A gyaloglás vége: mától bontják az egyik ferihegyi bádogsátrat, a B oldalról induló, vagyis útlevélkezelésen áteső utasoknak nem kell a mínusz sokban kigyalogolniuk a gyűlölt beszállítókapukhoz, busszal mehetnek a géphez. Hurrá, de az A oldal tovább szív.
Ahogy tervezték, elkezdődött az új szupermóló kivitelezése a budapesti reptéren és szerencsére útban van az egyik bádoghodály (reptéri nyelven basic boarding gate, egyszerű beszállítókapu), kénytelenek gyorsan lebontani. Tehát véletlenül sem arról van szó, hogy az utasok gyűlölete játszott volna szerepet a döntésben, az tök lényegtelen lenne, hiszen a reptér és a légitársaságok is elégedettek voltak az itt megénekelt gyaloglós-bokáig pocsolyában ácsorgós rendszerrel.
A szupermóló kiszolgálja majd a burzsuj légitársaságokat és gyalogoltató ultra fapadosokat is. Előbbiek persze utashídon szállíthatnak majd be róla, a csóróknak meg visszatér a gyaloglás. De ez is minőségi ugrás lesz majd a bádoghoz képest, mert nem a halálban levő nagy sátorból nylínak majd a kapuk, ahol a beszállítást végzik, hanem az új mólóból, ahol kényelmesen lehet majd várakozni.
Amíg az építkezés tart, a B oldalról buszos kiszállítás lesz a gépekhez. Ez főleg rossz időben megváltás az eddigiekhez képest. Meg esetleg egy plusz kabáttal kevesebbet kell vinni télen. Eddig bosszantó volt, hogy a béna bádogos beszállítás, majd 15 perces hidegben várakoztatás miatt kellett egy téli dzsekit is vinni, majd egész úton vonszolni akkor is, ha mondjuk a kellemes meleg Eilatba utazott az ember.
Az új móló a tervek szerint jövő nyárra lesz kész, ezzel a reptér mostani max 12 millió utasos kapacitása 15 millióra nő. Azt várják, hogy pár éven belül ez is kevés lesz és szükség lesz egy harmadik, új terminálra is.
Az majd az A oldalon is kiválthatja a nagyobbik bádogot, de a következő pár évben a Schengenen belüli fapados utasok kénytelenek a mai színvonalon elviselni a beszállítást.
Utolsó kommentek