Továbbra se tud leállni az apró sunyi áremelésekkel a Wizz Air, a jó hír az, hogy legalább nem az alapjegyárat buherálják, hanem a kiegészítő szolgáltatásokat. Érdekes, hogy miközben a Ryanair lassan két éve a szolgáltatásjavítással van elfoglalva és sikeresen növeli utasszámát és nyereségét, a Wizz csapata azon molyol, hogy minél észrevétlenebb díjemelésekkel tudják növelni a kiegészítő bevételeket.
Ahogy azon már korábban méltatlankodtunk, a Wizz úgy rakta össze az ülőhely-kiválasztási rendszerét, hogy alapból a gép dob egy helyet a júzernek, aztán ha az nem tetszik neki, pénzért vehet jobbat. Márpedig gyakran nem tetszik, az elmúlt hetekben végrehajtott foglalásaink során se bírt egyszer se ablakhoz ültetni a rendszer. Úgy programozták, hogy a párokat lehetőleg a külső két helyre ültesse, hátha megveszik pénzért az ablakost. Ultra fillérbaszó létünkre mi is többször kifizettük az 1,5-3 eurós összeget azért, hogy a kívülre tett utas ablakhoz kerüljön, páros foglalásnál tehát csak egy utasnál kell a módosítás, a másik marad középen.
Bár a korábbi poszt kommentelői közül többen megkérdőjelezték, hogy az utasok többsége az ablakos helyet preferálja, a Wizz friss módosításából az derül ki, hogy valóban ez a helyzet. A légitársaság ugyanis úgy reagált, hogy megemelte az ablakos helyre módosítás árát. Eddig soronként volt külön ár, legdrágább az első sor és a nagy lábterű vészkijárati helyek, mostantól a sima sorokban az ablak melletti A és F székekért is többet kell fizetni.
A különbség mindössze 1 euró a középső és kinti székhez képest, ha nem lennének folyamatosan hasonló húzások, talán említést sem érdemelne. De vannak, csomagügyben is a rendszer átláthatatlanná tételén ügyködnek és ezzel párhuzamosan jönnek az apró áremelések. A mostani esethez hasonlóan korábban egységes szolgáltatás szétválasztása és a többet kínáló rész áremelése volt az, amikor két hónapja a súlyosabb feladott poggyászok díját növelték.
Ami az utas szempontjából átláthatatlan díjstruktúra, például a csomagoknál, az a szolgáltató oldaláról dinamikus árazás. Nincs állandó csomagdíj, ahova sok csomagot visznek, bármikor felemelhetik az árat. Ha ez így megy tovább, akkor a reggeli járatokon, ahol több kávé fogy, annak is duplájára emelik majd az árát? Vagy ha már csak kevés szendvics van az esti gépen, azt is tripla áron adják majd, kidobják az étlapot? Esetleg árverésre bocsátják a sört is a fedélzeten, hogy újabb egy euróval növeljék a bevételeket? Mi már semmin nem lepődünk meg.
Utolsó kommentek