FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A hülye utas esete három csomaggal és a Wizz Airrel

2017.01.23. 21:47 Repülős Rozi

Feje tetejére állt a világ: Budapesten már ember sem mindig van a csomagméricskélésre, bezzeg a legnagyobb Wizz-csomópontban keményen büntetik az utasokat, ha nem tartják be a szabályokat. Konkrét intő példa: még mindig vannak olyanok, akik más légitársaságra hivatkozva próbálkoznak három kézipoggyásszal, majd pofát nyitnak és szidják a szolgáltatót. 

A csomagok mérete és ellenőrzése régóta kritikus pont a Wizz Airnél, főleg mivel Európában senki más nem kér külön pénzt azért, hogy egy normális méretű kézipoggyászt vihessen az utas a fedélzetre. Írtunk már róla eleget, főleg a budapesti szívózásról, most meg azért, mert a korábbiakkal ellentétes tapasztalatokkal gazdagodtunk.

Ennek a vidám kis párbeszédnek vajon hol lettünk fültanúi? 

- A Ryanair ilyet nem csinál.

- Az egy másik légitársaság.

- De oda felvihettem ennyi csomagot.

- Nem hiszem, a Ryanairt is mi kezeljük, három darabot oda se lehet felvinni.

- De többször is utaztam már velük és engedték.

- Hölgyem, ez most a Wizz Air, ez egy másik légitársaság, ennek az előírásait kell betartani. Amikor megvette a jegyet, beikszelte, hogy elfogadja a feltételeit. Nem tartotta be, én köteles vagyok pénzt kérni a túl sok csomagért.

- Vissza fogom követelni a büntetést, ez teljesen jogtalan.

- Nézze ezt a papírt. (Van rajta van 20-25 kitöltött sor) Ők mind fizettek, azt mondja, hogy mindenkinek adjam vissza a pénzt, amit csomagdíjra beszedtem tőlük?

 - Igen, adja vissza. Soha többet nem utazom Wizz Airrel.

És így tovább, még kis hiszti és replika a hölgyek között. Hol? Budapest nem lehet, mert Ferihegyen más földi kiszolgáló kezeli a Wizzt és a Ryanairt. A megoldás: London-Luton. Az elmúlt évben már többször láttuk, hogy ezen a reptéren komolyan veszik a csomagméricskélést, de most az eddigi legnagyobb szigort tapasztaltuk. Külön mérőember ment végig a beszállásra váró soron, hogy végignézze a beszállókártyákat, csak azzal a céllal, hogy a fizetős nagy kéziket felcímkézze. Aki aztán odaért címke nélkül egy nagynak látszó motyóval a pulthoz, már pakolhatott is a mérőbe, innentől pedig már csak egy ugrás a büntetés kifizetése.

 ltn_merok.jpg

A párbeszédben szereplő utas egy ötvenes hölgy volt, ő sem irodalmi stílusban beszélt, de a gate agent is lehetett volna udvariasabb. Az a röhej, hogy három pici poggyásza volt, egy kis bőröndszerű, egy nagyobb zacskó és egy nagyobb fajta retikül. Egy nagy kézibe simán befért volna minden, de valószínűleg elég lett volna neki, ha vesz egy elsőbbségi beszállást, amihez jár egy kis második csomag, a zacskó tartalmát pedig begyömöszöli a két kis pogyóba. De pont azért tanulságos látni egy ilyen esetet, mert mutatja, hogy mindig vannak tudatlan, felkészületlen utasok, akik aztán a saját hülyeségükért a légitársaságot hibáztatják.

Lehet utálni a szabályt, de aki úgy dönt, hogy a Wizzel utazik, az jobb, ha betartja. Akkor is, ha a repterek többségén pont leszarják a csomagvizslatást. Például legutóbb Budapesten is. A korábbi legendás utasalázások színhelyén utolsó indulásunk alkalmával üresen tátongott az utaskarám bejáratánál a megszokott budportos csomagmérőpult, nem volt ember erre a pompás feladatra. A pultnál dolgozókat sem érdekelték a csomagok, csak a beszállókártyát és az okmányokat ellenőrizték. 

Jól átesett ezzel a pesti szolgáltató az egyik végletből a másikba, de ismételjük, senki ne buzduljon ezen fel: általában korrekten mérnek, odafigyelnek, a szabályoknak megfelelve pakoljunk, illetve a várható csomagmennyiségünknek megfelelően fizessünk előre nagy kézit (10-20 euró), vagy vegyünk második kis csomaggal felturbózott elsőbbségi beszállást - utóbbi jóval olcsóbb, csak 5 euró, ha meg elhasalunk az ellenőrzésen, 35 euró a büntetés.

FRISSÍTÉS: A Budporttól kaptunk egy mailt, noha a posztban nem szerepelt, melyik járatról van szó, utána néztek a járatunknak és azt találták, hogy volt ellenőrzés. Vagyis már megint nem az van, amit a saját szemünkkel láttunk, tapasztaltunk. Amúgy meg valóban nincs mindig ellenőrzés. Szerintük:

A BUDPORT továbbra is a légitársaság felé elkötelezetten, a Wizz Air által előírt poggyász-, és utaskezelési szabályok szerint, továbbá a légitársaság “utasbarát” elvét követve végzi a munkáját. Ez utóbbi miatt gyakoriak a méltányossági esetek, vélhetően Ön is ilyennel találkozott legutóbbi utazása során. (Később találták meg, hogy szerintük nálunk ellenőriztek - F. B. G.)

Szeretném Ön felé jelezni, hogy tekintettel arra, hogy 2015. november hó 1. napjától a BUDPORT nem csak az utasok előszűrését végzi, hanem a teljes utaskiszolgálási folyamatokban érintett BUD-on, így nem mindig szükséges dedikált ellenőrzési pontot felállítani olyan  járatok esetében, amelyek utaslétszáma, desztinációs sajátossága, az utasok összetétele ezt nem tesz indokolttá. Például, egy BUD-DTM járaton semmi szükség a dedikált előszűrésre, azonban egy BUD-FCO járaton ez elengedhetetlen. Ha például egy BUD-RHO járaton két utazási irodának egy-egy nagyobb csoportja utazik és az utazási irodák előzetesen egyeztetnek velünk, akkor szintén elkerülhető a dedikált utasellenőrzés szükségessége, ugyanis a csoportok jellemzően az utazási irodák által előre megvásárolt szolgáltatásokkal utaznak. Ettől függetlenül a beszállítást végző agent-ek ki ismerik a légitársaság előírásait és azokat betartva, az utasokkal betartatva végzik a munkájukat. 

Lutonhoz még egy kis friss infó: vadul túrják a repteret, előtte, kint borzasztó káosz van, a városba, meg a vasútállomásra induló buszokhoz csak a szabad ég alatt lehet várakozni - sokszor sokat kell, az angol időjárást meg nem kell bemutatnunk. Akinek mindegy, hogy Stanstedre, vagy Lutonba érkezik, s onnan megy be Londonba, hasonló jegyár mellett jobban jár most Stansteddel és a Ryanairrel - a bejutás is olcsóbb onnan, Lutonból alig van olcsó jegy easyBusszal. (A legjobb persze, de általában drágább Gatwick easyJettel, vagy Norwegiannel)  Visszafelé annyi Luton hátránya, hogy a buszos kijutásra sok időt kell szállni a nagy dugók miatt, a reptér közelében is állandó a túrás miatt a torlódás. Bent a terminálban induláskor már nem érezni a felújítást.   

86 komment

Címkék: Wizz Air Luton

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1212149147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hantabanta 2017.01.23. 22:32:22

Pénteken Teneriféről jöttünk haza. Check-in-nél minden egyes utasnál kijöttek a pultból és minden csomagot ketrecbe tetettek. Még azt is, ami láthatóan sokkal kisebb volt.
A beszállítás is igen lassan ment, itt is mindenkit ellenőriztek, akinek nem volt felcímkézve a poggyásza. Majd közvetlen a repűlő ajtaja előtt (csápról szálltunk)is álltak néhányan és aki esetleg eddig átcsúszott pl. egy retiküllel, bepakoltatták(amit két merc múlva úgyis kiszedtek).
Késéssel is tudtunk indulni, a Crew elnézést kért a földi személyzet viselkedéséért.Ezek szerint, lehet, hogy ott sem ez az általános.
Mindenesetre örültem, hogy mint mindig, mi betartottunk minden szabályt. Annak ellenére, hogy az utóbbi években nem nagyon láttunk sehol sem ellenőrzést.

Repülős Rozi 2017.01.23. 23:12:31

@hantabanta: ez már csak azért is baromi érdekes, mert nemrég mi is jöttünk Teneriféről és oda se bagóztak a csomagokra. Úgy tűnik, jobban odafigyel a Wizz, hogy a földi kiszolgálói betartassák a szabályokat.

Yumurdzsak 2017.01.23. 23:14:26

annak mennyire van értelme, hogy Milánó-Budapest (Wiszér) május végén olcsóbb a feladott poggyász mint a nagy kézi?

Wiszér árprilisra Húsvét miatt tett be csúcsidős csomagárakat? ilyet minden évben csinál?

cbc 2017.01.23. 23:59:50

Jajj mennyit nevettem ilyeneken :-)) A sok fontos ember, aki "siet" ezért felhozná a fél házat a fedélzetre, neki nincs ideje a szalagra várni. Ahogy a SZÉP-kártya használhatatlanná tette a hazai wellness-hoteleket, a Volánbusz szinvonalú közönség a repülést tette kvázi élvezhetetlenné.

hantabanta 2017.01.24. 00:30:48

@cbc: Hát igen,öt órát végigszenvedni a mögöttem ülőket hallgatva, nagyon kemény volt.Tényleg Volánbusz feeling :)Pl. mikor elhangzott a "Cabin crew,top of descent",ezek azon háborogtak, hogy mé nem magyarul mondja, há magyarok vagyunk. :))

funfun 2017.01.24. 08:19:21

@hantabanta: Milyen most az idő Tenerifén? Fürdésre alkalmas a víz?

Egyébként 2x voltunk ott, utoljára októberben, mindkét alkalommal az volt a tapasztalat, kutyát nem érdekli, hány és mekkora kézipoggyászod van. Direkt figyeltem, csak a beszállókártyát nézték mindenkinél. Ezért lep meg, amit írtál, talán bekeményítettek az elmúlt pár hónap alatt.

funfun 2017.01.24. 08:22:27

A wizzair új helykiosztási rendszerében (csak check-innel együtt dobja a gép a helyet, nem foglaláskor) megmaradt a priority boarding mellett a +1 felvihető poggyász? Nem láttam ugyanis a legutóbbi foglalásomkor, bár nem lett volna rá szükség.

VaradiJanos 2017.01.24. 09:10:51

@Yumurdzsak: .... hogy ne tömködjék tele a fedélzeter és be csússzon emiatt a beszállás

VaradiJanos 2017.01.24. 09:12:44

@cbc: miért nem repül normális légitársasággal business-en? Ja, hogy ahhoz csak az arc nagy?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.24. 09:50:18

Ha van egy méreten belüli kézitáskám és a fényképezőgépem a kistáskájával, az 2 kézicsomagnak számít?

Jahno 2017.01.24. 10:00:53

@VaradiJanos: Mert, bizniszen nincsenek szabályok, vagy mi?

blöff 2017.01.24. 10:01:39

"tudatlan, felkészületlen utas"

és még van aki a cigánykodást, a wizzairt védi.. szánalmas ez a méricskélés.

"nem kötelező a wizzel utazni" na persze, imádom, amikor majdnem monopolhelyzetben lévő társaságok esetén úgy beszélünk, hogy nem kötelező, meg elfogadta a feltételeket egy többszázoldalas üzletszabályzat és ászf esetén, amiben ugye nekünk nincs beleszólásunk.

Az átverés az, hogy hiába van telekom, internet, repülés, bankszektor stb látszatverseny, a szolgáltatás monopol.
És három szatyrot, retikült nem lehet felvinni, az megalázó cigánykodás.

blöff 2017.01.24. 10:03:15

@hantabanta: elnézéást kér.. rossz rendőr, jó rendőr...

hantabanta 2017.01.24. 10:11:12

@funfun: Az idő remek, a víz nekem nagyon hideg, kb.18 fokos.:))
Mivel a crew elnézést kért, gondolom, ez valami egyedi eset lehetett.

Plumper_ 2017.01.24. 10:18:11

többször volt velem, hogy a kis szütyőket, szatyrot, retikült a scheggfej utasok felb@szták a tárolóba, az utánuk következők, köztük én, pedig emiatt nem tuduk odarakni a nagyobb kézipoggyászt. persze csak addig, míg nem szóltam a sztyuvinak, aki kidobálta a kis sz@rokat...:-)

VaradiJanos 2017.01.24. 10:26:07

@Jahno: de vannak, a mondandóm a nagyképű olvasótársnak szólt: ha nem akar "volànbuszos" néppel utazni repülőn, akkor ne szarrágjon fapadossal

blöff 2017.01.24. 10:30:00

@Plumper_: akkor húzd össze a kézipoggyászodat, vagy tedd az öledbe. Persze a másik vigye el a csomagját, mert te jössz a tieddel.
és ugye te megmondod, hogy az én szatyrom nem oda való, ellenben a te táskáddal.

2017.01.24. 10:31:07

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Nem. Egy meg egy az egy.
Egyébként állatot nem engednek a fedélzetre.
Alternatív megoldások: tedd be a kamerát a poggyászba. A kabát , vagy pulóver alá dugd.
Mosolyogj. Ettől elborzad, és inkább továbbenged.

elemes 2017.01.24. 10:55:41

nem tudatlan.
nem felkészületlen.

személyiségzavaros.

zotyabacsi 2017.01.24. 10:58:41

Szerintem teljesen korrekt, hogy ha vannak szabályok azt betartatják, mert minek vannak ha mindenki szarik rá. Air Berlinnel jöttem haza Stockholmból berlini átszállással, ott ugye fel lehet vinni normál méretű kézipoggyászt meg még valami kis kézitáskát alapból. És semmit se mértek. Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy az utasok többsége derékig érő húzós böröndöt plusz sporttáskát cipelt a fedélzetre. A beszállás 45 percig tartott, a végén a sztyuvi a kapitányt hívta ki mert már fizikailag nem fértek el a csomagok a fedélzeten. Majdnem lekéstem a csatlakozást, nekem a Wizzel utazni százszor szimpatikusabb volt. Vannak akik sportot űznek abból, hogy a szabályok határait feszegessék, ha sikerül áthágni egy szabályt rettenetesen büszkék magukra ha nem akkor meg világgá kürtölik a sérelmüket.

valakivalaholvalamerre 2017.01.24. 11:05:07

@blöff: Én is ugyanerre gondoltam... Én érezzem szarul magamat, mert a több száz oldalas szerződésben eldugott apró-betűs részt nem tudom fejből. Nem is akarom tudni, én utazni akarok. Meg is teszem, de Bécsből indulva a fapadosokat elfelejtve. Néztem kb. mennyibe kerülne Tenerife a wizz-el, hát ha a csomagokat amivel szoktam utazni beleadom drágább is mint pl. Flyniki, vagy Austrian. Ott vihetek kb. 30 kg-ot + kézit sem nézik és még ehető kaját is kapok és még földig sem aláznak, ha kérdésem van. Persze könnyen beszélek, mert nekem közelebb van Schwechat mint LisztFerihegy.
Mi itt Magyarországon nagyon el vagyunk tévedve, mi számít normális szolgáltatásnak.

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 11:10:42

Uraim, van bőven miért fikázni a Wizzairt:

- az állandó kiseb-nagyobb késések,
- a vágóhídi körülmények Ferihegyen,
- a szarul képzett személyzet. Nem a pilótákról beszélek, hanem a heherésző, néha arrogáns sztyuvikról stb.
- a méregdrága és még így is szar kaja.

Stb.

De! A szabály az szabály. És ha ezen is túlnézünk, akkor ugyan pillantsunk már bele a Qatar Airways poggyász-szabályzatába! Annak a Qatar Airwaysnek a szabályzatába, amely talán a legnagyvonalúbb a poggyásszálítások terén, hiszen egy mezei economy utasnak is 30 kilós poggyászt engedélyez, de ha már a Priv Club tag vagy, akkor 45 kilós csomgagot tehetsz fel a gépre.

Tehát, kézipoggyász szabályzat:

One piece, not to exceed 7 kg (15lb)
Maximum hand baggage dimensions are 50x37x25cm (20x15x10in) each
In addition to your hand baggage allowance, you can also carry personal items such as one ladies handbag or one small briefcase, one coat, cape or blanket, one umbrella, one pair of crutches or walking stick, one small camera or binoculars, limited reading material, an infant’s carrying basket, and duty-free items purchased on the day of your flight.
Laptops and laptop bags have to fit within your hand baggage allowance.

Ezek után minden fikázó lesz szíves egy kicsit elgondolkodni azon, hogy ha még a Qatar is szabályozza a kézipoggyászokat, akkor mi a problémájuk azzal, hogy a Wizz ugyanezt teszi?

xhris2 2017.01.24. 11:21:08

@blöff: A méricskélésen mi a szánalmas? A fedélzeten a kabinbőröndök tárolására szolgáló helyek száma korlátozott, ezért általában egyet lehet felvinni. Ryanair megengedi, hogy az ülés alá férő csomagod pluszban felhivehed ingyen. Minden másért teljesen jogosan kérnek pénzt, mert biztonsági okokból az öledben nem lehet, mástól meg nem veheted el a poggyászhelyet, ha külön nem fizettél érte.

Ha saját szabályok szerint akarsz utazni, javaslom a magánrepülőgép bérlést, igaz más árszinten mozog, de most mit akarsz, gyorsan és olcsón utazni, vagy gyorsan és kényelmesen?

xhris2 2017.01.24. 11:25:53

@Punxsutawney Mormota: Teljesen jogos. A javaslatom az lenne, hogy első utasokkal jegyvásárlás előtt tesztet iratnék az alapvető utazási szabályokról, és csak akkor adnám el neki a jegyet, ha mindent sikerült megértenie. Még mindig olcsóbb egy-egy utast elveszteni emiatt, mint fenntartani a hülyéknek egy állandó személyzetet.
Egyébként érdekelne, hogy ez vajon magyar, vagy nemzetközi jelenség-e hogy nincsenek tisztában az utasok a szabályokkal. Ugyanis a magyar bürokrácia hajlamos érthetetlen nyelven fogalmazni, ellentétben pl. az angollal, ahol minden sokkal egyszerűbb, érthetőbb, egyértelműbb, és ezért nem ódzkodnak az emberek tudat alatt is egy fél oldalas szabályzat elolvasásától, és értelmezésétől.

cbc 2017.01.24. 11:29:53

@varadijanos:

Tisztelt Uram, megnyugtatom, évek óta nem repülök ezzel a légitársasággal. Nem a szolgáltatás, hanem a színvonaltalan közönség miatt. Szerencsére megtehetem.

További jó frusztráltságot kívánok!

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 11:51:23

@xhris2: Nemzetközi jelenség. Szerintem nem tudsz úgy végigsétálni egy reptéri csarnok indulási részén, hogy ne találkoznál néhány kurvaanyázó utassal, akiknek nem fér a fejükbe, hogy mit és miért nem vihetnek fel a fedélzetre.

A legviccessebbet Sana'a-ban láttam. Ordítozásig és lökdösődésig fajult néhány jemeni férfi és a reptéri biztonságiak közötti passzív-agresszív párbeszéd, hogy az előbbiek, miért nem vihetik fel az imádott jambiyát a gépre?

xhris2 2017.01.24. 11:55:54

@Punxsutawney Mormota: LOL. Lezártam volna a helyükben a vitát egyszerűen: azért nem, mert önök mostantól nem utasai a járatnak, mivel biztonsági kockázatot jelentenek a többi utas számára. További szép napot! :)

Repülős Rozi 2017.01.24. 11:56:51

@hantabanta: start of descent lesz az :)

@valakivalaholvalamerre: te vagy eltévedve, ezek nem eldugott dolgok, elég nagy betűkkel ott van mindenhol, a rendszer külön rákérdez foglaláskor, a beszállókártyán is rajta van, szóval erre kár hivatkozni.

@Plumper_: @blöff: pedig Plumper észrevétele jogos, sok paraszt pakol úgy kis szarokat és kabátokat, hogy a másik normál, fizetett bőröndjének alig marad hely. főleg a wizznél, ahol még külön fizetsz is érte, jogos elvárás, hogy legyen hely egy gurulós poggyásznak.

Repülős Rozi 2017.01.24. 12:02:55

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: elvileg két csomagnak számít. ha biztosra akarsz menni, akkor veszel egy elsőbbségi beszállást, ahhoz jár egy kis kézi. a gyakorlatban eldugod a kabát, vagy pulcsi alá és simán átviszed.

Darth Revan 2017.01.24. 12:09:58

ryanair:egy utas szemmel lathatoan nem kezipogyasz meretu boronddel utazott, de gond nelkul felengedtek vele a gepre. A (magyar) utaskisero szolt neki, hogy a borondje tul nagy, hagyja elol be fogjak tenni a tobbi feladott poggyasz koze. A ferfi el kezdett pampogni, hogy de o mindig ezzel utazik, eddig semmi probleme nem volt vele, stb-stb. Az utaskisero ekkor megkerte, hogy probalja betenni a taroloba. a ficko probalkozott, szenvedett, de elso latasra lehetetlen probalkozas volt.
De tovabbra is hadakozott az ellen, hogy elvegyek a borondjet, egeszen addig meg meg nem hallotta a varazsszot: nem kell erte fizetnie. :D

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.24. 12:25:10

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Én úgy csinálom, hogy titokzatos nézéssel felmutatom a zsebnaptáromat fél másodpercre. A legtöbb esetben az alkalmazott nem mer rá se kérdezni mit mutattam fel.

Plumper_ 2017.01.24. 12:30:01

@blöff: nem oda való a te kis szatyrod! csak az után, hogy az én külön FIZETETT nagy kézipoggyászomat odaraktam. aztán te a fennmaradó helyre odateheted a parfümöt meg csokit.

szcsongor 2017.01.24. 12:39:52

@Plumper_: Pontosan. Elsőbbsége van a fenti tárolóban az odavaló kézipoggyásznak. Utána jöhetnek a kabátok meg a dutyifríben vett szarok ha marad még hely.

Mérgező Hulladék 2017.01.24. 12:58:59

@VaradiJanos: szinte minden posztnál van pár ember, akik hozzászólásaiból azt lehet leszűrni, hogy ők már 30-50 éve is repültek, általában az angol királyi családdal, de természetesen Erzsébeték sem értek fel az ő kulturális-szellemi színvonalukra.

Szükségük van arra, hogy vélt felsőbbrendűségüket tudatosítsák magukban? Jó. De hogy egy blog többi olvasójában is? Ennek mi értelme?

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.01.24. 13:05:53

Mondjuk ki vár mást a wizz airtől?
R. airtől csak akkor láttam ilyen amikor egy buckanéger akart felszállni három vásáros szatyorral.

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: igen, ha külön van.

zZZz 2017.01.24. 13:16:05

"tanulságos látni egy ilyen esetet, mert mutatja, hogy mindig vannak tudatlan, felkészületlen utasok, akik aztán a saját hülyeségükért a légitársaságot hibáztatják."
Mindig vannak legitasasagok akik az ugyetlen, gyakorlatlan utast atbasszak, ezzel nem dicskednek te seggfej

Pierr Kardán 2017.01.24. 13:46:37

Egyre kevésbé szeretek repülni :-(

Egyrészt az utasok tényleg megfelelnek a mátészalkai éjszakai személyvonat törzsközönségének.

Másrészt 100 légitársaság 120 tök különböző szabályt alkalmaz a jegyvételre, a csomagkfizetésre, az ülőhelyfoglalásra, a becsekkolásra, a repülőtéri utaskezelésre, a boardingra, stb. stb.

Ráadásul ezeket a szabályokat félévente változtatják, ami szabály az egyik kidob, mint elavultat, azt a szabályt egy másik mint nóvumot vezeti be :-((

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.24. 14:59:16

@Pierr Kardán: Nem hiszem, hogy annyira gond lenne a különböző szabályokkal. Kb van 3 olyan kategória amire fel kell készülni:

1. Fapad... Az alap koncepció, hogy "jobb Gusztit önköltség alatt elvinni, mint egy üres széket 0 bevétellel", te mások olcsó jegyébe szállsz be. Ezért cserében persze tömegek jönnek, több esély van közvetlen járatra, vagy az ő jegyük miatt szívatnak ahol tudnak. Ha sok szolgáltatást kérsz, azt már "fizesd magadnak, abba más nem száll bele" így baromi drága is lehet az ügy.

Itt sakkozol a szabályokkal. De kiindulhatsz a "szinte minden feláras" alapon egy minimál igényből és eldöntheted miért fizetsz többet vagy drágább jegyben vagy opcióban.

2. Legacy: Itt azért fizetsz, hogy sok bánásmód mindenkinek adott lehet akkor is, ha te nem igényled. Az utasok többsége ezt veszi igénybe. Viszont lenyeled, hogy nem jönnek a fillérbaszók, nem kell akkora kapacitást reptetni így nincs mindenhova átszállás nélküli megoldás... Viszont igyekeznek jó menetrendet hozni.

Itt azért a szabályokat jobb társaságoknál elég rugalmasan kezelik. Elég nagy a felvihető kézi, és a "mit vihetsz még" lista ha nem is mindenhol egyforma, azért mindenhol igyekeznek a fontos dolgokat felírni rá, és ha náluk kimaradt ami a versenytársnál van, akkor jó eséllyel felviheted.

3. Charter... És nem arra gondolok, hogy más (pl. utazási iroda) rendeli meg a járatot, te meg kapsz tőle egy szolgáltatást ami valami másra hasonlít, hanem amikor TE rendeled meg a charter járatot. Rugalmas, kényelmes... Viszont, bár van sokféle méretű gép azért az számít, hogy az egész gépet, járatot, stb. te rendeled meg. Vannak olyanok, hogy egész jó konstrukciót lehet kitalálni, jó áron lehet utazni, de nem 1 vagy 2 személyes történet.

Itt is vannak a biztonság miatt kötelező állandó szabályok, a többi viszont jelentős részben alku tárgya.

Ha a 3 nagyobb kategória közül egy adotton belül maradsz és ott figyelsz arra ami "valószínűleg mindenhol megy" és foglaláskor / megrendeléskor ránézel akkor nem lesz gond.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.24. 15:02:19

@Punxsutawney Mormota: Azért a Qatar szabályzata az ami józan ésszel "inkább sok is amit felvihetsz" kategória, a WizzAir pedig az inkább kevés :)

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 15:16:14

@Válasszunk: De nem is ugyanannyiért visznek el... :) Csak egy útvonalat lehet összehasonlítani a Budapest - Dubait. Érdességként rákerestem: Wizzairnél február 4-9 80,690 ft + számoljunk fel poggászköltséget, ami 32 kg-nál 15,000 ft.
Ugyanerre az időpontokra Qatarnál 177,400 ft, amelyben benne van a 30kg-os poggyász költsége is.

Persze, ha valaki elkezd túrkálni, vagy nem pont ezek az időpontok jók neki, akkor már a Wizznél is előfordul 112,000 forintos visszaút, illetve ügyesen kattintgatva a Qatarnál is ki lehet hozni egy 108,000 forintos oda-vissza repjegyet a február 2 és 6 közötti időpontokra.

Személy szerint Qatar-fan vagyok, és egy 6 órás útra az menjen a Wizzair-rel, akinek két anyja van, de elfogadom, hogy vannak ilyenek.

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 15:20:49

@xhris2: Nézd, más kultúra, más szokások. Szemmel láthatóan senki nem lepődött meg azon, hogy kalasnyikovos katonák lökdösődnek tőrös emberekkel. A vicc az, hogy mondjuk Európában, egy ilyen jellegű közelharc után az embert az összes légitársaság kitiltja. Ott meg, miután leadták a tőröket, simán mosolyogva becsekkeltok.

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 15:21:48

@Repülős Rozi: Nekem a "Köszi, Crew!" a kedvencem.

cardiobascuralis 2017.01.24. 15:56:54

@hantabanta:
"top of descent"
Biztosan ezt mondták?

@blöff:
Basszál ki velük, utazz 3-szor annyiért normál légitársasággal.
Vagy pofa be, és fogadd el, hogy az olcsójánosságnak/fillérbaszásnak ez az ára.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.24. 15:59:30

@Punxsutawney Mormota: Vigyyázz, a Wizznél épp átlag alatti árú jegyet nézel, míg Quatarnál átlag feletti árat. Ezért nézem meg általában a légitársaságok éves jelentéseiben közölt átlag jegyárat. És a külön extrákkal együtt való átlag bevételt. Ezekben ugyanis nincs ilyen torzítás.

Hozzáteszem: Van olyan tapasztalat, hogy ismerős iskolájából 2 csoport ment ugyanoda. Egyik WizzAirrel, másik általam javasolt chartert vett igénybe. Az utóbbi megrendelését sikerült kicsit elkúrni: tanerő "okosan" az alap fedélzeti ellátás mellé még akart valami édességet / csokit a diákoknak. Amire sikerült nem túl olcsó árat kialkudni. Cserében nem túl olcsó csoki került az ellátásba.

Összességében mégis a Charter volt a jobb megoldás. Pedig az ügyet intéző tanár morgott milyen pofátlan dolog egy kis csokiért annyit elkérni.

Utána út közben is bosszankodott. Mert ugye nem olvasta el amit aláírt. A csoki sem azért volt drága, mert nagy haszon volt rajta, hanem mert a nyersanyagnorma is magas volt. De a csúnya dolog, hogy ugye az alap ajánlatban amiben kapott benne volt "normál fedélzeti ellátás". Amiben kaja is volt, némi ital is. Annyi esze meg nem volt, hogy ezt elolvassa... És emellett kérte külön, hogy adjanak plusz édességet a gyerekeknek.

Így persze addig sem jutott az olvasással meddig kellene eldönteni milyen kaját kérnek, utána "azt kapják ami van" :)

Időpont miatt így is olcsóbb volt, mint a Wizz.

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 16:10:49

@Válasszunk:
Igen, de a fair play jegyében néztem az időpontokat, mint ahogy azt is írtam, hogy egy kicsit játszva az időpontokkal a Qatarnál is van 108,000 forintért jegy. Nem kérdés, hogy melyiket választom, még akkor sem, ha Dohában át kell szállnom.
De már évekkel ezelőtt sikerült itt összevesznem néhány emberrel, amikor összehasonlítottam, hogy ha Salalah-ba akarok menni a Qatarral, vagy ugyanezt az utat a Wizz Air + Fly Dubai párossal teszem meg, akkor ugyanarra az időpontra a poggyászköltségek hozzászámolása után ugyan a fapados párosnak még mindig volt kb 150,000 ft előnye (5 főre számítva), viszont ennyi pénzért én inkább nem kockáztatok. Hogy én mit kaptam??? :D :D :D

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.01.24. 16:24:12

@Punxsutawney Mormota: emlékszem, jogosan, mi fillér b.-k annyi zséből teszünk még három kanyart fasza helyekre családostúl :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.24. 16:53:06

@Punxsutawney Mormota: Ugyan... Akkor is van arról szó, hogy "de a fapados közvetlen", amikor a charter olcsóbb az adott létszámot figyelembe véve. Már bocs, de a chartert hülye lennél nem úgy rendelni, hogy közvetlen legyen :)

Elmondják, hogy ebből a különbségből ők hány helyre utaznak. Ez fejenként 30000 forint. A 3 kanyarjuk ez kanyaronként 10.000 Ft, az oda vissza jegyre, transzferre, szállásra, helyi közlekedésre... El tudom képzelni milyen fasza lehet az a szállás ami ebbe belefér. :)

Nyilván, ha 150.000 Ft a különbség, az önmagában "jujj de sok"... Ha fejenként nézed akkor már nem annyira. Ha azt nézed, hogy ez az egész út összköltségéhez képest mennyi... Vagy azt, hogy a drága útnak hosszabb kint tartózkodás esetén van értelme, és ha elosztod az utazás napjaira... Na akkor kijöhet az, hogy ez csepp a tengerben.

Igen: Ismerem azt a mentalitást, felmegy egy melós a nagyvárosba céges kirándulásra, az egyik időben szabad program van a plázában, javasolt a mozilátogatás. 10 emberből 9 jó eséllyel megnézi a filmet ami érdekli, vagy tetszik neki vagy csalódik, de általában élvezi...

De lesz 1 aki unott fejjel jön ki, mert tudta, hogy az a film amit megnéz neki nem lesz érdekes... De 24 perccel több "moziélményt" kapott a pénzéért. Természetesen a büfében sem azt vette amit szeret, hanem ami olcsóbb. Így ő az aki 0 szórakozást de piszok sok szívást kap a pénzéért. És még mivel a moziban az akciós dologból túlette magát, még egy kicsit hasfájós lesz utána. Na ő piszok sokat fog utazni, piszok sok gépet fog megtölteni azért, mert éppen olcsó. Még akkor is, ha az utazási élményének lényege a bádogkarámban szerzett tüdőgyulladás.

A plusz köreivel szépen megtölti a gépet. Sok helyre lehet jól telített járatokkal közvetlenül menni. Tök jól lehet rá üzleti modellt építeni, mert stabil, kiszámítható bevétel. És ha az identitásuk része ez, akkor meg kell indokolni :) Aztán a számok vagy kijönnek vagy nem :)

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 16:54:54

@Fillér B. Gusztáv: :D :D :D

Guszti, ha már ilyen jól értesültök vagytok, nem tudjátok, hogy miért nincs a fapadosoknál gyerekkíséret?
Minden a kurva nénikéjükből megpróbálnak pénzt csiholni, érdekes, hogy sem a Wizznél, sem a Ryannél, sem pedig a Easynél nincs ilyen szolgáltatás.

Punxsutawney Mormota 2017.01.24. 17:30:03

@Válasszunk: Én is valahogy így gondolkodtam... Meg benne volt az, hogy ha a gyerekem kedvenc maciját nem akarják felengedni a Wizznél a fedélzetre, mint túlméretezett kézipoggyász, akkor Ő üvölteni fog, én üvölteni fogok, szóval jól kezdődik a nyaralás. És mivel az emlegetett 150,000 ft az utazás teljes összköltségének kb 5%-át tette ki, így meg sem fordult a fejemben, hogy azt válasszam.
Ugyanakkor elfogadom azt, hogy nagyon sok ember van az országban, aki ennyi pénzért, három-négy európai nagyvárost is meglátogat a barátnőjével / feleségével.
Jómagam is gyakran használom a Wizzt, mert havonta kétszer megyek Brüsszelbe illetve korábban Lille-be. Egy ilyen úton nincs jelentősége a legacy légitársaságok által nyújtott extra szolgáltatásoknak. De mondjuk egy Dubai-t lenyomni, 6 órában, a kicsit sem dönthető szűk ülésekben... Azt hiszem, hogy erre soha nem fogok ráfanyalodni :)

John Heard 2017.01.24. 17:58:29

@zotyabacsi: Ez velem is megtortent, egy honapja kb. a Lufthansa Frankfurt-Bucharest jaratan. Pontosan fel orat kestunk, mert mar nalunk is a kapitany allt kint, mert annyi csomag volt a tartoban.

John Heard 2017.01.24. 18:04:31

@valakivalaholvalamerre: Igy van On irja, ha mindent osszeadunk, a fapados kozel sem olyan olcso. En is sokszor repultem inkabb VIE-rol, megha egy picit dragabb is volt a jegy. Nekem nem hianyzott Ferihegy elegtelen szolgaltatasa! Sajnos egyebkent, hogy elegtelen!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.01.24. 22:39:14

@Punxsutawney Mormota: nem beszéltünk a cégekkel konkrétan erről, de szerintem túl nagy macera, túl emberigényes, nem gépesíthető, összességében minimális profittartalma lenne, nem érné meg nekik vesződni vele.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.25. 03:26:27

@Punxsutawney Mormota: Ha belegondolsz erre van egy viszonylag magától értetődő válasz. "Mert vagy igénybe veszi valaki, vagy nem", de ha nem veszi igénybe senki "de vehetné" akkor is kell rá ember, kell rá kapacitás. Ezt ki fizetné? Mert, ha mindenki között szétterítik az nem fapados logika. Ha csak a felhasználóra akkor piszok drága lenne, még mindig nem nagyon vennék igénybe és a horror árat nehezebb kimagyarázni, minthogy "Aból Bbe visz, mint a busz. A BKVn sincs gyerekkísérő".

Ezzel szemben a legacy logika: Baj esetén is kell support, sok helyen van plusz emberünk baj esetére. Ha nincs baj, kísérgeti a gyereket, ha van baj, vigyáz rá kb. míg kezeli a problémákat is. Viszont jobb lehetsz vele, mint a konkurencia.

zsuzzzs 2017.01.25. 04:03:52

Én utoljára az Easyjeten akadtam ki, mert a bőven méret alatti, könnyű bőröndömet - néhány random utastársaméval együtt kipécézték, és közölték, hogy túl sok kézipoggyász megy fel, nincs hely a csomagtartóban, így le kell vinni a csomagtérbe. Hiába próbáltam magyarázni, hogy mindig az ülés alatt szoktam hozni, nem tenném amúgy sem a fenti csomagtartóba. Vegyem ki az értékeimet, és amire szükségem van. Oké, akkor a laptopomat, a pénztárcámat, a mobilomat, a naplómat, az extra hideg miatt hozott pulóveremet, sapkámat, az útra hozott olvasnivalót, szendvicset, vagy fényképezőgépet hagyjam benne? Mert mindent két kézben hozni lehetetlen... Persze az apróbetüsben leokéztam, hogy utasíthatnak a kézipoggyászom raktérben szállítására, tehát nem tehettem sokat. A legbosszantóbb az volt, hogy tényleg csak néhányunkat pécéztek ki, sokan felmentek a sor elején a túlméretes bőröndjeikkel... Beállhattam volna én is hamarabb a sorba, ha tudom, hogy így lesz, de nem tudtam, azt hittem, lehetek türelmes - de nagyon felháborított az eset. Ahol csak lehet, el fogom kerülni az Easyjetet, és másokat is eltanácsolok.

blöff 2017.01.25. 10:46:10

@Plumper_: Ezt ki mondja? Ha nincs tiltva, hogy felvihetem, mi az, hogy nem oda illik? Nem én mászom be a csomagtérbe, hanem a szabadon felvihető kézipoggyászom (szatyrom)? Te mondod meg, hogy az nem illik oda? Te nem illesz oda..

Nincs ilyen megkötés, hogy aki fizetett érte külön, az beteheti és elsőbbsége van, aki meg az ingyenes engedélyezett csomagját tenné be, annak elnézést kell kérnie. Szép is lenne.

blöff 2017.01.25. 10:48:19

@Repülős Rozi: nem inkább az a baj, hogy összesen nincs annyi hely mint amennyi engedélyezett ingyenes+fizetős kézipoggyász vihető fel a gépre?
Ez az igazi szolgalelkűség, mindenben az erőfölénnyel rendelkező céget védeni, miközben nyilvánvaló, hogy a saját keretein túl tervezi alapból az utaztatást.

blöff 2017.01.25. 10:49:00

@szcsongor: faszt van. ezt csak te hiszed.

blöff 2017.01.25. 10:50:02

@cardiobascuralis: el vagy tévedve, hogy 3-szor drágább, nem egyszer azonos mértékű volt csomaggal, mindennel együtt.

blöff 2017.01.25. 10:53:31

@Punxsutawney Mormota: igazi kisemberi mentalitásod van, ajánlom figyelmedbe:
libertarian.blog.hu/2013/05/20/a_kisember_974

"A kisember szabálykövető.

A kisember akkurátusan ügyel arra, hogy minden szabályt a lehető legpontosabban betartson. Ennek oka nem az, hogy tisztelné őket – nem, dehogy, pont ugyanúgy a hátára kívánja az összeset, mint mindenki más. Viszont azzal is tisztában van, hogy ha valakit szabályszegésen kapnak, az ő lesz, így más alternatíva híján nagy undorral alkalmazkodik.

Ebből adódó frusztrációját természetesen mások rendszerű bemószerolásával éli ki, óriási figyelmet fordít arra, hogy kit, mikor, miért lehet bepanaszolni, hogy aztán fellengzősen közölhesse: a szabály az szabály. Valahol a nemtörődömség és a zsigeri rosszindulat között lavíroz, de életfilozófiájának fővonalát mindenképpen a „dögöljön meg a szomszéd tehene is” mentalitás adja."

Plumper_ 2017.01.25. 11:12:20

@blöff:
1. persze, hogy felviheted a kis szatyrodat
2. jól mondod, talán ez nincs szabályszerűleg leírva, hogy előbb a fizetős, nagy kézipoggyászok, utána a kis szatyrok
3. nem megmondom, hogy nem oda illik, hanem kérem a sztyuvi segítségét, vagy én magam dobom ki / teszem félre a szatyrodat. Ugyanis én nem fogom kézben tartani a nagy kézipoggyászt (ez tilos is, be kell tenni a csomagtárolóba!), míg te be tudod gyűrni a kis szatyrot a segged mellé. De beteheted az ánuszodba is. De az is lehet, hogy egyszerűen ráteszem a nagy kézipoggyászomat a szatyrodra, aztán nézheted. Jobban jársz tehát, ha megvárod a kis és nagy kézipoggyászokat, utána ha van hely, mellé vagy rárakod a szatyrodat.
Na szevasz.

Punxsutawney Mormota 2017.01.25. 11:42:10

@blöff: Neked meg egy igazi faszkalap mentalitásod van. De tudod mit? Majd megbeszéljük, ha február 23-án lehuppansz mellém a 2B ülésre a QR 196-os, vagy a csatlakozó QR678-as járaton :D

Punxsutawney Mormota 2017.01.25. 12:30:04

@Fillér B. Gusztáv: A gyerek nem kap külön kíséretet a gépen, a ground handling dolga a gyerek átvétele és átadása a földön.

Punxsutawney Mormota 2017.01.25. 12:31:22

@Fillér B. Gusztáv: Szóval, akármennyit is maradna a fapadosnak a groundhandling költségeinek levonása után, az talált pénz a cégnek + eladnak egy ülést.

Le Sigh 2017.01.25. 12:38:42

@blöff: Mikor egy fakultatív tárgy keretein belül pszichopatológiát hallgattam, akkor az első előadáson nyomatékosan felhívta az előadó a figyelmünket, hogy ne ijedjen meg senki, de az összes elmebetegség tünetei rá tudja majd húzni saját magára, meg az ismerőseire is, de ez nem ilyen egyszerű. :) Kb. ilyen az is, ahogy valami blog kisember definícióját ráilleszted Mormotára a véleménye miatt.

valakivalaholvalamerre 2017.01.25. 13:35:33

@Repülős Rozi: Igen lehet, hogy én vagyok eltévedve. Igen lehet, hogy viszonylag könnyen elérhetőek a szabályok. De nekem akkor sincs kedvem, időm és türelmem ahhoz, hogy minden utazáskor végigböngésszek minden egyes hülye feltételt, vegyek minden fapados társasághoz másik bőröndöt, mert más a méret... stb.
Párszor már belefogtam, hogy kiszámoljam mennyibe kerülne így eljutnom oda ahova szeretnék és ugyanazzal feltételekkel, bőrönddel stb. nem volt lényegesen olcsóbb. Egyébként is milyen már, hogy a bőröndöm drágábban utazik mint én. :)
Nálunk ezt el lehet így adni, mert megveszik. Mint ahogy az utazási irodák is eladják az utakat pl. utazás + repülőtéri illeték + transzfer + foglalási illeték + kerozin pótdíj + stb. Hol van még ilyen a környéken... és mégis megveszik. Mondják meg mennyibe kerül és eldöntöm, hogy megveszem vagy nem. Ha így szívatnak, akkor egy idő után elmegy a kedvem az egésztől és többet meg sem nézem az ajánlatukat. Előbb utóbb egyre többen fognak eljutni ide és talán rájönnek, hogy hiba volt a fizetőképesebb utasokat elveszteni a kicsinyességükkel.

blöff 2017.01.25. 15:03:15

@Plumper_: na szevasz, te, megnézném mekkora a szád a való életben. Otthagynám a szatyromat, és te kérnél elnézést. A sztyuvi meg nem a te csicskád, hogy a frusztrációdat a másik utassal szemben az ő segítségével kiéld. Ne az én szatyromon kérd számon, hogy a légitársaság cseszik megfelelő helyet adni azoknak, akik "fizettek" (mert más ugye nem fizetett, csak te..). Gyáva.

blöff 2017.01.25. 15:04:13

@Le Sigh: ez nagyon gyengére sikeredett, sajnos passzol, amit írtam.

blöff 2017.01.25. 15:06:36

@Punxsutawney Mormota: jujjujjuj, most leesik az állam, de nagy vagy, te, de már a véleményed is többet ér.

Punxsutawney Mormota 2017.01.25. 15:08:00

@blöff: Kedves szarrágó barátom... Érted, hogy mit írsz, vagy csak random dobálod a szavakat egymás után?

Plumper_ 2017.01.25. 15:26:03

@blöff: te olyan 14 éves lehetsz. most fedezed fel, mekkora királyság anonim irogatni, meg emberkedni. velem emberedre akadnál élőben... hameg sz@rrágó vagy, utazz gyalog.

Gaaast 2017.01.25. 16:39:00

@Punxsutawney Mormota: reversed heringbone seat van a 787-esen, szerencsére nem tud melléd ülni senki, ha a 2A-n vagy :)

Punxsutawney Mormota 2017.01.25. 18:41:50

@Gaaast: Közben rájöttem, hogy ez egy A319-es és AC DF üléskiosztások vannak.

blöff 2017.01.25. 18:45:34

@Plumper_: nem, csak nincs igazad és arrogáns módon képviseled ezt. Ha meg valaki a te stílusodban visszaír, akkor rögtön jön a másik degradálása, 14 évesezés. Épp én mondtam, hogy itt nagy király vagy, hogy húzzak a szatyrommal, de a helyszínen már behúznád füled-farkad. Itt persze mersz, de nincs olyan szabály, hogy szatyrot nem lehet feltenni, csak a te cuccodat és az elsőbbséget élvez. Felőlem föl is robbanhatsz.

blöff 2017.01.25. 18:47:25

@Punxsutawney Mormota: én értem, veled ellentétben, aki egy megalkuvó gyáva alak, aki ezt a hátrányos tulajdonságát fölényeskedéssel és rongyrázással próbálja ellensúlyozni.

blöff 2017.01.25. 18:50:42

@Plumper_: te persze nem anonim irogatsz és személyeskedsz. te kivétel vagy. te megmondhatod, mert már régóta. te azt hiszed, és neked igazad van.

Punxsutawney Mormota 2017.01.25. 19:26:30

@Válasszunk: Nem kell rá ember, mert amint Gusztinak is írtam a gépen nem kap külön kíséretet a gyerek, hanem a groundhandling veszi és adja át. A Brussel Airlines 50-70, míg az Air France 100-120 eurót számláz ki ezért a szolgáltatásért.
Azért nem értem az egészet, mert ugye ülést adnának el, és amit a groundhandling eljuttat hozzájuk a szolgáltatás promotálásáért az talált pénz.

Ugyanakkor van szolgáltatásuk fogyatékkal élők illetve korlátozott mozgásképességekkel rendelkezők számára is. Szóval, az infrastruktúra megvan, csupán az akarat hiányzik :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.26. 01:14:51

@blöff: Tudod a helyzet úgy kezdődik, hogy a repülőgépen többféle helyen lehet poggyászt tartani. Az egyik a szék alatti hely. Ezekkel együtt lévő kapacitást adják el. Amihez hozzá tartozik az, hogy te sűrűn székezett gép alacsony ár kombót választod, így mindegyiket ki kell használni. Van olyan tároló ami a normális méretű kézinek van, és van ami a kisebbeknek. Nem jó a kisebbet a normális méretű helyére rakni mert az nem fog elférni máshova.

A történet nem a szabályokról szól. Hanem alapvetően két dologról: Ha nem jó helyen van a csomag, mert valaki akaratos volt, és turbulencia esetén "ide oda röpköd a gépben" akkor abból súlyos sérülés is lehet. Nem jó ilyet "nagyúri hóbortból kockáztatni". A másik pedig, hogy amikor foglalsz, akkor ott vannak a szerződési feltételek, ismered a géptípust, a csomagok elhelyezése is ebből megismerhető. Ha te úgy kötsz szerződést valamire, úgy adod a szavadat, hogy utána jön a "miért tartsam be a szabályokat" alapon felrúgod azt amit megígértél az becstelenség.

Azokra a becstelenségre is hajlamos emberekre akik mások biztonságát saját hóbortjuk miatt veszélyeztetik és leszarják a közösség normáit is van ám blogokon szép leírás, meg azon szülőkre is akik ilyen értékrendre nevelik a gyereküket. A beszólósdit lehet végtelenségig játszani, de ettől még amikor esetleg legközelebb utazáskor így állsz hozzá neked keletkezhet némi plusz kényelmetlenséged.

Ugyanis aki másokat veszélyeztetve megszegne pár szabályt, azt le is rakhatják a gépről, a rendőr viheti el, mert erre van szép tényállás is, és ezen felül ki is tilthatják az adott cég összes járatáról, és egy idő után kiesik a környéken a repülés, mint opció. Szóval, ha a fapados kiszab némi plusz fizetni valót az az olcsóbb eset.

Mellesleg, ha ilyen esetben fel is jelentenek, mert ugye veszélyeztetnéd a légiközlekedés biztonságát, és te ezek után mindenkit aki a szabály mellett érvel sértegetsz, azt a bíróság is szokta értékelni. Úgy mint súlyosbító körülményt, megbánás hiányát, annak az egyértelmű jelét, hogy súlyosabb büntetés nélkül nem tanulsz az esetből.

blöff 2017.01.26. 08:13:24

@Válasszunk: nagyon szépen, kioktatóan hangzik. Ettől függetlenül szép hogy, már majdnem a terrorizmus vádjáig jutsz el egy kisebb és egy nagyobb méretű poggyász elhelyezésének vitájából. Előbb arról volt szó, hogy nincs szabály rá, tehát némi ellentmondást szőttél a mondandódba. Másrészt a beszólogatás már nem az én találmányom volt, általános az agresszió plumper és néhány másik idióta részéről, nem beszélve a poszt címéről, hogy alapból hülyézi az egyik utast. Nagypofájú, fölényes idióták, akik a való életben kussolnak. Én a szatyraimat eddig mindig föl tudtam tenni és nem maradt más csomag sem lent. Lehet, hogy te viszont a széked alá raktad a magadét.

vanek ur 2017.01.26. 22:48:54

@blöff: " nincs szabály rá": szabály a csomagok elhelyezésére annyi van, - és ezt elég rigorózusan betartatják, akár fapados, akár nem fapados a légitársaság, - hogy a fel- és leszállás közben nem lehet csomag szabadon, mindennek vagy a fenti csomagtartóban vagy az ülés alatt (esetleg az ülészsebben) kell lennie. Ha ebben nem működsz együtt a személyzettel, lepakolhatnak a gépről, de akár rendőrt is hívhatnak rád, és az tényleg nem lesz vicces...

Egyébként teltházas járatnál már beszállás közben meg szokták kérni az embereket, hogy a kis csomagokat ne a felső tartóba tegyék. Ha pedig a nagyobb csomagok nem férnek el fent a már odarakott kisebb csomagoktól, akkor az utaskísérő kiveszi a felső tartóból a kisebb méretű csomagot, és odaadja a gazdájának, hogy ülés alatt helyezze el. Ilyenkor se nagyon érdemes ellenkezni...

A hangsúly egyébként az együttműködésen van: úgy tedd el a csomagod, hogy a másikénak is jusson hely. Nem "szabálykövető kisember" módjára, hanem felelősségteljes felnőtt emberként kell viselkedni.

Viszonylag gyakori, hogy teltházas járatnál a nagyobb gurulós bőröndöket beszálláskor elveszik, és kiszálláskor a kapunál visszakapod, de a gép csomagtartójában utazik. Európai legacynál ez önkéntes volt, USA belföldi járaton (szintén legacy társaság, de regionális jet - CRJ900) viszont a beszállító döntött, mitől kell érzékeny, de ideiglenes búcsút venni. (Ez utóbbi járaton mindezek ellenére nem tudtam a hátizsákomat feltenni a fenti csomagtartóba, mert már nem volt hely, a szék alatt töltötte az egyórás utat.)

blöff 2017.01.26. 23:48:15

@vanek ur: és? mit akartál ezzel, úgy érzed ez válasz arra a arrogáns viselkedésre, hogy egy másik utas a saját csomagját előnyben részesítve önbíráskodik? Saját célra felhasználva a "biztonságot"?

vanek ur 2017.01.27. 09:17:07

@blöff: Csak azt, hogy a repülőgépen mindenkinek vissza kell vennie az arcából, és használni kell a józan eszet. Ott van 100-400 ember egy csőben, limitált hellyel. Ha a személyzet már eleve szól, hogy sok utas és csomag van, illik magadtól arra gondolni, hogy a zacskódat ne a felső, a nagyobb csomagok számára is alkalmas helyre tegyed.
Másik oldalon az sem elfogadható, hogy a nagyobb csomaggal jövő utas szó nélkül rápakol a te csomagodra - neki is először tőled kell kérnie. Ha végképp elakad, a személyzet fog neki segíteni, és a személyzet végső soron jogosult hatalmi szóval is intézkedni.

Még egyszer: józan ésszel, együttműködésre törekvéssel konfliktus nélkül megoldhatók ezek a szituációk, az arcoskodás, melldöngetés nem vezet jóra. Mindössze felelősségteljes, felnőtt emberként kell viselkedni.

blöff 2017.01.27. 13:46:07

@vanek ur: akkor légy szíves ne engem oktassál ki, hanem vagy gyakorold magadon a mértéktartást, vagy fordulj az arcoskodó kollegáidhoz, ha már beavatkozol! vagy úgy érzed, hogy ha 3-an vannak 1 ellen, akkor már inkább oda kell csatlakozni negyediknek? gyávasági bizonyítványodat oklevélbe foglaljam?

vanek ur 2017.01.28. 22:05:31

@blöff: Követ dobsz a vízbe, majd csodálkozol, hogy hullámokat vet, sőt, vizes leszel...
Ezt írtad: "Persze a másik vigye el a csomagját, mert te jössz a tieddel. és ugye te megmondod, hogy az én szatyrom nem oda való, ellenben a te táskáddal."
Erre írták válaszul többen, és én is, hogy ez azért nem egészen így működik. Sajnálatos, hogy nem érted, vagy nem akarod érteni.

Amikor felteszed a kisméretű csomagodat a felső tartóba, a következők történhetnek:
1. Nem teltházas a gép, van bőven hely: a csomagodat senki nem fogja bántani
2. Teltházas a gép, a személyzet már a beszállásnál szól, a kisebb csomagokat ne tegyék fel:
a. ha szerencséd van, mindenki talál helyet a csomagjának, és a tiéded békén hagyják.
b. valaki nem talál helyet a csomagjának, meglátja a tiéded (ami kisebb), ezért megkérdi, kiszedheti-e onnan és beteheti-e az övét. Ha megengeded, akkor a te csomagod megy az ülés alá. Ha nem engeded meg, jó eséllyel a személyzet fogja odaadni neked a csomagod, hogy tedd az ülés alá. Ha ekkor is a hozzászólásaid stílusában folytatod, a személyzet udvariasan, de kellő határozottsággal fog letessékelni a gépről (fizikai erőszak esetén pedig garantált a bilincs és a rendőri díszkíséret).

Az egész herce-hurca persze elkerülhető, ha már eleve fel se teszed a kisebb csomagodat, ha a beszálláskor erre kérnek, utazómagasságon meg felteszed a fenti tartóba, ha van hely.

A személyzetnek és az utasoknak is az az érdeke, hogy a beszállás ne húzódjon el azért, mert a csomagoknak helyet kell találni. (A gépnek el kell indulnia a számára kijelölt időablakban, mert ha nem teszi, egy zsúfoltabb repülőtéren 30-60 perces késést is összeszedhet.) Ezért mondják, amit mondanak, ezért írtam, hogy felnőtt módra kell viselkedni.

Egyébként meg amit írtam, nem kioktatás, hanem tanács. Nem kell megfogadni. Ahogy azt nálam bölcsebb emberek megfogalmazták: "Van egy közmondás, amely szerint: minden szamár a maga bőrét viszi a vásárra. Ezen kívül a saját bőröddel azt csinálsz, amit akarsz." És ugyanebben a műben, csak kicsit korábban: "... mert annyi eszed már lehet, hogy nem mégy fejjel a falnak. [...] Annyira vállalkozz, amennyit elbírsz, és nekem hiába nyivákolsz, ha elvágod a kezed, vagy elrontod a gyomrod. Ez mind a te magánügyed."

És végül: vitatkozni személyeskedés és a másik minősítése nélkül is lehet.

blöff 2017.02.02. 11:05:11

@vanek ur: megkértelek, hogy ne játszd a bölcs felsőbbrendűt. Nem kioktatsz, de mégis kioktatsz, arra az arroganciára szóltam be eredetileg, hogy más önbíráskodik. Erre idejössz te is és önjelölt nagy lángész módjára osztod nekem a tanácsokat. Ne pofázz nekem, vanek úr! Felfeded magad esetleg személyesen, ki van a nick mögött (nem kezdheted azzal, hogy visszapofázol úgy, h majd ha én is). Kiváncsi vagyok, megteszed-e. Más duma nem érdekel.
süti beállítások módosítása