Új gépet továbbra sem hoz pesti bázisára a Ryanair, de három új útvonalat igen. Edinburgh nagyon király, eddig mocskos drága volt. Prága fapadilag vadiúj, viszont igencsak meglepődtünk rajta. Valencia lényegében papírforma.
Majdnem pont két éve annak, hogy amikor rákérdeztünk a Wizznél arra, hogy milyen útvonalakban gondolkodnak, adtak egy ötös listát, futtassuk meg, mit gondolnak a potenciális utasok. Az ötből hármat aztán meg is csináltak, most meg az a hír, hogy a legnagyobb konkurensük elkezdi repülni a negyediket, ami nekik végül nem kellett.
Ez Valencia, amiről nem csak a pesti reptér bizonygatja már hosszú ideje, hogy lenne benne ráció, de tavaly ősszel az anna aero-nál is a hét "legalulkiszolgáltabb" útvonala volt - rengetegen kerestek rá, mégse repülte senki. A Wizznek, amely épp két napja hozta ki, hogy keményen nekirongyol Frankfurtnak, a sokkal kisebb kockázatot jelentő Valencia nem kellett, tolja hát téltől a Ryanair, heti kettővel.
Aztán: Skóciát is kérdezte a Wizz, be is indult nem sokkal később Glasgow-ba. Most viszont a Ryanair bejelentette a másik skót nagyvárost, Edinburgh-t, egyik kedvenc városunkat, hurrá. Ezt a Jet2 már régóta repüli, de általában jó drágán és ritkán, most aztán a Ryan a tökére lép itt is - East Midlands esetében is hasonló volt a szitu, régen repülte, majd bezárta a Ryanair, a Jet2 rácsapott, majd utána lépett a Ryanair. A freki itt is elég gyík, csak heti kettő.
De amin konkrétan a legnagyobb hátast dobtuk: Prága. Már csak halványan rémlik, hogy valamikor az indulásukkor vagy a megboldogult SkyEurope, vagy épp a Wizz megpróbálta, de csúnya bukás lett belőle. Baromi kíváncsian várjuk mi is, hogy 13 évvel később meg lehet-e tölteni a két legszebb és legnépszerűbb közép-európai város között 180 fős gépeket, főleg hetente ötször. Az biztos, hogy ha 5 ezer alatti jegyekbe botlunk, kanyarintunk vele egy nagy sörtúrát. Öt éve Krakkónál éreztük, hogy nem lesz hosszú életű, gyorsan be is utaztuk, reméljük, ma már a Budapest-Prága fapados útvonal életképesnek bizonyul.
A Ryanair egyébként már feltette jövő téli menetrendjét, sok változás nincs benne az ideihez képest, már ami Budapestet illeti. Amit leghamarabb megnéztünk, a legjobb hőmérséklet/jegyár mutatóval bíró téli cél, Eilat jövőre is játszik, persze most még horror áron kínálják lúzereknek, jövő ősszel lesz érdemes foglalni. Izraelt jövő télen sokkal több helyről repüli majd a Ryanair (nem csak Eilatot, hanem Tel Avivot is), semmi ok nincs arra, hogy a budapesti útvonalon emelkedjenek az árak.
Az új útvonalakat most csak bejelentették, foglalni majd később lehet őket.
Utolsó kommentek