a Kökin)lehet vele megtakarítani;
- csak akkor rentábilis, ha van rá tömegigény (EU-s elnökség alatt úgy tudom nem volt, most a vizes VB alatt majd meglátjuk), egyébként nem éri meg eben a formában fenntartani, azaz csuklósokkal csinálni, ill. menetrendet sűríteni;
- továbbá ebben a konstrukcióban (belvárosi indulás), motorizáció jelen fokán, ilyen autóforgalom mellett nem garantált a menetidő, az utas biztos, időbeni eljutása (a már említett airport shuttle/taxi/saját gk eljutásokon kívül még a metró is gyorsabb, biztosabb a Köki-ig, mint a felszíni forgalomban egy csuklós (hacsak nincs külön sáv a részére fenntartva. De nincs.).

Indus 2017.06.30. 10:52:36

@Online Távmunkás:
Igen, egy racionális érv szól a Deák téri megálló mellett: három metróvonal találkozási pont, de addig is el kell jutnia vhogy az utasnak, és onnan már sztem gyorsabb a kék vonal. Ha a Deákon száll fel az utas, valóban egy átszállást meg tud spórolni, a Kökivel szembeni bizonytalanabb idő alatti eljutásért cserébe.

Beer Monster 2017.06.30. 13:33:36

@bukszindeksz: "a reptérnek az égvilágon semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy megkönnyítse az odajutást.
Max akkor lenne, ha lenne egy másik reptér is a környéken, amellyel versenyeznie kéne..."

Ez azért egy lépéssel hátrébbról nézve marhaság. 6-8 millió vidéki magyar számára jelenleg nem igazán opció a repülés az odajutás módja miatt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.30. 14:36:31

@Indus: Egy turista nagyobb eséllyel fog a Deák tér környékén lakni, mint a Köki környékén, így szerintem sokan át se szállnak majd.

cradbox 2017.06.30. 16:40:49

@beernonster: beülnek az autóba és odamennek. miliók teszik a világ számos pontján.

Beer Monster 2017.06.30. 19:55:25

Ez főleg azokra igaz, akik mehetnének repülő helyett autóval is, mert van autójuk.

asdf 2017.06.30. 22:24:02

@laci_52: "Valóban! Az időveszteség hátrányait behozná a sok utas, akik vidékről busszal érkesznek. Be kell fordulni jobbra a Könyves Kálmán körútra, megfordulni az első lehetőségnél és megállni a buszpályadvar előtt. Ilyen egyszerű ez!"

Probald meg ezt barmelyik hetkoznap 4 es 6 kozott megcsinalni, aztan rajossz, miert nem jo otlet 10 perccel megkesetni egy 40 perc menetideju jaratot. Uj megallo letesitese az Ulloin lenne az egyetlen modszer, de az meg 5 perc setaval jarna a buszpalyaudvartol. Ahhoz meg eloszor meg kell nezni, hogy egyaltalan van-e ertelme az egesz jaratnak.

Beer Monster 2017.07.01. 22:24:33

Nem lehetne az egész buszpályaudvart kirakni a reptér mellé, és a 100E-t fél óra helyett sűrűn járatni?

Le Sigh 2017.07.03. 15:06:09

Ha valakit az tart vissza a repülővel utazástól, hogy nincs a reptérnek házibusza, mint a Tesconak, akkor azt nem is az tartja vissza... Ez esetleg akkor lehetne igaz, ha a vidékiek számára csak a gyalogos megközelítésre lenne lehetőség. Mi is vidékiek vagyunk, mégis megoldja az egész kiterjesztett család mindenféle kellemetlenség meg hattyú halála nélkül, évente meg se tudom számolni hányszor.

Beer Monster 2017.07.04. 16:26:07

@Le Sigh:
Lehet, hogy akkor neked lesz egy-két hasznos javaslatod arra, hogy például egy tapolcai család hogyan oldhatná meg a repülést. Én csak az alábbi lehetőségeket ismerem:

- előző nap vonattal Bp-re (4000 Ft/fő), Kelenföldről motelbe BKV (800 Ft/fő), motel (5000 Ft/fő), motelből Ferihegyre (800 Ft/fő). (2 munkanap, 22000 Ft/fő, 8 be/kicsomagolás össz oda-vissza)
- aznap vonattal Bp-re (3ó 30p), kétóránkénti vonat miatt előbb indulás (átlag 1ó), BKV reptérre (1ó), biztonsági tartalék (1ó), kiérkezés indulás előtt (2ó). (9 óra, indulás hajnal 4:00-kor, kizárólag 15:00 utáni délutáni járathoz, legkevesebb 12 óra utazás)
- taxi Bp-re (80000 Ft)
- ha van autó, akkor nem olvassa a tömegközlekedő blogot

Segíts.

Beer Monster 2017.07.04. 16:35:24

...13:00 utáni délutáni járatokhoz...

Le Sigh 2017.07.04. 17:12:22

Volánbuszra miért nem gondol a tapolcai család, csak a BKV-ra? Egy fokkal jobb lehetőség, de: Azon kívül, nagyon drámaian hangzik ez így, ugye tudod, hogy a te Tapolcáról Budapestre jutásodon SEMMIT sem segít az, ha a reptér Pesten belül házibuszjáratot indít. Nem az a tapolcai család elsődleges gondja, hogy mikor megérkezett Pestre, akkor hogyan jusson ki a reptérra, hanem az, hogy mégis hogy jusson fel Pestre tömegközlekedéssel emberi időben. Ehhez mégis mi köze a reptérnek? A reptér nem oldhatja meg a vidéki közlekedést, márpedig te itt azon kezdtél rugózni, hogy igenis a reptér érdeke lenne, hogy saját buszjáratot indítson, mert hogy a 6-8 millió vidéki. Tényleg borzasztóan érdekel, hogy egy Pesten belüli házibuszjárat Ferihegyre, mint a Tescoba mégis mit segítene egy tapolcai családon?

Le Sigh 2017.07.04. 17:15:38

Másrészt, lehet engem ezért most utálni, de akinek annyi szociális élete nincsen, hogy az évi egy darab nyaralására megkérjen autóval rendelkező ismerőst, hogy ugyan vigye már fel őket a reptérre, kifizeti a benzint, meg esetleg egy kis fájdalomdíjat is, annak lehet elsősorban inkább az emberi kapcsolatain kéne javítani, nem nyaralni menni repülővel.

Beer Monster 2017.07.04. 18:08:53

@Le Sigh: Te sajnos valamit teljesen félreértettél a kérésemben. Én nem azért kértem tanácsot, hogy a repülőtéri busz ügyében valami mellett érveljek, hanem azért, hogy tanácsot kapjak és ezzel az információval gazdagodjak, esetleg még máson is segítve.

Beer Monster 2017.07.04. 18:26:02

A reptérnek érdeke lenne egyébként a normális megközelíthetőség, és ezt nem állíthatja senki, hogy egy reptéri busz kielégítené. Nem véletlenül építenek (elvileg) vasútat, ami közelebb áll a normális megközelítéshez. Országosan azonban akkor válik normálissá, ha megfelelő csatlakozásokkal rendelkezik (Kelenföld, Keleti, Nyugati, valamint keresztezi vagy csatlakozik az országos buszhálózathoz).

Összekevertél amúgy valakivel, én életemben nem állítottam olyan marhaságot, hogy a 100E busz vidékiek utazását megoldhatná.

Beer Monster 2017.07.06. 16:25:40

Most lehet, hogy én vagyok türelmetlen két nap után, de ha jól látom tanács az nincs, csak szidalmak családjukat, unokáikat meglátogató nagyszülőknek, külföldi munkát vállalóknak, tanulmányi útra készülőknek, külföldre házasulóknak, hogy nem kéne "nyaralni" menni.

Beer Monster 2017.07.15. 21:25:36

@Le Sigh:

Nem én voltam türelmetlen.
süti beállítások módosítása