Jót mulattunk azon az Index-cikken, ami egy igazi angol ufb-t mutatott be, az okostojás azzal került be a hírekbe, hogy Sheffieldből London-külsőre vonat helyett fapadossal ment Berlinen át. Olcsóbb is volt és világot is látott, tiszta haszon. A kiscsávó kuponos spúrkodása annyira már nem érdekes, de nem bírtuk ki, hogy ne nézzük meg, működhet-e ugyanez a baromság nálunk is. Hiszen egy Debrecen-Budapest menet simán összevethető a Sheffield-Londonnal, miért ne lehetne ócska vonat helyett repülővel megoldani, nem?
Ár szempontjából is jókor merül fel a kérdés, hiszen a Wizz decemberben nyitott bázist Debrecenben és az új útvonalak igencsak bejáratósak, tele vannak filléres jegyekkel. Halomban állnak a 2500 forintos jegyek, az tehát kijelenthető, hogy Bergamoba, vagy Brüsszel-alsóra, vagy Párizs-felsőre olcsóbb elreppenni, mint Budapestre vonatozni. Na de Budapestre repülni átszállással?
Van jópár lehetőség. A vagizós faszagyerekeknek, akik nem akarnak nézni semmit, csak egy gyors átszállással hamar Pestre érni, ott van például Charleroi, azaz Brüsszel-alsó. Március 7-én a Wizz reggel 2500 forintért elvisz, 9-kor leszáll a gép és 9.40-kor már indul is Budapestre a Ryanair 9,99 euróért. Épeszű ember ilyen szűk átszállást nem vállal be, de ha a gép időben indul Debrecenből, simán elérhető a pesti járat. Az érkező géptől egyből át lehet slisszanni az indulási oldalra, de valószínűleg kimenve és visszaszekuzva is belefér.
De a neccen túl menjünk biztosra. Eindhovenbe repülve két és fél óra van a debreceni gép érkezése és a budapesti indulása között, ami ha nincs késés, elég arra, hogy a reptérről bevillanybuszozzunk a belvárosba és tegyünk egy fél órás sétát. Április 19-én például 6+4 ezer forint a jegy, de ez már csak klubtagoknak. A kiutat nem vennénk meg ennyiért, lesz még kevesebb is.
Aztán itt van Malmö reptere, ahova oda-vissza 10 eurós jegyekkel mehetünk (Wizz klubtagsági nélkül is) például április 4-én. A debreceni gép 14.10-kor száll le, a pesti 21.55-kor indul. Jól hangzik, bőven belefér legalább négy óra Malmöben (ennyi elég is a városra, de ennyit meg is ér), csakhogy rém bosszantó, hogy a városba és vissza a reptérre a buszjegy többe kerül, mint a két repjegyünk együtt. Ahhoz meg nem túl izgalmas a semmi közepén levő reptér, hogy hét órán át tegyük ott a semmit.
Bónuszként és kicsit drágábban még egy párizsi kolbászolás is beleférhet egy Debrecen-Budapest utazásba. A téli menetrendben a Ryanair a szerdai Beauvasis (Párizs-halálf.)-Budapest járatát este repteti,19.40-kor indul és többször is 20-22 euró az ár. És pont aznap van Wizz is kifelé, a Debrecen-Bové gép már 9.15-kor landol, jegyek vannak 2500-3090 forintért. A 10 óra eltöltésére két lehetőség van: vagy beérjük Bové városával, ahol egy katedrálison túl sok minden nincs, de csigát biztos lehet enni. Vagy beugrunk Párizsba, de a városban nettó öt-hat óránk lesz és kifizetjük a pofátlanul drága buszjegyet (31,80 euró oda-vissza).
Bergamo lenne olyan hely, ahol a reptér mellett van olyan város, amit érdemes megnézni. A jegyek is olcsók, csak a menetrend cumi, abban a percben amikor landol a gép Debrecenből, indul is a budapesti.
Egy teljesárú vonatjegy Debrecenből Budapestre 4485 forint. Ennyiért nincs két repjegy együtt, de ha valaki csak kipróbálná a repülést, ötezerből már eljuthat a fővárosba fapadon is. S vajon a vonatjegyhez képest 4500 forint plusz megér egy napot egy átlagos francia kisvárosban? Vagy 15 ezer forint extra öt-hat óra Párizst?
Utolsó kommentek