Kiderült, honnan lesz kapacitás a múlt héten bejelentett új budapesti Wizz-járatokra: Isztambult sajna kukázzák úgy, ahogy van. Debrecen még rosszabbul járt: Brüsszel-alsó úgy megy a lecsóba, hogy a helyi bázisú gép inkább egy román-olasz útvonalat repül helyette. A kapcsolódó menetrendváltozások utasok ezreinek jelenthetnek szívást.
A debreceni bázis terv szerint megy, nem kell attól tartani, hogy változtatnak az útvonalakon - mondta kérdésünkre május végén a Wizz Air vezére. (Azért tettük fel a kérdést, mert a szokatlanul alacsony jegyárak arra utaltak, hogy nem mehet túl jól a járatoknak.) Eltelt három hét és eddig tartott a nem kell attól tartani, Brüsszel-alsó augusztustól megszűnik, már ki is került a menetrendből.
A debreceni bázison egy gép van, vajon hova repül Charleroi helyett? A szomorú hír az, hogy nem Debrecenből kísérleteznek új útvonallal, hanem betettek egy szép W-patternt. A gép elrepül Bergamoba, de nem tér vissza Debrecenbe, hanem előtte tesz egy kanyart Szucsávába (Szőcsvásár). Ez a Wizz 9. városa Romániában, amúgy fele akkora, mint Debrecen. London-Szucsáva indul augusztus közepén, most úgy látták, egy gyors Bergamo-Szucsáva indítás jobb buli, mint fenntartani a Debrecen-Brüsszel-délt.
A Wizz 15-én jelentette be egy szokott stílusú örömködő közleményben az új útvonalat, azt persze nem kommunikálták, hogy honnan lesz rá a gép. Hasonlóan a friss pesti bővítésnél sem látszott elsőre, hogy honnan szedik hozzá az új kapacitást. Csak gyanús volt, hogy hetekkel ezelőtt égbe emelték az Budapest-Isztambul járat árait, ez pedig általában a változás biztos előjele. Rákérdeztünk, gyanúnk beigazolódott, ezt írja a Wizz:
A Wizz Air folyamatosan figyeli az útvonalak teljesítményét, hogy a legnépszerűbb célállomásokra a lehető legalacsonyabb viteldíjakat tudjuk kínálni. A Debrecen - Brüsszel Charleroi és a geopolitikai helyzet által is érintett Budapest – Isztambul útvonalat a következő szezonra, július 29-től felfüggesztjük, hogy a kapacitást a WIZZ hálózatának más, nagyobb keresletű útvonalaira tudjuk áthelyezni.
Vagyis a terror annyira elvette az utasok kedvét, hogy felfüggesztik Isztambult. Sokat küzdöttek az útvonal engedélyezéséért, vélhetőleg ezek a papírok megmaradnak, vagyis ha javul a helyzet, nem robbantanak hetente Törökországban, akár újra is indíthatják. De ez odébb van, már a várnai indítás, mallorcai-ibizai sűrítés kommunikációjába igazán beleférhetett volna, hogy bocsi, Isztambult meg csukjuk. Simán magyarázható lett volna akkor is a terrorparával. Mindenki tudja, hogy abba az irányba csökken az utazási kedv, logikus döntés a kapacitások áthelyezése a terrormentes nyaralózónákba. Isztambulba persze továbbra is el lehet jutni a Turkish mellett fapadossal is, de a Pegazus eddig is drágább volt a Wizznél, eztán, versenytárs híján nyilván még magasabb árat tud majd elérni.
A budapesti menetrendet szerencsére csak kis mértékben borítja a variálás. A négy új járatból három majdnem pont akkor megy, mint ahonnan kiesik az isztambuli, a negyediknél viszont kavarniuk kell: hétfő délben szabadul fel kapacitás, Ibiza viszont kedd este van helyette. Debrecenben nagyobb a kavar: Bergamonál legalább csak pár órával korábbi lett az indulás, de Párizs-HF-nál az összes járat más napra került át augusztustól, ami komoly szívás főleg azoknak, akik már foglaltak. Londonon túl szinte az összes útvonalnál módosultak valamennyit az indulási időpontok.
Utolsó kommentek