Baromi jó gazdálkodási eredményeket közöltek az ultra fapadosok, nem csak utazásra jó használni őket, hanem befektetésként is. A Wizz nem változtat a csomagszabályokon, a cég vezérének sem tetszik, ahogy a budapesti csomagméricskélő alvállalkozó végrehajtja ez ellenőrzést. Debrecen terv szerint fejlődik, nem várhatóak útvonalbezárások.
Emberek, csökkenni fognak télen a repjegyárak - a világsajtó jobban rábukott a Ryanair-vezér szenzációs kijelentésére, mint gyöngytyúk a takonyra. Pedig eddig is ez volt a papírforma, a csökkenő olajár nyomán lélegzetvételhez jutottak az amúgy gondban levő légitársaságok, sokan átadják a nyereség egy részét az utasoknak, egyre több új útvonalat jelentenek be a légitársaságok és egyre alacsonyabb ár mellett versenyez mindenki.
Ami új, hogy a két ultrának annyira jól megy a bolt, hogy eddig lényegében lenyelhették az olajárnyerőt, megtehették, hogy nem csökkentették az áraikat. Így is messze legolcsóbbak és tele vannak a gépeik. A Wizz és a Ryanair is újabb kitűnő évet produkált, az elmúlt időszakban igazából az járt a legjobban, aki Wizz Air, vagy Ryanair-részvényt vett és a nyereségből utazott. Ma is mosolygunk, hogy a tőzsdei bevezetés előtt milyen sok kommentelő nem hitte el, hogy a Wizz egy baromi jól működő cég, tessék, így mozogtak a fapadosok árfolyamai az elmúlt évben. Kemény, hogy közben az easyJet nem tud leugrani a szopórollerról.
Váradi József Wizz-vezér nem csak a Bloombergnek nyilatkozott az éves eredmények megjelenése kapcsán (onnan ez a grafikon is), hanem magyar újságíróknak is tartott videókonferenciát Londonból. Ebből, illetve az eredménybeszámolóból következik pár érdekesség.
Közép-Kelet Európában a Wizz részesedése 43 százalék, a Ryanair 33-mal követi. Váradi továbbra sem tart a nagy tesótól, hisz az egészséges versenyben. Ez érthető, költségben közelíti a Ryanairt és a régiót jobban ismeri. (A Ryanair kezd az eddiginél jobban ráfeküdni Kelet-Európára, főképp a Balkánra, Romániára).
A fizetőskézipogyó-szabályon nem tervezik, hogy változtatnak, Váradi szerint bevált. Amúgy csak az utasok 20 százaléka vesz nagy kézit, a többiek beférnek a kicsibe. Tanul pakolni az átlag Wizz-utas, az egy utasra jutó csomagbevétel egy év alatt 12,5 euróról 11,5 euróra csökkent annak ellenére, hogy a díjak nőttek.
Egy kolléga rákérdezett a szőrözős csomagméricskéléssel kapcsolatos reklamációkra, erre Váradi elismerte, hogy ebből a szempontból Budapest a legproblémásabb reptér. Azt mondta, hogy "a józan észnek felül kell írnia a profitérdeket", vagyis ő sem nézi jó szemmel, ha fél centin szívóznak és büntetnek az illetékes alvállalkozó munkatársai. (Ennek mi különösen örülünk, a stílus mellett mi is pont ezt kifogásoltuk korábban több posztban is, járhatunk is a bíróságra, mert a kritizált csomagos alvállalkozó, a Budport jól beperelt minket.) Váradi szerint egyébként már javul a helyzet, mi is így látjuk.
Rákérdeztük Debrecenre is, mert feltűnően alacsonyak az árak. Váradi szerint terv szerint megy a bázis, nem kell attól tartani, hogy változtatnak az útvonalakon.
Pár héten belül megújul a weblap, amin három klikkeléssel, 30 másodperc alatt lehet majd foglalni. Kíváncsian várjuk, mert e téren a Ryanair most jobb, a Wizznél a mostani oldalon sok felesleges baromságot kell kiikszelni, mire eljutunk a fizetéshez.
Összességében a 321-esek beállításával ügyesen csökkenti az egy székre jutó költségeit, s mivel a munkaerő neki Káeurópában olcsóbb, ráejtőzhet a Ryanair szintjére. Egy év múlva már 15 nagy madár lesz a flottában, s eddig úgy tudták őket beállítani (négyet, a pesti bázisra) hogy a töltöttség csúcson maradt árcsökkentés nélkül is.
Tőzsdei elemzők szerint a Ryanair és a Wizz is elég konzervatívan tervezi az idei profitbővülését, s ha a britek nem okoskodják ki magukat az unióból, a bemondott számokat simán túlteljesíthetik. Mi azt mondjuk, amit már sok éve ismételgetünk: az ultra low-cost modell a nyerő, ezekkel a cégekkel nem csak utazni spórolás, de tulajdonosnak is jó lenni bennük.
Utolsó kommentek