Három fantasztikus új útvonallal kedveskedik a Ryanair a magyar utasoknak jövő nyártól, legalábbis erről szólt a cég budapesti tájékoztatója. Milyen kár, hogy ebből az egyiket már télen is nyomják és már fél éve bejelentették, a másik kettő pedig annyira új, hogy a Wizz évek óta repüli őket. Arról persze nagy kussolás volt, hogy Tampere megszűnni látszik, összességében tehát a plusz három útvonal a magyar utas szempontjából inkább mínusz egy, a stáb nevében köszönjük, gratulálunk.
Két magas rangú ryanaires mufti tett villámlátogatást a múlt héten Budapesten a bejelentés miatt, megmondták a tutit három új útvonalról, ez azonban csak fingpántlikázás: ha rajtuk múlna, összességében kevesebb útvonal közül választhatnának a magyar utasok, mint 2015 nyarán. Azt mondták, íme 3 új útvonal, de ezek közül Koppenhágágát már rég bejelentették és október végén indul, Málta és Malaga pedig csak nekik új, a Wizz régóta repüli.
Legalább ha versenyt váltottak volna ki, a piacon, de nem: mindkét nyaralóhelyre a Wizz mellé áraznak, rém drága 20 ezer forint feletti jegyekkel indulnak. Ezt persze lehet így is csinálni, de jobbon örültünk volna az őszinteségnek, például emígyen: továbbra is magasról teszünk a budapesti piacra, elketyeg valahogy 2 géppel a bázis, kicsiket mindig variálunk az útvonalakon, de a nyugati elsődleges reptereken nyitott új bázisokra koncentrálunk, pont tök mindegy nekünk, mi az ábra Magyarországon. Nagyjából ezt fél éve el is ismerte tök korrekten a cég második embere, bosszantó, hogy most újra beindult a kamukommunikáció.
Azt is jobb lett volna tisztességgel közölni, hogy Tampere megy a lecsóba. Ennek mondjuk valószínűleg nem a magyar-finn útvonal gyenge teljesítménye az oka, Tamperét valamiért nagyon látványosan kezdték el hanyagolni. Tavasszal még azt kamuzták, hogy télre bezárják az ottani útvonalakat, de majd tavasszal újra nyitják. Most úgy tűnik, nem nyitják újra, de ennek indokairól sehol nem találtunk semmi információt, a finn sajtóban se. A dolog azért is pikáns, mert a tamperei kettes kis terminált a Ryanair kérésének és igényeinek megfelelően újították fel pár éve. De nem csak Tamperéből húznak el, a sok-sok éve működő Lappeenraanta is kuka, úgy tűnik, teljesen otthagyja Finnországot a Ryanair, csak beszélni nem szeret erről.
De vissza Magyarországra: Tamperén kívül majdnem az összes többi idén repült Ryanair-útvonal lesz jövő nyáron is, a most télre induló Eilat nincs még benne a nyári menetrendben. Az easyJet is évek óta lényegében változatlan szinten topog, jövőre is ez lesz. Még jó, hogy a két legnagyobb európai fapados szüttyögésével szemben a Wizznél lesz új útvonalként Nizza és Baden-Baden, a Transavia pedig sűríti Rotterdamot.
A nagy kép tehát azt mutatja, hogy a nyaralásra alkalmas célok döntő többsége továbbra is Wizzel érhető el, néhányra van csak ryanaires alternatíva. A döntésnél mindig érdemes arra figyelni, hogy a Ryanairnél lényegében dupla annyi cucc vihető kézipopggyászként ingyen, mint a Wizznél.
Utolsó kommentek