Elunták az írországi magyarok, hogy csak Dublinból Budapestre repülhetnek, azt is általában elég drágán. Petíciót indítottak, hogy felhívják a légitársaságok figyelmét az egyéb ír-magyar útvonalak iránt megnyilvánuló nagy keresletre. Sok esélyt ugyan rövid távon nem látunk arra, hogy sikerrel járjanak, de drukkolunk, az első corki utasok között lennénk turistaként magunk is.
Kicsit több mint két éve a skóciai magyarok küzdöttek azért, hogy legyen normális járatuk a méregdrága Jet2 mellett. Akkor ennek kapcsán volt is egy szavazásunk, s nem sokkal később meg is kapták a járatukat, amikor a Wizz beindult Glasgow-ba. Nemrég pedig a Ryanair jelentette be, hogy a Jet2 mellett ő is beszáll az Edinburgh-Budapest útvonalra.
Az írországi magyarok petícióját itt lehet támogatni, nekik szinte bármi jó lenne a Dublin-Budapesten túl, indulás akár Shannonból, akár Corkból, sőt Észak-Írországból is. Corkból és Dublinból debreceni járatot is el bírnak képzeni. A magunk részéről drukkolunk, hogy sikerrel járjanak, de erre kevesebb esélyt adunk, mint a skót járatoknál.
Írország egy egészen speckó piac.A fővárosnak van egy méregdrága reptere, ahol a két ír cégen kívül alig tud más is megélni. A többi ír reptér is hírhedten drága, Shannonban jó nagy forgalmi zuhanás volt az évtized elején és azóta is csak picit nőtt az utasszám. Cork is ügyesen leküzdötte magát a 10 évvel ezelőtti bőven három millió feletti utasról majdnem kettőig, hét mínuszos év után tavaly volt az első szerény növekedés.
A két ír cégen kívül ezekre se repül szívesen szinte senki, sokatmondó tény, hogy az easyJet se piszkálja bottal se Írországot, pedig amúgy egész Nyugat-Európát nagyon sűrűn lefedi. A Wizz évekig repült Corkba több lengyel városból, sőt Litvániából is lett egy útvonal (ennek nyitásakor készült a kép, amint a reptér góréja örömködik a személyzettel) de bezárták az összeset és az elmúlt években nem próbálkoztak újra, nagyon nem jött ki nekik a matek.
A Ryanairnek Corkból van pár lengyel útvonala, onnan egy esetleges nagyobb bővítés során szóba kerülhetne Budapest, ha Dublinból szénné nyerik magukat. Debrecennek egészen mimimális esélyt adunk, a Wizz szenved ott, amin inkább röhög a Ryanair, sem mint hogy odamenjen meccselni vele. A Wizz írországi visszatérésére se látunk nagy esélyt, ha igen, akkor is inkább a lengyel útvonalakkal kezdene. Az Aer Lingus ritkábban repüli Dublinból Budapestet a Ryanairnél, igencsak meglepődnénk, ha Corból akarnának új kapacitást tett a magyar irányba.
Tehát leginkább a Ryanairnél érdemes kísérletezni, de őket sem lesz könnyű meggyőzni arról, hogy megérheti nekik a Dublin-Budapesten túli ugrálás. Az biztos, hogy ma az utasoknak londoni átszállással, két külön jegyet megvásárolva sokszor olcsóbb az írországi eljutás, mint a közvetlen járatokkal.
Utolsó kommentek