Féloldalasan, de elindulhat a budapesti repülőtér fejlesztése, aminek szerencsére áldozatul esik az utasok körében nem túl népszerű bádogsátor is, legalábbis a B terminálon, a Schengenen kívüli indulásoknál és érkezéseknél. Fapados utasnak marad a gyaloglás, de sokat javul a kényelmi faktor, nem kell a karámban dekkolni, később lehet majd elhagyni a kellemes fő terminált. Hurrá, hozzon valaki kis forgalmat az A oldalra is!
Még szegény megboldogult Malév idején készültek azok a nagyra törő tervek, melyek arról szóltak, hogy mindkét terminálból kinő egy-egy pier, vagy móló, vagy szatelit épület. Tök mindegy, hogy nevezzük, ilyen lett volna.
A nemzeti légitársaság törvényszerű kipurcanásával mindez persze lekerült a naprendről, de aztán tankönyvi módon betöltötték az űrt a fapadosok, majd a hagyományos légitársaságok forgalma is újra nőni kezdett. Utóbbiak a rövid távokon nemigen rúgnak labdába, ott a fapad majdnem mindent visz, de a hosszabb útvonalakon egyre inkább számolnak Budapesttel, aki örömteli. Ebből lett az, hogy a B oldalon már szükség van a terminál bővítésére, az A-n meg nincs.
Leporolták a terveket és az A-n nem lesz változás, a B-n viszont hamarosan megkezdődik a nyúlvány építése. Ez azonban nem olyan lesz, mint ahogy korábban tervezték. Akkor még nem kellett girnyó fapadosokkal számolni, azok az 1-esen laktak. Most viszont olyan megoldás kell, hogy a fullos szélestörzsű gépek utasait is kiszolgálják, meg a szottyadt fillérbélákat is. Olyan lesz, hogy a felső szintről utashidak nyílnak, alulról meg lehet majd gyalogoltatni a diszkont utasokat.
A lényeg, hogy rugalmas legyen, mindkét igényszintet ki tudják szolgálni. Az új pier nyomán nem lesz szükség a közutálatnak örvendő bádogterminálra, ahonnan ma szállítják be a fapados utasokat. És a képen látható 20 perces pocsolyában ácsorgásoknak is leáldozik végre és a terminál kereskedői is örülnek majd, mert az utasok több időd tudnak géphez kúszás előtt vásárlása fordítani. Ha akarnak persze.
A terv még jóváhagyásra vár, de úgy tűnik, 2017-től lép életbe a változás. Megtudtuk: az 1-es terminál újranyitása további fapados forgalombővülés esetén sincs tervben. Nem érné meg dupla infrastruktúrát működtetni, a további fejlesztések is a sokkal kényelmesebb, jobb szolgáltatásokat nyújtani képes 2-es terminálon valósulnak majd meg, ha szükségessé válnak.
Utolsó kommentek