Szép kis kétkezes gyomrost vitt be a Wizz ma két nagyágyúnak, egyszerre kapott a Ryanair és a Lufthansa azzal, hogy a káeurópai cég Frankfurt fő repterére indít járatokat, ráadásul Budapestről is és naponta.
Michael O'Leary Ryanair-vezér addig mondogatta, hogy Heathrow-ra és Frankfurtba soha nem fog járatokat indítani, hogy végül még tán a Lufthansa is elhitte. Nagy volt ugyanis a tanácstalanság tavaly novemberben, amikor a Ryanair bejelentette két gépes bázisát Frankfurtban. "Főnököm tévedett" - viccelte el a dolgot az egyik Ryanair-alvezér, szerencsétlen a Lufi meg két sztrájk között csak hápogni tudott, hogy megteszi a szükséges ellenlépéseket. Azóta is teszi.
Tény, hogy a Ryanair már évek óta folyamatosan helyezi át a hangsúlyt a halál faszán levő repterekről a városközpontiakra és az üzleti utasokra is rágyúrt az egyre sűrűbb menetrendekkel a fontos útvonalakon. A brexit nyomán egy másik átcsoportosítás is beindult, el az Egyesült Királyságból, máshova. Kimondottan ráfeküdtek a német piacra, ahol a gyengélkedő Lufi és a konkrétan szarul álló Air Berlin könnyű prédának tűnt, így jöttek szép sorban a német bázisok.
Eközben Magyarország? A budapesti bázissal a Ryanair nem igazán foglalkozott, elvolt szépen szinte változatlanul az elmúlt években. Viszont a német beledurrantásból profitált Budapest is, mert két nagyon tolt bázisáról is bevállalós volt, napi járatokat indított Berlinből és Nürnbergből is. Frankfurt esetében is logikus volt feltételezni, hogy ha a kezdeti mediterrán útvonalak után bővítenek, jöhetnek kelet-európai útvonalak is. Nagyon úgy fest, hogy ennek ment elébe a Wizz és a Ryanair módszerét lemásolva bejelentette, hogy majd ő repül Budapestről és Szófiából Franfurtba.
Nem emlékszünk, mikor volt olyan utoljára, hogy egy új útvonalon napi járattal kezdett a Wizz, Londont leszámítva Budapestről talán sose volt ilyen. Tökös lépés, az biztos. A frankfurti reptér még mindig a drágák között van és csak az első évre jár 50 százalékos díjkedvezmény az új útvonalakra. Kérdés, a Wizz fel tudja-e futtatni nyereségesre, illetve ha úgy alakul, bukóval is nyomja-e tovább csak azért, hogy ezt a relációt már ne tudja letarolni a Ryanair.
Sok esélyt nem látunk rá, de nagyon vicces lenne, ha az írek beleállnának a harcba és ők is beindítanák ugyanezt az útvonalat. Jönnének a 3 ezer forintos jegyek, az tuti, mondjuk csak Wizzel is biztos lesznek 4-6 ezerért később - csak decemberben indul a Budapest-Frankfurt útvonal. Kérdés, ezzel párhuzamosan megszűnik-e Hahn - lehet, hogy megpróbálják megtartani, nincs kizárva, hogy ma már Saarbrücken és Luxemburg környéke elbír heti két-három járatot. Majd kiderül, ha feltöltik a téli menetrendet.
Aki biztos szív, az a Lufthansa, amelyik eddig megpróbálta a fapadosát, a Eurowingst kihagyva, saját brand alatt repülni Frankfurtot, mert a hosszú távú járataira jórészt oda hord rá, az átszálló utasokkal a gépeket viszonylag jól tudta tölteni. Neki biztos kiesik a rövid távú forgalom nem kis hányada, szinte már csak a reggel megy, este jön típusú üzleti forgalomra számíthat.
Utolsó kommentek