FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Melyik fapados szolgáltatás az, amit nem csak lúzerek vesznek?

2016.08.11. 07:51 Fillér B. Gusztáv

Törzsutasbérlet-szerűségét akciózza épp a Wizz, ennek apropóján megnéztük, hogy a sok szir-szar kiegészítő közül, amit megpróbálnak a jegyáron túl az utasra tukmálni az ultra fapadosok, van-e olyan, amit nem is akkora baromság megvenni. Van, de nem mindenkinek. 

Új irány az ultra fapadosok akciózásában, hogy a jegyár helyett a kiegészítő szolgáltatásokat árazzák le pár napra. Persze volt már ilyen, de most már tendenciának látszik. A Ryanair és a Wizz is csomagdíjakción van túl, most pedig - és ilyen még nem volt - a lilák a Privilege Pass-t adják olcsóbban. Még mielőtt ezt kielemezzük, alapfelállásként érdemes megjegyezni, hogy a fapadosok teljes bevételében a kiegészítők aránya folyamatosan nő, nagyon fontos nekik, hogy ezekből egyre több zsét húzzanak be - főleg idén, amikor a jegyárak akár 10 százalékkal is eshetnek. Az utasnak jól meg kell néznie, melyik éri meg neki. Állításunk: a többséggel az utasok nagy része pénzt pocsékol, néhány viszont - a kényelmi igények és az utazási gyakoriság függvényében - jó lehet.

A Wizznél a Discount Club tiszta sor: 10 euró kedvezmény minden jegyre egy évig, az alap tagsági (két fős) verzió ára 30 euró. Egy páros retúrnál már megéri, nyilván a cég célja, hogy ezzel további utazásra motiváljon. Ez egy ügyes dolog és az utasnak is jó.

És akkor a Privilage Pass. Ami benne van :egy évig minden utazásnál ülőhelyválasztás, elsőbbségi beszállás és nagy kézipogyó, ára alapból 100 euró, most az akcióban 67. Melyik mit tud?

Ülőhelyválasztás: bármire áttehetjük azt, amit a gép dob, nagy lábtérre, első sorra is. A nagy kézi ára amúgy durván 10 eurótól indul, de felmehet bőven 20 fölé is. Elsőbbségi beszállás: önmagában többnyire már értelmetlen, magyar utas például Ferihegyen szarul is járhat vele, mert hamar ki kell mennie a bádogsátorba, aztán elsők között terelik ki a karámból, hogy még a gépre eresztés előtt az igénytelen bádogfedős folyosón ő ácsorogjon a legtöbbet. Az, hogy elsők között száll fel, a döntő többségnek semmit se számít, a fizetős nagy kézi miatt mindig van hely a csomagoknak a fedélzeten. Viszont az elsőbbségihez jár egy második kis kézimotyó is.

Ez alapján mindenki az utazási szokásai alapján kell, hogy döntsön. Aki sokat megy és nem mindig fér el a kis kézibe, vagy égimeszelő és fontos a lábhely, annak jó opció lehet. Mi nagyjából másfél évente vesszük, mert a vétel pillanatában meglevő foglalásokra is érvényes, illetve az érvényesség ideje alatt foglaltakra is. Tehát megvesszük januárban, adott évben mindenre jó, plusz a lejárat előtt, decemberben a következő évre foglalt utakra is.

Wizz Flex: korlátlan útvonal és időpont-módosítást tesz lehetővé, 10 euró. Ha sanszos, hogy változhat az időpont, esetleg érdemes rátenni, leginkább drága jegynél, útvonalnál. De pl. egy 20 eurós jegynél tuti nem, legfeljebb ha mégis variálni kell, veszünk másik jegyet az új időpontra, vagy élünk a mezei módosítással, aminek a  díja a jegyár fele, esetünkben az is épp 10 euró.

Érkezésiidő-betartási garancia: 10 euró. Működése egyszerű, ha a gép több mint egy órát késik, 100 euró jár vissza. Mivel a gépeknek jóval kevesebb mint 10 százaléka késik egy óránál többet, a cégnek tiszta nyerő (a bevezetésekor még 2 óra volt a határ), utas meg akkor vegye, ha hisz abban a baromságban, hogy a Wizz mindig késik. Az biztos, hogy forgalmas reptereket érintő járatokon, télen ha jégteleníteni kell, aztán ha ködös az idő, illetve csúcsidőben (nyár és karácsony környéke), amikor nagyobb a légi forgalom, nagyobb az esély a késésre. S persze az esti gépek is veszélyeztetettebbek, mert a nap folyamán nőhet a csúszás. 

Gyorsított biztonsági ellenőrzés Ferihegyen: 4 euró. Foglaláskor valószínűleg ökörség megvenni a Wizznél. Ha az ember kimegy és kevesen vannak, eleve kidobott pénz. Ha sokan vannak, még mindig meg kell nézni a túloldalról, 2A-ról hátha nincs senki. Ha ott is sokan vannak és van idő a gépig, akkor egyéni döntés, hogy sort állunk, vagy urizálunk és kiperkáljuk. (Ha kisgyerek van velünk, általában jófejek és az egész pereputty mehet előre a gyors sávon.) Ha szopórolleren vagyunk és kevés idő maradt a gépig, akkor erre hivatkozva is előre szoktak ereszteni ingyér, ha meg nem, bőven elég a helyszínen kicsengetni azt a 4 eurót.

Elsőbbségi beszállás: lásd fentebb. Önmagában nem sokat ér, de a hozzá járó második kis kézicsomag jól jöhet. Sokkal olcsóbb, mint egy kis kézit nagyobbítani, nem véletlen, hogy előre foglalva 4 euró, a reptéren már 20. Azt nem tudjuk, hogy kivitelezhető-e az a megoldás, hogy ha pont elcsúszunk egy kis kézivel, de kipakolva belőle pár cuccot átmegy az ellenőrzésen a motyó, akkor a kapunál is megvehető-e a priority. Mégiscsak jobb akár egy egy nylonszatyorba áttenni a felesleget és kiperkálni 20 eurót, mint hogy 35-tel húzzon le a budportos - ennyi a nagy kézi díja a kapunál. Aki tudja, hogy ez működik a kapunál, vagy csak a becsekkolásnál lehet a reptéren priót venni, írja meg pls.

Jegyárfenntartás. A Ryanairnél 2,5 euróért befagyasztható a jegyár 24 órára, fizetni azonnal kell. Ha utána nem foglalunk, így jártunk, a fejenként 2,5 eurót bukjuk. Csak ha nagyon kirívóan olcsó jegyet találtunk, akkor érdemes élni vele, amíg például megfutjuk a kört a haveroknál, hogy ki akar jönni. De az árak gyakran lefelé is mennek, nem kell hebehurgya módon ráugrani erre se. 

Végül, nem maradhatnak ki a burzsujjegyek se. Sok szolgáltatás összecsomagolva olcsóbb, mint külön-külön. A döntő többségnek pénzkidobás - írtuk többször, de fogalmazzunk úgy, ahogy egy korábbi kommentelő: örüljünk, hogy cégek és egyéb lúzerek megveszik, ők finanszírozzák a mi filléres jegyeinket. A két ultra érezhetően félreárazta ezeket a csomagokat, voltak akcióik, a Wizznél most is van, féláron esetleg 1 százalék helyett megérheti 5-nek is. A Ryanair egy harmadik, köztes csomagárat is kihozott Leisure Plus néven, aki önmagától szabad akaratából amúgy is 20 kilós pogyót adna fel, kifizetné az elsőbbségi beszállást és ülést is magának választana pénzért (csak normált, a nagy lábter nincs benne), az pár eurót nyerhet akkor, ha csomagban veszi, vagyis ilyen jegyet vesz. Minden más esetben felesleges pénzszórás ez is, alapáras jegyet kell venni és hozzá ha kell, külön a szolgáltatásokat.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr3410117600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cradbox 2016.08.11. 22:46:49

Volt anno egy MediaMarkt reklám: Olcsó vagy, és az is maradsz. Valahogy mindig ez jut eszembe erről a blogról.

A cégek egyébként ritka esetben utaztatnak ezekkel a vidéki volán szinvonalú társasagokkal.

Jofiu 2016.08.12. 00:02:06

Elsőbbségi beszállás nem így van.
A bádogépületben is megvan az elsőbbségi sáv, mint más reptéren is ahol jártam velük - még anno mikor sokat utaztam, kb 3 éve. Elég volt utolsó pillanatban kimenni a bádogkarámba, mert szépen beálltam a ca. 10 másik elsőbbségi utas mögé míg a többiek kígyóztak a hosszú sorban. Valahogy senki nem akarta kifizetni igazán az elsőbbségi beszállást, inkább ácsorogtak hosszasan (sor végén) vagy sokáig (sor elején), így nekünk többieknek ennyit megért a hosszú kígyó kikerülése és a nyugiban válogatás a helyért. Sőt, ha már ment is a beszállás véletlen, az elsőbbségi akkor is elsőbbségi volt a többi utashoz képest. Mondjuk ez elkerülendő, persze, ha már elsőbbségi, akkor legyen első.
Még a Ferihegy 1-en volt komplett ökörség az elsőbbségi beszállás, mert ott ez azt jelentette, hogy elsőbbséggel mehetett be a buszba aszalódni (nyáron) vagy dideregni (télen) az utas a nyitott buszajtóknál. Aztán hogy a lassan (laaaasssaaaan) megtömött buszról hogyan és hányadiknak kászálódott le az már az ő problémája volt.
A diszkont klub is elég jó választás volt sokszori utazás esetén, egy ismerős is elégedett volt vele.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.08.12. 00:07:30

A Privilege Pass a mostani 99 helyett 66 eurós akcióban elgondolkodtató, de még számolni kell, hogy hányszor használnám.

(zavaró, hogy már két napja nem mutatja az Index a követett blogok új posztjait)

flybye 2016.08.12. 00:31:15

@cradbox:
"a cégek egyébként ritka esetben utaztatnak ezekkel a vidéki volán szinvonalú társasagokkal"
Hat a cegek eleg gyakran utaztatnak bizonyos utvonalakon, pl amit konkretan tudok Ryanair STN-DUB vagy eppen MAD-OPO. A gep tele van mindig es majd' negyede uzleti (torzs)utas, a TAP meg Iberia is repuli az utvonalat csak eppen eleg gyakran torli is, mert nincs 5 utasuk sem!

funfun 2016.08.12. 05:39:44

@cradbox: Köszönjük értékes hozzászólásodat, Emese. Majd ha egyszer repülni is fogsz, látni fogod, nem úgy van, ahogy elképzeled.

Pierr Kardán 2016.08.12. 06:59:48

@sixx: Teljesen igaza van a "vidéki volán" színvonalat illetően!

Illetve a vidéki volánok meg is sértődhetnek az összehasonlítás miatt, a reggel 5 órás busz az akkor is elindul, ha az egyszem utas Teri néni aznap éppen nem utazik...

qwertzu 2016.08.12. 07:05:52

@Pierr Kardán: Miért, volt már hogy kimentél a reggel 5 órás géphez, és nem indult el mert kevés volt az utas?

2016.08.12. 07:41:25

Az elsőségi beszállásnak akkor van értelme , ha az ülőhely elfoglalása érkezési sorrendben történik. Ha van ülőhely ( a Transávián pl előre lehet foglalni ingyen) akkor nincs értelme még sorban állni sem. Érdekes hogy Ferihegyen akkor is kilométeres a sor ha a KLM vagy az Airfrance jártára kell felszállni, pedig mér a a beszálló kártyán rajta van a hely.
Egyébként meg tök mindegy hogy hol ül az ember egy másfél órás úton.
Volt már hogy elzsibbadt a lábam, vagy rosszul éreztem magam, szóltam a Sztyuvinak, hagyott egy kicsit járkálni, vagy leültettet elől. ( még mindig olcsóbb mintha összehányja az ember az ülést) Ha meg nincs baj, akkor végig ülöm.
Öreg vagyok, ennek a kornak is meg vannak az előnyei. Olcsóbb adni egy pohár vizet, mint egy kényszer leszállás.

mz5 2016.08.12. 07:54:22

@gereblyepörkölt:
Nem csak te dolgozol "költségtudatos". Pl. főnököm főnöke is ült már 5-6 órát valamelyik reptéren, mert megvárta az olcsóbb járatot az átszállással.

egy igazi barom vagy mária 2016.08.12. 08:09:53

Ha azt az időt és energiát amit fillérbaszásra pazaroltok inkább munkára fordítanátok, akkor felülhetnétek egy normális gépre is, nem kellene patikamérlegen méricskélni a súlyt és egy zoknival végigvinni a nyaralást.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.12. 08:18:30

Fapadossal utazni a looserségnek a megtestesülése. Inkább gyalog mennék, mint hogy egy ilyen repcsire felüljek.

vwxyz 2016.08.12. 08:23:41

Fillérék, ezeket a fapados=gáz típusú böfögéseket nem akarjátok törölni? Teljesen szétbarmolják a kommentfolyamot, szétesik tőle az egész.

M_R 2016.08.12. 08:24:40

@Fuxos (ex bömis):
Akkor azt hiszem elég sokat fogsz gyalogolni...

geod01 2016.08.12. 08:32:24

@Pierr Kardán: nyílvan a sok tapasztalat alapján állítod ezt... upsz, ja, nem...

M_R 2016.08.12. 08:32:34

@cradbox:

Éppen az üzletembereknek tökéletes: a poggyászuk leggyakrabban mindössze egy notebook táska - abba még egy váltás gatya-zokni-ing is belefér - az meg a többnyire egy éjszakás tartózkodásra elég..Ha meg több mint kettő éjszaka, akkor maximum vesznek még egy inget is a szálloda üzletében.

Igaz van olyan is aki hajlandó +100 eurót kifizetni egy zacskó mogyoróért meg 2 dl narancsléért :)

Ha egy turista családostól 2 hetes nyaralásra megy, akkor lehet hogy olcsóbb a "hagyományos" légitársaság mint több száz eurót kifizetni az 50 kg feladott csomagért a "fapadoson"..

geod01 2016.08.12. 08:33:12

@Pierr Kardán: nyílvan a sok tapasztalat alapján állítod ezt... upsz, ja, nem...

2016.08.12. 08:36:03

nem tudom a blogger melyik BUD-on csekkol be de igy nez ki nalam a wizz-es priority boarding:

Kajalok mig a majmok sorban allank. Aztan ugy a kapu zarasa elott valamivel, vagy ahogy eppen kiadja, a sor elejere megyek es 3 masodperc utan a folyoson vagyok. Innen a hangar adott.

Az is stimmel, hogy elsokent terelnek ki, de nemtom milyen gyakran utazol innen, a hangarban fasz aa legkondi, lehet ebookozni, ulne a padkan es a kinti varakozas a napon sem tobb 10 percnel, maximum.

A privilege pass kurvajo, foleg igy. Ha osszeadod azt amit kapsz, 30-40 eurot is sporolsz, ha nagy kezivel repulsz, kell a tobb labhely mert nem 160 centis kertitorpe vagy stb. stb.

Nyilvan nem mindenkinek. Aki szeret random B-n nyomorogni orakat (az 1 oras uton is szar, de aki 12 eurot aki megsporol ezen, megerdemli) annak folosleges, en fokent kistaskaval repulok, utalok cipekedni, mig masok az eletuket is belegyomoszolik a nagy kezibe. A priorityt mar mondtam.

Szoval ebbol a packbol en a priorityt birom a legjobban, full szabadon jovok megyek barmelyik repteren vele ha veszek egy fast track-et meg par euroert, es alljon sorba az akinek hat anyja van...Lattam olyan tomott sorokat ahol 1-2 ora volt atjutni a vamon!

Az elet rovid, h varakozassal egessuk az idot.

2016.08.12. 08:42:54

@M_R: az austrian a BUD-VIE-LCA-t csucsidoben nyaron azonos vagy olcsobbert repuli mint a qizz a BUD-LCA-t.

Adodik a kerdes, a kisgyereked felrakod egy ilyen egesz napos atszallos bulira? Az austrian haromszoges gyereknek se eleg kaja meg egy kurva vicc. Cserebe mindenkinek jar a 23kg.

Szoval kell a kaja plusz miles, meg a suly vagy direkt es kicsit osszebb pakol anyu?

Aztan meg, szerinted draga a fedelzeti kaja? Voltal mar kulfoldon? Elofordul, hogy nincs ido enni es az arak repter alattiak. Vettem meg kolat MUC majdnem 3 ejroert a repteren. Siettem es kellett :) De ezek apro tetelek, egy ido utan fel sem veszed. Kell, fizetsz, elvezed.

+1: rendesen hajtogatva 5 ing, plusz cuccok befernek. Eszembe sem jutna inget venni nem normalis boltban, szallodak shopjaban (mar ha van) se lattam meg, nemtom ezt honnan vetted, de ha volna, a beszallitok legotvarabb kinaijat aruljak tutira (udv a kapitalizmusban, dragan add az olcso szart). Burzs al Arab nem szamit tenyezonek most.

DocBulywood 2016.08.12. 08:46:52

@mz5: "főnököm főnöke is ült már 5-6 órát valamelyik reptéren, mert megvárta az olcsóbb járatot az átszállással. "

5-6 óra az életéből linkre eltelt. Nagyon okos főnök az ilyen.

tommybravo 2016.08.12. 09:51:10

@DocBulywood: Inkább ülnék a reptér bárjában és iszogatnám a repjegy különbségéből a 10 eurós koktélokat, majd maradnék a külföldi hotelben egy plusz éjszakát, minthogy megfeleljek az ilyen nagyképű hülyéknek.

KUHULIN 2016.08.12. 10:02:45

"Kajalok mig a majmok sorban allank."
Aztán minek sorban állni? Priority nélkül is felszállhatok utolsónak, már rég van helyjegy.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.12. 10:04:18

@M_R: "Akkor azt hiszem elég sokat fogsz gyalogolni..." Tévedsz, évente többször repülök....amikor kénytelen vagyok....mert egyébként kedvem se nincs repülni. Én még emlékszem azokra az időkre, amikor a repülés még úri dolog volt. Illet rendesen felöltözni, nem büdösen menni a reptérre, viselkedni. Most meg....tele a repcsi retkeslábú, körömgombás, papucsos, izzadságszagú, tömött nylonzacskókat cipelő stb. népséggel. Hányok az egésztől.

szemétpasi 2016.08.12. 10:20:49

@DocBulywood: Ez szerintem is gáz. A legtöbb nagy cégvezetőnek sem azért van magángépe mert annyira flancol (nah jó azért is), hanem mert drága az ideje.
Nálunk is az osztályvezető repülővel szokott utazni, mert bár van céges autó és olcsóbb lenne azzal, de ki van számolva, hogy neki mennyibe kerül 1 órája és bizony nem mindegy, hogy 2 óra alatt ott van 8-10 órát autózik.

vanek ur 2016.08.12. 10:30:05

Az elsőbbségi beszállással nekem is pozitív tapasztalatom volt, működik a szolgáltatás.
Előnyök: - nemcsak jut hely a csomagodnak, de az az ülésednél lesz és a felső tartóban (kis poggyász ide vagy oda, a turistás járatokon szépen hozzák a népek a csomagot)
- Mivel az elsőbbségi beszállításon túlmenően semmi más szervezés nincs a beszállításnál (pl. sorok szerinti feltöltés - ha már van kiosztott ülőbhely), és jónéhány embernek nem esik le, hogy többnyire a hátsó ajtón is be lehet szállni, öröm már ülve nézni, ahogy egymást akadályozzák az emberek... (Emelt szint, ha nem lehet hátsó ajtón beszállni: a 4. sorban ülő kényelmesen rendezkedik a folyosón, mögötte meg huszan állnak és mennének tovább a gép hátsó része felé.)
Nekem a csomagajánlat is bejött: amire szükségem volt belőle, az külön-külön drágább lett volna, mint a csomagban.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2016.08.12. 10:53:39

@zseketto: Ferihegyen ha élni akarok a prióval, ki kell mennem korán. sose tudhatom, mikor kezdődik a beszállítás, mert összevissza megy a kiírás, utolsó hívást írnak, amikor még le se szállt a gép, stb. sokkal kényelmesebb kimenni mínusz 30-nál és várni pár percet. van privilage passom, mehetnék prioval, mégis sokszor leszarom, nem véletlenül: sokszor többet állok, ha használom. volt olyan, hogy láttam, hogy késik 25 percet a beérkező gép, de kiterelték a népet időben, pont kiértem beszállásra, a prió sorban épp lázadt egy hölgy, hogy 50 perce vár ott. és volt némi igaza.
és a lényeg: a fizetős csomag miatt ha utolsónak szállok fel, akkor is kényelmesen elférnek a kézimotyóim, a hely megvan előre, semmi értelme elsők között felszállni.

tron.encom 2016.08.12. 10:56:52

Most foglaltam Ryan-nél novemberre Eilat ba.
Kifizettem a helyet is mert a szárny előtt szeretek ülni, meg úgy éreztem a 700 ft sem sok az elsőbbségiért ha tutira fent lesz a csomagom a gépen.
Lúzer-e vagyok ?:)

báró Csekonics 2016.08.12. 11:05:21

@gereblyepörkölt: szerintem cradbox beszólásából kimaradt a cégek elől egy szó. 'komoly' :-D

Etniez 2016.08.12. 11:24:12

Sziasztok!

Ha veszek privilage pass-t, akkor tudok ingyen foglalni helyet azoknak is, akiknek én veszem a jegyet?

Egyszerűbben: megyünk most Görögországba, öt retúr jegyet vettem oda-vissza. Ha megveszem én a privilage-t, mint az öten oda ülünk ahová akarunk vagy csak én?

akos873 2016.08.12. 11:26:59

Azt szeretném megkérdezni, hogy a wizz air esetében Budapesten az elsőbbségi poggyászfeladást a check-in pultnál milyen szolgáltatás keretében lehet megvenni? (poggyászt adtunk fel, szerencsére kis gyerekekkel előre engedtek, de volt aki soron kívül mehetett, de ahhoz valamit venniük kellett, egyébként meg egy órát lehetett sorban állni).

svajcineger 2016.08.12. 11:31:09

@Etniez:
Latom, mar megkaptad a valaszt odaat. :-)

svajcineger 2016.08.12. 11:32:18

@akos873:
Elsobbsegi poggyaszfeladas? Na, egy ujabb tipp a wizz-nek. :-)

akos873 2016.08.12. 12:08:05

@svajcineger: Nincs ilyen? Mert úgy tűnt, hogy egyes utasok előremehettek, és mutogatták a beszállókártyát... Lehet, hogy azért engedték előre őket, mert ha végig állják a sort, lekésik a gépet?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.08.12. 13:16:13

@irdesmond: Van még olyan légitársaság, ahol az ülőhely elfoglalása érkezési sorrendben történik, mert nincs foglalt hely?

Egyébként miért kellene bárkinek szólni, hogy felállj a helyedről és járkálj egy kicsit? Aki nem csinálja, az trombózist kockáztat már a 2-3 órás utakon is...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.08.12. 13:43:53

@vanek ur: Pár éve olvastam egy cikket, hogy a sorok szerinti feltöltésnél lassabb a beszállás, mintha teljes káosz van. 4-5 módszert vizsgált és talán egy volt jobb a semmilyen módszernél...

@szemétpasi: Én már hosszabb úton láttam olyat, hogy több százezres nagyságrendű volt az eltérés a csatlakozó járatoknál, a főnök pedig nem egy padon ül, hanem bemegy a lounge-ba, ahol tud dolgozni, enni, inni, jobb helyeken zuhanyozni és aludni is.

woland666 2016.08.12. 18:06:52

Van Privilege Pass-em kb. jövő májusig. Kipróbáltam, hogy tudok-e mondjuk "hosszabbítani" most jövő májstól egy évre. De nem. Ami logikus is. De egy próbát megért. Szvsz aki többször egyedül utazik, annak ideális.

vanek ur 2016.08.12. 20:55:43

@Online Távmunkás: A Southwestnél check-in szerinti sorrend van (igaz, USA-ban minden reptéren csőről indulnak), meglepően gyorsan töltődik a gép.

Egyébként szálltam be 70 fős CRJ-be zónáztatva, és volt olyan is, hogy egy 777-es teljes turista osztályát 1 zónába sorolták (naná hogy AF). Nekem a zónáztatós gyorsabbnak tűnt, a gépen belül pedig garantáltan kevesebb konfliktussal működött.

2016.08.13. 10:31:30

@Fuxos (ex bömis): van amikor nincs más járat, legfeljebb úgy hogy megkerülöd a Földet. VAgy velük mész, vagy marad a vonat.

M. Péter 2016.08.13. 17:32:15

@vanek ur: A leggyorsabb az lenne, ha az utasok sorba állnának az utolsó sorral kezdve (csak első ajtón való beszállást feltételezve) soronként ABCFED sorrendben, de ez a gyakorlatban nem megvalósítható.
süti beállítások módosítása