A minap volt szerencsénk a Wizz egyik legócskább belső kinézetű gépéhez. A HA-LWA műszakilag bizonyára kifogástalan állapotban van, de már meglehetősen ütött-kopott, toldozott-foltozott. Utóbbi szó szerint.
Ez a gép abból a szériából való, amelyiknél a Wizz tesztelte a Ryanair fantasztikus, és a jelek szerint megmaradó pratkikusságát, vagyis azt, hogy nincs ülészseb. Így a bunkó utas nem szórja tele mindenféle hulladékkal a zsebeket, és a gép felkészítése egy-egy fordulónál sokkal gyorsabb. Igen, kár, hogy az üveg vizet, újságot, akármit nem lehet lerakni sehova, fogdoshatuk egész úton. No, ezt a remek megoldást alkalmazta a Wizz is azzal a különbséggel, hogy egy lyuk maradt a fedélzeti magazinnak. De nem is ez a gond.
Hanem, kis szörnyünkre visszatérve, az ülések ormótlanul vastagok, ami azért gáz, mert az olyan hatalmas termetű férfiak lábai, mint Guszti - aki talán egy hiányos díszőrségbe még beférne, de Körmend kezdőcsapatába tutira nem - már nem férnek el. Kétméteres emberek pedig ne is próbálkozzanak, mert felesleges, ők üljenek a folyosói oldalon és lógassák ki a lábukat - majd úgyis leviszik a sztyuvik a mozgóbüfével - vagy vegyenek nagy lábterű helyet.
A hosszúlábú utas (asszony és férfi), aki bekényszerül a székbe, folyamatosan löködi az előtte lévő ülés támláját. Ettől az anyag egyre több helyen elfárad, így az ülés hátulján repedés, nyílás keletkezik. Ezt a nyílást talán azért, hogy tovább már ne szakadjon, ügyes karbantartó kezek, ahogyan az látszik is, legszigetelőszalagozták. Rendkívül vonzó képet kölcsönözve az enteriőrnek. A ragasztás persze csak ideig-óráig védi a repedést, a folyamat megállíthatatlan.
Ez a gép hét éves, de az elrontott ülésfelépítés miatt jóval többnek néz ki a koránál. Tiszta szerencse, hogy ebből a szériából nem jött sok, az újabbak (az A320-asok is, nem csak a 21.esek) már sokkal kényelmesebbek, nagyobb a lábhely és visszatért az ülészseb is. Lutri, hogy épp milyen gépet fogunk ki.
A szigetelőszalag bevetése nem különlegesség a légitársaságoknál: nagyot ment pár éve a neten, hogy az easyJet még hajtóművet is ragasztott vele, mi is találtunk már betekert karfát, meg, szintén a Wizznél, egy ilyet is:
UPDATE:
Tényleg nagyon drága lehet az a speckó ragasztószalag, mert egy másik gépre már nem jutott. Ahogy kommentelőnk is írta, a HA-LPU jelzésű gépen még durvább állapotok uralkodtak, Guszti előtt az asztalka az előtte ülő lány minden mozdulatára lecsapódott, az egész hátrész nyelkett-nyaklott. Lehet, hogy ezeket a típusokat ha csak lehet, már nem járatják Budapestről, de ez akkor is gáz.
Utolsó kommentek